Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Չար սրտի մեջ չես գտնի Աստծո լույսը

Չար սրտի մեջ չես գտնի Աստծո լույսը
31.07.2018 | 00:04

Նախանձը յոթ մահացու մեղքերից մեկն է: Մահացու է կոչվում, քանի որ սպանում է մեր հոգին, զրկում է բարիք գործելուց:
Այս մեղքը, ինչպես և մնացած մեղքերը, մարում են մեր ներսի Աստվածային լույսը, որը հնարավոր է վառ պահել միայն առաքինություններով:


Մեղքը հակառակ է աստվածային պատվիրաններին: Հակառակվելով պատվիրաններին, նախ և առաջ վնասում ենք ինքներս մեզ. մեղքերն առաջին հերթին ուղղված են մեր դեմ: Պետք է հասկանանք, որ եթե ցանկանում ենք հոգեպես ավելի առողջ լինել, պիտի հրաժարվենք մեղքի ներկայությունից: Մարդու խնդիրն է դիմակայել մեղսալից մտքերին և դրանք չընդունել: Այս խնդիրը մարդը չի կարող լուծել միայն սեփական ջանքերով, քանի որ մարդը վարակված է մեղքով, և մեղսալից մտքերը մարդկային սրտում գտնում են համակրանք: Ճգնավորները խորհուրդ են տալիս ուշադրություն չդարձնել ու չհակաճառել դրանց. «Մի՛ հակաճառիր մեղսալից մտքերին, որոնք քո մեջ սերմանում է թշնամին (սատանան), այլ առ Աստված աղոթքի միջոցով ընդհատիր նրանց հետ զրույցդ»,- սովորեցնում է Իսահակ Ասորին: Այսպիսով, այդ մտքերին դիմակայել ու հաղթել կարող ենք Աստծուն դիմելով: Ջերմեռանդ աղոթքով հաղթանակով դուրս կգանք այդ պատերազմից: Չէ՞ որ աղոթքը մայրն է բոլոր առաքինությունների:


Իսկ ի՞նչ է տալիս մեզ նախանձը. իհարկե ո՛չ բարոյական արժեքներ, ո՛չ մեր Փրկչի հետ ապրելու երջանկություն: Այն շատ ու շատ դժբախտությունների ու կորուստների պատճառ է դառնում, իսկ չարի համար ձեռքբերումների դուռ է բացում: Նախանձի ախտով վարակված մարդը, արհամարհելով սեփական դժբախտությունները, հալումաշ է լինում ուրիշի բարիքների պատճառով` իր համար անհասանելի դարձնելով երկինքը: Այդ մարդը սեփական հոգին ենթարկում է պատժի` առանց որևէ դրդապատճառի այն լցնելով խռովությամբ ու տրտմությամբ: Նախանձը ցնծում է մերձավորի դժբախտությունից, և երբ վերջինիս տհաճ բան է պատահում, այնժամ նա հանգստանում է և ազատ շունչ քաշում` ուրիշի դառնությունները համարելով իր ուրախությունները:


Նախանձը ավելի վատ է, քան թշնամանքը: Թշնամին, երբ մոռացվում է թշնամանքի պատճառը, վերջ է տալիս թշնամությանը, իսկ նախանձ մարդը երբեք բարեկամ չի դառնում: Ընդ որում, առաջինը բաց պայքար է մղում, իսկ երկրորդը պայքարում է թաքուն, առաջինը հաճախ կարող է հիմնավորել թշնամանքի պատճառը, մինչդեռ երկրորդն այլ բան չի կարող ցույց տալ, բացի իր խելագարությունն ու առ սատանա հակվածությունը: Եվ ինչպես անարգողը ոչ թե ուրիշին է անարգում, այլ միայն իրեն, ճիշտ այդպես մերձավորի նկատմամբ դավեր նյութողը կործանում է իրեն:
Նա, ով իր մասին չար ու վատ, բայց ոչ ճիշտ բաներ է լսում և դրանից չի նեղանում, մեծագույն պարգևների է արժանի: Ոչ թե նա, ով դիմանում է, այլ նա, ով չար բան է անում, արժանի է պատժի, եթե միայն առաջինը կշտամբանքի բավարար առիթներ չի տվել: Եվ ինչպես անհնարին է, որ պարկեշտ մարդն իր մասին միայն լավ կարծիքներ լսի, ճիշտ այդպես և անհնարին է բոլորից լսել միայն վատ բաներ, եթե միայն ինքը տարբեր հանգամանքներում բազում առիթներ չի տալիս: Նա, ով վրեժխնդիր է լինում վիրավորանքի համար, դանակն ուղղում է հենց իր դեմ: Այդ պատճառով, եթե ցանկանում ես և՛ քեզ բարեգործություն անել, և՛ վրեժխնդիր լինել քեզ վիրավորողից, նրա մասին լավ արտահայտվիր:


Աստված մեր կյանքի համար հնարավորության մեծ դուռ է բացել, բայց չար թշնամին ամեն կերպ փորձում է մեզ խանգարել` մտնելով այդ դռնով: Եթե մեր միտքը պահենք երկնային ոլորտում, պաշտպանված կլինենք ամեն տեսակի մեղքերից: Մարդը գերի է դարձել մեղքին և կարիք ունի ազատագրման, ինչը կարող է մեզ տալ միայն Աստված: Աստված միշտ բաշխում է իր շնորհները, բայց հաճախ մեր մեղքերը պատնեշի պես փակում են դրանց ճանապարհն ու թույլ չեն տալիս անգամ Աստծո ձայնը լսել: Տերն ասում է. «Աստծո արքայությունը ներսում, ձեր մեջ է» (Ղուկ. 14. 21): Չար սրտի մեջ չես գտնի Աստծո արքայությունը, բայց զղջացող սրտի մեջ կբնակվի Քրիստոս: Նախանձը քանդում է Աստծո ստեղծագործությունը ներսից: Մենք կարող ենք դիմադրել չարին, եթե հաստատուն մնանք հավատքի մեջ: Պետք է արթուն լինենք ու հսկենք սեփական անձը, որպեսզի պատահմամբ չընկնենք չարի ազդեցության տակ: Ճիշտ է, դիմադրությունը դժվար գործ է, բայց այդ դժվարությունն է, որ տալու է մեզ քաղցր պտուղներ:


Երկու ճանապարհ կա այս կյանքում. մեկը դեպի աջ, մյուսը` ձախ: Աջը տանում է Աստծուն ու կյանքին: Ձախը հեռացնում է Աստծուց ու կյանքից և տանում մահվան: Միջին ճանապարհ չկա: Ընտրե՛նք կյանքը: Պետք է հավիտենական գանձեր հավաքել Քրիստոսի հետ: Եթե չես հավաքում, ուրեմն վատնում ես Աստծո տված գանձերը: Իսկ երկրային գանձերը, աշխարհիկ ցանկությունները մեզ միայն դժբախտացնում են, նույնիսկ եթե իրականանում են: Որովհետև, երբ ուզածդ ձեռք ես բերում, գոհ ես լինում, և այդ գոհությունն առաջնորդում է քեզ ավելին փնտրելու, ինչպես Տեր Հիսուս Քրիստոսն է ասում. «Ով որ այս ջրից խմի, նորից կծարավի» (Հովհ. 4: 13): Երբ մեկը ծարավ է, ջուր է փնտրում իր ծարավը հագեցնելու համար, և որքան խմում է, այնքան ավելի է ծարավում ու ջուր ցանկանում: ՈՒստի նախանձը գնալով մեծանում է. ինչքան ստանում է, ցանկությունն էլ ավելի է սկսում մեծանալ` գցելով մեղքի ճահիճը: Հարց է առաջանում. ինչու՞ ամուր կառչել մեղքից, աշխարհիկ ցանկություններից, երբ գիտենք, որ «Թե այս աշխարհն է անցնում, թե ցանկությունը» (Ա Հովհ. 2. 17): ՈՒ գալու է ժամը, երբ թողնելու ենք ամեն ինչ ու հեռանալու ենք այս աշխարհից: Պետք չէ կառչել ունենալու ցանկությունից ու կորցնել հոգևոր արժեքները: Վերջիններս ձեռք բերելը շատ դժվար է, իսկ կորցնելը` շատ հեշտ:


Եթե նախանձը հաղթում է քեզ, հիշի՛ր, որ մենք բոլորս Քրիստոսի հետնորդներն ենք, և պետք չէ ապրել նախանձը սրտում, այլ պետք է ապրել Քրիստոսով, որպեսզի արժանանանք Նրա տված շնորհներին: Քանզի Նրա տված շնորհներն են, որ մնայուն են, իսկ աշխարհի տվածն աշխարհին էլ մնալու է:

Երեցկին Սուսաննա ԱՎԵՏԻՍՅԱՆ
Սիսիան

Դիտվել է՝ 5904

Մեկնաբանություններ