Թուրքիայի նախագահ Ռեջեփ Թայիփ Էրդողանը նախատեսում է մայիսի 9-ին առաջին անգամ այցելել Սպիտակ տուն նախագահ Ջո Բայդենի պաշտոնավարումից հետո: Սա նշանակում է, որ վերականգնվում են այս երկրների ռազմական կապերը: Թուրքիայի կողմից ՆԱՏՕ-ին Շվեդիայի անդամակցության հաստատումից հետո Վաշինգտոնը 23 միլիարդ դոլար արժողությամբ պայմանագիր է ստորագրել՝ ամերիկյան արտադրության F-16 մարտական ինքնաթիռներ, հրթիռներ և ռումբեր Անկարային վաճառելու համար:                
 

«Արջի ծառայություն են մատուցում»

«Արջի ծառայություն են մատուցում»
16.09.2014 | 15:59

Այսօր հրավիրված «Սահմանադրական բարեփոխումներ. թեր և դեմ» թեմայով քննարկման ժամանակ քաղաքագետ Երվանդ Բոզոյանի ուշադրությունը հրավիրեցինք այն փաստի վրա, որ երբ 2005 թ. առաջարկվել էին սահմանադրակյան փոփոխությունները, որոնք էլ անցան հանրաքվեով, քաղաքական ուժերը բավարար չափով չընդվզեցին և չմերժեցին դրանք: Արդյո՞ք այն ժամանակ չստեղծվեց նախադեպ, որ հաջորդ նախագահն էլ կարող է ի՛ր փոփոխություններն առաջարկել ու նույն կերպ անցկացնել:

«Ցանկացած երկրի ղեկավար փորձում է սահմանադրությունը կարել իր հագուստի չափով: Եվ դա օբյեկտիվ պրոցես է: Ցավոք, դա ամբողջ աշխարհում է ընդունված: Շառլ դը Գոլը Ֆրանսիայում բերեց իր սահմանադրությունը: Կարելի է մեղադրել, քննադատել, բայց ես, որպես քաղաքագետ, ըմբռնումով եմ մոտենում դրան: Խնդիրն այն է, թե ունի՞ գործող նախագահը սահմանադրությունը փոխելու քաղաքական հիմք: 1995թ. սահմանադրությունն ընդունվեց հանրաքվեով, որովհետև այն ժամանակ Հայաստանը հաղթել էր, հաղթած երկիր էր, թեև հասարակությունը դժկամությամբ ընկալեց հանրաքվեի դրված սահմանադրությունը: 2005թ. նույնպես հասարակությունը դժկամությամբ ընկալեց սահմանադրական փոփոխությունները: Այն ժամանակ իշխանությունը կուռ դիրքում էր, կար տնտեսական զարգացում, իսկ ընդդիմությունը թույլ էր: Այսօր իրավիճակն այլ է, երբ գործող նախագահն է առաջարկում սահմանադրական փոփոխություններ: Պատերազմ չենք հաղթել, չկա տնտեսական զարգացում, այլ կա անկում: Նման իրավիճակներում գործող նախագահը սովորաբար պարտվում է: Բերեմ Վրաստանի նախկին նախագահ Մ. Սաակաշվիլու օրինակը: Նա փոխեց սահմանադրությունը, բայց պարտվեց:
Նրանք, ովքեր առաջարկում են այդ փոփոխությունները, «արջի ծառայություն» են մատուցում գործող նախագահին»,- կարծիք հայտնեց Երվանդ Բոզոյանը:
Ինչ վերաբերում է կառավարման համակարգի մոդելներին, ապա քաղաքագետը հիշեցնում է, որ կիսանախագահական համակարգը անցումային երկրների համար է, իսկ խորհրդարանականը՝ կայացած: Իսկ Հայաստանը, ըստ նրա, այսօր չունի կուսակցական կայացած համակարգ:


Թագուհի ՀԱԿՈԲՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1033

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ