Ֆրանսահայ լրագրող Լեո Նիկոլյանի մուտքը Հայաստան արգելել են: Նա «Զվարթնոց» օդանավակայանում հացադուլ է հայտարարել: «Ես Հայաստանից գնացողը չեմ, ես հենց այստեղ՝ «Զվարթնոց» օդանավակայանի անձնագրային բաժնում, հայտարարում եմ հացադուլ։ Առանց որոշումը ցույց տալու, առանց հիմնավորման արգելել են իմ մուտքը իմ հայրենիք։ Միգուցե` որովհետև լուսաբանել եմ Ոսկեպարի դեպքերը, եղել եմ Ոսկեպարում»,- իր տեսաուղերձում նշել է Նիկոլյանը:                
 

«Խորհրդարան են գալիս մարդիկ, ովքեր հեռավոր առնչություն չունեն օրենսդրական գործունեության հետ»

«Խորհրդարան են գալիս մարդիկ, ովքեր հեռավոր առնչություն չունեն օրենսդրական գործունեության հետ»
22.06.2018 | 01:46

Հայաստանի վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի և Ազգային ժողովի նախագահ Արա Բաբլոյանի որոշմամբ օրերս ստեղծվել է հանձնաժողով՝ ընդդիմության, իշխանության և քաղաքացիական հասարակության ներկայացուցիչների ընդգրկմամբ, որոնք պետք է քննարկեն Ընտրական օրենսգրքում կատարվելիք փոփոխությունները, հանդես գան առաջարկներով ու նոր ԸՕ մշակեն: Թե ինչ փոփոխություններ կարող են լինել նոր ԸՕ-ում, «Իրատեսը» փորձել է պարզել ԱԺ «Ծառուկյան» խմբակցության անդամ ՆԱԻՐԱ ԶՈՀՐԱԲՅԱՆԻ հետ զրույցում:


-Տիկին Զոհրաբյան, «Ծառուկյան» խմբակցությունն ունի՞ առաջարկությունների փաթեթ, որ պատրաստվում է ներկայացնելու ԸՕ-ի քննարկումների ժամանակ:
-Եթե հիշում եք, մենք ԸՕ-ի փոփոխության նախագիծ ներկայացրել էինք դեռևս այս տարվա փետրվար ամսին, ինչը «Հանրապետական» խմբակցությունը մերժեց: Այդ նախագծի հիմնական առանցքը «տարածքային», «ռեյտինգային» (համամասնական բաց ցուցակներով- հեղ.) ցուցակներից հրաժարվելն էր: Այսօր մենք նորից պնդում ենք մեր առաջարկը, որ ընտրության պետք է գնալ պարզ ընտրական կարգով: Սա միանշանակ է, ու այստեղ երկու կարծիք լինել չի կարող:
Շատ կարևոր խնդիր է նաև կրկնաքվեարկությունների բացառումը, ինչի համար մենք երկու տարբերակ ենք նախատեսում: Առաջինը մատնահետքերի նույնականացման բազայի կիրառումն է: Սրա իրագործման համար քննարկումներ ենք ունեցել և ունենում միջազգային տարբեր կազմակերպությունների հետ, ու բոլորի տեսակետը մեկն է, որ դա առնվազն 7-8 ամսվա նախապատրաստական աշխատանք է պահանջում: Երկրորդ տարբերակը, որ քննարկում ենք, թափանցիկ սփրեյով մատնահետք թողնելն է քվեաթերթիկի վրա, ինչի իրագործումը, սակայն, պետք է դեռ քննարկվի քաղաքական ուժերի հետ:
Առաջարկվող մյուս փոփոխության շուրջ, կարծես թե, եկել ենք կոնսենսուսի, այն է՝ ընտրությունների ժամանակ մարդկանց բաժանում էին գունավոր գրիչներ, ապա, կասկածի տակ դնելով վերջիններիս իրավագիտակցությունը, ասում էին, թե, իբր, գրչի վրա նկարահանող սարք կա՝ տեսախցիկ, որ ցույց է տալիս՝ ով ինչպես է քվեարկում: Այժմ մենք առաջարկում ենք, որ քվեաթերթիկի վրա որևէ գրանշում այլևս չլինի: Եթե դու ընտրում ես իքս կուսակցությանը, ապա պարզապես վերցնում ես իքս կուսակցության քվեաթերթիկն ու, առանց որևէ «պտիչկայի», այն պարզապես դնում ես ծրարի մեջ: Այս դեպքում հանձնաժողովի աշխատանքն էլ կհեշտանա, ու հանձնաժողովականները միմյանց հետ չեն վիճի վանդակից դուրս եկած գծանշումը վավե՞ր, թե՞ անվավեր ճանաչելու հարցի շուրջ:
ՈՒզում եմ հավելել նաև, որ առաջարկվող փոփոխությունների մի մասն էլ վերաբերելու է ընտրակեղծարարության պատիժը խստացնելու հարցին: Այս փուլում քննարկում ենք, որ քրեական օրենսգրքում ընտրակեղծարարության որոշ դեպքերի պատժաչափերն առավել մեծացնելու անհրաժեշտություն կա:
-Բայց Վենետիկի հանձնաժողովը, կարծես, վարկանիշային ընտրակարգից հրաժարվելու խորհուրդ չէր տվել՝ հաշվի առնելով խորհրդարանում մարզերից նույնպես պատգամավորներ ունենալու հանգամանքը:
-Այո, նրանք ասում են, որ մարզերում առավել մեծ ներգրավվածություն պետք է լինի, բայց ես նրանց հստակ տեղեկություն եմ տրամադրել, որ այսօր ռեյտինգային ընտրակարգով ընտրված պատգամավորների գերակշիռ մասը բնակարան ունի Երևանում և ապրում է մայրաքաղաքում: Նրանք իրենց մարզերի հետ, ըստ էության, որևէ կապ չունեն, այսինքն, դա սովորական բլեֆ է և չափորոշիչ չէ, որ ռեյտինգային ընտրակարգի պահպանումով խորհրդարանում մարզային ներգրավվածություն կլինի: Բացի այդ, Վենետիկի հանձնաժողովը ինտերակտիվ որևէ պահանջ չի դնում: Այդ կառույցի անդամների համար էական չէ՝ ընտրակարգը համամասնակա՞ն, մեծամասնակա՞ն, խա՞ռը, թե՞ ռեյտինգային կլինի, ինչից օր առաջ պետք է հրաժարվենք: Վենետիկի հանձնաժողովի մտահոգություններն ավելի շատ այլ խնդրի հետ են կապված. նրանց երաշխավորագրերում հստակ նշված է, որ ընտրությունները պետք է տեղի ունենան Ընտրական օրենսգրքի ընդունումից ոչ շուտ, քան մեկ տարի հետո: Այսինքն, չի կարելի արագ փոխել օրենսգիրքն ու գնալ ընտրության: Սա է խնդիրը, ու ես կարծում եմ, որ պետք է ընտրության գնանք այն ժամանակ, երբ ընտրական համակարգն ամբողջապես պատրաստ կլինի, ու քաղաքական ուժերի միջև կհաստատվի կոնսենսուս՝ արտահերթ ընտրությունների գնալու մասով:
-Այսինքն, Վենետիկի հանձնաժողովի առաջարկած ինչ-որ դրույթ, այնուամենայնիվ, խախտվելու՞ է՝ ժամկետների հետ կապված:
-Եթե կառավարության ծրագրում ամրագրվել է, որ մեկ տարվա ընթացքում պետք է կազմակերպել արտահերթ խորհրդարանական ընտրություններ, ինչ-որ բան, այո, այնուհանդերձ խախտվելու է: Թե կոնկրետ ի՞նչ, հիմա չեմ կարող ասել, դա պարզ կլինի առաջիկա քննարկումների ժամանակ:
-Որպես կին պատգամավոր՝ հնարավո՞ր է առաջարկեք ընտրական ցուցակներում մեծացնել կանանց քվոտան:
-Ես ընդհանրապես դեմ եմ այդ սկզբունքին, ինձ համար սեռը կարևոր չէ, կարևորն այն է, որ պատգամավորը լինի պրոֆեսիոնալ, իսկ պրոֆեսիոնալ կարող են լինել ինչպես կինը, այնպես էլ տղամարդը: Արհեստական քվոտավորումները, շատ դեպքերում, ստեղծում են այնպիսի իրավիճակ, որ խորհրդարան են գալիս մարդիկ, ովքեր հեռավոր առնչություն չունեն օրենսդրական գործունեության հետ: Չեմ կարծում, որ այս փուլում կանանց 25 տոկոսի քվոտան հրատապ ավելացնելու անհրաժեշտություն կա: Դրա կարիքը գուցե լինի այն ժամանակ, երբ ներկուսակցական համակարգն ավելի պատրաստ կլինի իր շարքերում ներգրավելու այնպիսի կանանց, որոնք լիդեր են, քաղաքականապես հասուն են, կարող են աշխատել օրենսդիր ու գործադիր մարմիններում:


Զրույցը` Սևակ ՎԱՐԴՈՒՄՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 3592

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ