Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Մար­դիկ սխալ են ըմբռ­նում կամ չա­րա­շա­հում են Աստ­ծո ո­ղոր­մու­թ­յու­նը

Մար­դիկ սխալ են ըմբռ­նում կամ չա­րա­շա­հում են Աստ­ծո ո­ղոր­մու­թ­յու­նը
14.01.2020 | 00:16
ՈՒ՞ր է Նրա գալս­տյան խոս­տու­մը, քա­նի որ նա­խա­հայ­րե­րի նն­ջե­լուց հե­տո ա­մեն ինչ այն նույն ձևով է մնում, ինչ­պես էր ա­րար­չա­գոր­ծու­թյան սկզ­բից (Բ Պետ­րոս 3;4)։ Ծաղ­րան­քով հարց­նում են մար­դիկ, որ կար­ծում են, թե ի­րենք բա­վա­կան ժա­մա­նակ կու­նե­նան ա­պաշ­խա­րե­լու, քան­զի ու­շա­նում է Տի­րոջ երկ­րորդ գա­լուս­տը: Սա­կայն նախ պետք է ի­մա­նալ. «Տի­րոջ հա­մար մեկ օ­րը՝ ինչ­պես հա­զար տա­րի է, և հա­զար տա­րին՝ ինչ­պես մեկ օր: Տե­րը չի ու­շաց­նի Իր խոս­տու­մը, ինչ­պես կար­ծում են ո­մանք, թե ու­շա­ցած է, այլ համ­բե­րա­տար է ձեր հան­դեպ. քան­զի չի ու­զում, որ որևէ մե­կը կորս­տյան մատն­վի, այլ ու­զում է, որ ա­մեն­քը ա­պաշ­խա­րեն» (Բ Պետ­րոս 3;8-9): Հե­տո էլ` մեծ մտա­վոր ջան­քեր պետք չեն հաս­կա­նա­լու հա­մար, որ ե­թե Տե­րը նույ­նիսկ մի­լիարդ տա­րի հե­տո էլ գա, մեր յու­րա­քան­չյու­րի ա­պաշ­խա­րու­թյան հա­մար սահ­ման­ված Նրա ո­ղոր­մու­թյան ժամ­կե­տը շատ կարճ է` մեր երկ­րա­վոր կյան­քը:
Ժա­մա՞նց, թե՞ կյանք. սա մի եր­կընտ­րանք է, ո­րի լուծ­ման հրա­տա­պու­թյու­նը որևէ կաս­կած չի հա­րու­ցում:
Այդ լու­ծու­մը, սա­կայն, կախ­ված որևէ մար­դու գի­տակ­ցու­թյան և ինք­նա­գի­տակ­ցու­թյան մա­կար­դա­կից, շատ հա­ճախ լի­նում է ո՛չ կյան­քի օգ­տին:
Կյան­քը մեր ծնն­դյան պա­հից մինչև մեր մահ­վան պա­հը ըն­կած մի ժա­մա­նա­կա­հատ­ված է, գի­տակ­ցա­կան կյան­քը սկս­վում է ծնն­դից շատ ա­վե­լի ուշ, իսկ ինք­նա­գի­տակ­ցա­կան կյանք ոչ բո­լո­րին է հա­ջող­վում ապ­րել, շատ շա­տերն էլ, ցա­վոք, ի­րենց և այ­լոց կյան­քը վե­րա­ծում են մի ամ­բողջ կյանք տևող ժա­ման­ցի:
Երբ մենք սխալ ենք ծախ­սում ժա­մա­նա­կը, մենք այն վատ­նում ենք, իսկ երբ սխալ ենք ապ­րում կյան­քը, մենք այն կորց­նում ենք, քա­նի որ նրա ա­մեն մի վայր­կյա­նը ան­դառ­նա­լի է, և ոչ միայն. այս երկ­րա­վոր կյանք-ուռ­կա­նը հա­վի­տե­նա­կան կյան­քը որ­սա­լու հա­մար է մեզ տր­ված, և ե­թե այն չպա­հենք ու չպահ­պա­նենք պատ­շաճ կեր­պով, կպատռ­վի, և մեր որ­սը կլի­նի ոչ թե հա­վի­տե­նա­կան կյան­քը, այլ մի մեծ, ան­դառ­նա­լի կո­րուստ:
Այս կյան­քի ի­մաս­տի, նշա­նա­կու­թյան և բուն նպա­տա­կի թյու­րըմբ­ռն­ման հիմ­նա­կան պատ­ճա­ռը հո­գու ան­մա­հու­թյան, հան­դեր­ձյալ կյան­քի և Եր­կն­քի ար­քա­յու­թյան հան­դեպ թե­րա­հա­վատ վե­րա­բեր­մունքն է: Մար­դիկ ձգ­տում են «ի­մաս­տա­լից» ապ­րել ի­րենց կյան­քը, ար­դյուն­քում պար­զա­պես ու­րախ ժա­մա­նակ են անց­կաց­նում, ժա­մա­նակ, որ ա­ռանց լրա­ցու­ցիչ օ­ժան­դա­կու­թյան էլ բա­վա­կան ա­րագ է անց­նում, ժա­մա­նակ, որ հենց ի­րենց կյանքն է:
Մյուս գլ­խա­վոր պատ­ճառն այն է, որ մար­դիկ սխալ են ըմ­բռ­նում կամ չա­րա­շա­հում են Աստ­ծո ո­ղոր­մու­թյու­նը: Աստ­ված սի­րում է մար­դուն և ո­ղոր­մած է մե­ղա­վոր մար­դու հան­դեպ, սա­կայն ան­զի­ջում ու ա­նո­ղոք է բուն մեղ­քի հան­դեպ: Ե­թե որևէ մե­կը կա­մե­նում է Աստ­ծո ո­ղոր­մու­թյա­նը ար­ժա­նա­նալ, պետք է ինքն ի­րե­նից զա­տի մեղ­քը, ո­րով­հետև անհ­նար է, որ ող­ջե­րի երկ­րում տեղ ու­նե­նա մա­հը, կամ նրա պատ­ճա­ռը (մեղ­քը) կրո­ղը: Անհ­նար է այս կյան­քում աշ­խար­հին նվիր­վել, իսկ այն կյան­քում` Քրիս­տո­սին, անհ­նար է այս կյան­քում աշ­խար­հը վա­յե­լել, իսկ հան­դեր­ձյա­լում` Աստ­ծո ար­քա­յու­թյու­նը: Ե­թե մենք ու­զում ենք Աստ­ծուն հաս­նել, պետք է նախ գնանք առ Աստ­ված և պետք է ընտ­րենք ճիշտ ճա­նա­պար­հը. «Մի՛ խո­տոր­վիր ո՛չ դե­պի աջ և ո՛չ էլ դե­պի ձախ. ոտքդ ե՛տ դարձ­րու չար ճա­նա­պար­հից: Դե­պի աջ տա­նող ճա­նա­պարհ­նե­րը գի­տի Աստ­ված, բայց դե­պի ձախ տա­նող ճա­նա­պարհ­նե­րը մո­լոր են, և Աստ­ված Ինքն էլ կուղ­ղի քո շա­վիղ­նե­րը և խա­ղա­ղու­թյամբ քեզ կա­ռաջ­նոր­դի քո ճա­նա­պարհ­նե­րով» (Ա­ռակ. 4;27): Դե­պի աջ տա­նող ճա­նա­պար­հը ինք­նար­դա­րաց­ման ճա­նա­պարհն է, դե­պի ձախ տա­նող ճա­նա­պար­հը` անզ­գա­մու­թյան ու ամ­բար­տա­վա­նու­թյան ճա­նա­պար­հը, սա­կայն առ Աստ­ված կա­րե­լի է հաս­նել միայն ու­ղիղ` ա­պաշ­խա­րու­թյան ճա­նա­պար­հով:
Մեր անց­նե­լիք ճա­նա­պար­հը լայն, աս­ֆալ­տա­պատ մի պո­ղո­տա չէ, այն դժ­վա­րան­ցա­նե­լի մի զա­ռի­թափ է: Մեր ճա­նա­պար­հը վե­րել­քի ճա­նա­պարհ է` կյան­քի ճա­նա­պարհ, ո­րով քայ­լե՛լն է հենց մեր կյան­քի նպա­տա­կը, քան­զի այն կյան­քից կյանք տա­նող ճա­նա­պարհ է, և ափ­սոս չէ այն անց­նե­լու հա­մար տրա­մադ­րել այն ամ­բողջ ժա­մա­նա­կը, ո­րը հենց մեր կյանքն է:
Լի­լիթ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ
Գո­րիս
Դիտվել է՝ 1653

Մեկնաբանություններ