Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Մենք Ավետարանը կարդում ենք ուրիշների համար

Մենք Ավետարանը կարդում ենք ուրիշների համար
05.06.2018 | 01:05

«Ինչու՞ ինձ «Տե՛ր, Տե՛ր» եք կոչում, իսկ ինչ ասում եմ՝ չեք անում» (Ղուկ. 6.46):
«Ո՛չ ամեն մարդ, որ Ինձ «Տե՜ր, Տե՜ր» է ասում, Երկնքի արքայություն կմտնի, այլ նա՛, ով կատարում է կամքը Իմ Հոր, որ Երկնքում է» (Մատթ. 7. 21):
Քրիստոնեության սաղմնավորման փուլում տերունական պատգամները ավելի անպայմանորեն և միանշանակ էին ընդունվում և կյանքեր էին վերափոխում:
Այսօր մարդիկ Աստծո Խոսքը շրջանցելու և անտեսելու հազար ու մի պատրաստի պատճառ ունեն, իսկ չանտեսողները վստահ են, որ այդ խոսքը ուղղված է ոչ թե իրենց, այլ իրենց հարազատներին ու հարևաններին, և որ իրենք սոսկ պարտավորված են այն փոխանցել նրանց` առանց նախապես իրենց համար դրանց ունեցած նշանակության շուրջ մտորելու և հետևություններ անելու: Խոսքը աղանդավորների մասին չէ, այլ մեզ պես անմրցելի ու անմեկնելի, առաքելադավան քրիստոնյաների: Մենք Ավետարանը կարդում ենք ուրիշների համար: Գերանները մեր աչքերում չեն: Երբ մեզ պատվիրվում է տալ, մենք սկսում ենք պահանջել և վկայակոչել Ավետարանը: Սա է ժամանակակից քրիստոնյաների անպտուղ հավատի եթե ո՛չ գլխավոր պատճառը, ապա գոնե կարևոր պատճառներից մեկը: Մարդիկ մեկ անգամ կարդում են Սուրբ գիրքը և արդեն ուսուցիչներ են, այնինչ առաջին սրբերը գլխավորաբար իրենց կյանքո՛վ էին ուսուցանում քրիստոնեական ճշմարտությունները:

Մարդիկ չեն հասկանում, որ ամենամեծ հրաշքը իրենց էության փոփոխությունն է, ավելի ճիշտ` նորոգումն ըստ Աստծո նախասահմանության: Մենք կարող ենք վերափոխել աշխարհը, եթե նախ մենք վերափոխվենք: Հավատացե՛ք. դա աննշան իրադարձություն չի լինի և աննկատ չի մնա: Բայց եթե մեկը վերափոխվի, նա իրեն այնքան երջանիկ կզգա, որ էլ ոչ մի այլ բան աչքին չի երևա:


Եթե մենք` ժամանակակից քրիստոնյաներս, իրապես քննենք մեր կյանքը, կսարսափենք, հայտնաբերելով, որ գործնականում չենք կատարում ոչ մի պատվիրան, միայն դասավանդում ենք ու դժգոհում աշակերտների ուշիմության պակասից: Այդ պատճառով մեր շուրջը եղած իրողությունների համար մեղավոր են, բացի մեզնից, բոլորը` ծնողներից ու երեխաներից սկսած, հարևաններով ու իշխանություններով վերջացրած: Շատերը Աստծուն, Տիրամորն ու սրբերին ուղղված իրենց աղոթքներում հրաշք են խնդրում իրենց հարազատների ու սիրելիների համար. հրաշալի ապաքինում, հրաշալի բժշկություն, հաջող ամուսնություն, հրաշալի հղիություն: Նրանք միմյանց համար խնդրում, երբեմն անգամ պահանջում են բարօր ու հարմարավետ, անփորձանք ու անցնցում կյանք... այս աշխարհում և փաստացի սխալ են հասկանում իրենց քրիստոնեական հավատը: Արտաքին ու տեսանելի հրաշքներ ակնկալողներին ու կատարողներին Տերը զգուշացնում է. «Այն օրը շատերն Ինձ պիտի ասեն. «Տե՜ր, Տե՜ր, չէ՞ որ Քո անունով մարգարեացանք, և Քո անունով դևեր հանեցինք, և Քո անունով բազում զորավոր գործեր արեցինք»: Եվ այն ժամանակ Ես նրանց պիտի ասեմ. «Ես ձեզ երբեք չեմ ճանաչել, հեռու՛ կացեք Ինձնից դու՛ք ամենքդ, որ անօրինությու՛ն եք գործում» (Մատթ. 7.22-23): Պատվիրանապահության անհրաժեշտությունը կարևորելով` Տերը անում է հետևյալ համեմատությունը. «Ամեն մարդ, որ Ինձ է գալիս և լսում է Իմ խոսքերն ու կատարում դրանք, ձեզ ցույց տամ, թե ում է նման: Նման է տուն շինող այն մարդուն, որ հողը փորեց ու խորացրեց և հիմքը դրեց ժայռի վրա. և երբ հեղեղ բարձրացավ, գետը զարկեց տանը և չկարողացավ շարժել այն, որովհետև նրա հիմքը ժայռի վրա էր հաստատված: Իսկ ով Իմ խոսքերը լսում է և չի կատարում, նման է այն մարդուն, որ հողի վրա առանց հիմքի տուն է շինում. գետը զարկեց, և այն իսկույն փուլ եկավ, և այդ տան կործանումը մեծ եղավ» (Ղուկ. 6. 47-49): Իսկ սուրբ Հակոբոս առաքյալը Խոսքին հնազանդվելը համարում է մեր մարդկային կորսված ինքնությունը վերասերտելու և սեփականելու լավագույն կերպ. «Խոսքը կատարողնե՛ր եղեք և ոչ թե միայն այն լսողներ համարեցեք դուք ձեզ. քանի որ, եթե մեկը միայն լսող լինի խոսքը և ոչ կատարող, նա նման է մի մարդու, որ ակնապիշ դիտում է հայելու մեջ իր բնական դեմքը: Նայելով՝ տեսնում է ինքն իրեն, անցնում գնում է և անմիջապես մոռանում, թե ինչպիսին էր ինքը: Իսկ ով աչքերը հառած նայում է ազատության կատարյալ օրենքին և դրա մեջ էլ հարատևում, նա լսում է, չի մոռանում, այլ այն կատարում է. այդպիսի մեկը իր արածի մեջ երանություն կգտնի» (Հակ. 1.22-25):


Այո՛, քրիստոնեությունը շնորհում է ազատություն, բայց ազատության հետ նաև տալիս է պատասխանատու լինելու իրավունք, առանց որի իրացման տրված ազատությունը մնում է թերատ: «Ամեն ինչ ինձ արտոնված է, բայց ոչ ամեն բան՝ օգտակար: Ամեն ինչ ինձ արտոնված է, բայց պետք չէ, որ որևէ բանի իշխանության տակ լինեմ» (Ա Կորնթ. 6.12): Ազատությունը սեփական և օտար ցանկությունների գերին դառնալը և ուրիշներին պարտադրելը չէ, այլ այդ ցանկություններին իշխելը, դրանք զսպելը և հաղթահարելը: Ազատությունը սեփական անձին կամ ուրիշներին վնասելու համար չէ, այլ արարելու և կատարելագործվելու:
Քրիստոնեությունը իսլամ չէ, բայց քրիստոնեական ազատությունը անհնազանդության հրավեր չէ, այլ Աստծո` մարդու հանդեպ ունեցած հարգանքի ուղղակի արտահայտություն: Աստված կատարել է մեր փրկությունը, բայց մե՛նք ենք որոշում` տե՞ր դառնանք այդ փրկությանը, թե՞ ոչ:

Տեր Ահարոն քահանա ՄԵԼՔՈՒՄՅԱՆԻ

Գորիսի տարածաշրջանի հոգևոր հովիվ

Դիտվել է՝ 2538

Մեկնաբանություններ