Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը հայտարարել է, որ Լեռնային Ղարաբաղից ռուս խաղաղապահների վաղաժամկետ դուրսբերման որոշումն ընդունվել է Բաքվի և Մոսկվայի միջև խորհրդակցությունների հիման վրա, ինչի արդյունքում ամրապնդվել են Ադրբեջանի և Ռուսաստանի հարաբերությունները: «Սա Ռուսաստանի Դաշնության և Ադրբեջանի առաջնորդների որոշումն էր»,- ասել է նա:                
 

Տիգրան ԽԶՄԱԼՅԱՆ. «Արքա» են փնտրում, որ գլխներին նստեցնեն

Տիգրան ԽԶՄԱԼՅԱՆ. «Արքա» են փնտրում, որ գլխներին նստեցնեն
05.11.2012 | 11:14

«Առաջնորդ» ու «փրկիչ» փնտրող եւ «բա ո’վ լինի» հարցով տանջվող ազգակիցներիս ուզում եմ հիշեցնել արիական հնագույն առասպելներից մեկը, որն իր ավարտուն տեսքը ստացավ 12-րդ դարի պարսիկ բանաստեղծ Ֆարիդ ադ-դին Աթարի «Թռչունների ժողովը» (Մանֆիք-ութ-Թաիր) հռչակավոր պոեմում: Պոեմն այդ հայտնի է նաեւ «Թռչունների արքա» անվանումով, ու երկուսն էլ իմաստալից են և խորհրդանշական մեր այսօրվա իրավիճակի ենթատեքստում: Ուրեմն, թռչունները նեղվում են, որ մարդիկ ու կենդանիներն ունեն արքաներ, և որոշում են իրենց համար էլ արքա կարգել: Արծիվն ու սոխակը, կռունկն ու ագռավը, հոպոպն ու բազեն` թվով երեսուն թռչուն, հավաքվում են ժողովի ու երկար վիճում, քննարկում, սպառնում, համոզում, բայց չեն կարողանում թռչունների արքա ընտրել: Այդ պահին ողջ ընթացքում ձայն չհանած հոպոպն ասում է, որ արքային պետք է ոչ թե ընտրել, այլ փնտրել: Արքան այդ, ըստ հոպոպի, գտնվում է յոթ սարից ու յոթ ծովից այն կողմ, նա անմահ է փյունիկի պես, անունն էլ նրա Սիմուրգ է: Թռչունները որոշում են անպայման ու ցանկացած գնով գտնել նրան ու հռչակել իրենց արքա: Երեսուն թռչունով երամ են կազմում ու սկսում իրենց երկար ու դժվարին ճանապարհորդությունը: Բազմաթիվ արգելքներ ու խոչընդոտներ հաղթահարելով, զրկանքներ ու տանջանքներ կրելով, երամը հասնում է մի վայր, որտեղ, հոպոպի խոսքերով, բնակվում է Սիմուրգը` թռչունների երկար սպասված ու փնտրվող արքան: Ինչ մեծ է լինում թռչունների զարմանքը, երբ, հասնելով նպատակին, գտնում են կախարդական մի հայելի, որտեղ տեսնում են... իրենք իրենց: Այդ պահին հասկանում են թռչունների արքայի անվան իմաստը` Սիմուրգ, կամ «սե մուրղ», որ պարսկերեն նշանակում է հենց «երեսուն թռչուն»:

Մեզանում այս խոսքն ընդունել է «սիրամարգ» ձևը և, զրկվելով բառի բուն իմաստից, հին առասպելը վերածվել է կամ «առաջնորդի» սիրամարգանման պոչի ինքնահավան ցուցադրության, կամ «թռչունների» դեպքում` հավի խելքի պակասի, երբ սեփական ուժն ու իրավունքը գիտակցելու փոխարեն նորից ու նորից «արքա» են փնտրում, որ գլխներին նստեցնեն:
Հետաքրքիր է, որ քաղաքացիական շարժումների ներկայացուցիչներն այս օրերին, կազմելով այլընտրանքային նախախորհրդարան, հավաքվում են այս նույն թվով` երեսուն-երեսուներեքով, որպեսզի Հիմնադիր Ժողով ընտրեն: Եվ դա ոչ թե գոյություն ունեցող ստորաքարշ մկների «Ազգային» ժողովն է լինելու, այլ հին առասպելի «թռչունների ժողովը»: Հայոց Սիմուրգն այլևս սիրամարգ չի լինի: Ոչ էլ կեղծ «բազե», կամ իսկական ագռավ: Հայոց արքան հայ ժողովուրդն է՝ ինքնիշխան, ազատ ու արդար: Մնացածը` ըստ Չարենցի:

Դիտվել է՝ 2509

Մեկնաբանություններ