Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Մեր ճանապարհները, գյուղերը ավերակ են, բյուջեն ուղղում են կենտրոնը սիրունացնելուն»

«Մեր ճանապարհները, գյուղերը ավերակ են, բյուջեն ուղղում են կենտրոնը սիրունացնելուն»
22.01.2019 | 04:45

Երբ մեր քաղաքում որևէ վայր շրջափակվում էր «Ավելի բարեկարգ Երևան» պաստառով, վերջում լավ բան դուրս չէր գալիս: Գաղտնիք չէ, որ ավելի բարեկարգ Երևանում Երևանից բան չի մնացել: Քանդվող ու իր դեմքը կորցնող քաղաքում խոսվում էր նաև օպերայամերձ տարածքում մշակութային միջավայր ունենալու մասին: Կանաչը բետոնով փոխարինելու վտանգների մասին:
Ինչևէ, թամանյանական նախագծով կառուցված շենքն ուներ հարակից այգի: Քաղաքապետարանը վերականգնելու է այն, նախատեսվում է ազատել նաև հանգստի համար նախատեսված կանաչապատ մյուս գոտիները: Քաղաքի կանաչապատման նախագիծը թվում է՝ բոլորիս երազանքն է, թեև այստեղ էլ բախվում ենք գործարարների շահերին, նշված տարածքի բազմաձև սրճարաններում ժամանակ անցկացնելու սովորության ուժին և, ի վերջո, այն տեսակետին, որ մեր քաղաքում օպերային թատրոնի շրջակայքը վերափոխելուց ավելի կարևոր բաներ կան:
Փորձել ենք պարզել՝ ի՞նչ են մտածում այս մասին արվեստի մարդիկ:

«ՓՈԽԱՐԵՆԸ ՔԱՂԱՔԸ ՓՈՔՐԻԿ ՔԱՅԼԵՐՈՎ ԿԱԶԱՏԱԳՐՎԻ ԲԵՏՈՆԻՑ»

ՆԱՐԵԿ ԿՆՅԱԶՅԱՆ (քանդակագործ)


-Նարեկ, ի՞նչ կասեք կանաչապատման ծրագրի մասին, որի շրջանակում ապամոնտաժվելու են նաև օպերային թատրոնի հարակից սրճարանները:
-Ես` որպես երևանցի, որն իր վստահության քվեն է տվել քաղաքային նոր իշխանություններին, որոնք այսօր վայելում են երևանցիների, կարելի է ասել, բացարձակ վստահության քվեն, ակնկալում եմ ավելի բազմաշերտ, տեսական ու գաղափարական լուծումներ, ինչը չի ենթադրում միայն աղբահանության պատշաճ իրականացում, կանաչապատում: Թեև, ինչ խոսք, դրանք նույնպես կարևոր են: Այնպիսի տպավորություն է, որ քաղաքային իշխանությունները կարևորում են այդ երկու խնդիրները, ինչը, համաքաղաքացիներս էլ կարող են փաստել, դեռևս հավուր պատշաճի չի էլ արվում:
-Նկատի ունեք, որ կան ավելի կարևոր խնդիրներ, քան քաղաքի կենտրոնը ներկայանալի դարձնե՞լը:
-Քաղաքը չի սկսվում ու ավարտվում կենտրոնով: Երևանը մեկ մարմին է, և այդ բազմաշերտ խնդիրները, որ ունի կենտրոնը, ունեն նաև Երևանի մյուս համայնքները: Կուզեի, որ քաղաքային նոր իշխանություններն այդ սկզբունքով առաջնորդվեին:
Ինչ վերաբերում է օպերային թատրոնի հարակից սրճարանների խնդրին, կասեմ հետևյալը. երբ օպերան պիտի կառուցվեր, այդ սրճարանների տարածքում բնակելի տներ էին: Սակայն հանուն օպերային թատրոն ունենալու տեսլականի մարդիկ «զոհաբերեցին» իրենց տները:
-Խնդրի սոցիալական կողմի մասին ի՞նչ կասեք, ի վերջո, տուժում են գործարարները, որոշ մարդիկ էլ աշխատանք են կորցնում:
-Հիմա բոլորս էլ գիտենք ովքեր են այդ սրճարանների տերերը, ապամոնտաժելու դեպքում, չեմ կարծում, թե կորուստները մեծ կլինեն նրանց համար: Փոխարենը քաղաքը փոքրիկ քայլերով կազատագրվի բետոնից: Սրճարանի աշխատողները նույնպես չեն մնա առանց աշխատանքի, քանի որ այդ ոլորտում, քիչ թե շատ, կա աշխատանքի պահաջարկ:
-Ինչպիսի՞ Երևան եք ուզում: Խոսքը քաղաքի արտաքին տեսքի մասին է:
-Բոլոր երևանցիների նման ուզում եմ, որ բետոնաշենքային Երևանը դառնա բարձր մշակույթ ունեցող քաղաք, որտեղ շատ են կանաչը, այգիներն ու արևը:

«ԻՆՉՈՒ՞ ՉԿԱՆԱՉԱՊԱՏԵՆ, ԱՍԵՆՔ, ՀԱՐԱՎԱՐԵՎԵԼՅԱՆ ԹԱՂԱՄԱՍԸ»

ԱՐԹՈՒՐ ՇԱՀՆԱԶԱՐՅԱՆ (երգահան, կոմիտասագետ)


-Պարոն Շահնազարյան, ըստ Ձեզ՝ հրատա՞պ է օպերային թատրոնի շենքի մերձակա տարածքի բարելավումն ու կանաչապատումը:
-Մեր Երևանը, նաև Արարատյան դաշտը անապատ են դարձրել: Առաջին անտառը, որ կարող է հանդիպել, գտնվում է Աղվերանի մոտ, որը անտառ էլ չէ, ցածր ծառեր են, ժողովուրդը դրանց թփուտ է ասում: Այսինքն՝ մենք վերացրել ենք մեր բնությունը: Գիտե՞ք, որ Լոս Անջելեսում ջուր չկա, անապատ է, (անձրևի ջրերն են հավաքում, որ օգտագործեն), բայց թաղված է կանաչի մեջ: Մենք դրախտի վրա ենք ապրում, գետնի տակ ջուր է գնում, բայց ամբողջ երկիրը դարձրել ենք անապատ: Նման բան չգիտեմ՝ էլ որտեղ կա: Եվրոպայում տունը որքան էլ լավ տեղում լինի, եթե կանաչապատում չկա, գինն ընկնում է:
Օպերային տարածքում, իհարկե, պետք է կանաչապատում անել, բայց պետք է հաշվի առնել նաև անհատ մարդկանց շահերը, և չպետք է հայ մարդը, թեկուզ գործարարը, տուժի, պայմանագիր են կազմել, գումար են ներդրել, պետք է փոխհատուցում տրվի:
-Բոլոր դեպքերում՝ միանշանակ չէ՞, որ օպերայի տարածքում պետք է մշակութային միջավայր ապահովել:
-Եթե անկեղծ ասեմ՝ ինձ ո՛չ օպերան է հետաքրքրում, երբ մեր ժողովուրդը թաղված է ռաբիսի և թուրքական ելևէջների ճահճի մեջ, ո՛չ կենտրոնը, երբ մեր ժողովուրդը հիմնականում ապրում է ավարձաններում, Երևանից դուրս: Չեմ հասկանում, թե կենտրոնն ինչ է դարձել մեզ համար: Մշակույթի նախարարությունը դարձել է Երևանի կենտրոնի նախարարություն, ճարտարապետությունը՝ Երևանի կենտրոնի, մեր հայրենիքը Երևանի կենտրո՞նն է: Մեր ճանապարհները, գյուղերը ավերակ են, բյուջեն ուղղում են կենտրոնը սիրունացնելուն: Մի պահ էլ որոշել էին, որ պետք է խալի լինի հրապարակի կենտրոնում: Դա նման է նրան, որ աղքատ, խարխուլ պատերով տանը փայլուն լույսերով կախովի առաստաղ ամրացնես:
Մեր գումարները պետք է ուղղվեն ավելի շատ Երևանից դուրս, հավասարաչափ պետք է զարգանա երկիրը: Չի կարող զարգանալ մի երկիր, որտեղ մայրաքաղաքի տան գինը ոչ թե երեք-չորս, այլ տասը-քսան անգամ թանկ է, ասենք, Վանաձորի տան գնից:
Հիմա ուզում են կանչապատել, իսկ ինչու՞ չկանաչապատել, ասենք, Հարավարևելյան թաղամասը: Կենտրոնի ապրող հայն ի՞նչ առավելություն ունի ծայրամասում ապրող հայից: Այնտեղ էլ վիճակը լավ չէ, չէ՞:

«ԺԱՄԱՆԱԿ Է ՊԵՏՔ, ՈՐ ՎԵՐՋՆԱԿԱՆ ՊԱՏԿԵՐԸ ՏԵՍԱՆԵԼԻ ԼԻՆԻ»

ՍԵՐԳԵՅ ՍԱՖԱՐՅԱՆ (բալետի արտիստ)


-Օպերային թատրոնի շրջակայքում սրճարաններին փոխարինելու են կանաչ տարածքները: Ի՞նչ տրամադրություններ են տիրում օպերային թատրոնում:
-Դրական, իմ կոլեգաներից շատերն են հավանություն տվել քաղաքապետարանի որոշմանը, շատ ենք ուզում, որ օպերայի մերձակա տարածքը կանաչապատվի, բարեկարգվի: Բազմիցս շրջագայել ենք աշխարհի տարբեր հեղինակավոր թատրոններում, և կարող եմ վստահեցնել, որ դրանց շրջակայքում չկան սրճարաններ, խաղային ատրակցիոններ:
-Իսկ չկա՞ հակառակ գործոնը. մարդիկ սովոր են այդ տարածքում հանդիպելու, սրճելու, սրճարանները ինչ-որ առումով դարձել են հարազատ:
-Քաղաքապետարանի տարածած հաղորդագրության համաձայն՝ սրճարաններն ամբողջությամբ չեն վերանալու, երկրորդ պլանում կլինեն համապատասխան կետեր սրճելու, զրուցելու համար: Բայց երբ մոտենում ես թատրոնին, պետք է շուրջբոլորը կանաչ տարածք լինի, ոչ թե ականջիդ հասնեն սրճարաններից հնչող ռաբիսն ու քաղաքային ֆոլկլորը:
-Ինքներդ ինչպիսի՞ն կուզեիք լիներ օպերայի շրջակայքը. շատ հաճախ փորձում են մի նոր լավ բան անել, բայց, մեկ է, դժգոհություններ են առաջանում:
-Կարծում եմ՝ մտահոգվելու կարիք չկա, թե ինչպես կօգտագործեն տարածքը: Կարևորն այն է, որ դա կանաչ տարածք է, ժամանակ է պետք, որ ծառատունկ լինի, ծառերը, ծաղիկները աճեն, ու վերջնական պատկերը տեսանելի լինի:
-Սոցիալական կողմը մտահագիչ չէ՞: Ի վերջո, մարդիկ աշխատանք են կորցնում:
-Չգիտեմ՝ նրանց այլընտրանք առաջարկվելու՞ է, թե՞ ոչ: Բոլոր դեպքերում, վստահ եմ, որ քաղաքի սրտում աշխատող բարմենը, մատուցողն իր բարձր որակավորմամբ կարող է աշխատանք գտնել մեկ այլ վայրում:

Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 4245

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ