Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Գոսֆիլմաֆոնդի» արխիվում պահպանվում են «Պեպոյի» 12 մասերը

«Գոսֆիլմաֆոնդի» արխիվում պահպանվում են «Պեպոյի» 12 մասերը
21.06.2019 | 02:15

Ազգային կինոկենտրոնի տնօրեն ՇՈՒՇԱՆԻԿ ՄԻՐԶԱԽԱՆՅԱՆԸ ուշագրավ տեղեկություններ է ներկայացնում միջազգային հիմնադրամների հետ համագործակցության, հայկական ֆիլմերի թվայնացման, վերականգնման և հանրայնացման գործընթացների մասին:

Նախորդ տարվանից սկսած Հայաստանի ազգային կինոկենտրոնի և լեհական «Ֆիքսաֆիլմ» ընկերության (պրոդյուսեր` Դենիել Բըրդ) համագործակցությամբ վերականգնվում են հայ դասական ֆիլմերը։ Ծրագրի առաջին փուլում վերականգնվել է Սերգեյ Փարաջանովի «Հակոբ Հովնաթանյան» վավերագրական կարճամետրաժ ֆիլմը: Վերականգնումից մեկ տարի էլ չի անցել, սակայն ֆիլմը բավականին մեծ ճանապարհ է անցել, ցուցադրվել է Լոնդոնում, Նիդերլանդներում, Բրյուսելում, Ստամբուլում տեղի ունեցող միջազգային փառատոներում, ցուցադրությունները շարունակվելու են, կա հրավերների մեծ ցանկ:


Ծրագիրն ունի տարբեր ուղղություններ ու փուլեր, փորձում են դրանք զուգահեռ իրականացնել: Երկրորդ փուլը Փարաջանովի «Նռան գույնը» ֆիլմի հիմնական մոնտաժից դուրս մնացած կադրերի ինստալացիոն ցուցադրությունն է: 103 տուփում պահվող կադրերի առայժմ մի մասն է թվայնացվել, մյուս մասը ուղարկվելու է Լեհաստան՝ թվայանացումը շարունակելու: Վերականգնված կադրերով նկարահանվելու է վավերագրական ֆիլմ` «Անհայտ Փարաջանովը»:
«Մեր դասական ֆիլմերի վերականգնումն իրականացվում է դրսի հիմնադրամների ֆինանսավորմամբ: «Ֆիքսաֆիլմը» թվայնացումն անվճար է իրականացնում: Առաջարկը եղել է Դենիել Բըրդի կողմից,- ասում է Շուշանիկ Միրզախանյանը։ Հարցին էլ՝ ինչո՞վ է պայմանավորված հետաքրքրությունը, պատասխանում է.- նրանք սիրում են Փարաջանովին: Իհարկե, ծրագիրը չի սահմանափակվելու փարաջանովյան ֆիլմերով»:


Հարկ է նշել, որ «Նռան գույնը» ֆիլմի մոնտաժից դուրս մնացած կադրերը 2019-ի հունվարին ներկայացվել են Ռոտերդամի միջազգային կինոփառատոնում (զուգահեռ ցուցադրվել են Փարաջանովի երեք ֆիլմերը՝ «Հակոբ Հովնաթանյան»՝ (Հայաստան), «Արաբանախշեր Փիրոսմանիի թեմաներով» (Վրաստան), «Կիևյան որմնանկարներ» (ՈՒկրաինա): Երևանյան ցուցադրությունը տեղի կունենա «Ոսկե ծիրան» միջազգային կինոփառատոնի շրջանակներում՝ հուլիսի 8-12-ին, «Այրարատ» կինոթատրոնում (նախկին «Ռոսիա»)։ Նախասրահը, որտեղ ցուցադրվելու է ֆիլմը, մեր զրուցակցի ձևակերպմամբ՝ բացահայտում կլինի շատերի համար: Մուտքն ազատ է լինելու բոլորի համար:
Վերականգնվում է նաև հայկական առաջին հնչյունային ֆիլմը՝ «Պեպոն»: Ավելին, պարզվել է, որ Ռուսաստանի «Գոսֆիլմաֆոնդ» ընկերության արխիվում պահպանվում են ֆիլմի 12 մասերը: Ֆիլմը հետագայում վերամոնտաժվել է, վերաձայնագրվել և դարձել 9-մասանի։ Փորձել են ձեռք բերել «Պեպոյի» 12 մասերը, սակայն պարզվել է, որ դրա համար պետք է մեծ գումարներ վճարել: Պատրաստվում են դիմելու մշակույթի գծով փոխնախարարին` կառավարության մակարդակով այդ հարցը լուծելու ակնկալիքով:


«Գոսֆիլմաֆոնդում» պահպանվող «Պեպոն», ըստ ամենայնի, տարբերվում է մեր տեսած ֆիլմից: «Այս մասին դեռ վաղ է խոսել, պետք է մասնագետների հետ նայել, համեմատել, քննարկել, բայց որ սա բացահայտում է, փաստ է»,- նկատում է կինոկենտրոնի տնօրենը:
«Պեպոյի» 12 մասերը կինոկենտրոնը փորձել է որոնել նաև այլ պահոցներում, հայտնաբերվել են տարբեր երկրների ֆոնդերում պահվող հայկական դասական ֆիլմերի ժապավեններ:
«Հավանաբար դրանք խորհրդային տարիներին տարել են, ցուցադրել ու հետ չեն բերել: Լավ է, որ այնտեղ են հայտնվել, որովհետև շատ լավ պահպանվել են: Բայց գրում են, որ չեն կարողանում այլևս պահել, տեղ չունեն: Առաջ է գալիս մեկ այլ կարևոր խնդիր. ուշադրություն պետք է դարձնել մեր պետական արխիվին: Ինչպես այսօր վերաբերվում են Մատենադարանում պահպանվող գրքերին, այդպես էլ պետք է վերաբերվեն ժապավենային ֆիլմերին: Դա մեր պատմությունն է,- ասում է մեր զրուցակիցը, տեղեկացնում նաև, որ «Ֆիքսաֆիլմ» ընկերության հետ բանակցություններ են ընթանում Հայաստանում ֆիլմերի ժապավենների սքանավորման լաբորատորիա ներդնելու նպատակով:- Ժապավենը Լեհաստան ուղարկելը վտանգավոր ու ծախսատար գործընթաց է, եթե այդ լաբորատորիան լինի, գոնե սքանավորված տարբերակը կուղարկենք, բացի այդ, աշխատատեղ կբացվի, և մենք մասնագետներ կունենանք»:
«Ֆիքսաֆիլմը» պատրաստ է նաև երկու ամիս անվճար դասընթացներ անցկացնելու մեր մասնագետների համար, սակայն ֆինանսների խնդիր կա։ «Մեր պետությունն ի վիճակի չէ բոլոր այդ ծախսերը հոգալու, փորձում ենք այդ ամենն անել դրսի ֆոնդերի հաշվին, բայց հօգուտ մեզ»,- ասում է Շուշանիկ Միրզախանյանը:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2363

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ