Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Բարի վարդապետ, ի՞նչ պիտի անեմ, որ հավիտենական կյանքը ժառանգեմ» (Ղուկ. 18:18)

«Բարի վարդապետ, ի՞նչ պիտի անեմ,  որ հավիտենական կյանքը ժառանգեմ»  (Ղուկ. 18:18)
15.02.2013 | 11:41

Այս հրապարակման վերտառության բառերը մեր Տիրոջը` Հիսուս Քրիստոսին ուղղված մի հարուստ երիտասարդի խոսքերն են, երբ Նա Իր աշակերտների հետ էր, որը մոտենալով ու իր հարցը ուղղելով Նրան` ասում է. «Բարի Վարդապետ, ի՞նչ պիտի անեմ, որ հավիտենական կյանքը ժառանգեմ» (Ղուկ. 18:18): Հիսուսը նրան ասում է. «Ինչո՞ւ ինձ բարի ես կոչում, ոչ ոք բարի չէ, այլ միայն Աստված: Պատվիրանները գիտես` մի՛ շնացիր, մի՛ սպանիր, մի՛ գողացիր, սուտ մի՛ վկայիր, մեծարի՛ր քո հորը և մորը»: Եվ նա ասում է. «Այդ բոլորը պահել եմ իմ մանկությունից»: Երբ Հիսուս այս լսեց, ասաց նրան. «Դեռ մի բան պակաս է քեզ. ինչ որ ունես, վաճառի՛ր և տուր աղքատներին, և երկնքում գանձե՛ր կունենաս, և արի իմ հետևից» (Ղուկ. 18:22-23): Ավետարանիչը եզրակացնում է. «Երբ նա այս լսեց, տրտմեց, որովհետև չափազանց հարուստ էր» (Ղուկ. 18:23)։

Այս կյանքի ընթացքում հաճախ մեզ էլ է ուղղվում այս հարցը, թե ինչպե՞ս անենք, որ արժանի դառնանք ժառանգելու հավիտենական կյանքը:
Մեր կյանքը միշտ ենթարկվում է զանազան ալեկոծումների. ինչո՞ւ, որովհետև մեզ պակասում է առողջ մտածելակերպը նույնիսկ մեր ապագայի նկատմամբ, թե ինչպես պիտի անցկացնենք մեր կյանքի օրերը և վազեվազ փորձում ենք հարստություն կուտակել ու միայն նրա մեջ տեսնել մեր ապագա երջանկությունը: Ցավալի ու խղճալի մի հոգեվիճակ է այս: Մեր օրերը սահմանափակ են, ու մենք բոլորս էլ պանդուխտ ենք այս կյանքի ճանապարհորդության մեջ: Ինչքա՜ն երջանիկ պիտի զգայինք, եթե կյանքի նկատմամբ մեր մտածելակերպը փոխվեր Ավետարանի ճշմարիտ խոսքերի ազդեցության տակ, և դա առիթ լիներ, որ օգնության ձեռք երկարեինք զրկյալներին ու կարոտյալներին, որոնք վստահաբար պիտի հրճվեն, և նրանց ուրախությունը մեզ պիտի պարգևի հոգեկան մեծ գոհունակություն ու խղճի և մտքի հանգստություն:
«Քո պակասությունը հարստությունդ է»,- ակնարկեց Հիսուսը երիտասարդին։ Բայց սա ճշմարտազանցության Իր ձևն էր միայն. հաջորդ բառերով Նա ամբողջացնում էր Իր միտքը, երբ ասում էր. «Ծախի՛ր ունեցածդ և աղքատներին բաժանիր»։ Իր պատգամն էր. «Քո հարստությունը թերություն է քեզ համար, եթե դու չկարողանաս այն բարի նպատակով գործածել»։ Երիտասարդն իր հարցի պատասխանը ստանալուց հետո, տխրած, հնարավոր է` զայրացած էլ, նշանակում է նաև` «խոժոռված», հեռացավ Հիսուսի մոտից: Կեղծիք էր հավիտենական կյանքի պայմանների մասին նրա հարցասիրությունը, իր մակերեսային կատարելություններից շլացած` նա դեռ ավելիի ձգտումն ուներ. միայն թե չէր սպասում այդպիսի պատասխանի. չէր կարող մտածել, թե ինչ իրեն թանկագին մի բան էր թվացել` իբրև բոլորի դժվար վիճակը պիտի ցույց տրվեր իրեն, չէր հասկացել իր պակասը, որովհետև երկրավոր և նյութական արժեքների մեջ միշտ մտասույզ, չէր կարողացել կշռել, թե իսկապես ինքը ի՞նչ արժեք ուներ» (Թորգոմ պատրիարք Գուշակյան, Քարոզներ, Երուսաղեմ, 1940, էջ 100-102):
Մահից առաջ Մեծն Ալեքսանդր Մակեդոնացու զորավարները նրան հարցնում են. «Ո՞Ւմ ես թողնում թագավորությունդ»: Նա պատասխանում է. «Հզորագույնին» (այսինքն` բոլորից ուժեղին): Նա հասկացել էր, որ ամենամեծն ու ամենաուժեղն Աստված է, ոչ թե աշխարհը նվաճող և ծնկի բերող Մեծն Մակեդոնացին։
Մանկության ու պատանեկության տարիներին մեր ծնողները, ուսուցիչներն ու դաստիարակները մեզ ցույց տվեցին կյանքի իսկական ուղղությունը և դրանով մեզ դարձրին բարոյականով ու հավատով զորացած մարդիկ։ Մենք այսօր պետք է հարգենք անմոռանալի վաստակն ու հիշատակը նրանց, ովքեր եղան մեր այսօրվա կյանքի իսկական և օրհնյալ դաստիարակները:
Հետաքրքիր է այս պատմությունը և ուսանելի զավակների համար։
Մի զավակ, կորցնելով իր սիրելի մորը, դառնացած գոռում էր. «Աստված չկա, նա մորս ընդմիշտ հեռացրեց ինձնից»: Երկար ժամանակ նա սգում է իր մոր մահն ու անդադար բողոքում Աստծո դեմ: Մի գիշեր տեսիլքով նրան է հայտնվում մայրը, ծովի նման ջրերի մեջ մինչև կոկորդը կանգնած և խոսում է. «Տղաս, այս ջրերը արցունքներդ են ու ցաված խոսքերդ, որոնց մեջ պիտի խեղդես ինձ, ինչպես ջրասույզ ես արել հույսերդ: Սակայն ուզածս քո աղոթքներն են ու ողորմությունդ կարոտյալներին իմ անունիս համար. սա՛ է այն ամենը, որ մերժել ես իմ հոգուս»: Տղան ապշած հարցնում է մորը. «Մա՛յր, ինչպե՜ս իմանամ, որ դու ես ինձ երևացողը, ողջ-առողջ առջևս կանգնած, երբ սառը դիակդ հողի մեջ դրվելը տեսա»: Մայրը ժպտում է նրան ու ասում. «Հոգին տեսնելու համար սրտի աչքեր են պետք: ՈՒստի, վե՛ր կաց, որդիս, և մի սրբապղծիր շրթունքներդ Աստծու առջև, որով Ինքն իսկ է ամբողջ կյանքը: Եվ հավատն ամոթով չի թողնի քեզ»:
Աստծո պատվիրանները պահելը և՛ աշխարհային, և՛ հոգևոր կյանքում կարևոր է: Դրանք պահող անձը երբեք վախ չունի, թե կարող է ձախորդություն ունենալ իր կյանքում, որովհետև հետևում է իր խղճի ձայնին ու միշտ բարձր է մնում բոլոր այն հակասական երևույթներից, որոնք հանդիպում են իրեն, կամա թե ակամա, իրեն դժվարության մատնելու և իր հավատի մեջ թուլություն մտցնելու մտածումով:
Թորգոմ պատրիարք Գուշակյանը շարունակում է. «ՈՒ այդ պատճառով անհրաժեշտություն է իր չափի մեջ պահել դրամի համար զգացված սերը: Առանց սանձի մի գազան է այն, մի բռնավոր, որը խորտակում է ամեն ինչ, որ գեղեցիկ է հոգու մեջ»:
«Սա այն մոլությունն է, որ փչացնում է բոլոր մյուս առաքինությունները, երբ մի անգամ իրեն իբրև բույն է դարձնում սիրտը, այնտեղ այլևս տեղ չունի սերը. ո՛չ ընկերոջ, ո՛չ ընտանիքի, ո՛չ ազգի, ո՛չ Աստծու և ո՛չ իսկ իր անձի - այս վերջինը, անշուշտ, իր լավագույն իմաստով - այո՛, ո՛չ իսկ իր անձի նկատմամբ: Իզուր չէ, որ հառաչել է հնության ամենամեծ բանաստեղծներից մեկը. «Գարշելի արծաթսիրություն, ի՜նչ ահավոր ոճիրների ես առաջնորդում դու հաճախ մարդկային սիրտը» (Թորգոմ Պատրիարք Գուշակյան, Քարոզներ, Երուսաղեմ, 1940, էջ 100, 103):
Թող Աստծո օրհնությունն իջնի բոլորիս վրա, մեզ շնորհի Իր պատվիրանները պահելու զոհաբերության ոգին, որպեսզի այդ գիտակցությամբ ու նվիրյալ հավատով և գործնական հողի վրա օգտակար հանդիսանալու մտածումով, կատարենք մեր պարտականությունը բոլոր նրանց հանդեպ, ովքեր կարիքն ունեն մեր աջակցության և օգնության, ու այս ձևով իրավատերը և ժառանգորդը կարող ենք դառնալ հավիտենական ու երանավետ կյանքի, փառավորելու համար մեր Երկնավոր Հորը: Ամեն:


Տեր Հովսեփ Ա. քահանա ՀԱԿՈԲՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2696

Մեկնաբանություններ