Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Նկարչուհիները՝ Կանանց տոնին

Նկարչուհիները՝ Կանանց տոնին
28.03.2017 | 12:01

Այս խորագրով գարունն ամեն տարի այցելում է Աբովյան-16՝ Հայաստանի նկարիչների միություն, որտեղ ավանդաբար կազմակերպվում է հայ նկարչուհիների ստեղծագործությունների ցուցահանդես:


ՀՆՄ-ի կերպարվեստային համալիրի գլխավոր ցուցասրահում հայ նկարչուհիները ներկայացել էին իրենց լավագույն գործերով` գարնանային զարթոնքի տրամադրությունները արտացոլելով գեղանկարի, գրաֆիկական, դեկորատիվ-կիրառական արվեստի և քանդակի ժանրում: Ներկայացվել է 111 հեղինակի 111 ստեղծագործություն, յուրաքանչյուրը՝ մի վառ անհատականության նմուշ: Կերպարվեստի տոնը, ինչ խոսք, անկատար կլիներ առանց նկարչուհիների հետ հանդիպման:


ՍՎԵՏԼԱՆԱ ՍԱՐԳՍՅԱՆ. «Գարունը, իհարկե, մարտի 1-ով է սկսվում, անկախ նրանից՝ օրը գարնանային է, թե ցուրտ: Սակայն մեզ համար գարունը սկսվում է նաև այս ցուցահանդեսով: Գարունը հույսի շրջան է, այս գարունն էլ մեզ հույսեր է ներշնչում, և հուսանք, որ դրանք կիրականանան: Ինչ խոսք, յուրաքանչյուր տարի կազմակերպվող ավանդական այս գարնանային ցուցահանդեսները ևս յուրօրինակ դրական տրամադրություն են հաղորդում: Այս օրը տոնական է, տոն է, որը հուսանք, ողջ տարին մեզ հետ կլինի»:
ՍԱԹԵՆԻԿ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ. «Իմ նկարում ձմեռն այցելել է գարնանը և կամենում է դեռ վայելել գարունը: Այս կտավում հորինված ոչինչ չկա, վարդագույն երկինքը արտացոլվել է ձյան վրա: Այս տարվա հագեցած, մառախլապատ ձմռանը, փետրվար ամսին մի պահ օրը բացվեց, և ես նկարեցի այս տեսարանը: Օրվա համար շատ ուրախ եմ, նախ՝ ցուցահանդեսն է, ինչպես յուրաքանչյուր գարնան, հաջողված, նաև հաճելի դեմքեր եմ տեսնում՝ նկարիչներին և արվեստասերներին: Գարունը սկսվում է գարնանային այս ցուցահանդեսով, այս գույներով և տրամադրությամբ: Անկեղծ ասած, տարին ինձ համար ոչ թե հունվարի 1-ին է սկսվում, այլ հենց այս օրը»:
ՀԱՍՄԻԿ ՂԱԶԱՐՅԱՆ. «Ճարտարապետական կառույց եմ ներկայացրել: Նկարի տեխնիկան հաստ և խիտ շպալերային գործվածք է: Զագորսկ քաղաքի եկեղեցիներից մեկն է ներկայացված, այս շարքի մի քանի գործերից սա ընտրեցի գարնանային մեր ավանդական ցուցահանդեսի համար: Փորձել եմ ավելի գեղանկարչորեն մոտենալ եկեղեցիների պատկերմանը: Ռուսական եկեղեցիներից բացի, ստեղծել եմ հայկական ճարտարապետությանը նվիրված գործեր, դարձյալ այս տեխնիկական մոտեցմամբ: Ավելացնեմ, որ ուսանողներիս հետ բավականին արդյունավետ ենք աշխատում նաև գարնան թեմայով»:
ՄԱՐԻՆԱ ՎԱՂԱՐՇՅԱՆ. «Նկարի անունը գուցե մի քիչ անսովոր է. այն անվանեցի «Տարօրինակ երազ»: Երազը տեսել էի երկարատև տագնապալից օրերից հետո, որոնք, բարեբախտաբար, հաղթահարեցի: Երազիս մեջ սպասում կար, հույս կար և լույս: Երազում ես քայլում էի դեպի լույսը ամբոխի միջով: Քայլեցի և հասա լույսին, ինչն էլ արտացոլված է այս նկարում: Գարնանային ցուցահանդեսները նոր լիցք են տալիս, ցանկություն է առաջանում անընդհատ ստեղծագործելու»:

«ՑՈՒՑԱՀԱՆԴԵՍԸ ՇԱՀԵԼ Է ԾԱՂԻԿՆԵՐԻՍԱԿԱՎՈՒԹՅՈՒՆԻՑ»


Ցուցահանդեսը մեկնաբանելու նպատակով դահլիճ հրավիրեցի արվեստաբան Զարա Մալոյանին:
-Տիկին Մալոյան, մի քանի ժամ է, ինչ Դուք ուշի ուշով անցնում եք ցուցահանդեսով: Ի՞նչ տպավորությամբ եք հեռանում:
-Սովորաբար գարնանային այս ավանդական ցուցահանդեսները տոնական բնույթ ունեն, և սպասելիքները դրանցից այնքան էլ մեծ չեն: Այս տարվա ցուցահանդեսը որակական առումով բնավ չի զիջում միությունում անցկացվող հանրապետական և թեմատիկ մյուս ցուցահանդեսներին: Պետք է արժանին հատուցել ցուցահանդեսի կազմակերպիչներին, ովքեր բավականին հստակ ընտրություն են կատարել: Չզարմանաք, բայց ցուցահանդեսը շահել է... հենց ծաղիկների սակավությունից:
-Ծաղիկների առատությունը ստեղծագործություններում իջեցնո՞ւմ է որակական նիշը:
-Ամենևին նկատի չունեմ, որ ծաղիկ կամ ծաղկային նատյուրմորտ նկարելը թերի բան է, պարզապես հաճախ ծաղիկ ու ծաղկեփունջ նկարելը դառնում է լուրջ խնդիրները շրջանցելու, ինչ-որ տեղ գլուխն ազատելու միջոց: Ծաղիկը, հատկապես գարնանը, ինքնին տոնական երևույթ է, այս իմաստով ինչպես էլ ծաղիկ կամ ծաղիկներով դաշտ նկարես, տոնն ապահովված է: Կերպարվեստագետը՝ կին, թե տղամարդ, երբեք չպետք է ստեղծագործելիս դադարի մտածելուց, խուսափի կոմպոզիցիա հորինելուց, որ բավականին բարդ բան է: Մի փոքր շեղվելով այս, ինչ խոսք, բավականին ներկայանալի ցուցահանդեսի լուսաբանումից, նշեմ, որ այսօր նկարչին չի ներկայացվում լավ գծանկար ունենալու խիստ պահանջ: 20-21-րդ դարերի կերպարվեստի զարգացումները սովորեցրին շատ նկարիչների, որ կատարյալ գծանկարը չէ ամենաէականը: Իհարկե, չանտեսելով այն, որ գծանկարը հիմնարար նշանակություն ունի կերպարվեստում:

«ԱՅՍ ՑՈՒՑԱՀԱՆԴԵՍԸ ՀԱՋՈՂՎԱԾ Է ՀԵՆՑ ՆՈՐ ՓՈՐՁԵՐԻ, ՆՈՐ ՄՏԱՀՂԱՑՈՒՄՆԵՐԻ
ԱՌՈՒՄՈՎ»


-Այսինքն, կերպարվեստագետն ավելի ու ավելի ազա՞տ է դառնում:
-Մարկ Ռոտկոն հսկայական գումարներով է վաճառվում, սակայն նրա ստեղծագործություններում գծանկարի նշույլ անգամ չկա: Այսօր միտումներն են փոխվել, գուցե այնքան էլ խստապահանջ չենք կատարման վարպետության առումով, փոխարենը շատ ենք պահանջկոտ հորինվածքի և ինքնատիպության հարցում, և շատ դժվար է վերոնշյալը բավարարել: Այս ցուցահանդեսը հաջողված է հենց նոր փորձերի, նոր մտահղացումների առումով:
-Այցելուները գարնանային-ավանդական ցուցահանդեսները սովորաբար դրական են գնահատում:
-Այս ցուցահանդեսը բացառություն չէ: Ի վերջո, հարյուրից ավելի ստեղծագործողներ են հանդես եկել մեկական ստեղծագործությամբ: Թերևս, զգացվում է դեկորատիվ արվեստի տարրի սակավությունը, քիչ են գոբելենները: Փոխարենը ցուցահանդեսում որակյալ տպագրական աշխատանքներ կան: Նկատելի է շատերի ուշադրությունը ինքնատիպության և հորինվածքի հանդեպ: Կանայք և աղջիկները խորացել են պլաստիկ քանդակի մեջ, և սա զարմանալի չէ, մենք Այծեմիկ ՈՒրարտուի և Թերեզա Միրզոյանի մակարդակի քանդակագործներ ենք ունեցել: Բազմազան է ներկայացված գեղանկարչությունը: Կան նշանավոր վարպետների ժառանգների հետաքրքիր գործեր, ուր և՛ նրանց հայրերի ազդեցությունն է նկատելի, և՛ սեփական ձեռագիրը:

Վրեժ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2166

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ