Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Չկա չարիք ո՛չ գինու, ո՛չ էլ փողի մեջ. մեղքը դրանց չարաշահումն է

Չկա չարիք ո՛չ գինու, ո՛չ էլ փողի մեջ. մեղքը դրանց չարաշահումն է
09.11.2018 | 02:44

Երբ խոսք է բացվում է հոգեկան առողջությունը վերադարձնելու հնարավորության մասին, դա նշանակում է վերադարձնել այն, ինչով պահպանվում և վերականգնվում է այն, այսինքն, վերադարձ բոլոր առաքինություններին ու դրական բարոյական հատկանիշներին, որոնցով օժտված էր մարդ և, սակայն, կորցրեց:
Եվ եթե ելնենք այն գաղափարից, որ ցանկացած չարիք բարու ժխտումն է, նշանակում է, որ ամեն մեղանչող մարդ ի սկզբանե ուներ առաքինի հատկանիշների մի պաշար, որոնցից զրկվեց, սակայն առանց դրանց չէր կարող ձևավորվել ոչ մի մեղք:


Այսպիսով, ստացվում է, որ ժլատությունը ժխտումն է առատաձեռնության, պոռնկությունը` ողջախոհության, սնափառությունը` համեստության: Բայց առաքինությունները թեև մեղքով ժխտվում են, սակայն չեն ոչնչանում, այլ աղավաղվում են, և մեղքը, այսպես ասած, վերցնում է առաքինությունների զորությունից և հաղորդում նրանց հակառակ` ոչ բնական ուղղություն: Այսպիսով, նայելով այլանդակ մի հանցագործի, կարելի է պատկերացնել, առանց չափազանցման, թե ինչքան մեծ առաքինություններով էր օժտել նրան Արարիչը սկզբից: Տեսնելով ապականված հոգու տգեղությունը, կարելի է միայն ենթադրել, թե որքան գեղեցիկ էր նա ստեղծված, և որքան շատ են նրանից խլել: Մեղքերի մեջ մնալը կամ դրանց դեմ պայքարելը յուրաքանչյուր մարդու կամքի ընտրությունն է, որը կայանում է ոչ թե խոստովանության ժամանակ գործած մեղքերը թվարկելու մեջ, այլ մեղսական մտքերի, ցանկությունների և արարքների հանդեպ վերաբերմունքը փոխելու: Սուրբ հայրերը սովորեցնում են, որ դա բոլորի համար մատչելի ուղի է` վերագտնել հոգու նախաստեղծ գեղեցկությունն ու առողջությունը, և մարդը մինչև իր կյանքի վերջը ունի հնարավորություն կանգնելու այդ ուղու վրա:


Եկեղեցու սուրբ հայրերը ասում են, որ յուրաքանչյուր մեղք շողոքորթում է հոգին և շոյում մարմինը, որ ամեն մեղք քաղցր է թվում և հաճելի, իսկ պտուղները շատ դառն են, զզվելի ու անտանելի: Երբ մարդ կատարում է որևիցե արարք, նա առաջնորդվում է կամ բարոյական նկատառումներով և փնտրում հոգուն օգտակարը, կամ անտեսում է բարոյական կողմը: Այս դեպքում կարելի է ասել, որ նրա վարքագիծը, միևնույն է, որոշվում է բարոյական հատկանիշներով, սակայն` բացասական (ստություն, ագահություն, ինքնահավանություն և այլն). Այսպիսով նա սովորություն է ձեռք բերում որոշ արարքներ կատարելու, և դրանք հետագայում դառնում են նրա համար սովորական: Այսուհետ նկատվում է մեղքերի աճը: Այն անցնում է հիմնականում երեք աստիճան: Առաջինը բնորոշվում է վարքագծի և այն ծնող պատճառի համաչափությամբ (ուժեղ նեղացրին` ուժեղ նեղացավ, թեթև նեղացրին` թեթև նեղացավ): Իսկ երկրորդ աստիճանում համաչափությունը վերանում է (ուժեղ նեղացրին` ուժեղ նեղացավ, թեթև նեղացրին, միևնույն է` ուժեղ նեղացավ): Երրորդ աստիճանում, երբ մեղքը վերածվում և դառնում է կիրք` ստրկացնելով մարդուն, նեղացնող արդեն պետք չէ, մարդ ինքը համառորեն փնտրում և գտնում է, թե ում վրա բարկանա, ումից նեղանա կամ ուտել-խմելու առիթ է փնտրում և այլն: Քանի որ մարդու բնության մեջ առկա է բարուն ձգտելու հատկությունը, շատերը, ովքեր այս կամ այն մեղքին կապվածություն ունեն, փորձում են ապացուցել` իբր մեղքի մեջ ոչ մի վատ բան չկա, որովհետև մեղքի վատությունը ընդունելով, արդեն չեն կարողանա անխոհեմ մեղքին ծառայել: ՈՒրիշները պարզապես նշում են իրենց մեջ մեղքի առկայությունը, սակայն չեն ուզում այն տեսնել ու պայքարել դրա դեմ: Դա որպես կանոն վերաբերում է այն մեղքերին, որոնք դարձել են մարդու համար այնքան սովորական, որ արդեն չեն նկատվում: Այդ իսկ պատճառով, որևիցե մեղքի ժխտումը մարդու մեջ նկատվում էր սուրբ հայրերի կողմից` որպես անվիճելի ապացույց հենց ժխտվող մեղքի առկայության: Արդարացնելով սեփական մեղքերը` մարդիկ դրանով վկայում են, որ մեղքը բնական է, հետևաբար` օրինական: Սակայն այս հետևության անհեթեթությունը երևում է միանգամից, եթե անգամ մակերեսորեն դիտարկենք այն ազդեցությունը, որ մեղքը թողնում է մարդու հոգու և մարմնի վրա: Օրինակ, նեղացկոտ մարդուն ուղեկցում է էմոցիոնալ վիճակը, որը բնորոշվում է լարվածությամբ, կախվածությամբ, կասկածանքներով, ամոթով և վախով: Նույն էմոցիոնալ ֆոնը ուղեկցում է ուրիշ այլ մեղքերի դեպքում: Սակայն այս էմոցիոնալ վիճակը առաջանում է այն մարդկանց մոտ, որոնց հոգու զգայունությունը դեռ չի բթացել մեղքից, և հոգին դեռ պահպանել է ազդվելու հատկությունը, հետևաբար պահպանել է իր կենդանությունը, որովհետև այն, ինչ կենդանի է, զգում է, իսկ մեռածը անզգա է: Այսպիսով, մեղանչողը, կարելի է ասել, զգում է դիսկոմֆորտ, որը կարելի է ավելի հստակ բնորոշել «ցավ» բառով, իսկ եթե այն հարատև է, «հիվանդություն» բառով: Իսկ հիվանդության վերջը մահ է, եթե չսկսվի ապաքինումը: Թեև խոսքը մեղք երևույթի մասին է, պետք է նշել, որ ազատվել այդ «մահ-հիվանդություն-ցավ-դիսկոմֆորտից» հնարավոր է միայն հաղորդակից լինելով առաքինություններին, որոնք կենդանագործում են, որոնցից յուրաքանչյուրը առաջացնում է ուրախության, երջանկության, հանգստության, վստահության և արդարության զգացում, և որոնցից յուրաքանչյուրը սկիզբ է առնում սիրուց և ինքնազոհողության (ծառայության) ձևով է արտահայտվում:


Որքանով մարմինը ենթակա է հոգուն, այնքանով էլ հոգեկան վիճակը արտացոլվում է մարմնի կենսագործունեության վրա, ազդեցություն է թողնում մարմնի մեջ կատարվող պրոցեսների վրա և դրանց խանգարման դեպքում ուշ, թե շուտ բերում է մարմնի հիվանդության: Ամենից հաճախ նման վնասների (հիվանդությունների) պատճառ են դառնում այն մեղքերը, որոնց թելադրանքին մարդ լիարժեք տրվել չի կարող արտաքին կամ ներքին հանգամանքներից ելնելով, սակայն այդ մեղքերը գործելու ցանկությունը բորբոքում է իր մեջ:
Այն, ինչ բնական է որևէ կենդանի էության համար, չի կարող վնասել իրեն: Այդպես էլ մեղքը, եթե բնական լիներ մարդու համար, չէր պատճառի այդքան տհաճություններ ու հիվանդություններ: Բոլորին հայտնի է, թե ինչպես է տանջվում հարբեցողը ո՛չ թե սթափ վիճակում լինելուց, այլ չբավարարված վիճակից, երբ չի կարող խմել իր ուզածի չափ: Բայց նաև նման տանջանքներ են բերում մարդուն չբավարարված շնությունը, որկրամոլությունը, ինքնահավանությունը, ագահությունը և այլն: Գերիշխող կիրքը բավարարելու հնարավորությունից մարդու կախվածությունը շատ հավանական է որ դեր է խաղում ապագա դժոխային տանջանքների ձևավորման մեջ, որովհետև մարմնից զրկված հոգին, որ ստրկացած էր երկրավոր կյանքում մեղքերից, տանջվում է կրքերից, որոնք արդեն հնարավոր չէ բավարարել կամ այլ բանով լրացնել: Այս տանջանքները, երևի, թե՛ այս կյանքում, թե՛ հանդերձյալում չի կարելի բացատրել որպես խղճի տանջանք, որովհետև ամոթն ու խղճահարությունը բնությամբ դրական հատկանիշներ են և չեն կարող տանջանք պատճառել, ինչպես և բարությունը, համբերությունը և այլ առաքինություններ: Եվ ընդհանրապես, մեղքի առաջացման պատճառը պետք չէ տեսնել արտաքին առարկայի կամ երևույթի մեջ: Նույնիսկ այն բաները, որոնք ընդունված է մեղքի պատճառ համարել, սուրբ հայրերը ասում են, որ չկա չարիք ո՛չ գինու, ո՛չ էլ փողի մեջ. մեղքը դրանց չարաշահումն է:

Ռուսերենից թարգմանեց
Դարբասի հոգևոր հովիվ Տեր ընծա քահանա ՄԻՐԶՈՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2777

Մեկնաբանություններ