Կոտորածը մի երկրում կարող է բնորոշվել ցեղասպանություն բառով, մեկ այլ երկրում՝ ոճրագործություն բառով, իսկ երրորդում՝ անվանումով, որը հազիվ թե արժանի լինի հիշատակման։
1877 թվականի սեպտեմբերին Թիֆլիսից Երևան ճանապարհվելիս Րաֆֆին Դիլիջանում հանդիպել է Բայազետի պաշտպանությանը մասնակցած վիրավոր զինվորների, որոնք էլ պատմել են, որ իրենք փրկվել են մի զինվորի հնարամտության շնորհիվ:
Բոհդան Գեմբարսկու աճյունը հանգչում է Վարշավայի Բրուդնո գերեզմանատանը։
1989-ի նոյեմբերի տասնմեկն էր։ Ամենուր ծածանվում էին կարմրաճերմակ ազգային դրոշները։
Օսմանյան կայսրության տարածքում հայերի հանդեպ գործված ցեղասպանության պատմության վերաբերյալ «Իրատեսի» հարցերին պատասխանում է տարածաշրջանային հարցերով փորձագետ-վերլուծաբան ՍԱՐԳԻՍ ՀԱՑՊԱՆՅԱՆԸ:
«Ծիրանափող» մշակութային, երիտասարդական հասարակական կազմակերպության անդամները հավաքչական աշխատանքներ են կատարել Շիրակի մարզի 20-ից ավելի համայնքներում, որտեղ բնակվում են Արևմտյան Հայաստանից գաղթած հայերի սերունդների ներկայացուցիչները: Նրանք կրում են արևմտահայության երաժշտական բացառիկ նմուշներ:
Մայիսի 12-ին Գերմանիայի Ռայնլանդ Փֆալց դաշնային հողի խորհրդարանը Հայոց ցեղասպանության 100-ամյակի կապակցությամբ ցեղասպանությունը դատապարտող համատեղ բանաձև է ներկայացրել։
Լոս Անջելեսի ՈՒոլտ Դիսնեյ համերգասրահում Հայաստանի Ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը Հայոց ցեղասպանության զոհերի ոգեկոչման «Հիշատակման համերգով» ներկայացրել է Տիգրան Մանսուրյանի Ջութակի կոնցերտը՝ Անուշ Նիկողոսյանի մեկնաբանությամբ:
1992-ը սովորական տարի էր՝ տարիների ընթացքի մեջ: Երբ մայիսի 9-ին ազատագրվեց Շուշին և 1200, թիկունքներին սպիտակ խաչեր կրող, զինվորներ Շուշիի Ղազանչեցոց եկեղեցու ավերված գմբեթին ծածանեցին հայոց եռագույնը, տարին դարձավ հաղթական:
Մայր աթոռ Սուրբ Էջմիածնից Հայրապետական մեր օրհնությունն ու շնորհավորանքներն ենք հղում բարեպաշտ մեր ժողովրդին` Հաղթանակի և խաղաղության տոնի և Շուշիի ազատագրման օրվա լուսավոր առիթով:
Աշխարհաքաղաքական տեսության մեջ կա մի մոտեցում, որը, կարծում եմ, մշտապես արդիական է, այն է՝ եթե գերտերությունը գեոտնտեսական շահեր է հետապնդում որևէ տարածքում, ապա խոչընդոտում է այդտեղի ավտոխտոն ժողովուրդների անկախացմանը...