Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Ինչպես օգնել աշակերտին՝ հաղթահարելու հետարձակուրդային սթրեսը

Ինչպես օգնել աշակերտին՝ հաղթահարելու հետարձակուրդային սթրեսը
03.09.2013 | 11:32

Սովորաբար երկար հանգստից հետո առաջ է գալիս հարմարվողականության խնդիրը և բնականոն հուն ընկնելու համար ժամանակ է պետք: Եվ այդ ժամանակը յուրաքանչյուր երեխայի այցելում է տարբեր պահերի: Անհրաժեշտ է, որ առաջին դասարանցիները դասապրոցեսին կամ դպրոցական կյանքին լիարժեքորեն ներգրավվեն միայն մեկուկեսից մինչև երեք ամիսների ընթացքում: Հինգերորդ դասարանի աշակերտներին մեկ ամիսը բավական է, իսկ բարձր դասարանցիները այդ շրջանը հաղթահարում են երկուսից-երեք շաբաթների ընթացքում: Այս ժամանակաշրջանը բնութագրվում է ոչ միայն հոգեբանական դժվարությունների, այլ հաճախ` թույլ տեսողություն ունեցողների ընդհանուր ֆիզիկական վիճակից դուրս գալու կարևոր փուլեր:
Խորհուրդներ ծնողներին
Պատճառներից մեկը, թե ինչու են երեխաները սիրում ամառային արձակուրդը` ռեժիմի բացակայությունն է, վաղ առավոտյան չարթնանալն է, երեկոյան ցանկացած ժամի քնելն է: Ծնողները կարող են խախտել ընդունված կանոնները և դրանում սարսափելի ոչինչ չկա: Միայն` ամեն ինչ իր ժամանակին: Պարզապես, հարկավոր է ուսումնական տարին սկսվելուց մեկ-երկու շաբաթ առաջ երեխային վարժեցնել «դպրոցական ռեժիմին»:
Ամերիկյան ակադեմիայի բժշկության ուսումնասիրությունները ցույց են տվել, որ առողջ, երկար քունը ոչ միայն ազդում է երեխայի բնականոն զարգացման վրա, այլև հանդիսանում ուսուցման արդյունավետ գործունեության հիմքը: Այնպես որ, առաջին հերթին պետք է երեխային արգելել երեկոյան ժամերին հեռուստատեսություն դիտելը, և այն փոխարինել երեկոյան զբոսանքով, ինչը ոչ միայն կօգնի նրան արագ քնել, այլև կլինի ազդանշան` հետագա փոփոխությունների համար:
Հոգեբանները խորհուրդ են տալիս առաջին երկու-երեք շաբաթների ընթացքում երեխային չճնշել հարցերով` ի՞նչ գնահատակններ ես ստացել և այլն: Միայն անհրաժեշտ է սահմանափակվել` ի՞նչ նոր բան ես սովորել, ի՞նչ գիտելիքներ ես ձեռք բերել. «Ձեր խնդիրը` սերմանել վստահություն դպրոցի և հետաքրքրություն` առարկաների նկատմամբ: ՈՒսման հաջողության գրավականը հենց դրա մեջ է»,-փաստում են փորձագետները:
Շատ կարևոր է ճիշտ սննդակարգը: Եվ իզուր չէ Հիպոկրատն ասել. «Մենք այն ենք` ինչ ուտում ենք»: Ուղեղի սնուցման, հիշողության ամրապնդման համար, խորհուրդ է տրվում շատ օգտագործել կաթ, ձու, ձուկ: ՈՒղեղի աշխատանքի անգնահատելի տարր է հանդիսանում մագնեզիումը, որը առկա է ընկույզի, հնդկացորենի, կակաոի, բանանի, արևածաղկի սերմի, տապակած կարտոֆիլի մեջ:

Շատ առումներով երեխաների` այս դժվարանցանելի փուլը կախված է հենց ուսուցչից: ՈՒսուցիչը պետք է անհրաժեշտ պայմաններ ստեղծի երեխաների ակտիվ ուսուցման համար: Որպեսզի աշակերտները ակտիվորեն զբաղվեն ուսումնառությամբ, պետք է դասարանում կիրառել ոչ ավանդական դասավանդման մեթոդներ: Ցանկացած տարիքում երեխաները սիրում են խաղալ: Այդ իսկ պատճառով օգտագործել խաղային ծրագրեր` փոխելով երեխաների տեղերը: Այդ մոտեցումը օգնում է թարմացնել գիտելիքները:
ՈՒսուցիչը պետք է հիշի, որ երեքամսյա արձակուրդների ընթացքում երեխաները ակտիվ շարժվել են և 45 րոպե շարունակ նրանց նստեցնել նույն գրասեղանի շուրջ` նշանակում է բացասաբար ազդել փոքրիկների հոգեբանության, էմոցիոնալ և ֆիզիկական վիճակի վրա: ՈՒստի, գիտակցելով այս ամենը, անհրաժեշտ է, որ մանկավարժը «ֆիզիկական, զգացմունքային և բեռնաթափման» դասաժամեր անցկացնի: Բարձր դասարաններում խորհուրդ է տրվում անցկացնել «Ազատ շփման րոպե»:
Ամենակարևորը` թե՛ ծնողները, թե՛ մանկավարժները պետք է հետևեն այն բանին, որ երեխայի մեջ, այս փուլում, դպրոցի նկատմամբ բացասական վերաբերմունք չառաջանա:

Հասմիկ ՄՈՎՍԻՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2477

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ