Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Պաշ­տե­լով որ­կո­րի քմա­հա­ճու­թ­յուն­նե­րը

Պաշ­տե­լով որ­կո­րի քմա­հա­ճու­թ­յուն­նե­րը
12.10.2020 | 23:25

Մար­դու կամ հա­սա­րա­կու­թյան բա­րո­յա­կա­նու­թյու­նը կամ դրա չա­փո­րոշիչ­նե­րը պայ­մա­նա­վոր­ված չեն նրա բա­րի կամ չար նկա­րագ­րով, այլ իր մեջ ծա­վալ­վող այն պայ­քա­րով, որ կոչ­վում է պայ­քար բա­րու հա­մար կամ պայ­քար մեղ­քի դեմ:


Ար­դա­րու­թյան ու մեղ­քի ըն­կալ­ման չա­փա­նիշ­նե­րը, այդ ըն­կալ­ման առ­կա­յու­թյան պայ­ման­նե­րում, միևնույնն են տար­բեր մարդ­կանց կամ հա­սա­րա­կու­թյան տար­բեր շեր­տե­րի միջև. ար­դա­րու­թյու­նը միշտ ա­վե­լի բա­ցար­ձակ է, օ­բյեկ­տիվ է ու հա­մընդ­հա­նուր, ար­դա­րու­թյան հետ հա­րա­բե­րու­թյան մեջ դիտ­վող մեղ­քը, բնա­կա­նա­բար՝ հա­րա­բե­րա­կան, սու­բյեկ­տիվ և մաս­նա­վոր (ըն­կալ­ման աղ­ճատ­վա­ծու­թյան կամ բա­ցա­կա­յու­թյան դեպ­քում ա­մեն ինչ այլ է), պար­զա­պես տար­բեր են դրանց սահ­ման­ման ու դա­սա­կարգ­ման սկզ­բունք­նե­րը:


Թեև ար­դա­րու­թյու­նը միշտ ըն­կալ­վում է իբրև բա­ցար­ձակ, բայց սա­կա­վա­թիվ են նրա հետևորդ­նե­րը, մեղ­քը դրսևոր­վում է յու­րո­վի, բայց բազ­մա­թիվ են նրա յու­րա­յին­նե­րը: Անզ­գա­մի հա­մար աստ­ված­պաշ­տու­թյու­նը գար­շե­լի է... Այդ ա­ռու­մով Քրիս­տոս հե­ղաշր­ջում մտց­րեց մեղ­քի գա­ղա­փա­րի ըն­կալ­ման հա­մա­տեքս­տում. մեղ­քը միայն այն չէ, ին­չը մենք զգում կամ գի­տակ­ցում ենք խղ­ճի վկա­յու­թյամբ (քան­զի խիղ­ճը կա­րող է լի­նել խա­րան­ված կամ թե­րաճ՝ ձևա­վոր­ված ան­բա­րեն­պաստ պայ­ման­նե­րում), մեղ­քը մի բան է, ո­րի ճիշտ սահ­մա­նու­մը կա­րող է տալ Նա, ով մե­ռավ մեր մեղ­քե­րի թո­ղու­թյան հա­մար: Մեղ­քը միայն ար­տա­ցոլ­վու՛մ է մեր գոր­ծե­րում, բայց այն ծն­վում է մեր մտ­քում՝ վեր­ջի­նի՝ չա­րի հետ գոր­ծակ­ցու­թյան կամ նրա կող­մից մեր մտ­քին բռ­նա­նա­լու ար­դյուն­քում: Մար­դու բա­րո­յա­կան նկա­րա­գի­րը ո­րոշ­վում է ոչ թե նրա մտ­քում մեղ­քի ծնուն­դով կամ առ­կա­յու­թյամբ, այլ մեղ­քի սնուց­ման և ծա­վալ­ման հան­դեպ դրսևո­րած գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րի բնույ­թով՝ ան­զի­ջում պայ­քա­րով կամ հաշտ­վո­ղա­կա­նու­թյամբ: Այս ա­մե­նի ֆո­նին ա­ռա­վել այ­լան­դակ են գծագր­վում մե­րօ­րյա մարդ­կա­յին հա­սա­րա­կու­թյան սո­ցիա­լա­կան բարքն ու նկա­րա­գի­րը, հա­սա­րա­կու­թյուն, որ ար­դեն չի ճա­նա­չում որևէ մեղք, այլ այդ­պի­սին կա­րող է հա­մա­րել միայն ո­րո­շա­կի հա­սա­րա­կար­գի միտ­ված ո­րո­շա­կի օ­րենք­նե­րի խախ­տու­մը իր կամ մեկ ու­րի­շի կող­մից, իսկ ընդ­հա­նուր «նոր­մե­րին» հա­կադր­վող նոր­մալ մարդ­կանց՝ հա­սա­րա­կու­թյան ան­բա­րե­հույս տար­րեր, հա­սա­րա­կու­թյուն, որ­տեղ մար­դու հո­գին կա­րող են խե­ղել, ու­ծաց­նել, և դրա դեմ ըն­դվ­զող­նե­րի դեմ ըն­դվ­զել, իսկ ստա­մոք­սա­յին մտա­ծո­ղու­թյու­նը` սնու­ցել ու փայ­փա­յել, ուր հա­մա­սե­ռա­մոլ­նե­րի դեմ չի կա­րե­լի պայ­քա­րել, բայց հա­մա­սե­ռա­մո­լը կա­րող է պայ­քա­րել, ա­սենք, հենց տրանս­պոր­տի գնե­րի բարձ­րաց­ման դեմ: Ին­չի հա­մար են աշ­խար­հա­յին «կարևոր» զբաղ­մունք­ներն ու գոր­ծու­նեու­թյան զա­նա­զան ո­լորտ­նե­րը, միայն մար­դուն ի­րեն շր­ջա­պա­տող սար­սա­փե­լի ի­րա­կա­նու­թյու­նից շե­ղե­լու վտան­գա­ռատ նպա­տա­կադր­մամբ: Ան­հա­տի և հա­սա­րա­կու­թյան սո­ցիա­լա­կան վար­քի հիմ­քում ըն­կած է ի­րա­կա­նու­թյան աղ­ճատ­ված ըն­կալ­ման ֆե­նո­մե­նը. ա­սել, թե քրիս­տո­նյան չգի­տի իր շա­հը կամ այն չի հե­տապն­դում, ո­րով­հետև, մա­մո­նա­յին թո­ղած, Աստ­ծուն է պաշ­տում, ան­հե­թե­թու­թյուն կլի­նի: Այս­պես մտա­ծող մար­դու մոտ աղ­ճատ­ված է սե­փա­կան շա­հի և բա­րօ­րու­թյան մա­սին սկզբ­նա­կան իմ­ֆոր­մա­ցիան, որ նա ու­ներ աշ­խարհ գա­լու պա­հին: Եվ ա­մեն մի հա­ջորդ սե­րունդ ա­վե­լի ու ա­վե­լի է զրկ­վում այդ ինֆոր­մա­ցիան պա­հե­լու հնա­րա­վո­րու­թյու­նից: Ե­թե ու­շա­դիր լի­նենք, կն­կա­տենք, որ ժա­մա­նա­կա­կից մար­դը զրկ­ված է ոչ միայն իր բա­նա­կա­նու­թյու­նը, այլև իր բնազդ­ներն ան­գամ ճիշտ ուղ­ղոր­դե­լու և ի­րաց­նե­լու հնա­րա­վո­րու­թյու­նից. մար­դը ու­տում է ան­հայտ ծագ­ման սնունդ, տե­սա­կի պահ­պա­նու­թյա­նը կոչ­ված բնազ­դը այ­լա­սեր­ված կեր­պի մեջ գոր­ծա­ծում է կր­քե­րի բա­վա­րար­ման հա­մար, ինք­նա­պաշտ­պա­նու­թյան բնազ­դով ար­դա­րաց­նում է ու­րի­շին կյան­քից զր­կե­լու մո­լուց­քը, իսկ կրո­նա­կան բնազ­դը բա­վա­րա­րում է՝ պաշ­տե­լով իր մաշ­կի ամ­բող­ջա­կա­նու­թյունն ու որ­կո­րի քմա­հա­ճու­թյուն­նե­րը: Իսկ ար­դեն բա­նա­կան մա­կար­դա­կում մար­դու կեն­սա­գոր­ծու­նեու­թյու­նը և մարդ­կա­յին հա­րա­բե­րու­թյուն­նե­րը պայ­մա­նա­վո­րող կարևոր գոր­ծո­նը փողն է, և մա­մո­նան է կանգ­նած ոչ միայն տն­տե­սա­կան, այլև սո­ցիա­լա­կան, քա­ղա­քա­կան ու մշա­կու­թա­յին բո­լոր գոր­ծա­ռույթ­նե­րի հիմ­քում: Փո­ղը՝ բո­լոր ժա­մա­նակ­նե­րի հա­մար անկ­րկ­նե­լի այդ մա­նի­պու­լյա­ցիոն մի­ջո­ցը, կա­ռա­վա­րում է մարդ­կա­յին գի­տակ­ցու­թյունն ու ապ­րում­նե­րը՝ հի­րա­վի մար­դուն դարձ­նում «եր­կու տի­րոջ ծա­ռա մը»՝ ան­կա­յուն ու հեղ­հե­ղուկ, անս­կզ­բունք ու ան­հե­ռան­կար, միայն հա­ցի ու տե­սա­րան­նե­րի պա­հանջ­մուն­քով և դրա բա­վա­րար­մամբ բա­վա­րար­վող:

Լի­լիթ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ
Գո­րիս
Դիտվել է՝ 2450

Մեկնաբանություններ