«Ռուսաստանին ռազմավարական պարտության հասցնելու համար Հավաքական Արևմուտքը, ՈՒկրաինայից հետո, ձգտում է ապակայունացնել իրավիճակը հետխորհրդային տարածքի այլ հատվածներում, այդ թվում՝ Հարավային Կովկասում, խարխլելու Ռուսաստանին տարածաշրջանի երկրների հետ կապող դաշինքային և գործընկերային հարաբերությունները: Ռուսաստանը կշարունակի զարգացնել փոխադարձ հարգալից և փոխշահավետ համագործակցություն տարածաշրջանի բոլոր պետությունների հետ»,- ասված է ՌԴ ԱԳՆ հայտարարության մեջ։                
 

«Ես, այնուամենայնիվ, չդարձա գերմանացի, չեմ կարող դառնալ, չեմ էլ ցանկանում»

«Ես, այնուամենայնիվ, չդարձա գերմանացի, չեմ կարող դառնալ, չեմ էլ ցանկանում»
09.09.2016 | 08:48

«Իրատեսի» հյուրն է ՀՀ ժողովրդական արտիստուհի ՀԱՍՄԻԿ ՊԱՊՅԱՆԸ:

«ՉԿԱՏԱՐՎԱԾ ԵՐԱԶԱՆՔ ՕՊԵՐԱՅԻՆ ԴԵՐԵՐԳԵՐԻ ԱՍՊԱՐԵԶՈՒՄ ԿԱՐԾԵՍ ԹԵ ՉՈՒՆԵՄ»


-Հասմիկ, այս տարիվա նոյեմբերին լրանում է Ձեր բեմական գործունեության 30-ամյակը: Ի՞նչ կարևորագույն հանգրվաններ եք առանձնացրել ինքներդ Ձեզ համար այս տասնամյակների ընթացքում:
-Այնքան արագ անցավ այդ երեսուն տարին: Դա օպերային բեմում իմ ունեցած գործունեության ժամանակաշրջանն է. առաջին ելույթը մեր օպերայում ունեցել եմ 1986-ի նոյեմբերի 16-ին: Իսկ համերգային ելույթներս սկսվել էին դրանից երեք տարի առաջ: Հանգրվանները տարբեր են: Սկիզբը Երևանի օպերային թատրոնն էր՝ ինձ համար շատ հարազատ ու թանկ մի բեմահարթակ, որտեղ երգել եմ «Սևիլյան սափրիչ», «Բոհեմ», «Կարմեն», «Արշակ Երկրորդ», «Կարինե», «Անուշ», «Ճանապարհորդություն դեպի Էրզրում» ներկայացումներում: Վերջինը Էդգար Հովհաննիսյանը գրել էր հենց ինձ համար, հրաշալի ներկայացում էր: Հետո մեկնեցի Գերմանիա, սկսվեց մեծ ճանապարհը: Երկու տարի անց տեղափոխվեցի Վիեննա, հետո ելույթներ՝ աշխարհի ամենամեծ բեմերում: Շատ հետաքրքիր է, որ հենց առաջին օրվանից երգել եմ միայն գլխավոր դերերգեր: 45 և ավելի գլխավոր դերերգեր: Եվ հիմա բաց տեղ, չկատարված երազանք օպերային դերերգերի ասպարեզում կարծես թե չունեմ:
-Կնշվի՞ հոբելյանը հայրենիքում:
-Ես դեմ եմ հոբելյան նշելու այստեղ ընդունված ձևերին, երբ հոբելյարին նստեցնում են բազկաթոռին, շուրջը ծաղիկներ շարում: Եթե հնարավորություն լինի, կցանկանամ երգել իմ խաղընկերների մասնակցությամբ: Համենայն դեպս, այս պահին որևէ բան նախատեսված չէ:

«ԱՎՐՈՐԱՅԻ» ՄԻՋՈՑՈՎ ՄԵՆՔ ԱՇԽԱՐՀԻՆ ՄԵՐ ԿԱՄՔԸ ԹԵԼԱԴՐԵՑԻՆՔ ԱՌԱՋԻՆ ԱՆԳԱՄ ԱՅՍ ՁԵՎՈՎ, ԵՎ ԻՆՁ ԹՎՈՒՄ Է, ՈՐ ՀԱՋՈՂՎԵՑ»


-Հայաստանը միշտ Ձերն է ու Ձեզ հետ է: Անգամ այն տեղերում եք հասցնում լինել, որոնց մասին անտեղյակ է մեր հասարակության մի զգալի հատվածը: Մասնավորապես նկատի ունեմ «Պատասխան 100 տարի անց» նախագիծը՝ նվիրված Հայոց ցեղասպանության 100-րդ տարելիցին: Ո՞րն է այդքան իրազեկ լինելու Ձեր ճանապարհը, և ինչպե՞ս եք կարողանում ժամանակ գտնել հայաստանյան կյանքով ապրելու համար:
-Ժամանակ միշտ սիրով եմ գտնում: Ես ակտիվ եմ ընդհանրապես, ապրում եմ Հայաստանի կյանքով, սիրտս միշտ թրթռում է թե՛ լավ, թե՛ վատ բաների համար: Գուցե դա արձագանք է գտնում այստեղ: Կարծես նաև ինչ-որ նախախնամություն կա այս ամենում: Երբեք չէի իմանա այդ նախագծի մասին, եթե իրենք ինձ չգտնեին: Սովորաբար այդպես է լինում իրազեկումս, ինձ գտնում են: Եթե այդ հետադարձ կապը չլիներ, գուցե թե այսօր չխոսեինք իմ գործունեության 30-ամյակի մասին հայրենիքում: Ես խորհրդային տարիների ծնունդ եմ: Իմ ուսումնառությունը, գործունեության սկիզբը եղել են այդ հասարակարգի պայմաններում: Եվ ես առաջինն էի, որ դուրս եկա երկրից: Դեռ կար երկաթյա վարագույրը, դժվարություններ կային, բայց ես երբեք չկտրեցի կապը Հայաստանի հետ: Բոլոր առիթներով եկել եմ, երգել: Գուցե դա է պատճառը, որ այստեղ ինձ չեն մոռանում և առաջարկում են մասնակցել տարբեր նախաձեռնությունների:
-Եվ ոչ միայն երգել եք: Ցայտուն օրինակը «Ավրորա» մրցանակաբաշխության ժամանակ Ձեզ վստահված առաքելությունն է: Ինչպե՞ս կարժևորեք «Ավրորան» հայի և Արևմուտքում բնակվողի հայացքով:
-Արևմուտքի հասարակության համար դա, անկասկած, խոնարհումի արժանի երևույթ էր: Դա միայն հիացմունք էր ներշնչում մարդկանց: Եվ այնտեղ երբևիցե չէին կարող առաջանալ այլ հարցեր, հակընդդեմ քննարկումներ, ինչպես եղավ այստեղ՝ Հայաստանում: Եվ պատճառաբանված ու տեղին էին այստեղ եղած հարցադրումները: Մարդիկ տարակուսեցին, թե ինչու մենք՝ դեռ չընդունված, ամբողջ աշխարհից դեռ հատուցում չստացած մեր ցեղասպանության պարագայում հանկարծ այսպիսի քայլ արեցինք: Բայց և մեծամասնությունն ընդունեց այդ քայլը, որովհետև, ըստ իս, սա է ճանապարհը: Շատ ճիշտ էր դուրս գալ զոհի կարգավիճակից և անցնել ուրիշ մի հարթություն, խոսել մարդկության հետ հավասարի իրավունքով, մի բան էլ՝ ավելին: «Ավրորայի» միջոցով մենք աշխարհին մեր կամքը թելադրեցինք առաջին անգամ այս ձևով, և ինձ թվում է, որ հաջողվեց: Արդեն ծրագրված է մրցանակաբաշխությունն իրականացնել հաջորդ ութ տարիներին: Հետո թե ինչ կլինի, ժամանակը ցույց կտա:

«ԿՈՏՐԵԼ ԿԱՐԾՐԱՏԻՊԵՐԸ, ՃԱԿԱՏՈՎ ՊԱՏ ՔԱՆԴԵԼ»


-Մի հարցազրույցում ակնարկել եք, թե օպերային երգչուհու կարիերան ավարտելուց հետո հնարավոր է՝ նյութական ներդրում անեք հայրենիքում: Ձեզ հայտնի չե՞ն այն բազմաթիվ չպատճառաբանված արգելանքները, որ ծառանում են այդ քայլին գնացող սփյուռքահայերի առջև:
-Նախ՝ ես սփյուռքահայ չեմ:
-Հայաստանցի հայերն էլ անմասն չեն մնում այդ «բարիքից»:
-Իմ մեջ նաև միտում կա՝ սովորեցնել, թե ինչպես կարելի է կոտրել կարծրատիպերը, ճակատով պատ քանդել և ապացուցել, որ կարելի է ազնիվ ճանապարհով վաստակած գումարը ներդնել՝ ի բարօրություն մեր ժողովրդի: Այդպիսի բաներ ես արդեն արել եմ դեռ 30 տարի առաջ: Իսկ այդ տարիներին շատ ավելի դժվար էր: Հենց միայն այն, որ ես խորհրդային վարչակարգի պայմաններում կարողացել եմ գնալ արտասահման, հաղթահարել այն բոլոր պատնեշները, թղթաբանության պարտադրանքները, որ կային, խոսում են իմ հատկանիշների մասին: Միայն երգելը բավական չէր, պիտի շաբաթներ, ամիսներ անցկացնեիր նախարարությունների պատերի տակ, ունենայիր Մոսկվայի թույլտվությունը և այլն: Ես այդ դպրոցն անցել եմ ու հաղթահարել:
-Դուք անձնական օրինակով հերքո՞ւմ եք Սևակի՝ «Էլի պատը կմնա պատ, կպակասի մի լավ ճակատ» խոսքը:
-Չէ՛, ոչ թե Սևակին եմ հերքում, այլ Հրանտ Մաթևոսյանի խոսքին եմ հետևում. կանգնիր, թող խփեն, իրենց բռունցքը կոտրվի: Իհարկե, հույս ունեմ, որ ինձ վրա ձեռք չեն բարձրացնի: Թեև հուլիսյան դեպքերն ինձ մտահոգվելու լուրջ հիմքեր տվեցին: Ես՝ որպես քաղաքացի, որպես մարդ, որպես հայ կին, այդ օրերի հետ կապված անձնական վիրավորանք եմ զգում: Ես ինձ զգում եմ արհամարհված, անտեսված: Գերմանացիները շատ լավ մի հատկություն ունեն՝ միշտ երկխոսում են: Իրենք մեղավոր են, թե ոչ, պատրաստ եմ բացատրվելու, չխորացնելու բացասական տրամադրությունը: Ես սա կարող եմ հավաստիացնել հենց իմ ընտանիքի օրինակով: Իմ ամուսինն ու աղջիկը միշտ ուզում են իմանալ իմ դժգոհության պատճառը, նույնիսկ չլինելով մեղավոր՝ պատրաստ են ներողություն խնդրելու: Գիտե՞ք՝ ինչքան կարևոր է սա ընտանիքի ամրության, նույն կերպ և պետության ամրության համար: Պետք է կարողանալ մի կողմ դնել անձնական ամբիցիաները, մանավանդ երբ խոսքը հայ ժողովրդի մասին է, որը պարզ մի ժողովուրդ չէ: Ես բնակվում եմ Ավստրիայում, բայց ապրում եմ Հայաստանում: Եվ կցանկանայի, որ Հայաստանում երբևէ գործեին եվրոպական դեմոկրատական երկրների օրենքները, որտեղ, օրինակ, Գերմանիայի նախագահը՝ Քրիստիան Վուլֆը, պաշտոնանկ է արվում, որովհետև արտոնյալ պայմաններով վարկ է վերցնում իր դասընկերոջ բանկից՝ ստանալով ընդամենը 20000 եվրո շահույթ, պաշտպանության նախարարը՝ Կարլ-Թեոդոր Գուտտենբերգը, պաշտոնանկ է արվում, որովհետև նրա դոկտորական աշխատանքում ինչ-որ բաժիններ արտագրված են ուրիշից: Ես, իհարկե, չէի ակնկալում դեմոկրատիայի նման բարձր դրսևորում Հայաստանում, բայց հուլիսյան օրերն իմ բոլոր սպասելիքները գերազանցեցին. ի՞նչ է նշանակում՝ ոստիկանն իրեն իրավունք է վերապահում ջարդելու իր ժողովրդին, անկախ նրանից՝ ով է մեղավոր, ով՝ ոչ: Սա 21-րդ դարն է, դատարան կա, օրենքներ կան, ինչպե՞ս կարելի է այս կերպ լուծել հարցերը: Մենք այս դեպքերի արդյունքում ոչ թե ստալինյան ժամանակների հասանք, այլ միջնադար:

«ՈՐՈՇ ԴԵՊՔԵՐՈՒՄ ՄԵՆՔ ՄԵՐ ՍԽԱԼՆԵՐԻՑ ՊԻՏԻ ԴԱՍԵՐ ՔԱՂԵՆՔ»


-Այն, որ Դուք Հայաստանի անքակտելի մասնիկն եք, անքննելի է և ոչ զարմանալի: Իսկ ինչպե՞ս Ձեր դուստր Սիրանուշը դարձավ այդքան հայուհի՝ գերմանացի հոր պարագայում: Ներքին դիմադրություն չի՞ եղել նրա մեջ:
-Սիրանուշն իր մեջ նաև գերմանացու է կրում: Բայց փաստ է, որ նա հայի հզոր գենի կրողն է, որը ենթագիտակցաբար տրվել է իրեն: Նրա դաստիարակությամբ մայրիկս է զբաղվել՝ հենց ծննդյան օրից: Տասնհինգ տարի նա օր ու գիշեր մայրիկիս հետ է եղել, սովորել է հայերեն խոսել, նաև հայերեն մտածել: Նույնիսկ վերջերս դպրոցում հարցաթերթիկ լրացնելիս, իբրև մայրենի լեզու, նշել է հայերենը: Իր համար դա մեծ հարստություն է, որն ինքը, բարեբախտաբար, գիտակցում է: Նա կրում է այդ ամբողջն իր մեջ: Անշուշտ, ունի նաև իր հայրական կողմի հատկանիշները, որի համար ուրախ եմ: Ինչո՞ւ ոչ: Այն, ինչ մեզ, մեր ժողովրդին պակասում է, նրա մեջ կա: Այդ համադրությունը, ինձ թվում է, լավ արդյունք պիտի տա:
-Իսկ ո՞ր հատկանիշն է, որ հայի մեջ պակասում է, ինչի՞ պակասն է մեզ խանգարում:
-Ամենակարևորը ներքին ազատությունն է, որը մենք երբեմն հարցադրումների ենք ենթարկում: Սկսում ենք մտածել, թե մեր արած քայլն ինչ հետևանքներ կունենա, ով ինչ կասի, եթե այս կամ այն բանն անեմ: Սիրանուշը բացարձակապես զերծ է այսպիսի պայմանականություններից: Մենք այս իմաստով երբեմն կոնֆլիկտներ ենք ունենում, բայց հետո զգում եմ, որ ճիշտն ինքն է, ինքն է ինձ դաստիարակում: Ես, արդեն 27 տարի լինելով Արևմուտքում, այդպես էլ չեմ դարձել գերմանացի: Թեև ընդունել եմ ու վերարտադրել իմ մեջ իրենց բոլոր կանոնները: Վերցնելով հանդերձ իրենց մշակույթի, քաղաքակրթության լավագույն տարրերը՝ ես, այնուամենայնիվ, չդարձա գերմանացի, չեմ կարող դառնալ, չեմ էլ ցանկանում: Իսկ աղջիկս, լինելով հայ, ամեն դեպքում կարողանում է իրենն առաջ տանել: Եվ դա շատ լավ է:
-Մեր ազգային այդ հատկանիշների հետևա՞նք է մեր ունեցած դառը պատմությունը, թե՞ հատկանիշներն են ձևավորվել այդպիսի պատմության արդյունքում, ըստ Ձեզ:
-Երկուսն էլ փոխկապակցված են: Ես երբեմն փորձում եմ հրաժարվել այդ որակներից, որովհետև դրանք խանգարում են ինձ ապրել: Բայց հետո հասկանում եմ, որ նաև դա է մեր բացառիկ լինելու պատճառը: Թեև որոշ դեպքերում մենք մեր սխալներից պիտի դասեր քաղենք: Եվ կարծես մեր այս նոր սերունդը ամբողջովին տարբերվում է մեզնից: Նրանք անկախության սերունդն են, չեն տեսել խորհրդային կարծրատիպերը, կաշկանդող կանոնները: Նրանք գուցե և կարդացել են այդ ամենի մասին, լսել իրենց ծնողներից, բայց անձնապես չեն տեսել, իրենց մաշկի վրա չեն զգացել: Շատ մեծ իմաստնություն կա սրա մեջ: Իհարկե, ասում են, թե զգուշավորի մայրը լաց չի լինում, բայց պահեր կան, որ պետք է մեծ քայլերի դիմել, համարձակ լինել:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 11177

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ