«Փաստ չէ, որ ռուս խաղաղապահների հեռանալը Լեռնային Ղարաբաղից նույնական է Ռուսաստանի դուրս գալուն կովկասյան աշխարհաքաղաքական խաղից։ Անդրկովկասի նշանակությունը չափազանց մեծ է Եվրասիայի և, մասնավորապես, Մոսկվայի համար: Կարելի՞ է խոսել Ռուսաստանի նահանջի մասին, թե՞ իրականում մենք խոսում ենք կովկասյան տարածաշրջանային անվտանգության ողջ համակարգի վերագործարկման մասին: Մոսկվայի վիճակն ամենևին էլ այդքան անհուսալի չէ»,- ասել է ռուս քաղաքագետ Սերգեյ Մարկեդոնովը։                
 

«Սա խայտառակ միջադեպ է, փաստորեն Թուրքիան արգելք է մտցնում արվեստի դաշտ»

«Սա խայտառակ  միջադեպ է, փաստորեն  Թուրքիան  արգելք է մտցնում արվեստի դաշտ»
23.03.2018 | 02:22

Իրանահայ ռեժիսոր Անահիտ Աբադի «Եվա» ֆիլմը, ըստ մամուլում շրջանառվող լուրերի, արգելվել է ցուցադրել «Ֆիլմմոր» միջազգային կինոփառատոնում:
«Կինոաշխարհից» տեղեկանում ենք, որ Ստամբուլի նահանգապետարանը ֆիլմի ցուցադրությունից ժամեր անց զգուշացրել է ներքին գործերի նախարարության դրած արգելքի մասին։ Ֆիլմն արգելվել է Ադրբեջանի ղեկավարության պաշտոնական միջամտությամբ, այն պատճառաբանությամբ, որ «տպավորություն է ստեղծվում, թե Արցախը Հայաստանի մաս է»: Ենթադրելի էր, որ Արցախում, և ինչ-որ առումով Արցախի մասին նկարահանված ֆիլմն անտարբեր չէր թողնի մեր հարևաններին։ Թեմայի շուրջ զրուցել ենք երգահան ՎԱՀԱՆ ԱՐԾՐՈՒՆՈՒ հետ, որը նաև «Եվա» ֆիլմի կոմպոզիտորն է:


-Պարոն Արծրունի, քաղաքական ուղերձներ, ենթատեքստ կարծես ֆիլմում չկան: Ինչո՞վ եք բացատրում ֆիլմի շուրջ ստեղծված եռուզեռը:
-Ֆիլմը գեղարվեստական բարձր վարկանիշ ունի, քաղաքական ասպեկտը շատ նուրբ է ներկայացված, եթե հաշվի առնենք այն հանգամանքը, որ նկարահանումները տեղի են ունենում Արցախում, և որ ֆիլմը գրեթե ամբողջությամբ արցախյան բարբառով է ընթանում (թարգմանությունները բացառապես ենթագրերով են):
Արցախյան երկրում ներկայացված պատմությունը որքան որ արդիական ու կարևոր է հայկական իրականության մեջ, նույնքան կարևոր է նաև համամարդկային առումով: Նաև դրանում է այս աշխատանքի արժեքը: Կարծում եմ, որ հենց այդ գիտակցությամբ է պայմանավորված այն, որ Թուրքիայում արգելվել է ֆիլմի ցուցադրությունը փառատոնի շրջանակում: Սա խայտառակ միջադեպ է, փաստորեն Թուրքիան արգելք է մտցնում արվեստի դաշտ, կիրառում է նեղքաղաքական մեխանիզմ: Սա արգելք է պետական մակարդակով:
-Ի՞նչ է արվում կամ պետք է արվի մեր կողմից:
-Երբ Անահիտ Աբադը բարձրաձայնեց խնդիրը, ինքս անմիջապես արձագանքել եմ: Խնդրով հետաքրքրվել են մտավորականները, լրատվամիջոցները: Պետական մակարդակով ո՛չ կինոակադեմիան, ո՛չ կինոգործիչների միությունը, ո՛չ մշակույթի նախարարությունը չեն արձագանքել:
-Երևույթը անախորժ է, սակայն չե՞ք կարծում, որ կարող է գործել «Հակագովազդը նույնպես գովազդ է» սկզբունքը` նպաստելով ֆիլմի տարածմանն ու հնչեղությանը:
-Այստեղ խնդիրը պետք է դիտարկել ոչ թե գովազդի տեսանկյունից, այլ ազգային գերագույն շահի հարթության մեջ: Պետք է ամբողջ աշխարհին ցույց տալ այդ պետության էությունը և խնդիրներ լուծելու մեխանիզմները, որոնք ոչնչով չեն տարբերվում այն գործելաոճից, որ բնորոշ էր այդ պետությանը 100 տարի առաջ` ցեղասպանության ժամանակ:
Թուրքիայում այս միջադեպը իրարանցում է առաջ բերել, մի խումբ մտավորականներ բողոքի ակցիա են նախատեսել, հայազգի պատգամավորը Թուրքիայի խորհրդարանում բարձրացրել է հարցը և պահանջել համապատասխան գերատեսչություններից հստակ ու պաշտոնական պատասխան: Եթե այս առիթը, որ տվել են Ադրբեջանն ու Թուրքիան, մենք չօգտագործենք պետական մակարդակով, ապա ե՞րբ և ինչպե՞ս ենք բարձրաձայնելու այն խնդիրները, որ առնչվում են արցախյան հիմնախնդրին և մեր պատմական իրողությանը, նկատի ունեմ ցեղասպանությունը:


Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 4535

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ