«Փաստ չէ, որ ռուս խաղաղապահների հեռանալը Լեռնային Ղարաբաղից նույնական է Ռուսաստանի դուրս գալուն կովկասյան աշխարհաքաղաքական խաղից։ Անդրկովկասի նշանակությունը չափազանց մեծ է Եվրասիայի և, մասնավորապես, Մոսկվայի համար: Կարելի՞ է խոսել Ռուսաստանի նահանջի մասին, թե՞ իրականում մենք խոսում ենք կովկասյան տարածաշրջանային անվտանգության ողջ համակարգի վերագործարկման մասին: Մոսկվայի վիճակն ամենևին էլ այդքան անհուսալի չէ»,- ասել է ռուս քաղաքագետ Սերգեյ Մարկեդոնովը։                
 

«Քամին է որոշում՝ դուրս կգա՞ն ծովից, թե՞ ոչ»

«Քամին է որոշում՝ դուրս կգա՞ն ծովից, թե՞ ոչ»
13.07.2018 | 09:10

Սևանի ավազանի մասին պատմող ԱՐԹՈՒՐ ՍԱՀԱԿՅԱՆԻ «Քամու հետ» վավերագրական լիամետրաժ ֆիլմն ընդգրկվել է «Ոսկե ծիրան» միջազգային փառատոնի «Հայկական համայնապատկեր» ծրագրում: «Քամու հետը» երիտասարդ ռեժիսորի դիպլոմային աշխատանքն է, արժանացել է նախագահի 2017 թ. երիտասարդական մրցանակին: Ֆիլմի պրոդյուսերը Լուսինե Սարգսյանն է:


-Արթուր, մասնակցությունը «Ոսկե ծիրան» փառատոնին ի՞նչ նշանակություն ունի երիտասարդ ռեժիսորի համար: Զգացողություններդ ինչպիսի՞ն են:
-Առաջին փառատոնն է, որ մասնակցում եմ, շատ հետաքրքիր է ինձ համար և ուրախալի, որ գնահատում, վստահում և հարթակ են տրամադրում երիտասարդ արվեստագետներին:
-Ֆիլմիդ փառատոնային կյանքը նոր է սկսվում, նպատակ ունե՞ս արտերկրում այն ներկայացնելու:
-Արդեն իսկ ներկայացրել ենք միջազգային տարբեր փառատոների, սպասում ենք պատասխաններին:
-Ասում են՝ գեղարվեստական ֆիլմերը, վավերագրականի համեմատ, շահեկան վիճակում են: Ի՞նչ ես կարծում՝ վավերագրությունը հետաքրքիր չէ՞:
-Ես դժվարանում եմ տարանջատել խաղարկային և վավերագրական կինոն: Ավելին՝ այն զգացողությունները, որ ունենում ես վավերագրական ֆիլմ դիտելիս, խաղարկային ֆիլմ դիտելիս չես ունենա: Եթե խոսենք համաշխարհային կինոշուկայի մասին, կան վավերագրական ֆիլմեր, որ Բեռլինի և միջազգային այլ կինոփառատոներում գլխավոր մրցանակների են արժանանում:
-Ֆիլմիդ սկզբում նշվում է, որ Սևանա լիճը Հայաստանի ամենամեծ ջրային ավազան է, որտեղ տարեկան միջին հաշվով 10 ձկնորս է խեղդվում: Ակնհայտ է, որ ֆիլմը ոչ միայն Սևանի, այլև ձկնորսների մասին է: Ինչու՞ անդրադարձար այս թեմային:
-Թեման ինձ հոգեհարազատ է: Ես մեծացել եմ այն վայրերում, որ ներկայացված են ֆիլմում: Բնական է, որ կինոյի միջոցով առաջին հերթին պետք է անդրադառնայի այն խնդրին, որն ինձ հուզում է:
-Ֆիլմը սոցիալակա՞ն շեշտադրում ունի:
-Այո, կա սոցիալական խնդիր, մարդիկ վտանգելով իրենց կյանքը, բառիս բուն իմաստով, օրվա ապրուստ են վաստակում: Այստեղ ուրիշ հարց էլ կա՝ այս վայրում ծնված մարդը, ուզի, թե չուզի, իր կյանքը կապում է Սևանի հետ: Աշխատատեղերի բացակայության պատճառով ապրուստի հիմնական միջոցը Սևանն է դառնում:
-Ֆիլմում կին ձկնորս կա, և իր գործն այնպես է անում, ասես դրանում ոչ մի առանձնահատուկ բան չկա: Կարծում եմ՝ քիչ են կին ձկնորսները:
-Նա տարածաշրջանի միակ կին ձկնորսն է: Շատ անմիջական է, անչափ կապված բնությանը: Այսպես ասած՝ տղամարդու գործ է անում, բայց այնքա՜ն քնքշությամբ, հմտորեն: Նա լողալ չգիտի, իսկ Սևանն անկանխատեսելի եղանակ ունի: Մտնում է ջուրը, աշխատում, բայց չգիտի՝ եղանակն ինչպես կփոխվի, ինքն այդ օրը տուն կվերադառնա՞, թե՞ ոչ:
-Եթե ֆիլմաշար նկարահանեիր Սևանի մասին, ի՞նչ շեշտադրումներ կանեիր:
-Իրականում նպատակ ունեմ եռապատում ստեղծելու, բայց հաջորդ երկու աշխատանքները ոչ թե Սևանին են վերաբերելու, այլ տարածաշրջանին: Իսկ առհասարակ, ինձ համար ֆիլմում, արվեստում ամենակարևորը մարդն է՝ իր ճակատագրով:
-Ֆիլմում կան կադրեր, որ լուսանկարներ են հիշեցնում, սա օպերատորական լավ աշխատանքի՞ արդյունք է: Ի դեպ, դու նաև ֆիլմի օպերատորն ես ու սցենարիստը:
-Ես մեծ մասամբ նկարահանել եմ մոտորանավակից կամ ափից, օպերատորն ավելի շատ կխանգարեր, քան կօգներ: Ինքս տեղում ճիշտ կողմնորոշվում էի: Ճիշտ դիտակետը և գեղեցիկ կադրերը երկարատև աշխատանքի արդյունք են, քանի որ ֆիլմը նկարահանել եմ մոտ երկու տարում: Եթե նկատեցիք, տարվա բոլոր եղանակները կան ֆիլմում:
-Իսկ սցենարը վավերագրական ֆիլմի պարագայում հարաբերական չէ՞:
-Իհարկե, կան բաներ, որ առաջ են գալիս նկարահանման ընթացքում, ու անմտություն է դրանց չհետևելը:
-Անդրադարձը հայկական թեմաներին երբեմն գավառականություն են որակում: Կարծում ես՝ հանդիսատեսին կգրավի՞ մեր իրականությունը, թե՞ առաջնային են աբստրակտ, գլոբալ, մոդեռն թեմաները:
-Թեմայի ընտրությունը կարևոր է, բայց ավելի կարևոր է, թե ինչպես ես ներկայացնում պատմությունը:
-Ինչու՞ «Քամու հետ»:
-Երկար մտածել եմ վերնագրի մասին: Աշխատանքային վերնագիրն էր «Մենք ապրում ենք այսպես», հետո ընտրեցի «Քամու հետը», որովհետև ձկնորսների կյանքը, մեծ հաշվով, կախված է քամուց, քամին է որոշում՝ դուրս կգա՞ն ծովից, թե՞ ոչ: Նկարահանումների ընթացքում մենք ևս զերծ չմնացինք նմանատիպ դժբախտությունից: Ֆիլմի այդ հատվածը շատ տարբեր է իր գունային լուծումներով՝ լիճը մռայլ է ու սև: Նկարահանումների ժամանակ գտնվեց ջրասույզ եղած ձկնորսներից մեկը, մյուսին դեռ փնտրում են:
-Հաջորդ ֆիլմդ ինչի՞ մասին է լինելու:
-Էվելինա Մակարյանի: Այն դեռևս սցենարական փուլում է:


Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 5903

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ