Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                

Աթաթուրքի հոգեորդոց գինեձոնը

Աթաթուրքի  հոգեորդոց գինեձոնը
17.06.2016 | 09:54

Պոլսո հայոց կաթողիկոսության ընդհանուր փոխանորդ և արքեպիսկոպոս: Սա վեհափառ տիտղոս է և սքանչելի մի ատյան, որը (զգոն եղեք և ներքոնշյալը արձանագրեք անկողմնակալ և անվարան) տիտղոսակիր-ատենապետին ուղեկցում է դեպի.


ա) սրբադասում,
բ) մոռացություն,
գ) քավարան:
Փոխանորդ Արամ Աթեշյանն առաքելական ոսկեշղթա խաչը կրծքին ի՞նչ է փնտրում համաշխարհային դիվահար Էրդողան Ռեջեփ Թայիբի սրտում: Սույնը կպարզաբանենք հողմաղացի զավեշտալի նախաքննության և ֆորսմաժորային հետաքննության լուսանցքներում:


Իսկ մինչ այդ ամփոփ մի զեկույց:
Աթեշյանի դավը հակազգային և հակապետական խնդի՞ր է: Անշուշտ: Օրենքով նրան պատժել կարո՞ղ ենք: Կարծես թե ոչ, նա այլ պետության քաղաքացի է: Սակայն եթե նշյալ արքեպիսկոպոսն ապրեր անգամ Լուսնի հակառակ երեսի վրա, ապա, միևնույն է, նրա վարքն արժանի է արժանապատիվ գնահատականի՝ Հայկական աշխարհի կողմից: Մեր հողմաղացը սնվում է հայոց լեռնաշխարհի շաքարագլուխ գագաթների քամիներից և աղում է մեր կենարար աղունը, որով էլ պիտի թխվի մեր ամբողջականության գաթա-հացը: ՈՒրեմն փորձենք այս դաժան, անգամ ողբերգական խնդիրը քննարկելով դարձյալ զատել հարդն ու ցորյանը։

ԱԹԵՇՅԱՆԻՑ ԷԼ ԱՌԱՋ
(զավեշտալի նախաքննություն)
Մենք այսօր էլ շիտակը նստել և անհիշատակ զրիցներով ենք զբաղվում, այլ կերպ ասած՝ «օրհնաբանում» ենք մոլորված փոխանորդի յոթ պորտը: Ավելի գունագեղ համեմատությամբ իրազեկեմ, որ մեր այգու թագ ու պսակ պապենական ընկուզենու բունը փտել է, բայց մենք փորձում ենք նրա տերևները գուրգուրելով ծառը փրկել կործանումից: Այնինչ ընկուզենու արմատի շուրջ բնավորված զեռուններին պետք է ճզմել, ուրիշ ոչինչ: Առակս հետևյալը ցուցանե. ազգադավության նախորդ դեպքերն արժանացել են զուտ հանրային պարսավանքի, ոչ ավելի, ոչ էլ պակաս: (Պարսավանքով կարելի՞ է պատուհասը «քաղհանել»): 1993 թ.։ «Նոր ուղի» քաղմարմնի հայտարարությունն ի լուր հայության, աշխարհի և ազերաթյուրքական դաշնության. «Նոր ուղին» խաղաղ գոյակցության բանաձև է համարում հրաժարումը հայոց պատմական հայրենիքից և ընդհանրապես տարածքային որևէ պահանջից, Ադրբեջանի տարածքային ամբողջականության ճանաչումը»: «Նոր ուղի» կուսակցությունը շատ վաղուց քաղաքական կոյուղիում է: Նախագահը նրա, այսինքն՝ Ա.Բ.-ն, շարունակում է տնօրինել հանրապետության ամենամեծ կրթօջախը: Առակն այս ցուցանե՞ց ինչ-որ բան։

Երիտասարդ երգահան ստահակը, անունը` Վահրամ, ազգանունը՝ Պ., անարգում էր հայությանը, համարելով, որ ազերբայջանական տրոփյուն է զգացվում Սայաթ-Նովայի երգերում և Կոմիտասի մեղեդիներում: Պարսավեցինք ստահակին, ուրիշ ոչինչ: Այնինչ, պետք էր հրապարակավ գանահարել, անարգանքի սյունին գամել, և վերջապես, արտաքսել երկրից, արգելել նրան կրել հայեցի անուն և տոհմանուն:
Այսինքն՝ գոնե հիմա այս անսքող ազգադավության պարագայում հանրային պարսավանքին պետք է փոխարինի ազգային-պետական չեղարկումը՝ արտաքսման ճանապարհով: Ասել է՝ Աթեշյանին արտաքսում ենք Թորգոմա տնից։ Թող նա իր հայրենի բույնը հյուսի արդեն որտեղ որ կուզի։ (Եթե կան ավելի գործուն միջոցներ, ապա խնդրում եմ հայտնել «ՈՒրբաթօրյա հողմաղացին»):

«ՈՒրբաթօրյա հողմաղացը» «Լճից լիճ Հայաստանի» հոգեորդին է և նրա պայքարի ռազմաբարոյական ժառանգորդը: ՈՒ ինչպես մեր սառնակոհակ լճերում, այնպես էլ մեր կենարար հողմերում իսպառ մերժված են օսմանածագում և թրքահնչուն հայոց բնօրրան անունները: Այո՛, ոչ թե թուրքահայաստան (չի՛ եղել և չկա՛ նման բան), այլ Արևմտյան Հայաստան-Հայք, ոչ թե Գյումրի, այլ Կումայրի, ոչ թե Ղարաբաղ, այլ Արցախ:
Այսօր հայոց բյուր-բազում տոհմանունների վրայի խարանը չի ջնջվել, օսմանահնչուն և թյուրքածագում ազգանունների տարափից մեկ-մեկ թվում է, որ մենք ազգովին դեռ թուրքահպատակ ենք: Գուցե ժամանակն է, որ ԱԺ-ն օրենք ընդունի ոչ հայեցի ազգանուն-անունների և տեղանունների հայկականացման մասին: Շատ տեղին կլինի, որ նախաձեռնությամբ հրապարակ իջնի «Համախմբում» նորաբողբոջ կուսակցության անդամ տիար Ստեփանը Մարգարյան: Ինչո՞ւ: Զի դեռ 1999-ին նա յուր Ղարագեբակյան ազգանունը մերժեց և վերածնվեց որպես Մարգարյան: Կեցցե՛ս, Ստեփան: Սակայն մինչև ԱԺ-ի նախաձեռնությունը, հանրային ակտիվը պիտի հանդես գա նախանձախնդիր այս նշանաբանով՝ ընդառաջ զորաքայլով ընթանանք դեպի ՀՀ անկախ պետականության կայացման 25-ամյակը, և արդեն այսօր, 2016-ի հունիսի 17-ին, հայտարարենք «թյուրքահնչուն անվանումների, անունների և ազգանունների չեղարկման եռամսյակ»:

ՓՈԽԵ՛Լ ՓՈԽԱՆՈՐԴԻՆ
(ֆորսմաժորային հետաքննություն)
Ահա թե ինչ է գրել սփյուռքահայ գրագետ Զարեհը Խրախունի յուր «Մոգական հայելիներ» քերթվածում.
Կը մտնենք.
Շարան-շարան հայելիներուն առջև կեցած մենք կը դիտենք մենք զմեզ...
Փոխանորդ Արամին ի՞նչն է այսօր անհանգստացնում: Ինչո՞ւ է նա Թուրքիան փորձում ներկայացնել քաղաքակիրթ լույսի ներքո, երբ թուրքական կիսալուսնի յաթաղանային բնույթը լավ հայտնի է համաշխարհային քաղաքակրթությանը արդեն հազար տարի։
Ահա հարգարժան արքեպիսկոպոսի երկու դաժան մտատանջանքը մեր սիրալիր մեկնաբանությամբ. «Այս համատեքստում նշենք, որ Գերմանիայի քաղաքացիների քվեներով ձևավորված խորհրդարանը... իր իրավասությունների մեջ չմտնող հարցի շուրջ տեսակետ է արտահայտում, դա օրինականացնում է և այս ամենն անում է ամբողջ գերմանացի ազգի անունից իրեն որպես դատավոր տեսնելով: Գերմանիայի նման սխալ վերաբերմունքն անընդունելի է»:


Կեցցե՛ս, փոխանորդ, քանզի Գերմանիան ճշգրիտ և քրիստոնեավայել էր գործում՝ մեկ դար առաջ՝ թևքերը քշտած և օրն ի բուն աջակցելով թյուրք, քուրդ և չերքեզ ցեղասպաններին:
«Օրն է գալու, երբ այս երկու ժողովուրդները միասին իրենց արտերը մաքրելու են թունավոր խոտերից և մաքուր արտերում ցորեն են ցանելու»:
Կեցցե՛ս երիցս, թուրքահպատակ դու ավետաբեր, մենք մաքրելու ենք մեր արտերը Մուշում, Վանում, Արդահանում, քո պաշտելի թյուրք էթնոսն էլ որոճալու է իր նախօրրան Ալթայում: Սակայն բավ է, հողմաղացը կանգ է առել: Ժամն է դատավճռի:

ԴԱՏԱՎՃԻՌ ԱՌ ԱԹԵՇՅԱՆ ԵՎ ԱՅԼՔ
Նախ կտրականապես դեմ ենք ընդհանուր փոխանորդի կարգալույծի գաղափարին: Նա ինքնըստինքյան կարգալույծ է էապես և բարոյապես:
Այնուհետև, հայտարարում ենք նոր աղանդի հիմնարկեքը, և ՀՀ արդարադատության նախարարությանը առաջարկում ենք շտապ գրանցել այս նոր աղանդը, որը համալրում է հայկական որդան կարմիր և կենաց միտք ցորյանի մեջ սողոսկած հարդի և տատասկի, այսինքն՝ ԼԳՏԲ-ականների, բազմադեմ աղանդավորների և վասակյանների շարքը:


Վրեժ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Հ. Գ. Կիևաբնակ ռուս նշանավոր գրող և հրապարակագիր Լեոնիդ Վոլինսկին, եթե չեմ սխալվում, 1962-ին ճամփորդում է Կովկասում և գրում է «Անդրկովկասի գույները» հուշագրությունը։ Այնտեղ նա Հայաստանի լեռներն ու մարդկանց ավելի ամուր է համարում վրացականից։ Սակայն Վրաստանում երբեք այնքան զգալի չի եղել թյուրքական հետքը` ոչ քաղաքների ու գյուղերի անվանումներում, ոչ էլ մարդկանց անուն-ազգանուններում, որքան որ զգալի է Հայաստանում։ Եվ սա չնայած այն բանին, որ վրացիները պատմական հանգամանքների պարտադրմամբ... 3 անգամ իսլամ են ընդունել։
Առակն այս զինչ ցուցանեց, թող որոշի ընթերցողը:

Դիտվել է՝ 2920

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ