Թբիլիսիում իրավիճակը շարունակում է լարված մնալ․ «Օտարերկրյա գործակալների մասին» օրենքի ընդունման դեմ բողոքող ցուցարարներն աղբամաններով, երկաթե արգելապատնեշներով և ձեռքի տակ ընկած այլ առարկաներով բարիկադներ են կառուցում։ Ոստիկանությունը պարբերաբար արցունքաբեր գազ, ռետինե փամփուշտներ, ջրցան մեքենաներ և հատուկ այլ միջոցներ է կիրառում մայրաքաղաքի կենտրոնական պողոտաները բացելու համար:                
 

«Մենք նույնիսկ մեր «վիշապին» ընտրելու հնարավորություն չունենք»

«Մենք նույնիսկ մեր «վիշապին»  ընտրելու հնարավորություն չունենք»
19.05.2015 | 10:38

Ռուս դասական գրող Եվգենի Շվարցի (1944 թ.) «Վիշապ» երեք գործողությամբ հեքիաթ-պամֆլետը համարվում է խորհրդային դրամատիկական երգիծանքի ամենախոր և ինքնատիպ երկերից մեկը։ «Վիշապի» հերոսներին Շվարցը ընկերների խորհրդով կոչել է գերմանական անուններով`փորձելով ազատվել խորհրդային գրաքննությունից ու հետապնդումներից:
Համազգային պետական թատրոնում օրերս ներկայացվեց ԿԱՐԵՆ ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԻ բեմադրած «Վիշապը» քաղաքական սատիրան (ըստ Եվգենի Շվարցի): Բեմում կարծես մեր իրականությունն է, այսօրը, այս պահը: Ռեժիսորն ասում է, որ առանձնապես չի հեռացել պիեսից, պարզապես կրճատումներ է արել` հեքիաթային ալեգորիաներից հեռանալու համար: Աղջնակի` վիշապին ուղղված ողջույնի խոսքում ավելացվել է Նաիրի Զարյանի բանաստեղծությունը` նվիրված Ստալինին:

Ամենակարևորը, ի տարբերություն պիեսի, ներկայացման մեջ վիշապին հաղթող Լանցելոտը հեռանում է: «Որովհետև հայ իրականության մեջ հերոս հասկացությունը սև-սպիտակի մեջ է, միջին երանգ չկա,- պարզաբանում է Կարեն Խաչատրյանը:- Մեր հերոսը Փոքր Մհերի պես կա՛մ նեղանում ու փակվում է, կամ Անդրանիկի և այլոց պես նեղանում ու հեռանում, կամ նահատակվում է: Իմ հերոսը` Լանցելոտը, հեռանում է, որովհետև «հեռանալու» թեման այսօր ամենացավոտն է: Բայց հեռանալիս գլխարկը դնում է Փիսոյի գլխին` իրենից մի հետք, հույս թողնելով: Փոքրիկ աղջիկն ընդվզում է քաղաքացիների` ավագների դեմ: Ինչպես այսօր ընդվզում է երիտասարդությունը: Նոր սերունդն ազատ է իր զգացական կուլտուրայով, ներքին ընդվզումներով ու ձգտումներով»: Ներկայացման ընթացքում շեշտադրվում է հերոսուհու` Էլզայի հոր` Շառլեմանի համոզմունքը. «Վիշապից ազատվելու միակ միջոցը սեփական վիշապ ունենալն է»: Շառլեմանը վստահ է նաև. «Քանի վիշապը այստեղ է, ուրիշ ոչ մի վիշապ չի համարձակվի մեզ նույնիսկ մատով դիպչել»:
Հարց է ծագում` ներսի՞, թե՞ դրսի վիշապն է ավելի վտանգավոր: Ռեժիսորի համոզմամբ` ներսինը, որովհետև քեզ դարձնում է ստրուկ, գործիք, իսկ եթե դրսում կա վիշապ ու դու ազատ մարդ ես, կմարտնչես նրա դեմ, չես համակերպվի. «Խորհրդային ռեժիմը մարդկանց մեջ լավ արմատավորել է այդ վիշապին: Հասկանալի է` կային կոլխոզ, սովխոզ, գնդակահարություններ, պատերազմ, սով, արհեստական սով և այլն: Մենք 90-ականների պատերազմական, մութ ու ցուրտ տարիները հերոսաբար էինք տանում, որովհետև դա մեր ընտրությունն էր: Հիմա մենք ընտրության հնարավորություն չունենք, դա է դժբախտությունը: Նույնիսկ մեր վիշապին ընտրելու հնարավորություն չունենք»:


Ներկայացումն աչքի է ընկնում ռեժիսորական ինքնատիպ մտահղացումներով, համարձակությամբ: Կարեն Խաչատրյանը նշում է, որ ինքնանպատակ չէ համարձակությունը. «Եթե թատրոնում չկա անկեղծ երկխոսություն հանդիսատեսի հետ, այդ թատրոնը մեռած է: ՈՒրախ եմ, որ այդ երկխոսությունը ստացվել է»:
Քաղաքական սատիրայի ժանրը թատերական ներկայացումներում հազվադեպ է հանդիպում, ավելի շատ կոմերցիոն ներկայացումներին է հատուկ: Ի վերջո, մեր մեջ ապրող «վիշապի» մասին սուր քննադատություններ ամենուր ենք լսում` փողոցում, աշխատանքի վայրում, տանը, հեռուստահաղորդումներում, սոցցանցերում, հումորային ծրագրերում և այլն: Բայց Համազգային թատրոնի «Վիշապն» ազդեցիկ էր, որովհետև ամեն բան արվել էր արվեստով: Աչքի էր զարնում նաև դերասանների խաղը: Զրուցակցիս խոսքով` ռեժիսուրական ներկայացման մեջ դերասանների խաղը տուժում է, ինքն ամեն ինչ արել է, որ դերասանների խաղը լինի ցայտուն, հագեցած, գեղարվեստով, լինի վարպետի աշխատանք` կատարողական իմաստով:
Հաջորդիվ «Վիշապը» հանդիսատեսին կներկայացվի հունիսի 14-ին։


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1611

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ