Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Ոչ մի բան այս աշխարհում դժվար չէ, եթե սիրով ես անում»

«Ոչ մի բան այս աշխարհում դժվար չէ, եթե  սիրով ես անում»
15.11.2016 | 08:29

«Խոսիր ինձ հետ». այսպես էր վերնագրված Հովհաննես Շարամբեյանի անվան ժողովրդական ստեղծագործության կենտրոնում բացված ժողովրդական վարպետ ՍԵՐԳԵՅ ԹՈՎՄԱՍՅԱՆԻ` փայտե քանդակների ցուցահանդեսը: Ներկայացվող աշխատանքներում հեղինակը պատկերում է հայ մարդու կենցաղը` միաժամանակ անդրադառնալով համամարդկային արժեքների: Վերնագրերը խոսուն են` «Արցախ», «Ես և նա», «Կանչիր, կռունկ», «Մանիր, մանիր», «Խնոցի», «Ընտանիք», «Հորովել», «Շոգ օր», «Լիր Արքա», «Ես միայն զանգահարելու եմ եկել»: Արվեստաբանների բնորոշմամբ` Սերգեյ Թովմասյանի շնորհիվ իրերը ձեռք են բերում հետաքրքիր, ուշագրավ ու նոր կյանք, նոր կենսագրություն: Քանդակագործն ինքն ասում է. «Ես ոչինչ չգիտեմ, ես սովորում եմ, չգիտեմ` սա ոնց է լինում: Ի վերուստ է: Ես նկարել չգիտեմ, ես նկարիչ չեմ, ես դերասան եմ, բայց հիմա չեմ խաղում, հիմա ազնիվ ասում եմ»:
Սերգեյ Թովմասյանը աշխատել է տարբեր թատրոններում, խաղացել բազմաթիվ դերեր: 1999-ից տիկնիկային գործիչների միջազգային միության անդամ է, 2002-ից` Սոս Սարգսյանի անվան Համազգային թատրոնի դերասան: 2008-ից փայտե քանդակներ է ստեղծում: ՈՒնեցել է չորս անհատական ցուցահանդես: «Խոսիր ինձ հետ» ցուցահանդեսի առիթով մի քանի հարցեր ուղղեցինք նրան:

-Ինչո՞վ է Ձեզ գրավել փայտը: Դժվար չէ՞ փայտի հետ աշխատելը:
-Ոչ մի բան այս աշխարհում դժվար չէ, եթե սիրով ես անում: Քանդակագործն ինչպե՞ս է աշխատում տուֆի, բազալտի, բրոնզի հետ: Սիրում է իր գործը: Սկզբնական նպատակն իմ աշխատանքի` փայտը փրկելն է: Ես չեմ ուզում ծառ կտրել հատուկ նրա համար, որ այսպիսի բաներ պատրաստեմ: Երբ մարդն իր տան դուռն ու պատուհանը փոխում է, հինը դեն է նետում: Ես ուզում եմ դրանց կյանք տալ: Ավելի լավ է հնամաշ փայտն ինչ-որ ձև ստանա ու կախվի մեկի տանը, քան այրվի վառարանում կամ փտի անձրևի տակ:
-Շարունակելո՞ւ եք փայտե քանդակներ ստեղծել:
-Ինքս երբեմն մտածում եմ` ո՞ւմ են պետք այս աշխատանքները, բայց ընկերներս, կինս այլ բան են ասում: Շարունակելու եմ այնքան ժամանակ, քանի դեռ ինձ այսպես ոգևորում են:
-Ի՞նչ ընդհանրություն ունեն դերասանությունն ու կերպարվեստը:
-Շատ մոտ են դրանք: Բեմի վրա ամեն ինչ կա` երաժշտություն, ձևավորում, դերասանություն, ռեժիսուրա: Ամեն մի կիրթ, գրագետ, իր գործը սիրող դերասան պետք է իմանա երգել, պարել, հասկանա` ինչ է գրականությունը, երաժշտությունը, նաև նկարչությունը, ձևավորումը: Դերասանական արվեստն այս ամենի միաձուլումն է:
-«44 աստիճան» ներկայացման մեջ, որտեղ Դուք ևս խաղում եք, արտագաղթի խնդիրն է բարձրացվում: Ինձ թվում է` Ձեր գործերում էլ կա այդ ուղերձը` երկիրը սիրելու, պահպանելու, երկիրը չթողնելու:
-Այո, ես շատ եմ սիրում մերը, մեր երկիրը, մեր ժողովրդին, մեր մշակույթը: Շատ եմ ափսոսում, որ գործածությունից դուրս են եկել իլիկը, թոնիրը, ջրաղացը, խնոցին: Տրակտորը փոխարինում է եզին: Մենք երևի թե միակ ազգն ենք, որ եզին ախպեր ենք ասում. «Վար-վար արա, ակոս արա, եզո ջան, ախպեր ջան»... Երբեմն ռեստորաններում են թոնրի մեջ հաց թխում, սակայն դա ձևական բնույթ է կրում: Իրականում գյուղի մարդիկ հեռանում են այդ մշակույթից: Այս ամենը չպետք է կորչի, որովհետև մեր ազգի դեմքն է: Տեսեք, թե ճապոնացիները ոնց են պահում իրենց մշակույթը: Մենք էլ պետք է նույնն անենք: Հայաստանում է հայտնաբերվել գինու ամենահին հնձանը, բայց երբ մենք լռում ենք, ուրիշ ազգերն են հայտարարում, որ գինին իրենցն է, լավաշն իրենցն է:
Սակայն այս աշխատանքները ստեղծելիս խնդիր չեմ դրել մշակութային արժեքների, ազգի պահպանության գաղափար արտահայտելու: Պարզապես անում եմ: Ե՛ս չեմ անում: Աստծո շնորհիվ է:


Ճեպազրույցը և կից լուսանկարները`
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 1299

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ