Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Ոսկե ծիրանի» ամենավառ մրցութային ֆիլմը

«Ոսկե ծիրանի» ամենավառ մրցութային ֆիլմը
15.07.2016 | 00:56

Բասկյան ընտանիքի հայածանոթ Ամաման

Ազգությամբ բասկ ռեժիսոր Ասիեր Ալտունայի «Ամամա» (բասկերենից թարգմանությամբ՝ տատիկ) ֆիլմն աննախադեպ ընդունելության է արժանացել մասնագետ և ոչ մասնագետ հայ հանդիսատեսի կողմից: Այն ինքնատիպ արվեստով արված իմաստուն մի կինոպատում է ավանդական բասկյան ընտանիքում խմորվող հարաբերությունների մասին, որոնք լի են բախումներով, փոխըմբռնումներով, սիրով ու իրարամերժ հակումներ ունեցող սերունդների ամուր փոխկապվածությամբ:


Ֆիլմի բազմաթիվ միջազգային մրցանակները վկայում են նրանում արծարծվող համարդկային հարցերի և դրանց համաժամանակյա ընկալումների մասին:
Մամուլի ասուլիսի ժամանակ ռեժիսորն ասաց, թե հպարտ է, որ իր ֆիլմը ցուցադրվում է «Ոսկե ծիրանում» և ցուցադրվում է բասկերեն: Ինքը ծնվել-մեծացել է գյուղական տարածքում, հիմա ապրում է քաղաքում, և իր ֆիլմի միջոցով հարգանքի տուրք է մատուցում նախնիներին: Ըստ նրա՝ այսօր բասկերն իրենց կապը կորցրել են գյուղի հետ և տեղափոխվել-ապրում են քաղաքում: «Իմ հոր ձեռքերը տարբերվում են իմ ձեռոքերից: Եվ ես ուզում էի հենց հորս ձեռքերի նման ձեռքեր, հորս դիմագծերի նման դիմագծեր, հորս դեմքի նման դեմքեր ցույց տալ իմ ֆիլմում»,- ասում է Ասիեր Ալտունան:


«Բազմաթիվ միջազգային կինոփառատոներում պատկառելի մրցանակների արժանացած ռեժիսորի համար ի՞նչ արժեք կունենա երևանյան «Ոսկե ծիրանի» մրցանակը, եթե Ձեզ հաջողվի ստանալ այն: Մի բան, որ անձամբ ես շատ եմ ցանկանում և համոզված սպասում»,- հարցրինք «Ամամայի» ռեժիսորին:


«Իրատեսի» հարցին ի պատասխան՝ Ալտունան ասաց. «Ինձ համար այստեղ գտնվելն արդեն իսկ մեծ մրցանակ է: Զգալով, թե ինչպիսի արձագանք ունի իմ ֆիլմը հայ հանդիսատեսի մոտ և ունենալով նրա հետ խոսելու հնարավորությունը, համարում եմ որ դա լավագույն մրցանակն է: Երբեք չեմ մտածում մրցանակների մասին, չեմ ընկնում մրցանակների հետևից: Ես շատ հպարտ եմ իմ ֆիլմով, որի շնորհիվ կարողանում եմ ճամփորդել աշխարհով մեկ և զգալ հանդիսատեսի արձագանքը: Դա ինձ համար արդեն մեծ պարգև է»:


«Ութսուն տատիկ առաջ մենք ապրում էինք նեոլիթյան ժամանակաշրջանում» արտահայտությունը, որ հնչում է Ձեր ֆիլմում, ի՞նչ ծագում ունի: Ձե՞ր հորինած ժամանակի չափման միավորն է դա»,- հարցրինք Ալտունային:
«Ես ունեմ մի ճանաչված քանդակագործ և երգիչ ընկեր՝ Խորխե Օթեյթան, որ բասկ է: Սա նրա փիլիսոփայության արտահայտությունն է, և ինձ համար այդ փիլիսոփայությունը շատ կարևոր է: Այս նախադասության մեջ ամփոփվում է ֆիլմի ամբողջ բովանդակությունը: Մենք ապրել ենք չորս-հինգ հազար տարի առաջ: Դա շատ հեռու ժամանակաշրջան է, որից մինչև այսօր, ցավոք, տեղի են ունեցել մեծ կործանումներ, ճգնաժամեր, բայց հենց հազարամյակներ առաջ ապրած այդ տատիկների մեջ կար մի բան, որն ինձ համար հոգեհարազատ է, մոտ է իմ սրտին: Այդ պատճառով էլ ես ժամանակների կապը տատիկներով եմ արտահայտել»,- պատասխանեց նա:


Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1167

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ