Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Շա­տե­րը, ո­րոնց մա­սին շատ ան­գամ ա­սել եմ ձեզ և այժմ էլ լա­լով եմ ա­սում, ըն­թա­նում են որ­պես թշ­նա­մի­ներ Քրիս­տո­սի Խա­չի»

«Շա­տե­րը, ո­րոնց մա­սին շատ ան­գամ ա­սել եմ ձեզ և այժմ էլ լա­լով եմ ա­սում, ըն­թա­նում են որ­պես թշ­նա­մի­ներ Քրիս­տո­սի Խա­չի»
25.10.2019 | 00:03

Խա­չը դա­տաս­տան է նրանց հա­մար, ով­քեր ա­նար­գում են այն, և փր­կու­թյուն նրանց հա­մար, ով­քեր եր­կր­պա­գում են: Ե­թե նախ­կի­նում մար­դիկ ի­րենց կյանքն էին նվի­րա­բե­րում հա­նուն Քրիս­տո­սի` նա­հա­տա­կու­թյան պսա­կը կրե­լով հա­վի­տե­նա­կան կյան­քի հա­մար, ա­պա այ­սօր պատ­կե­րը փոխ­վել և աստ­ված­հայ­հո­յու­թյան է վե­րած­վել: Խա­չա­նարգ ու աստ­վա­ծա­մերժ այս դա­րում մար­դիկ մո­ռա­ցել են Քրիս­տո­սի գթա­ռատ սե­րը և լց­վել ա­տե­լու­թյամբ, ա­սում են, թե քրիս­տո­նյա են, բայց ա­նար­գում են Քրիս­տո­սին և նրա կեն­սա­բեր խա­չը ի­րենց ան­բա­րո կեց­ված­քով, ա­սում են, թե Աստ­ված կա, բայց աստ­ված­հայ­հո­յու­թյան մեջ են կոր­չում հա­կա­ռա­կը վկա­յող ի­րենց գոր­ծե­րով: Մար­դը սո­վոր է ար­դա­րաց­նե­լու ինքն ի­րեն, որ­պես­զի ար­դա­րաց­նի մեղ­քը, ին­չը հա­տուկ է սա­տա­նա­յին: Ա­նաստ­ված այս դա­րում աստ­վա­ծա­պատ­կեր մար­դը դար­ձել է դր­սից աստ­վա­ծա­պաշտ, ներ­սից աստ­վա­ծա­նարգ, իսկ ո­մանք` ա­նաստ­ված: Կորց­րել ենք եր­կյուղն Աստ­ծո հան­դեպ և չենք էլ մտա­ծում, որ մեղ­քե­րի մեջ ենք և դե­պի դժոխք ենք ուղ­ղոր­դում մեր ընտ­րած կյան­քի ու­ղին: Կյան­քի հոր­ձա­նու­տը ան­դունդ է նե­տել մարդ ա­րա­րա­ծին, կո­րաց­րել մեղ­քե­րի մեջ և ուղ­ղոր­դել աստ­վա­ծա­նար­գու­թյան: Հետ նա­յենք ու կտես­նենք, որ մեր հայ­րե­րը ի­րենց կյան­քի ողջ ի­մաս­տը խա­չի մեջ են տե­սել: Մեր սուրբ հայ­րե­րը հս­տակ գի­տակ­ցում էին, որ հրա­ժար­վել խա­չից նշա­նա­կում է հո­գե­պես մեր­կա­նալ ու բա­րո­յազ­րկ­վել: Խա­չի խոր­հուր­դը ոչ այլ ինչ է, ե­թե ոչ հա­վատ­քը` նախ Քրիս­տո­սի, ա­պա մեր սր­բա­զան Ե­կե­ղե­ցու ու նրա ա­վան­դույթ­նե­րի նկատ­մամբ: ՈՒ ե­թե այ­սօր մենք ցա­վեր ու դժ­բախ­տու­թյուն­ներ, ներ­քին խռովք ու տագ­նապ­ներ ու­նենք, նշա­նա­կում է խա­չից հե­ռա­ցել ու Նրա խոր­հուրդն ենք ու­րա­ցել, և որ ա­ռա­վել սոս­կա­լի է` ա­նար­գել ենք մեր ա­նօ­րեն ապ­րած կյան­քի ի­րա­կա­նու­թյամբ:


Դա­րեր ի վեր մեր նվի­րու­մը Քրիս­տո­սի վար­դա­պե­տու­թյան հան­դեպ, մեր հա­վատ­քը Նրա կեն­սա­բեր խա­չին պահ­պա­նել են մեր հայ տե­սա­կը ու ա­ռա­վել ևս թույլ տվել որ­պես ազգ, որ­պես ժո­ղո­վուրդ գո­յատևել: Երբ ծա­ռը կտ­րես ար­մա­տից` կչո­րա­նա, երբ այ­րես` կմոխ­րա­նա: Մենք, աստ­վա­ծու­րա­ցու­թյան մեղ­քի մեջ ընկ­նե­լով, չո­րա­նում ենք, ա­նար­գե­լով Տի­րոջ փր­կա­րար խա­չը` մոխ­րա­նում, և որ ա­ռա­վել ցա­վա­լի է` կա­մաց-կա­մաց դա­դա­րում ենք որ­պես ազգ, ժո­ղո­վուրդ գո­յատևե­լուց:


Երբ որևէ մե­կին լքում է բա­նա­կա­նու­թյու­նը, նրա մեջ սկ­սում են գե­րիշ­խել բնազ­դը և բնազ­դա­յին կր­քե­րը, որ հա­տուկ են չոր­քո­տա­նի կեն­դա­նի­նե­րին, հետևա­բար, նման մար­դուց խա­ղա­ղու­թյուն, ան­շա­հախ­նդ­րու­թյուն, սեր, նվիր­վա­ծու­թյուն սպա­սե­լը միամ­տու­թյուն կլի­նի, իսկ ե­թե մարդ բա­նա­կա­նու­թյան և հա­վատ­քի մեջ է, նրա մեջ գե­րիշ­խում են հա­վա­տը և դրա­նից բխած աստ­վա­ծա­հա­ճո բա­րի գոր­ծե­րը, ո­րոն­ցով նա վե­րա­հաս­տա­տում է Քրիս­տո­սի, Նրա փր­կա­րար խա­չի հան­դեպ իր հա­վա­տը և նվի­րու­մը:


Մենք մեր ողջ կյան­քի ըն­թաց­քում մշ­տա­պես ընտ­րու­թյան առջև ենք կանգ­նած, և մենք ենք ընտ­րում մեր կյան­քի ու­ղին, ըստ մեր ընտ­րա­ծի ստա­նում հա­մար­ժեք պա­տաս­խան:
Ե­թե հա­րատևենք ան­հա­վա­տու­թյան և աստ­վա­ծա­նար­գու­թյան մեջ, մեկ օր պետք է զղ­ջանք, բայց ու­շա­ցած, ա­նօ­գուտ ու են­թա­կա Աստ­ծո դա­տաս­տա­նին: «Մինչ հի­վան­դա­նա­լը հոգ տար քեզ հա­մար»,- ա­սում է ի­մաս­տու­նը, իսկ ժո­ղովր­դա­կան ա­սաց­ված­քը փաս­տում է. «Վնա­սի կե­սից հետ դառ­նաս, օ­գու­տը քոնն է»: Աստ­ված մեր առջև կրակ և ջուր է դրել ընտ­րու­թյան ի­րա­վուն­քով` մե­կով կզո­վա­նանք, իսկ մե­կի մեջ ընկ­նե­լով` կայր­վենք:

Տեր Ա­հա­րոն քա­հա­նա ՄԵԼ­ՔՈՒ­ՄՅԱՆ
Գո­րի­սի տա­րա­ծաշր­ջա­նի հոգևոր հո­վիվ

Դիտվել է՝ 1300

Մեկնաբանություններ