Միացյալ Նահանգները չի աջակցել Իրանի դեմ Իսրայելի պատասխան հարձակմանը՝ հայտնել է CNN-ը՝ հղում անելով ամերիկացի պաշտոնյային։ «Մենք չաջակցեցինք այս պատասխանին, թեև Իսրայելը Վաշինգտոնին զգուշացրել էր, որ մոտ օրերս պատասխան միջոցներ կձեռնարկի Իսլամական Հանրապետության դեմ»,- ասել է ամերիկացի պաշտոնյան։                
 

«Եթե մեզ հուզող հարցերի պատասխանները սկսենք փնտրել մեր մեջ, ամեն ինչ այլ հունով կընթանա»

«Եթե մեզ հուզող հարցերի պատասխանները սկսենք  փնտրել մեր մեջ, ամեն ինչ այլ հունով կընթանա»
28.07.2017 | 10:01

Թրեյնինգներին, հոգեբանական խորհրդատվությանը գալիս է լրացնելու արևմտյան երկրներում լայն տարածում գտած քոուչինգը: Քոուչի` անձնական աճի փորձագետի ծառայությունները նախատեսված են սպորտի, գիտության, արվեստի, բիզնես ոլորտի ներկայացուցիչների և բոլոր նրանց համար, ովքեր ուզում են առավելագույնս իրացնել իրենց ներուժը: Ի՞նչ տարածում ունի քոուչինգը Հայաստանում: Ի՞նչ է ստեղծարարության քոուչինգը: Ինչպե՞ս են արվեստագետները հաղթահարում ստեղծագործական ճգնաժամը: Այս և այլ հարցերի շուրջ զրուցել ենք «Kaizen Mastery» մարդկային ներուժի զարգացման ինստիտուտի համահիմնադիր, քոուչ և անձնային աճի փորձագետ ԱՐԵՎԻԿ ՀԱՅՐԱՊԵՏՅԱՆԻ հետ:

-«Մեծապես սիրելով կյանքը, աշխարհը և մարդկանց` ես հավատում եմ, որ մեծագույն փոփոխություններն աշխարհում սկսվում են յուրաքանչյուր անհատից». այս տողերը նշված էին Ձեր ինքնակենսագրականում: Չե՞ք կարծում, որ մարդիկ ավելի շատ փորձում են փոխել աշխարհը, շրջապատի մարդկանց, քան իրենք իրենց:
-Ճիշտ եք նկատել, իսկապես այդպես է, և պատճառներից մեկն այն է, որ «ես»-ի ձևավորումը մեր կրթական համակարգում գրեթե անտեսված է: Մինչդեռ կյանքում հաջողությունների հասնելու ամենակարևոր բաղկացուցիչներից մեկը ինքնազարգացումն ու ինքնակատարելագործումն է: Մարդիկ հաճախ դա անտեսում են` իրենց խնդիրների պատճառը փնտրելով արտաքին աշխարհում: Ես իմ թրեյնինգների ժամանակ այսպիսի օրինակ եմ բերում. եթե մարդ գլխացավի դեպքում գնում է բժշկի, բնական է, որ բժիշկը դեղահաբը նշանակում է այդ մարդուն, ոչ թե նրա շրջապատի մարդկանց: Եթե մեզ հուզող հարցերի պատասխանները սկսենք փնտրել մեր մեջ, ամեն ինչ այլ հունով կընթանա:
-Մեր երկրում ի՞նչ թիվ են կազմում այն մարդիկ, ովքեր պարբերաբար հաճախում են թրեյնինգների կամ օգտվում քոուչի ծառայությունից:
-Ինձ էլ է հետաքրքրում վիճակագրությունը, որի վրա կարող ենք հիմնվել և ասել` մարդիկ այս չափով հետաքրքրված են: Հստակ թիվ չեմ կարող ասել, բայց մեզ մոտ շատ են անցկացվում թրեյնինգներ, և կան թրեյներներ, որոնք հսկայական լսարան են հավաքում: Մարդկանց մեջ աճում է հետաքրքրությունը քոուչինգի նկատմամբ ևս։
-Ովքե՞ր են դիմում ձեր ինստիտուտի օգնությանը:
-Նախ ասեմ, որ ինստիտուտ բառն օգտագործում ենք՝ բնորոշելու մեր գործունեության գիտահետազոտական բնույթը: Մարդու ներուժի զարգացման հնարավորությունների վերաբերյալ մեր ներկայացրած պնդումները ոչ թե ժամանակակից բեսթսելլերներից են, այլ ունեն գիտական հիմնավորում: Մենք հատուկ ուշադրություն ենք դարձում նեյրոգիտությանը, որը վերջին տասնամյակում շատ մեծ զարգացում է ապրում առավելապես զարգացած երկրներում և ցույց է տալիս, թե ինչքան անհիմն են պնդումներն առ այն, որ եթե մարդը բարենպաստ միջավայրում չի ծնվել, ուրեմն նրա հնարավորությունները սահմանափակ են: Մեզ դիմում են ամենատարբեր ոլորտների ներկայացուցիչներ: Ես աշխատում եմ բիզնես ղեկավարների, մարզիկների, ստեղծարար անհատների և պարզապես սեփական կյանքը բարելավել ձգտող անհատների հետ:
Քոուչինգը ձևավորվել է անցած դարի 70-ականներին` ԱՄՆ-ում: Հիմնադիրներից մեկը թենիսի մարզիչ է եղել` Թիմոթի Գոլվեյը։ Նրա համոզմամբ՝ այն նույն խնդիրներին, որոնց մրցասպարեզում բախվում են թենիսիստը, ֆուտբոլիստը, ըմբիշը, բախվում են նաև նրանք, ովքեր ոչ մի կապ չունեն սպորտի հետ: Գոլվեյը հավատացած էր, որ այն գործընթացները, որոնք օգնում են մարզիկին լավագույնս դրսևորելու իրեն սպորտում, կարող են օգնել յուրաքանչյուրին` կյանքը բարելավելու, մասնագիտական հաջողություններ գրանցելու ճանապարհին:
-Արվեստի, մշակույթի ոլորտի մարդիկ հետաքրքրվո՞ւմ են քոուչինգով: Մենք ունե՞նք նման մշակույթ:
-Կոնկրետ Հայաստանում` դեռ ոչ, բայց ես ապրել եմ Հունաստանում, և իմ փորձառությունը արվեստագետների հետ ցույց է տվել, որ նրանք կարևորում են քոուչի մասնագիտական օգնությունը` իրենց սեփական ներուժը բացահայտելու գործընթացում: Շատ ստեղծարար մարդկանց համար մեծ խնդիր է սեփական ստեղծարարությունը լավագույնս արտահայտելը: Արվեստագետները շատ մարտահրավերների առաջ են կանգնում` ստեղծարար գործընթացը հաղթահարելու առումով: Շատ դեպքերում նրանք սկզբնապես լինում են մոտիվացված, հետո մի խոշոր անկում են ապրում: Այդ անկումից կամ կարողանում են արժանապատվորեն դուրս գալ ու իրենց ստեղծագործությունը լույս աշխարհ բերել, կամ ուղղակի կորչում են: Շատ կուզեի հայ արվեստագետների հետ աշխատել: Դա մի ուրիշ աշխարհ է, ու անելիքներ շատ կան: ՈՒնենք թրեյնինգների մասնակցող արվեստագետներ, բայց անհատական քոուչ ունենալու գաղափարը մեզանում դեռևս ձևավորված չէ:
-Ինչպե՞ս զանազանել քոուչինգը և թրեյնինգը:
-Թրեյնինգին սովորաբար մասնակցում են մի խումբ մարդիկ, ովքեր գալիս են ինչ-որ թեմայի մասին տվյալ թրեյների գաղափարները լսելու: Մասնակիցները լսում են, հարցեր տալիս, բայց գլխավոր դերակատարն այդ դասընթացի ժամանակ դասընթացավարն է: Մինչդեռ քոուչինգը անհատական մակարդակում է տեղի ունենում: Կենտրոնում անհատն է, ում կյանքը, ներաշխարհը որևէ կերպ չեն կարող բացահայտվել թրեյնինգի ժամանակ: Այսինքն` թրեյնինգը շատ ավելի ընդհանուր գաղափարներ է տրամադրում տվյալ թեմայի վերաբերյալ, մինչդեռ քոուչինգի ժամանակ ուշադրության կենտրոնում հաճախորդն է, կարևորվում են տվյալ անհատի փորձառությունը, նրա երազանքներն ու ձգտումները կյանքում, նրա գաղափարներն ու մտքերը։ Քոուչը տվյալ անհատին բացահայտում է հարցերի միջոցով: Քոուչինգը երկխոսություն է` միտված գտնելու այն պատասխանները, որ արդեն իսկ կան հաճախորդի մեջ, բայց հաճախ աղավաղվում են այլ մարդկանց առաջարկած բազմապիսի գաղափարներով: Այս համատեքստում կարող ենք հիշել Սոկրատեսին: Ես հարում եմ այն գաղափարին, որ Սոկրատեսը եղել է մարդկության պատմության առաջին քոուչը: Նա ասել է. «Յուրաքանչյուր մարդ գիտի ճշմարտությունը: Ես մանկաբարձի դեր եմ կատարում՝ օգնելով այդ ճշմարտության լույս աշխարհ գալուն»: Սոկրատեսի մեծությունն այն էր, որ նա խոր հարցեր էր տալիս, ոչ թե պատասխաններ։ Այս տեսանկյունից քոուչինգը երբեք խորհրդատվություն չի տրամադրում, որոշակիորեն ուղղորդում է, բայց հրահանգներ չի տալիս: Քոուչը իրավունք չունի նման բան անելու, նա պիտի ձգտի օգնել անհատին` գտնելու իր ճշմարտութունը:
-Ո՞վ կարող է դառնալ քոուչ:
-Աշխարհում քոուչինգով զբաղվում են տարբեր մասնագիտությունների և փորձառությունների տեր մարդիկ, մասնավորապես՝ բիզնեսի, սպորտի, կրթության ոլորտի ներկայացուցիչներ, հոգեբաններ:
-Ամփոփելով կարո՞ղ եք առանձնացնել մեր հայրենակիցներին բնորոշ երկու հատկանիշ` դրական և բացասական:
-Ընդհանրացումներ անել չեմ սիրում, որովհետև կան մարդիկ, որ միշտ դուրս են մնում ընդհանրացումների սահմանից: Այնուամենայնիվ, իմ սուբյեկտիվ կարծիքով, մենք շատ ենք կառչում անցյալից` անցյալի ողբերգական իրողությունները դարձնելով ներկա իրականության մաս: Այնքան ռեսուրս, էներգիա ենք վատնում անցյալի իրողությունների դեմ պայքարելու վրա, որ ժամանակ չի մնում ներկա մարտահրավերների, էլ չասեմ` ապագան կերտելու մասին մտածելու համար, ինչը կարևոր է յուրաքանչյուր քաղաքացու, նաև պետության զարգացման համար: Զոհի մտածողության դրսևորումներ ունենք, որ մեզ խանգարում են:
Դրական հատկանիշը, որով աչքի ենք ընկնում, հաստատակամությունն է: Դա նույնպես կապված է մեր պատմության, անցյալում մեր ապրած դժվարությունների հետ: Երբ սովորում էի Հունաստանում, ինձ համար հաճելի էր տեսնել, որ հայ ուսանողներն առանձնանում են աշխատասիրությամբ, նվիրվածությամբ: Հույները, օրինակ, առավելապես հանգստի սիրահար են, աշխատասիրությունն իրենց առօրյայի կարևոր մաս դարձնելու կարիքը չունեն: Աշխատասիրությունը, ընտրած գործին նվիրվածությունը, հաստատակամությունն այն հատկանիշներն են, որ պետք է պահպանենք ու օգտագործենք մեր երազանքներին հասնելու ճանապարհին:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 5158

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ