Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Բարությունը սեփական եւ օտար չի տարբերակում

Բարությունը սեփական եւ օտար չի տարբերակում
13.11.2018 | 00:26

«Իսկ չար և խաբեբա մարդիկ չարից այն կողմ էլ պիտի գնան. իրենք մոլորված` պիտի մոլորեցնեն ուրիշներին» (Բ Տիմ. 3;13)։
Սովորաբար մարդիկ իրենց միջի չարը վերագրում են չարիքի ավանդաբար ընդունված աղբյուրին` սատանային, սակայն առաքյալն, ահա, արի ու տես, համոզմունք է հայտնում, որ մարդը կարող է չարից էլ այն կողմ անցնել, այսինքն ոչ միայն լինել չարի մեքենայությունների զոհ, այլև ինքնուրույն չարիք նյութել:


Մարդը կարող է չարիք գործել` չարից դրդված, և կարող է ինքը դառնալ չարիքի աղբյուր: Այդ իրողությունը նկարագրող մի պատմություն կա: Ասում են` մի վանական Մեծ պահքի շրջանում գնում է վանահոր մոտ, որպեսզի երկուսով խստությամբ պահեն պահքը: Առաջին իսկ օրվա երեկոյան վանահայրը կարճ ժամանակով դուրս է գալիս խցից: Վանականը վերցնում է մի ձու և, օղակի մեջ դնելով, սկսում է խորովել մոմի կրակի վրա: Վանահայրը անակնկալ ներս է մտնում և աշակերտին գտնում այդ գործողության վրա: Վանականը սկսում է արդարանալ. «Հա՛յր, սատանան ինձ դրդեց»: Հանկարծ անկյունից մի բամբ ձայն է հնչում. «Մի՛ հավատա, հա՛յր, ես ինքս նրանից եմ ուսանում»: Սա իրականություն է և սարսափելի իրականություն: Մարդու միտքն ու երևակայությունը դեռ ինչե՜ր կարող են երկնել: Չարը մտադիր է կործանել մարդկությանը, բայց միայն նրան կամակից մարդկանց միջոցով է հաջողում իր ծրագիրը, որովհետև աննյութական ինտելեկտը իր գաղափարները նյութականացնելու համար նյութական մարդու ինտելեկտի կարիքն ունի: Արդեն իսկ բացահայտ է, որ այն, ինչ հայտնվում է մարդու երևակայության մեջ, ցանկացած մտահղացում, միտված է իրականանալու, նյութականանալու իրական աշխարհում: «Մարդու միտքը մանկությունից չարի ծառայության մեջ է» Ծննդ. 8;21: Այո՛, դեռ իր դրախտային մանկությունից սկսած մարդուն միայն բարին չի բավարարել, միայն կյանքի լիությունը չի հերիքել, իսկ Աստծո հոգածությունը ավելորդ է եղել: «Արդ, եթե դուք, որ չար եք, գիտեք ձեր որդիներին բարի պարգևներ տալ, որքա՜ն ևս առավել ձեր Հայրը, որ Երկնքում է, բարիքներ կտա նրանց, որ Նրանից ուզում են» (Մատթ. 7;11):


Տերը իրենց որդիներին բարիք կամեցող և անող մարդկանց չար է անվանում, որովհետև բարությունը սեփական և օտար չի տարբերակում: Մարդիկ բարի են իրենց զավակների հանդեպ, որ նույնն է, թե` իրենք իրենց հանդեպ, և էգոիզմի այդ տարատեսակը համարում են օրինակելի չափանիշ: Նրանք այդպես էլ դաստիարակում են իրենց սիրասուն զավակներին, և արդյունքում մարդը մնում է չար ու դաժան: Եթե ընտանիքում առկա սերը, բարությունը, սրտացավությունը, հոգատարությունը ընտանիքում էլ մնում են, դրանք անկատար, անվավեր ու անիմաստ են դառնում, որովհետև ընտանիքը իրականում մեկ միավոր է, և ներընտանեկան սերը հանգում է էգոիզմի: Մինչդեռ ընտանիքը նաև այն միջավայրն է, որտեղ մարդը պիտի սովորի սիրել իր նման մեկ ուրիշին: Այդպիսի սեր կարելի է գտնել անգամ սեփական տեսակի պահպանության համար կատաղի գոյամարտի բռնվող կենդանիների ու գազանների մեջ, երբ նրանք խնամում են իրենց թշնամու ձագերին: Որքան առավել մարդը պետք է սիրի բոլոր մարդկանց: Ճիշտ է նաև հակառակ պնդումը. եթե մարդը ատում է սեփական ընտանիքը, ուրիշների հանդեպ սիրո նրա հավաստիացումներին չի կարելի վստահել: Ասում են` ճշմարտության կեսը սուտ է: Կիսատ սերն էլ սեր չէ, այլ ինքնախաբեություն: «Պիտի սիրես քո Տեր Աստծուն քո ամբողջ սրտով, քո ամբողջ հոգով, քո ամբողջ մտքով ու քո ամբողջ զորությամբ: Այս է մեծը և առաջին պատվիրանը, և երկրորդը սրա նման է. պիտի սիրես քո ընկերոջը` ինչպես քո անձը: Այս երկու պատվիրաններից են կախված ամբողջ Օրենքը և մարգարեները» (Մատթ. 22;37-40):
«Ոչ ոք բարի չէ, այլ միայն Աստված» (Մարկ. 10;18): Միշտ և բոլորի հանդեպ բարի լինելը դժվար է մարդու համար, սակայն եթե մենք չքննենք մեր ամեն մի խոհը, ամեն մի մտադրությունը, որոշումը, դրանց միտումն ու դրդապատճառը, մենք աննկատելիորեն կվերածվենք չարիք նյութող մեքենայի:

Երեցկին Լիլիթ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ
Գորիս

Դիտվել է՝ 3300

Մեկնաբանություններ