Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Դի­մոր­դին մե­ղադ­րելն ա­պա­կա­ռու­ցո­ղա­կան հռե­տո­րա­բա­նու­թ­յուն է»

«Դի­մոր­դին մե­ղադ­րելն ա­պա­կա­ռու­ցո­ղա­կան հռե­տո­րա­բա­նու­թ­յուն է»
31.07.2020 | 00:37
«Ի­րա­տե­սի» զրու­ցա­կիցն է ԱԺ «Լու­սա­վոր Հա­յաս­տան» խմ­բակ­ցու­թյան պատ­գա­մա­վոր ԱՆՆԱ ԿՈՍ­ՏԱ­ՆՅԱ­ՆԸ։
-Այս օ­րե­րին մի շարք դի­մորդ­ներ դժ­գո­հում են՝ թեև բարձր միա­վոր­ներ են ստա­ցել ըն­դու­նե­լու­թյան քն­նու­թյու­նից, բայց որևէ բուհ չեն ըն­դուն­վել: Դուք այն պատ­գա­մա­վոր­նե­րից եք, որ դի­մորդ­նե­րի հետ հան­դի­պում­ներ եք ու­նե­ցել ա­ռա­ջին իսկ օր­վա­նից: Մինչև այս պա­հը որևէ փո­փո­խու­թյուն ե­ղե՞լ է, կա՞ն դի­մորդ­ներ, ո­րոնց չըն­դուն­վե­լու հան­գա­ման­քը վե­րա­նայ­վել է: Ե­թե ա­յո, ա­պա ինչ­պե՞ս:
-Ե­ղել են ու կան դի­մորդ­ներ, ով­քեր չեն ըն­դուն­վել, և կան այն­պի­սիք, ով­քեր վեր­ջին հայ­տե­րով են ըն­դուն­վել, սա­կայն հա­մա­ձայն չեն ար­դյունք­նե­րի հետ, և սա շատ օ­բյեկ­տիվ դժ­գո­հու­թյուն է, քա­նի որ 8 հայտ սո­վո­րա­բար և հիմ­նա­կա­նում լրաց­նում են՝ մտ­քում չդի­տար­կե­լով այդ հայ­տով անց­նե­լու և հա­մա­կերպ­վե­լու հան­գա­ման­քը։ Ես կա­սեի՝ հայ­տագր­ման այս կար­գը շատ թե­րի ձևա­կան բնույթ է կրում։ Եվ ե­թե ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյունն ու ԳԹԿ-ն ա­նընդ­հատ շեշ­տում են դի­մոր­դի մաս­նա­գի­տա­կան հս­տակ կողմ­նո­րոշ­ման մա­սին, ա­պա առն­վազն ա­պա­գա­յում պետք է փո­խեն ներ­կա­յիս հայ­տագր­ման տրա­մա­բա­նու­թյու­նը՝ այն սա­հա­մա­նա­փա­կե­լով 2, ա­ռա­վե­լա­գույ­նը՝ 3 հայտ ներ­կա­յաց­նե­լու հնա­րա­վո­րու­թյամբ։ Ներ­կա­յիս կարգն ինձ հա­մար ո՛չ տրա­մա­բա­նա­կան, ո՛չ էլ ըն­դու­նե­լի է։ Ա­յո, ա­ռա­ջինն էի, որ ար­ձա­գան­քել եմ դի­մորդ­նե­րի ու նրանց ծնող­նե­րի բո­ղոք-պա­հան­ջին, քա­նի որ բու­հե­րի և առ­հա­սա­րակ կր­թա­կան խն­դիր­ներն ի պաշ­տո­նե ու­շադ­րու­թյանս կենտ­րո­նում են. ինքս ժա­մա­նա­կին ար­դի կր­թա­կան հա­մա­կար­գից տու­ժած դի­մորդ և ու­սա­նող եմ ե­ղել, և հենց այդ կես­միա­վո­րա­յին խնդ­րի պատ­ճա­ռով ըն­դուն­վել եմ բու­հի վճա­րո­վի բա­ժին։ Որ­քան տե­ղյակ եմ 700 և ա­վե­լի դուրս մնա­ցած դի­մորդ­նե­րից այժմ ակ­տիվ պայ­քա­րում են 80 և ա­վե­լին, իսկ մի մա­սին ինչ-որ պայ­ման­նե­րով տար­բե­րակ­ներ են ա­ռա­ջար­կել նա­խա­րա­րու­թյու­նից՝ թա­փուր տե­ղե­րի առ­կա­յու­թյամբ պայ­մա­նա­վոր­ված: Ո­րոշ դի­մորդ­ներ ստիպ­ված հա­մա­ձայ­նել են՝ մտա­ծե­լով, որ այս պայ­քա­րը գու­ցե ար­դյունք չտա, և այդ հնա­րա­վո­րու­թյունն էլ կորց­նեն։ Մյուս մասն ա­մեն օր ա­ռան­ձին նա­մակ­նե­րով դի­մում է ինձ (գու­ցե այլ պատ­գա­մա­վոր­նե­րի ևս), իսկ մնա­ցա­ծը պար­զա­պես ակ­տի­վո­րեն չի կա­րո­ղա­նում մաս­նակ­ցել նա­խա­ձեռ­նու­թյա­նը։ Տե­ղե­կու­թյուն­ներ ու­նեմ, որ «Պա­հան­ջա­տեր դի­մորդ» նա­խա­ձեռ­նու­թյան ակ­տիվ ծնող­նե­րից և դի­մորդ­նե­րից մի քա­նի­սին նա­խորդ օ­րե­րին բարձ­րա­գույն կր­թու­թյան մա­սով պա­տաս­խա­նա­տու ո­լոր­տա­յին փոխ­նա­խա­րարն ան­մի­ջա­պես հան­դիպ­ման ըն­թաց­քում անս­պա­սե­լիո­րեն տե­ղե­կաց­րել է Բրյու­սո­վի ան­վան պե­տա­կան հա­մալ­սա­րա­նում ո­րո­շա­կի ա­վե­լաց­ված թա­փուր տե­ղե­րի մա­սին, և այդ դի­մորդ­նե­րը, կար­ծես թե, հա­մա­ձայ­նել են։ Ի­րենց ի­րա­վունքն է, սա­կայն հարցն այդ­պես չի լուծ­վում։ Սա հա­մընդ­հա­նուր խն­դիր է, ծագ­ման մի շարք պատ­ճառ­ներ ու­նի, ո­րոնք պետք է ի սկզ­բա­նե հաշ­վի առն­վեին: Բայց խնդ­րին մատ­նե­րի ա­րան­քով են նա­յել, ին­չի հետևան­քով դի­մորդ­ներն աբ­սուր­դա­յին ի­րա­վի­ճա­կում են հայ­տն­վել։
-ԿԳՄՍ-ն և Ազ­գա­յին ժո­ղո­վի իշ­խա­նա­կան թևի ձեր գոր­ծըն­կեր­նե­րը վս­տա­հեց­նում են՝ ըն­դու­նե­լու­թյան նոր կար­գի մա­սին թե՛ նա­խա­րա­րու­թյու­նը, թե՛ ի­րենք՝ պատ­գա­մա­վոր­նե­րը, տե­ղե­կաց­րել են, բայց դի­մորդ­նե­րը, միևնույն է, ու­շադ­րու­թյուն չեն դարձ­րել այդ փո­փո­խու­թյա­նը: Այս պատ­մու­թյան մեջ ո՞վ է մե­ղա­վո­րը կամ թե­րա­ցո­ղը:
-Պաշ­տո­նա­կան տե­ղե­կագ­րի աղ­բյու­րը պետք է լի­նի լիա­զոր մար­մի­նը, և ցան­կա­ցած փո­փո­խու­թյուն, որն ար­վել կամ ար­վե­լու էր կար­գե­րում, պար­տա­վոր էր պաշ­տո­նա­պես ծա­նու­ցել նա­խա­րա­րու­թյու­նը։ Թե պատ­գա­մա­վոր­նե­րը որ­քա­նով են կա­րո­ղա­ցել «ա­ջակ­ցել» քա­ղա­քա­ցի­նե­րին, դա հար­ցի էու­թյու­նը չի փո­խում. ե­թե ա­րել են, շատ ա­վե­լի լավ, բայց նե­րո­ղու­թյուն, դի­մորդն ու իր ծնողն ու­նեն պաշ­տո­նա­կան մեկ աղ­բյուր` ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյան և ԳԹԿ կայ­քէ­ջը։ Ծա­նուց­ման շատ բազ­մա­զան ե­ղա­նակ­ներ կան, որ կա­րե­լի էր կի­րա­ռել՝ սկ­սած պարզ բա­ժա­նոր­դա­յին հա­ղոր­դագ­րու­թյուն­նե­րից մինչև դի­մորդ­նե­րի է­լեկտ­րո­նա­յին հաս­ցե­նե­րով նա­մակ­ներ ու­ղար­կե­լը։ Կամ­քի հարց է։ Որևէ կերպ չեմ ըն­դու­նում դի­մոր­դին կամ նրա ծնո­ղին մե­ղադ­րե­լու ա­պա­կա­ռու­ցո­ղա­կան հռե­տո­րա­բա­նու­թյու­նը։ Ե­թե կա խն­դիր, որ զանգ­վա­ծա­յին բնույթ է կրում, ու­րեմն դա, միան­շա­նակ, լիա­զոր մարմ­նի վատ կա­ռա­վար­ման մա­սին է վկա­յում, իսկ պար­բե­րա­բար և ա­մեն ա­ռի­թով մեղ­քը դի­մոր­դի վրա բար­դե­լը թե­րար­ժե­քու­թյան սինդ­րո­մի ցայ­տուն ար­տա­հայ­տու­թյուն է։ Նա­խա­րա­րու­թյու­նը, ան­հաս­կա­նա­լի դի­մադ­րու­թյուն ցույց տա­լու փո­խա­րեն, պետք է հրա­պա­րա­կավ ըն­դու­նի մեղ­քի իր բա­ժի­նը, օ­րի­նակ, որ սխալ մո­տե­ցում էր մեկ քն­նու­թյուն հանձ­նե­լու կարգ ըն­դու­նե­լը, կամ հայ­տագր­ման անտ­րա­մա­բա­նա­կան ու ի­րա­կան մր­ցույ­թը բա­ցա­ռող կար­գը: Նա­խա­րա­րու­թյու­նը մաս­նա­գի­տա­կան ոչ օ­բյեկ­տիվ կողմ­նո­րոշ­ման վրա շեշ­տադ­րում ա­նե­լու փո­խա­րեն մինչ ըն­դու­նե­լու­թյան քն­նու­թյուն­նե­րը` դեռ մեկ տա­րի ա­ռաջ, դպ­րոց­նե­րում կա­րող էր մաս­նա­գի­տա­կան ընտ­րու­թյան ուղ­ղու­թյամբ սե­մի­նար­ներ նա­խա­ձեռ­նել, որ­պես­զի ե­րի­տա­սարդ սե­րուն­դը, մաս­նա­գի­տու­թյուն ընտ­րե­լիս, ա­վե­լի հս­տակ ու գի­տակց­ված ձևով կա­րո­ղա­նար տար­բե­րա­կել ե­րա­զանքն ու նպա­տա­կը: Այս պատ­մու­թյան մեջ մե­ղա­վոր ու ան­մեղ փնտ­րելն ա­նի­մաստ է, քա­նի որ փաս­տա­ցի երկ­կողմ աբ­սուր­դա­յին ի­րա­վի­ճակ է ստեղծ­վել, ին­չի հան­գու­ցա­լու­ծու­մը հօ­գուտ դի­մոր­դի պետք է լի­նի:
-Միայն մեկ քն­նու­թյուն հանձ­նե­լով՝ ինչ­պե՞ս կա­րող է բու­հը ու­սա­նող ընտ­րել, կամ այդ նոր չա­փո­րո­շի­չը ինչ­պե՞ս կա­րող է գոր­ծել, ե­թե դի­մորդն ինքն է ո­րո­շում՝ ինչ քն­նու­թյուն հանձ­նել:
-Ճիշտ հար­ցադ­րում եք ա­նում։ Մեկ քն­նու­թյու­նը բո­լո­րո­վին բա­վա­րար չէ՝ ստու­գե­լու, թե ի­րա­կա­նում դի­մորդն ինչ գի­տե­լի­քի է տի­րա­պե­տում, կամ ար­դյոք այդ մեկ կա­մընտ­րո­վի քն­նու­թյու­նը բա­վա­րա՞ր էր մաս­նա­գի­տա­կան կողմ­նո­րոշ­ման հա­մար, ո­րով­հետև ըն­դա­մե­նը մեկ ա­ռար­կա­յի քն­նա­կան ար­դյուն­քը չի կա­րող լիար­ժեք փո­խան­ցել դի­մոր­դի ընդ­հա­նուր գի­տե­լի­քի պա­շա­րի ծա­վա­լի մա­սին ին­ֆոր­մա­ցիան, գրա­գի­տու­թյան աս­տի­ճա­նը. չէ՞ որ բու­հում ու­սա­նե­լիս մայ­րե­նի լեզ­վի կի­րառ­ման ա­ռաջ­նա­յին պա­հանջ կա, որ ար­տա­ցոլ­վում է ու­սում­նա­կան ձեռ­նարկ­նե­րում, ու­սա­նո­ղի կող­մից ներ­կա­յաց­վող աշ­խա­տանք­նե­րում, նրա գրա­կան խոս­քի շա­րադ­րան­քում, գր­վե­լիք հոդ­ված­նե­րում, աշ­խա­տու­թյուն­նե­րում։ Այս­տեղ մի կարևոր հան­գա­մանք ևս հաշ­վի չի առն­վում՝ բու­հի ինք­նա­վա­րու­թյան ա­ռաջ­նա­յին նա­խա­պայ­մա­նը։ Բազ­միցս հան­դի­պում ենք այն պն­դում­նե­րին, որ բու­հե­րին թույլ չի տր­վում ի­րա­պես ինք­նա­վար լի­նել, և այս պա­րա­գա­յում էլ բուհն օ­բյեկ­տի­վո­րեն զրկ­ված է իր հա­մար նա­խընտ­րե­լի ու­սա­նող ու­նե­նա­լու հնա­րա­վո­րու­թյու­նից, ին­չի ա­ռաջ­նա­յին չա­փա­նի­շը հենց դի­մոր­դի գի­տե­լի­քի ծա­վալն է։ Դի­մոր­դին ա­զատ ընտ­րե­լու հնա­րա­վո­րու­թյուն տա­լը դրա­կան մո­տե­ցում է, բայց ոչ մեկ, այլ առն­վազն եր­կու ա­ռար­կա­յի հա­մակ­ցու­թյամբ կազմ­ված թես­տե­րի ար­դյունք­նե­րով։ Այս­տեղ խն­դիր­նե­րը բազ­մա­շերտ են, ի­րա­կա­նում շատ դժ­վար է միայն մե­կի վրա շեշ­տադ­րում ա­նել և պն­դել, որ հենց դրա պատ­ճա­ռով հա­մա­կար­գում կան թե­րա­ցում­ներ։ Ըն­դու­նե­լու­թյան կարգն առ­հա­սա­րակ խոր­քա­յին վե­րա­նայ­ման և նոր մո­տե­ցում­նե­րի կա­րիք ու­նի։ Պետք է այդ­տե­ղից սկ­սել։
-Տա­րա­տե­սակ հայ­տա­րա­րու­թյուն­ներ ու մեկ­նա­բա­նու­թյուն­ներ ե­ղան, ինք­ներդ եք շփ­վել այդ պա­տա­նի­նե­րի հետ, ար­դյո՞ք քա­ղա­քա­կան հա­յացք­ներ ու­նեն նրանք:
-Նա­խա­ձեռ­նու­թյան ան­դամ­նե­րին որևէ կերպ չէի կա­պի ինչ-ինչ քա­ղա­քա­կան շր­ջա­նակ­նե­րի հետ, իմ կող­մից դա շատ պար­զու­նակ և ստոր քայլ կլի­ներ։ Պայ­քա­րող դի­մորդ­ներն ու նրանց ծնող­ներն ա­ռաջ­նորդ­վում են կր­թա­կան շա­հով և, իմ պատ­կե­րաց­մամբ, չեն կա­րող ա­մեն քայ­լա­փո­խի ֆիլտ­րել ու բա­ցա­ռել նա­խա­ձեռ­նու­թյանն ինչ-որ քա­ղա­քա­կան հա­յացք­ներ ու­նե­ցող ան­ձանց ներգ­րավ­վա­ծու­թյու­նը, ինչ­պես, օ­րի­նակ, չեն կա­րող կան­խել քա­ղա­քա­կան ինչ-որ ու­ժի սա­տա­րող հայ­տա­րա­րու­թյու­նը: Շա­հարկ­ման ա­նի­մաստ թե­մա է, ո­րին ա­ռանձ­նա­հա­տուկ ե­րանգ տա­լու կա­րիք չկա։
-Տե­ղի՞ն է Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նի շեշ­տադ­րու­մը, թե բո­ղո­քող­նե­րից մե­կը Ռո­բերտ Քո­չա­րյա­նի ա­ջա­կիցն է, հետևա­բար՝ սա քա­ղա­քա­կան պայ­քար է: ՀՀ քա­ղա­քա­ցին, ի վեր­ջո, բո­ղո­քե­լու ի­րա­վունք ու­նի՞, թե՞ չու­նի:
-Բնա­կա­նա­բար` տե­ղին չէ։ Ի՞նչ է, այդ անձն ի­րա­վունք չու­նի՞ կար­ծիք ու­նե­նա­լու առ­կա խնդ­րի վե­րա­բե­րյալ, ինչ է թե ՀՀ երկ­րորդ նա­խա­գա­հի ա­ջա­կիցն է։ Ո՞վ է նման ար­գելք սահ­մա­նում կամ ո՞վ է ա­ջակ­ցե­լու կամ խան­գա­րե­լու հնա­րա­վո­րու­թյուն ըն­ձե­ռում։ ՀՀ քա­ղա­քա­ցին ա­զատ է ար­տա­հայ­տե­լու սե­փա­կան կար­ծի­քը, թե­լադ­րե­լու, ուղ­ղոր­դե­լու և ստի­պե­լու այս ու ա­պա­գա իշ­խա­նու­թյուն­նե­րին՝ կա­տա­րել իր կամ­քը, հօ­գուտ պե­տու­թյան և քա­ղա­քա­ցու։ Այս­տե­ղից հետևու­թյուն՝ ա­նի­մաստ է ա­նընդ­հատ շա­հար­կել քա­ղա­քա­կան շր­ջա­նակ­նե­րի կող­մից կամ ձե­ռամբ ուղ­ղորդ­վե­լու թե­զը, այ­լա­պես ա­մեն ին­չում և բա­ցա­ռա­պես յու­րա­քան­չյուր բարձ­րա­ձայն­վող խն­դիր կա­րե­լի է ձևել քա­ղա­քա­կան աս­տա­ռով և շր­ջան­ցել։ Սա գոր­ծե­լաոճ չէ, այլ ինք­նա­պաշտ­պա­նա­կան պարզ մե­խա­նիզմ, մշ­տա­կան ա­լի­բի, ո­րը կա­րե­լի է ցան­կա­ցած ի­րա­վի­ճա­կում կի­րա­ռել և ար­դա­րաց­նել սե­փա­կան ան­հա­ջո­ղու­թյուն­նե­րը։ Իսկ այդ­պես ու՞ր կհաս­նենք, ի­րենք ու՞ր կհաս­նեն, պարզ է՝ ոչ մի տեղ։ Այդ իսկ պատ­ճա­ռով օր ա­ռաջ հրա­ժար­վել է պետք ան­տե­ղի դի­մա­կա­յու­թյուն­նե­րից, քա­ղա­քա­կան կամք դրսևո­րել, ըն­դու­նել սխալ­նե­րը, նոր ռազ­մա­վա­րու­թյուն որ­դեգ­րել ու շարժ­վել ա­ռաջ։ Այս նույն քայ­լե­րում ներ­կա­յիս իշ­խա­նու­թյու­նը ոչ վաղ ան­ցյա­լում մե­ղադ­րում էր նախ­կին ռե­ժի­մին, որ չու­նեն բա­վա­րար կամք՝ ըն­դու­նե­լու երկ­րի ձա­խող­ված կա­ռա­վա­րու­մը։ Հի­մա նույն չհու­սադ­րող մի­տումն եմ նկա­տում:
-ՈՒ­սա­նող­նե­րի բո­ղո­քին զու­գա­հեռ գրա­կա­նա­գետ­ներն էլ ա­հա­զան­գում են «Գրա­կա­նու­թյուն» ռար­կա­յից «հայ» ո­րո­շի­չը հա­նե­լու, ինչ­պես նաև գրա­կա­նու­թյան ցան­կը վե­րա­նա­յե­լու առն­չու­թյամբ: Այս մա­սով ո՞րն է ձեր տե­սա­կե­տը:
-Այս պա­հին ու­սում­նա­սի­րում եմ նոր չա­փո­րո­շիչ­նե­րը, դի­մում եմ մաս­նա­գետ­նե­րի՝ հաս­կա­նա­լու, թե ի­րա­կա­նում այս նոր ռե­ֆոր­մով ինչ ռազ­մա­վա­րու­թյուն է որ­դեգ­րել իշ­խող քա­ղա­քա­կան թի­մը։ Հակ­ված եմ ի­րա­կան կր­թա­կան բա­րե­փո­խում­ներ ու­նե­նա­լուն, ին­չը են­թադ­րում է, որ հնա­րա­վոր են ցա­վոտ թե­մա­նե­րի բա­խում­ներ, ին­չը ևս նոր­մալ երևույթ է։ Փոր­ձում եմ տե­ղե­կու­թյուն­ներ հա­վա­քագ­րել, թե ով­քեր, ինչ կա­տե­գո­րիա­յի մաս­նա­գետ­ներ և փոր­ձա­գի­տա­կան խմ­բեր են աշ­խա­տել նոր կր­թա­կան և ա­ռար­կա­յա­կան չա­փո­րո­շիչ­նե­րի մշակ­ման ուղ­ղու­թյամբ։ Դեռևս բա­ցա­սա­կան ազ­դակ­ներ եմ ստա­նում հա­յա­գի­տա­կան ա­ռար­կա­ներն ու­սում­նա­կան պլան­նե­րում նվա­զեց­նե­լու, գրա­կա­նու­թյան ցան­կը վե­րա­նա­յե­լու ու ար­դիա­կա­նաց­նե­լու մա­սով։ Իմ պատ­կե­րաց­մամբ՝ դպ­րո­ցա­հա­սակ ե­րե­խա­յին պետք է հրամց­նել հա­մա­մարդ­կա­յին բարձր ար­ժեք­ներ կրող, ու­սու­ցա­նող, կր­թող և դաս­տիա­րա­կող գոր­ծեր։ Գրա­կա­նու­թյան ըն­դար­ձակ աշ­խարհն իր տա­րա­տե­սակ ե­րանգ­նե­րով, ըն­դու­նե­լի կամ ոչ ըն­դու­նե­լի երևույթ­նե­րով կա­րող է հա­սու դառ­նալ չա­փա­հա­սու­թյան տա­րի­քում։ Սա վեր­լու­ծում եմ որ­պես ծնող, որ­պես նախ­կին ա­շա­կերտ, հե­տո` ու­սա­նող և` ուղ­ղա­կի մարդ։
-Չա­փո­րո­շի­չը՝ չա­փո­րո­շիչ, բայց մեր դպ­րո­ցում ար­դյո՞ք պատ­րաստ են դրան, ու­սու­ցիչ­նե­րը պատ­րա՞ստ են այդ փո­փո­խու­թյուն­նե­րին:
-Կար­ծում եմ՝ դեռ պատ­րաստ չենք մշա­կու­թա­յին փո­փո­խու­թյուն­նե­րին, քա­նի որ դեռ ա­նե­լիք կա ու­սուց­չա­կան հա­մայն­քի հետ. վե­րա­պատ­րաս­տում­ներ, ու­սուց­չի դե­րի և բարձր կոչ­ման վե­րարժևո­րում և այլն։ Չմո­ռա­նանք, որ ան­ցում ենք կա­տա­րել հա­մընդ­հա­նուր նե­րա­ռա­կա­նու­թյան, որն իր հեր­թին լր­ջա­գույն բար­դու­թյուն­ներ է ստեղ­ծե­լու այ­սօր­վա ման­կա­վար­ժի հա­մար, հի­մա էլ նոր ու կտ­րուկ մո­տե­ցում­նե­րը ա­ռար­կա­յա­կան վե­րա­նա­յում­նե­րի մա­սով` շատ ա­նո­ղոք վի­րա­հա­տա­կան մո­տե­ցում է։ Քայլ առ քայլ է պետք ա­նել ա­մեն փո­փո­խու­թյուն, որ հնա­րա­վո­րինս քիչ ցա­վոտ լի­նի և դժ­գո­հու­թյան փոքր չա­փա­բա­ժին­ներ ա­ռա­ջաց­նի։ Նախ` պատ­րաս­տել ու­սուց­չին, հե­տո, «զին­ված» ու­սուց­չի մի­ջո­ցով՝ ա­շա­կեր­տին։
-Դպ­րո­ցի թիվ մեկ խն­դի­րը ա­ռար­կա­յա­կան նոր չա­փո­րո­շիչ­նե՞րն են, թե՞ ման­կա­վար­ժա­կան մե­թոդ­նե­րի փո­փո­խու­թյու­նը:
-Երկ­րորդ մաս­նա­գի­տու­թյունս ման­կա­վար­ժու­թյունն է, և ես, բու­հում ստա­ցածս գի­տե­լի­քի, իսկ հե­տո կար­ճա­ժամ­կետ դպ­րո­ցա­կան պրակ­տի­կա­յի, այ­նու­հետև դա­սա­պատ­րաս­տում­նե­րի աշ­խա­տան­քա­յին փոր­ձի շնոր­հիվ, հան­գել եմ այն եզ­րա­կա­ցու­թյան, որ ա­շա­կեր­տի կր­թու­թյան թիվ մեկ չա­փո­րո­շիչն ու­սուց­չի ճիշտ մե­թո­դա­կան մո­տե­ցումն է, ին­չը քչե­րին է հա­ջող­վում կի­րա­ռել և ստա­նալ ակն­կալ­վող դրա­կան ար­դյունք։ Ըստ այդմ, կար­ծում եմ, որ խիստ անհ­րա­ժեշ­տու­թյուն կա վե­րա­նա­յե­լու ման­կա­վար­ժա­կան մե­թո­դա­բա­նու­թյու­նը, ու­սուց­ման մո­տե­ցում­նե­րը, ո­րոնք կուղղ­վեն ա­վե­լի վեր­լու­ծող ու տրա­մա­բա­նող միտք զար­գաց­նե­լուն, ոչ թե` կա­ղա­պա­րե­լուն։
Զրույցը՝ Սևակ ՎԱՐ­ԴՈՒ­ՄՅԱՆԻ
Դիտվել է՝ 24085

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ