Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Հետևել Իրեն` անձնուրացության և զոհողության ուղիով

Հետևել Իրեն` անձնուրացության և զոհողության ուղիով
08.02.2019 | 00:04

«Եթե ցորենի հատիկը, ընկնելով հողը, չմեռնի, կմնա միայնակ, իսկ եթե մեռնի, բազում պտուղներ կտա»,- ասում է Քրիստոս Ավետարանում:
Այս բառերը նշանակում են, որ մեր Տերը եկավ աշխարհ, որպեսզի Իրեն զոհաբերի մարդկանց փրկության համար:


Առանց զոհաբերման այդ փրկությունը հնարավոր չէր լինի: Ցորենի հատիկը, հողի մեջ ընկնելով, քայքայվում և մեռնում է, սակայն նրանից ծիլ է տալիս նոր կյանք` բազմաթիվ նոր ցորենի հատիկներ: Իսկ եթե ցորենի հատիկը ինքն իրեն պահպանի և չմեռնի, ապա նոր կյանք չի տա և ոչ մի պտուղ նրանից չի լինի:
Քրիստոս այս աշխարհում անցավ զոհաբերման ճանապարհով և մեզ բոլորիս կոչ է անում հետևել Իրեն` անձնուրացության և զոհողության ուղիով: «Ով Ինձ է ծառայում, թող Ինձ հետևի»,- ասում է Նա: Նաև «Ով իր անձն է սիրում, կկորցնի այն, իսկ ով իր անձն անտեսում է այս աշխարհում, կպահպանի այն հավիտենական կյանքի համար»: Աստծուն ծառայելու և հաճելի լինելու գաղափարը հիմնված է զոհողության վրա: Եթե մենք դիտարկենք քրիստոնեական ցանկացած առաքինություն կամ գործողություն, ապա կտեսնենք, որ այդ ամենը ուրիշ բան չէ, եթե ոչ զոհաբերություն: Պահքը, աղոթքը, հնազանդությունը, վանական կյանքը, եկեղեցի գնալը, ողորմություն տալը և բարեգործություն անելը այդ ամենը զոհողություն է Աստծուն: Օրինակ, երբ մենք պահք ենք պահում և սահմանափակում ենք մեզ սննդի մեջ, ապա մենք հրաժարվում ենք սննդից, որը պիտի դառնար մեր մարմնի մի մասը, այսպիսով զոհաբերում ենք մեզնից մի մասը: Նույնն է կատարվում, երբ տալիս ենք կարիքավոր մարդուն նյութական, դրամական օգնություն` վերցնելով մեր ունեցվածքի մի մասը, այսինքն զոհաբերում ենք: Եվ այս դեպքում ավելի կարևոր է լինում ոչ թե տվածի չափն ու քանակը, այլ ինչքա՞ն է մեզ մնալու դրանից հետո: Որովհետև այրի կնոջ տված երկու լուման` իր ամբողջ ունեցածը, ավելի մեծ զոհողություն համարվեց, քան մյուսների տված մեծ գումարները:


Երբ մենք գնում ենք տաճար և աղոթում, ապա նույնպես զոհաբերում ենք մեր ժամանակը և ուժերը, որ մենք կարող էինք ծախսել մեր անձերի համար: Երբ մենք հնազանդության առաքինություն ենք դրսևորում, ապա զոհաբերում ենք մեր սեփական կամքը, որը միշտ հակված է եսասիրության և ինքնահաճության: Այսպիսով, քրիստոնեական կյանքը մշտապես մեզնից պահանջում է անձնուրացություն և զոհողություն:
Հանուն Աստծո զոհաբերվելը մեծագույն գործ է, նաև մեծ խորհուրդ, քանի որ զորավոր ուժ ունի այդ զոհաբերությունը: Եթե մեկը զոհաբերում է իրեն հանուն Աստծո կամ իր կյանքն է նվիրում Աստծուն ծառայելու, ապա, նման հողի մեջ գցած ցորենի հատիկի, նա ձեռք է բերում անհամեմատ ավելի շատ բարիքներ և պտուղներ: Եկեղեցու պատմությունից կարելի է բազմաթիվ օրինակներ բերել այս ճշմարտությունը հաստատելու համար: Այսպես, մենք գիտենք, որ նահատակները իրենց կյանքը զոհաբերում էին հանուն Աստծո, հանուն Քրիստոսի և այդ զոհաբերություններից ծնունդ առավ Քրիստոսի տիեզերական Եկեղեցին` տարածվելով ամբողջ երկրի երեսին: Չէ՞ որ մարտիրոսական արյունը դարձավ այն հիմնաքարը, որի վրա հաստատվեց քրիստոնեական դարաշրջանը, որը հեղաշրջեց ու կերպարանափոխեց ողջ աշխարհը: Նաև մեկ ուրիշ օրինակ. բազում ճգնավորների Աստծուն նվիրված կյանքը դարձավ այն ցորենի հատիկը, որից ծլեցին ու մեծացան հայտնի քրիստոնեական մեծ վանքեր (վանականությունը)` հոգևոր ամրոցներ, որոնք դարերի ընթացքում լույս էին բերում աշխարհին, և տվեցին սրբերի բյուրավոր մի բազմություն, որոնք և պատճառ դարձան անթիվ մարդկային հոգիների փրկության: Զոհը, որը ճգնակյաց սրբերն իրենց կյանքի գնով բերում էին Աստծուն, ուներ այնպիսի մեծ զորություն, որ կարող էր փոխել համաշխարհային պատմության ընթացքը: Աղոթքը` երկու կամ երեք սուրբ կյանքով ապրող մարդկանց, կարող է փրկել աշխարհը մեծ աղետներից:


Զոհաբերման օրենքը գործում է նաև սովորական մարդկային կյանքում, օրինակ պատերազմի ժամանակ: Հերոսներն իրենց արյունն են հեղում, զոհելով սեփական կյանքը, բայց այդ զոհի գնով ձեռք են բերվում անչափ ավելի շատ բարիքներ` երկար, ազատ և բարեկեցիկ մի ողջ ազգի կյանք: Եվ Աստծուն հաճելի է լինում այդպիսի զոհը` հերոսական մահը: Բացի այդ, այսպիսի մահը մեծագույն բարիքներ է բերում նաև իրեն` իր կյանքը զոհաբերող հերոսին: Սուրբ Պաիսիոս Աթոսացին ասում էր, որ պատերազմի ժամանակ զոհաբերվելը կարող է մեծապես Աստծո ողորմությունը շարժել, և որ հերոսները չեն մեռնում, որ նրանցից մահն է վախենում:
Առանց զոհողության անհնար է Աստծուն հաճելի լինել և փրկվել, և հավանական է նաև այդ պատճառով է, որն Աստված թույլ է տալիս երկրի վրա պատերազմներ և այլ տեսակ փորձություններ: Որովհետև պատերազմի ժամանակ մարդիկ հայտնվում են այնպիսի պայմաններում, որ հաճախ ստիպված են լինում զոհաբերել իրենց անձերը հանուն ուրիշների, այն դեպքում, երբ խաղաղության ժամանակ նրանք երբեք նման բան չէին անի: Այսպես, նաև հիվանդությունները և վշտերը ակամա զոհաբերություններ են մեր կողմից, քանի որ չենք բերում կամավոր զոհողություն: Սրբերը կամավոր էին իրենց զոհաբերում Աստծուն և ծառայում մարդկանց կամ նահատակությամբ, կամ խստակրոնությամբ` պահքով, անդադար աշխատանքով, գիշերային հսկումներով: Իսկ քանի որ մենք նման զոհողություններ չենք կատարում, ապա մեզ բաժին են ընկնում նեղություններ և հիվանդություններ, որպեսզի մենք գոնե ակամա զոհաբերվենք: Ի դեպ, պետք է ասել, որ հիվանդություններն ու վշտերը այն ժամանակ են դառնում կամավոր զոհաբերում, երբ մենք տանում ենք դրանք քրիստոնեաբար` վստահելով Աստծուն, արիաբար, առանց տրտնջալու: Սուրբ հայրերից մեկը իր հոգևոր զավակին գրած նամակում ասում է` ծանր հիվանդությունը, որ պատահեց քեզ, դարձրու կամավոր զոհաբերություն` Աստծուն գոհաբանելու միջոցով, որպեսզի Աստված ընդունի այն անուշահոտ խնկով լցված բուրվառի նման:


Զոհողությունը մարդու հոգում ծնում է երկնային ուրախություն, քանի որ այսպիսով մարդ ստանում է Աստծուց շնորհ և ողորմություն: Դա տեղի է ունենում նրա համար, որ ինքնազոհողությամբ մարդը նմանվում է Քրիստոսին և Նրա հետ հաղթում է աշխարհին, դուրս է գալիս իր եսական ձգողականությունից, բարձրանում է էգոիզմի ճահճից, իր անձից վեր է բարձրանում: Այսպիսով, երկրավորը զոհելով, մարդը ձեռք է բերում երկնայինը` հրաժարվելով մարդկայինից, ստանում է աստվածայինը և ապրում է արդեն գերբնական կյանքով:
Սուրբ Պաիսիոս ծերը պատմում էր երիտասարդ ժամանակ իր հետ պատահած մի դեպքի մասին, երբ նա պատերազմի դաշտում էր: Կռիվներից մեկի ժամանակ նա գտնվում էր խրամատի մեջ, որը նա փորեց այդ տարածքում ուժեղ հրետակոծության պատճառով: Հանկարծ կողքին հայտնվում է մահու չափ վախեցած մի երիտասարդ զինվոր և չունենալով թաքնվելու որևէ հնարավորություն, սկսում է խնդրել Պաիսիոսին (որին մինչև վանական դառնալը կոչում էին Արսենիոս) թույլ տալ իրեն մտնել իր խրամատի մեջ: Սակայն, քանի որ խրամատում երկուսի համար տեղ չկար, ապա Արսենիոսը առանց վարանելու զիջեց տեղը զինվորին, իսկ ինքը, ենթարկվելով մահացու վտանգին, դուրս եկավ բաց տեղ: Նրա վրա սկսեցին կրակել, բայց Աստված պահպանեց նրան, գնդակները վրիպում էին, իսկ մեկը «սանրեց» նրա մազերը, վնաս չհասցնելով գլխին: Հայր Պաիսիոսը ասում էր, որ նա այդ պահին մտածում էր, որ ավելի լավ է իրեն սպանեն, քան հետո ամբողջ կյանքի ընթացքում նրան խիղճը տանջի: Եվ, զոհաբերելով իր անձը, նա երկնային ուրախություն էր ապրում, նմանվելով Քրիստոսին, որը Իրեն զոհաբերեց հանուն մարդկանց փրկության:


Երբ մարդն իրեն զոհաբերում է հանուն ուրիշների, նա Աստծուն ավելի մերձավոր է դառնում և նմանվում Նրա մեծ զոհաբեր սիրո կատարելությանը: Եղե՛ք կատարյալ, ինչպես ձեր երկնավոր Հայրն է կատարյալ, ասում է մեզ Ավետարանը... Եվ այսպես, եղբայրներ և քույրեր, սովորենք ինքնազոհողությամբ հաղթել մեր անձերը, պայքարենք մեր մեջ արմատավորված եսապաշտության, փափկասիրության և ինքնահաճության դեմ: Քանզի իրեն զոհաբերելով մարդը կարող է աստվածանման դառնալ, դառնալ ավետարանական այն ցորենի հատիկը, որը հավիտենական կյանքի պտուղներ է բերում: Ամեն:


Ռուսերենից թարգմանեց Դարբասի հոգևոր հովիվ
Տեր Ընծա քահանա ՄԻՐԶՈՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1137

Մեկնաբանություններ