Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը հայտարարել է, որ Լեռնային Ղարաբաղից ռուս խաղաղապահների վաղաժամկետ դուրսբերման որոշումն ընդունվել է Բաքվի և Մոսկվայի միջև խորհրդակցությունների հիման վրա, ինչի արդյունքում ամրապնդվել են Ադրբեջանի և Ռուսաստանի հարաբերությունները: «Սա Ռուսաստանի Դաշնության և Ադրբեջանի առաջնորդների որոշումն էր»,- ասել է նա:                
 

Ձևաչափերն ու ձևականությունները խորհրդարանում

Ձևաչափերն ու ձևականությունները խորհրդարանում
24.05.2017 | 09:27

Մայիսի 30-ին կառավարության առաջարկով ԱԺ-ն կարող է արտահերթ նիստ անցկացնել, իսկ մինչ այդ խորհրդարանը շարունակում է կազմավորել իր կառույցները: ԱԺ նախագահի, փոխնախագահների, հանձնաժողովների նախագահների ընտրությունը հնարավոր դարձրեց խորհրդարանական նոր մարմնի՝ խորհրդի ձևավորումը:

ԱԺ կանոնակարգ օրենքով՝ խորհրդարանի նախագահից, փոխնախագահներից, մշտական հանձնաժողովների նախագահներից և խմբակցությունների մեկական անդամից բաղկացած խորհուրդը հաստատում է ԱԺ հերթական նստաշրջանների և նիստերի օրակարգերի նախագծերը, լրագրողների հավատարմագրման, մամուլի ասուլիսների, ճեպազրույցների անցկացման կարգերը, պատգամավորի լիազորությունները դադարեցնելու հարցով կարող է դիմել Սահմանադրական դատարան: Ոմանց կարող է թվալ, որ ԱԺ խորհուրդը նորություն է: Բնավ: Նույն այդ գործառույթները մշտապես իրականացրել է ԱԺ աշխատանքային խորհրդակցությունը, որ գումարվել է եռօրյաներին, ապա նաև քառօրյաներին նախորդող ուրբաթ օրերին՝ ԱԺ մշտական հանձնաժողովների նիստերից հետո՝ ԱԺ նախագահի գլխավորությամբ, փոխնախագահների, հանձնաժողովների նախագահների ու խմբակցությունների ղեկավարների կամ ներկայացուցիչների, ԱԺ աշխատակազմի ղեկավարի, վարչության պետերի մասնակցությամբ, սահմանված ժամին: Աշխատանքային խորհրդակցության ժամանակ վարչության պետերի ներկայացմամբ հաստատվել են նաև աշխատանքային տարբեր կարգերը, քննարկվել են պատվիրակությունների այցերը: Ի՞նչն է փոխվել: Խորհուրդը նիստեր է գումարելու ոչ թե ուրբաթ, այլ՝ նիստերին նախորդող երկուշաբթի օրը, ԱԺ նախագահի սահմանած ժամին, առանց ԱԺ աշխատակազմի ներկայացուցիչների՞:

Խորհրդում որոշումները ընդունվելու են քվեարկություններով: Բայց ի՞նչ է դա փոխում խորհրդարանի կյանքում, եթե 1 նախագահից, 3 փոխնախագահներից, 9 հանձնաժողովների նախագահներից և 4 խմբակցությունների ղեկավարներից կազմված խորհրդի 17 անդամներից 11-ը ՀՀԿ-ՀՅԴ կոալիցիան են ներկայացնում, այսինքն՝ ԱԺ-ում ստեղծվում է ևս մեկ ձևական կառույց՝ աշխատանքային խորհրդակցությունը վերանվանվում է խորհուրդ: Ճիշտ է՝ նոր խորհուրդը օժտված է Սահմանադրական դատարան դիմելու իրավունքով: Պատկերացրեք, որ Գագիկ Ծառուկյանը նորից չի գալիս ոչ հանձնաժողովների, ոչ խմբակցության, ոչ լիագումար նիստերին ու խորհուրդը քննարկում է նրան մանդատից զրկելու հարցով Սահմանադրական դատարան դիմելու հարցը: Ո՞Ւ: Ոչինչ: Ոչ խորհուրդը նման հարց կքննարկի, ոչ Սահմանադրական դատարանը: Գուշակեցիք, նույն պատճառով՝ իշխանության մեծամասնության: ՈՒրեմն՝ ինչո՞ւ էին ու ինչպե՞ս էին սահմանադրական փոփոխությունները ներկայացվում որպես խորհրդարանում ընդդիմության դերի մեծացում: Ձևական չէ՞ր այդ ամենը:

Իհարկե, իշխանությունը լիովին կարող է հայտարարել, որ ինքը կրում է պատասխանատվությունը, ինքն էլ որոշումներ կայացնելու իրավունքներ ունի, այդպես է, եթե իշխանությունը կազմավորվեր ժողովրդավարական ընտրություններով: 6-րդ գումարման Ազգային ժողովի առաջին նիստում նաև ՀՀ նախագահ Սերժ Սարգսյանն էր պնդում, որ սահմանադրական փոփոխությունների արդյունքում խորհրդարանական ընդդիմության դերը մեծացել է: Ո՞րն է, ուրեմն, այդ դերը: Ոչ թե տեսականորեն, այլ՝ գործնականում: Փաստացի՝ խորհրդում գործելու է 16։1 հարաբերակցությունը: ՀՀԿ-ԲՀԿ կոալիցիոն որոշումների վրա ազդելու որևէ հնարավորություն իր 1 ձայնով «Ելքը» չունի, եթե նույնիսկ «Ծառուկյան» դաշինքը երբեմն առ երբեմն որոշի իմիջը վերականգնել ու ընդդիմադիր դառնալ՝ 1 փոխնախագահ, հանձնաժողովի 3 նախագահ, խմբակցության 1 ղեկավարով ոչինչ չի փոխի քվեարկությունների ընթացքում: 6 մանդատը կոլեգիալություն չի ապահովում:

Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Հ.Գ. Իսկ եթե որոշումները ընդունվեին կոնսենսուսո՞վ:

Դիտվել է՝ 1458

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ