Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսը ուժեղ աջակցություն է ցուցաբերում Իրանի իշխանություններին, և տարածաշրջանի երկրները կարող են ապավինել Իրանի զինված ուժերին՝ հայտարարել է Իրանի նախագահ Էբրահիմ Ռաիսին Թեհրանում Ազգային բանակի օրվան նվիրված արարողության ժամանակ։ Իրանի նախագահը Իսրայելի վրա հարձակումը համարել է սահմանափակ գործողություն՝ շեշտելով. «Եթե Թեհրանը ցանկանա լայնածավալ գործողություն իրականացնել Իսրայելի դեմ, այս ռեժիմից ոչինչ չի մնա»։                
 

«Տղամարդիկ» ֆիլմում իմ հայտնվելը շատ պատահական եղավ»

«Տղամարդիկ» ֆիլմում  իմ հայտնվելը շատ պատահական եղավ»
30.09.2016 | 09:11

«Իրատեսի» հյուրը դերասանուհի, ՀՀ վաստակավոր արտիստ ԼԱՈՒՐԱ ԳԵՎՈՐԳՅԱՆՆ է
Մենք հանդիպել ենք Էդմոնդ Քեոսայանի կառուցած ամառանոցում՝ ՈՒշի գյուղում, որտեղ դրախտային բնությունն ու օդը, կարծում եմ, առանձնահատուկ լիցք են հաղորդել իմ և տիկին Լաուրայի զրույցին:

«ԷԴՄՈՆԴԸ «ՄՈՍՖԻԼՄՈՒՄ» ԻՐԱՐ ՀԵՏԵՎԻՑ ՊԱՏՎԵՐՆԵՐ ԷՐ ՍՏԱՆՈՒՄ»


-Տիկին Լաուրա, ի՞նչ շարժառիթներով Էդմոնդ Քեոսայանը տեղափոխվեց «Մոսֆիլմ» և գերադասեց իր կինոն ստեղծել այդ միջավայրում:
-Նա Մոսկվայում կրթություն էր ստանում՝ որպես «Հայֆիլմի» կադր: Եվ կրթությունն ավարտելուց հետո պետք է վերադառնար Հայաստան: Դա էր կարգը: 4-րդ կուրսում «Մոսֆիլմում» արդեն նկարել էր «Աստիճան» հեռուստատեսային կարճամետրաժ ֆիլմը, որն անմիջապես ուղարկել էին Մոնտե Կառլոյի միջազգային կինոփառատոն: Ֆիլմն ստացել էր գլխավոր մրցանակ՝ ռեժիսուրայի համար: Այդքանը բավական էր, որ նա դիպլոմ ստանար, բայց ասաց, որ պիտի նոր ֆիլմ նկարի: Իսկույն ստացավ «Մոսֆիլմի» առաջարկը՝ նկարել երկրորդ կարճամետրաժ ֆիլմը, որ կոչվում էր «Երեք ժամ ճանապարհին»: Սա էլ ուղարկվեց Կաննի կինոփառատոն և արժանացավ «Եվրատեսիլի» գլխավոր մրցանակին: Նա չցանկացավ վերադառնալ Հայաստան, որովհետև Հայաստանում տարին չորս ֆիլմի պատվեր էր լինում, և անվանի ռեժիսորները հերթի էին կանգնած, որ ստանային ֆիլմ նկարելու հնարավորություն: Իսկ Էդմոնդը «Մոսֆիլմում» իրար հետևից պատվերներ էր ստանում, այդ պատճառով էլ մնաց այնտեղ:
-Երևանցիների համար շատ սիրելի է Դավիթ Մինասյանի «Տղամարդիկ» խմբաքանդակը: Այս տարի էլ «Ոսկե ծիրանի» շրջանակներում բացվեց Էդմոնդ Քեոսայանի աստղը Շառլ Ազնավուրի հրապարակում: Ձեր ամուսնու հիշատակի այսպիսի ոգեկոչումներն ի՞նչ զգացողությամբ եք ընդունում:
-Ինձ համար դրանք շատ թանկ արժեքներ են, ավելի թանկ, քան նրա հուշարձանը կամ նրա անունը կրող փողոցը կարող էին լինել: Եվ դրանք շատ գեղեցիկ բաներ են քաղաքի համար: Տեղն էլ շատ ճիշտ է ընտրված՝ թե՛ արձանախմբի, թե՛ աստղի: Աստղի բացումն ինձ հիշողությունների գիրկը նետեց, ես հուզական վիճակում էի: Որովհետև Էդմոնդի երիտասարդությունն անցել է «Մոսկվա» կինոթատրոնի բակում: Կինոթատրոնը նրա և ընկերների համար հանդիպման վայր է եղել:

«ԵՍ ՀՈ ԳԵՐԱՍԻՄՈՎԸ ՉԵ՞Մ, ՈՐ ԿՆՈՋՍ ՆԿԱՐԵՄ ԻՄ ՖԻԼՄՈՒՄ»


-Հայ տղամարդը սովորաբար հակված է հասարակությունից թաքցնելու իր կնոջը, մանավանդ եթե նա գեղեցկուհի է, ինչպես Դուք: Էդմոնդ Քեոսայանը, ընդհակառակը, նկարահանել է Ձեզ իր ֆիլմերում և լայն հանրության համար սիրելի, ճանաչելի դարձրել Ձեր հմայքն ու դերասանական տաղանդը: Նա հանդուրժո՞ղ ամուսին էր, ի՞ր նախաձեռնությամբ էր նկարում Ձեզ, թե՞ Դուք դժվարությամբ էիք նվաճում այդ դերերը խաղալու հնարավորությունը:
-Սկսեմ պատմել մի քիչ հեռվից: Երբ նա Մոսկվայում էր, իսկ ես ու մեծ որդիս՝ Դավիթը, Երևանում, մտածում էի, որ կավարտի ուսումն ու կվերադառնա հայրենիք: Ես Մոսկվա գնալու որևէ մտադրություն չունեի, որովհետև ավարտել էի Երևանի թատերական ինստիտուտը՝ Արմեն Գուլակյանի կուրսը: Իմ հայկական կրթության պարագայում ինձ ոչինչ չէր կարող տալ Մոսկվան, ես չէի կարող աշխատել ռուսական թատրոններում, բացի այդ՝ այնտեղ չունեի ոչ մի հարազատ, ոչ մի ընկեր: Ինստիտուտն ավարտելուց հետո գնացի Վարդան Աճեմյանի մոտ, նա ասաց, որ թատրոնում աշխատելով՝ կարող եմ ստանալ ընդամենը 40 ռուբլի աշխատավարձ: Ես համաձայնեցի. պետք էր սկսել ինչ-որ բանից: Եվ երբ հասկացա, որ Էդմոնդը որոշել է չվերադառնալ, հայտարարեցի, որ բաժանվում եմ նրանից: Մայրս բարկացավ վրաս, հորս հետ որդուս վերցրին ու գնացին հանգստանալու, ինձ համար էլ ինքնաթիռի տոմս գնեցին և ուղարկեցին Մոսկվա: Այդ գնալն էր, Էդմոնդն ինձ այլևս չթողեց վերադառնալ: Ինստիտուտը նոր ավարտած, երազանքներով լեցուն, մեծ ապագայի սպասում ունեցող մարդ էի: ՈՒ հայտնվել էի օտար մի միջավայրում, որտեղ անելիք չունեի: Կողքից ուրիշներն էին խորհուրդ տալիս, որ ինձ նկարի իր ֆիլմերում, բայց նա ասում էր, որ ինքը դա չի կարող անել, որովհետև նոր մարդ է կինոյում: «Ես հո Գերասիմովը չե՞մ, որ կնոջս նկարեմ իմ ֆիլմում,- ասում էր:- Այդ նա կարող է իրեն նման բան թույլ տալ, ոչ՝ ես»: Եվ շատ ուշ սկսեց նկարահանել ինձ: ՈՒ ինքս էլ չէի պատկերացնում, թե ինչ կարող եմ անել նրա ֆիլմերում: Միշտ մասսայական տեսարաններում էի հայտնվում, և միայն «Անորսալի վրիժառուների» 3-րդ սերիայում խաղացի էպիզոդիկ մի դեր:
-Կապիտան Կուդասովի կնոջ դերը:
-Այո՛:
-Եվ Ձեր որդի Դավիթը նույնպես խաղաց այդ ֆիլմում:
-Այո՛: Առաջին սերիայում նկարվեց, երբ յոթ տարեկան էր: Իսկ ես նկատելի դերեր սկսեցի խաղալ ավելի ուշ: «Տղամարդիկ» ֆիլմում էլ իմ հայտնվելը շատ պատահական եղավ: Այդ դերի համար հաստատված էր ուրիշ դերասանուհի: Բայց Արմեն Ջիգարխանյանը մեկ օր ժամանակ ուներ նկարվելու համար, իսկ նախապես հաստատված դերասանուհին այդ օրը Երևանում չէր: Ինձ հյուրանոցից հանեցին-բերեցին նկարահանման տաղավար, ու ես հիվանդ-հիվանդ խաղացի դերը:
-Եվ խաղացիք ֆիլմի ամենագունեղ էպիզոդում՝ համեմված ազգագրական երգերի բույլով, որ հետագայում դարձավ սիրելի բոլորի համար՝ առանց բացառության: Այսօր էլ այդ երգերը ենթարկվում են տարբեր մշակումների ժամանակակից երգիչների, երաժիշտների կողմից: Կպատմե՞ք, թե ինչպես նկարվեց այդ հատվածը:
-Մեկ օր ու մեկ գիշեր է տևել ընդամենը այդ էպիզոդի նկարահանումը: Նկարվել է ֆոնոգրամայի տակ: Ինքս ու Արմեն Ջիգարխանյանը մեր ձայնով չենք երգում, մյուս երկուսը՝ Ավետիք Գևորգյանն ու Արմեն Այվազյանը, իրենք են երգում: Արմենի երգը Էդմոնդի ձայնով է գնում: Նա հայերեն երգել ընդհանրապես չգիտեր: Կարծես ռուսը երգեր հայերեն: Եվ Արմենը խաղում էր Էդիկի երգած բովանդակության տակ: Էդիկը Սիբիրում է մեծացել, նա ինստիտուտ՝ Վաղարշյանի կուրս ընդունվելիս, հայերեն չի իմացել, հայերենից երկուս է ստացել: Վաղարշյանը պահանջել է, որ սովորի հայերեն: Եվ նա առաջին կուրսում է հայերեն գրել-կարդալ սովորել:
-«Տղամարդիկ» ֆիլմում Դուք նաև ռեժիսորի օգնական եք եղել: Ռեժիսուրան Ձեզ ավելի՞ էր գրավում:
-Ո՛չ: Պարզապես ես նկարվելու մտադրություն չունեի և մասնակցում էի ֆիլմի աշխատանքներին՝ որպես ռեժիսորի ասիստենտ: Ռեժիսուրան բարդ մասնագիտություն է, ոչ կանացի մասնագիտություն: Եթե կինը դառնում է ռեժիսոր, նշանակում է` ունի տղամարդկային բնավորություն:

«ՆԱ ԻՆՁ ՍՏԻՊՈՒՄ ԷՐ ԽՈՐԵՆԱՑՈՒ «ՀԱՅՈՑ ՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆԸ» ԻՐ ՀԱՄԱՐ ԲԱՐՁՐԱՁԱՅՆ ԿԱՐԴԱԼ,
ՈՐՈՎՀԵՏԵՎ ԻՆՔԸ ՎԱՏ ԷՐ ԿԱՐԴՈՒՄ ՀԱՅԵՐԵՆ»


-Ինչպե՞ս է աշխատել Էդմոնդ Քեոսայանը «Հուսո աստղ» ֆիլմում: Փաստորեն, նա ֆիլմ է նկարել կենդանի դասականի՝ Սերո Խանզադյանի ստեղծագործության հիման վրա: Բարդ չէ՞ր այդպիսի պայմաններում սեփական սկզբունքներին չդավաճանելը: Խանզադյանն այն մարդն էր, որի հետ պետք էր շատ լրջորեն հաշվի նստել:
-Իհարկե, պետք էր հաշվի նստել: Չէ՞ որ Սերոն նաև պատմաբան էր: Էդիկը շատ էր սիրում Սերոյին, հաճախ էր հանդիպում նրան: Էդիկի հայ դառնալու մեջ Սերոյի մեծ ազդեցությունը կար. մենք Սերոյի հետ ազգակցական կապ ունենք: Էդիկը Սիբիրում շատ դժվար մանկություն է ունեցել: Ի՞նչ պիտի սովորած լիներ այնտեղ: Հետո էլ եկել է Հայաստան, հետպատերազմյան ծանր տարիներն են եղել, ու նա անհրաժեշտ գիտելիքներ չի ունեցել: Գիտելիքների պակասը փորձում էր լրացնել հասուն տարիքում: Կարծես սովորելու, ինչ-որ բանով իր ներսը լցնելու քաղց ուներ: ՈՒ դա Սերոյի նման տարեց, փորձառու մարդկանց հետ շփվելով էր հագեցնում: Նրա բոլոր ընկերները մեծահասակ էին: Նրա սցենարիստներն էլ սովորաբար մեծահասակ մարդիկ էին՝ Երմոլինսկին, Իսաևը: Նա ինձ ստիպում էր Խորենացու «Հայոց պատմությունը» իր համար բարձրաձայն կարդալ, որովհետև ինքը վատ էր կարդում հայերեն: Հայանալու մեծ պահանջ ուներ իր մեջ Էդմոնդը:

«ԷԴՄՈՆԴԻ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՍՑԵՆԱՐԻՑ ՇԱՏ ՔԻՉ ԲԱՆ ԷՐ ՄՆՈՒՄ ԱՎԱՐՏՈՒՆ ՖԻԼՄՈՒՄ»


-Սիբիրյան դաժան մանկությունը ինչպե՞ս արտահայտվեց ստեղծագործական դաշտում:
-Սիբիրի թեմայով նկարեց իր վերջին՝ «Համբարձում» ֆիլմը: Առհասարակ շատ մեծ երախտագիտություն էր տածում Սիբիրում իրենց օգնած ռուսների հանդեպ: Մի ռուս կին է եղել՝ Նյուրա անունով, որն իր որդիների հետ մեծացրել է Էդմոնդին, ամեն հարցում աջակցել: Երբեք չէր մոռանում այդ ամենը: Եվ երբ պիտի նկարեր ֆիլմը, առանձին էպիզոդներ բանավոր պատմում էր: Դրանք դաժան էին, շատ հուզիչ: Բայց երբ նկարեց ֆիլմը, այդ բոլոր սարսափները, դաժանությունները, որ տեսել էր սեփական աչքով, հանել էր, ոչ մի այդպիսի բան չէր թողել ֆիլմում: Ընդհանրապես նրա նախնական սցենարից շատ քիչ բան էր մնում ավարտուն ֆիլմում: «Անորսալիների» 1-ին սերիան Երմոլինսկու սցենարով նկարել էր ու փոփոխել այնքա՜ն բան, որ երբ սկսել էր աշխատել 2-րդի վրա՝ Արթուր Մակարովի սցենարով, ու տարել էր սցենարը «Պետկինո» հաստատելու, ոչ ոք այն չէր կարդացել: Ասել էին. «Գնա-նկարիր: Մեկ է, մեզ ցույց ես տալիս մի բան, հետո ֆիլմում տեսնում ենք բոլորովին այլ բան»: Այդպես էլ արել էր «Համբարձում» ֆիլմի ժամանակ: Ոչ մի դառնություն, ոչ մի սարսափ չէր ներկայացրել: Աքսորը ներկայացրել էր իբրև էվակուացիա, այլ մեղմացնող տարրեր էր մտցրել: Ես նրանից շատ էի զայրացած իր այդ կենսագրության համար, այն վիրավորանքների համար, որ կրել էր ինքը մանկուց: Իսկ իր մեջ նստած էին 37 թվի հալածանքների վախը, ցենզուրան: ՈՒ այդ ցենզուրան մնաց մինչև վերջ: Երբ արդեն բոլորը խոսում էին, աղմկում այդ մասին, անգամ զոռով փորձում էին իրենց վերագրել այդ տարիներին բռնադատվածի, հալածվածի կենսագրությունը, դրանից ինչ-որ օգուտներ քաղել, Էդմոնդը չէր ուզում այդ մասին խոսել, որևէ բացասական բան ասել այդ ամենի մասին: Չէր սիրում հակադրվել: 37-ին նրա հորը, առանց դատ ու դատաստանի, գնդակահարել են Լենինականի ԿԳԲ-ի նկուղներում: Ինքը երբեք հայր չի տեսել, այդ ժամանակ եղել է վեց ամսական: Ընտանիքն էլ քշել են Սիբիր: Եվ զարմանալիորեն ո՛չ իր, ո՛չ մոր մեջ չկային նենգություն, նախանձ: Մայրը միշտ ասում էր, թե խորհրդային երկիրը շատ լավն է, թե միայն այդպիսի երկրում իր որդին կարող էր նման բարձունքների հասնել՝ չունենալով ո՛չ հայր, ո՛չ ինչ-որ թիկունք, մտածում էր, որ որդին պիտի երախտապարտ լինի իր երկրին: Ես զարմանում էի այդ մտածելակերպի վրա: Դե՜, երևի մոր այդ դաստիարակությունն էլ կրում էր Էդմոնդը: Նա առհասարակ դեմ էր դաժանություններ, արյուն ցույց տալուն իր ֆիլմերում: Հենց Մխիթար Սպարապետի ժամանակ, երբ գրում էին սցենարը, շատ դաժան պատկերներ կային, որ ենթադրվում էր, թե պիտի ֆիլմում երևային: Նա կրճատում էր այդ տեսարանները, խուսափում էր դրանցից: Սպանություն, արյուն, դաժանություն ո՛չ ընդունում էր, ո՛չ էլ կարողանում էր նկարել: Ի միջի այլոց, այդ որակներն ունի նաև իմ Տիգրանը: Երևի թե դա տեսակի հարց է: Հիմա, երբ Տիգրանին ներկայացնում են այնպիսի սցենարներ, որոնցում կան կռիվ, մարդասպանություն, պատերազմ, նա մերժում է, ասում, որ դա իրենը չէ, ինքը նման բան չի կարող նկարել:


(շարունակելի)

Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 3358

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ