Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Ռուսականից հրաժարվում են...շքեղությունից` նույնպես

Ռուսականից հրաժարվում են...շքեղությունից` նույնպես
30.07.2012 | 17:47

Գնալով Հայաստանում հետզհետե նվազում է ռուսական արտադրության ավտոմեքենաների պահանջարկը։ Ըստ պետական եկամուտների կոմիտեի (ՊԵԿ) տվյալների` 2012-ի առաջին վեց ամիսների ընթացքում ներկրվել է ՌԴ-ի արտադրության ընդամենը 617 տրանսպորտային միջոց, այն դեպքում, երբ 2011-ի նույն ժամանակահատվածում ներկրվել է 1,1 հազար ավտոմեքենա։

Սակայն, ՊԵԿ-ի տվյալներով, ՀՀ ներմուծվող ավտոմեքենաների քանակը շարունակում է ավելանալ։ Այլ կերպ ասած, մենք` հայերս, հրաժարվում ենք ռուսական արտադրության ավտոմեքենաներից` գերադասելով եվրոպական և ճապոնական արտադրության ավտոմեքենաները։ Արդյոք նշվածից կարելի՞ է ենթադրել, որ մեր բնակչության ֆինանսական հնարավորություններն այնքան են մեծացել, որ շքեղությունը հասանելի է դարձել։ Գուցե և այդպես մտածեինք, եթե չլիներ մեկ այլ տվյալ։ Նույն ՊԵԿ-ը փաստում է, որ Հայաստան ներմուծվող տրանսպորտային միջոցների կեսից ավելին այս տարի եղել է էժանագին` դրանց գինը չի գերազանցել 5000 դոլարը։ Համաձայն նույն աղբյուրի տվյալների, այս տարվա առաջին կիսամյակում ներկրվել է 15,2 հազար ավտոմեքենա, որոնցից 8,4 հազարը` 5000 դոլար արժողությամբ։ Նկատենք, որ նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ այս տարի էժան ավտոմեքենաների ներմուծումն ավելացել է 83-ով։
Ավտոշուկայի փորձագետների գնահատմամբ` այս տենդենցը կպահպանվի մինչև տարեվերջ, և նրանք չեն բացառում, որ այն կարող է նաև շարունակական լինել։ Եթե չլիներ այն հանգամանքը, որ ներմուծվող ավտոմեքենաների տարիքը մեծ է, ապա կարելի էր ենթադրել, որ հայ ժողովուրդը, ի վերջո, հասկացել է, որ «Համմեր»-ները քաղաքի ավտոմեքենա չեն։ Բայց քանի որ նկատվում է մեծ տարիքի ավտոմեքենաների ներմուծման տենդենց, ապա պետք է ենթադրել, որ էժան մեքենաների ներկրումը պայմանավորված է բնակչության գնողունակությամբ։ Երբ փորձագետները կանխատեսում էին այդ գործընթացի շարունակականությունը, նրանք նկատի ունեին առաջին հերթին երկրի տնտեսական իրավիճակը։
Այն, որ մեր օրերում ավտոմեքենան շքեղություն չէ, այլ անհրաժեշտություն, փաստ է։ Բայց փաստ է նաև այն, որ նկատվում է բնակչության գնողունակության անկում։ Եվ ստեղծված իրավիճակում մարդը գերադասում է տարիքով մեծ, բայց էժան մեքենա ձեռք բերել։ Ներմուծվող ավտոմեքենաների արժեքը վերլուծելու դեպքում պարզ է դառնում ոչ միայն պահանջարկի պատկերը, որը թելադրված է ժողովրդի գնողունակությամբ, այլև ի հայտ է գալիս երկրի սոցիալ-տնտեսական իրավիճակը։
Համաձայնեք, որ հայկական մտածողության մեջ ամրագրված է, որ ավտոմեքենան պետք է շքեղ լինի, թանկարժեք, և եթե հայ մարդը հրաժարվում է իր նվիրական գաղափարից, նշանակում է, որ ոտքի տակի կարպետը կարճացել է։ Ինչը բնական է։ Եթե հետևենք երկրի տնտեսական զարգացումներին ոչ թե հիմնվելով ԱՎԾ-ի, այլ իրական տվյալների վրա, ապա կտեսնենք, որ Հայաստանի տնտեսությունում լուրջ զարգացումներ չկան։ Հակառակը, և՛ արդյունաբերությունում, և՛ շինարարությունում գործընթացները խիստ դանդաղ են ընթանում։ Այս պահին, սեզոնայնությամբ պայմանավորված, գյուղատնտեսության ոլորտում է աշխուժություն նկատվում։ Սակայն մեկ ոլորտի զարգացումը, որը սեզոնային բնույթ է կրում, դժվար թե լուրջ խթան լինի տնտեսության առողջության համար։


Ժասմեն ՎԻԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2209

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ