Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Վեր­նա­տու՞ն, թե՞ տնե­տուն

Վեր­նա­տու՞ն, թե՞ տնե­տուն
19.11.2019 | 00:13

Որ Հով­հան­նես Թու­մա­նյանն ու նրա «Վեր­նա­տան» տան­տե­րե­րը մի հա­զար ան­գամ շու­ռու­մուռ ե­կան, կաս­կած չկա: Մե­ղա­վո­րը Վազ­գեն Մա­նու­կյանն է: Էլ ա­նուն չէ՞ր մնա­ցել, որ գնաց-ե­կավ, «Վեր­նա­տա­նը» կպավ: Հիմ­նա­դիր հա­վա­քը վկա­յեց, որ ա­վե­լի դի­պու­կը «Տնե­տուն» է: «Վեր­նա­տան» հոտ չե­կավ: Ա­մե­նայն հա­յո­ցի ստ­վեր էլ չկար: Իսկ ի՞նչ կար:

1. ՇՏԱ­ՊՈ­ՂԱ­ԿԱ­ՆՈՒ­ԹՅՈՒՆ: Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նը շտա­պում է: Մար­դը 73 տա­րե­կան է, ինչ ա­սես: Մա­մու­լը դեռ ծամծ­մում էր Հան­րա­յին խոր­հր­դից հե­ռա­նա­լը, նա ար­դեն այ­լընտ­րան­քա­յին «Հան­րա­յին խոր­հուրդ» բա­ցեց՝ այ­լընտ­րան­քա­յին խոր­հր­դա­րա­նի հա­վակ­նու­թյուն­նե­րով: Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նը ի­զուր է շտա­պում, գնա­լու տեղ չու­նի: Մար­դը ամ­բողջ կյան­քում ու­զում է ա­ռա­ջի­նը լի­նել: Միշտ ինչ-որ մե­կը կանգ­նում է նրա ճա­նա­պար­հին՝ սա իր գնա­հա­տա­կանն է: Ի­րա­կա­նում՝ գու­ցե նա է ինչ-որ մե­կի ոտ­քի տակ ընկ­նում: Սկ­սած ղա­րա­բա­ղյան շար­ժու­մից, երբ ինքն ի­րեն հա­մա­րում էր շարժ­ման ղե­կա­վար, Ա­զա­տու­թյան հրա­պա­րա­կը ընտ­րեց Լևոն Տեր-Պետ­րո­սյա­նին: ՈՒ՝ գնաց այդ­պես ամ­բողջ կյան­քը: ՀՀ ա­ռա­ջին վար­չա­պե­տը չգ­տավ իր տե­ղը կյան­քում, թե­պետ շա­տե­րից խե­լոք է: Նա պարտ­վեց, երբ հրա­ժա­րա­կան տվեց վար­չա­պե­տի պաշ­տո­նից, ու ինքն իր հրա­ժա­րա­կա­նով սկ­սեց իր ան­վերջ պար­տու­թյուն­նե­րի է­ջը: Հի­մա «Վեր­նա­տուն», թե՞ տնե­տուն՝ ա­նի­մաստ ջանք է, փո­փո­խու­թյան դուռ չի բա­ցե­լու՝ ոչ իր, ոչ հան­րու­թյան կյան­քում:


2. ՀՈՒ­ՍԱԼ­ՔՈՒ­ԹՅՈՒՆ: Եվ, այ­նուա­մե­նայ­նիվ, շնոր­հա­կա­լու­թյուն Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նին: Նա կա­րո­ղա­ցավ մեկ­տե­ղել ցա­քուց­րիվ դաշ­տը, թե­կուզ՝ մի քա­նի ժա­մով: Ըն­դա­մե­նը եր­կու բա­ցա­կա­յով՝ Լևոն Տեր-Պետ­րո­սյան և Գա­գիկ Ծա­ռու­կյան՝ ՀՀՇ-ՀԱԿ ու ԲՀԿ: Մնա­ցած բո­լո­րը, որ ի­րենց հպար­տո­րեն ան­վա­նում են հայ­րե­նա­սեր ու հա­մա­րում ընդ­դի­մա­դիր, շար­վել էին Մար­զա­հա­մեր­գա­յին հա­մա­լի­րում ու ներ­կա­յաց­նում էին ի­րենց նոր այ­ցե­քար­տը: Նոր ո­չինչ չկար: Նո­րը ի­րենք ի­րենց ու ի­րենց դե­րի ըն­կա­լումն էր: Մնա­ցած ա­մեն ինչ այն­քան հին է, ծա­նոթ, ծամ­ծմ­ված՝ մենք այդ­պի­սի՞ հա­վաք­ներ ենք տե­սել: ՈՒ՝ ի՞նչ: «Վեր­նատն­ված­նե­րից» այն­պի­սի հու­սալ­քու­թյուն էր ծփում, որ թվում էր՝ դուրս են գա­լու հա­մա­լի­րից ու գնա­լու են «Զվարթ­նոց», գնե­լու են ա­ռա­ջին չվեր­թի տոմս, կարևոր չէ՝ ուր: Փր­կու­թյու­նը չու­նի «Հա­յաս­տա­նի Հան­րա­պե­տու­թյուն» հաս­ցեն:


3. Ա­ՆՈ­ՐՈ­ՇՈՒ­ԹՅՈՒՆ: Իսկ ի՞նչ ա­նի Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նը: Ոչ միայն նա, մի­ջին վի­ճա­կագ­րա­կան ցան­կա­ցած հայ, որ դեռ չի հրա­ժար­վել մտա­ծե­լու ա­րա­տա­վոր սո­վո­րույ­թից, ստիպ­ված է ար­ձա­նագ­րե­լու՝ ստեղծ­վել է տճահ ու հա­կա­սա­կան վի­ճակ: Մի կող­մում գոր­ծող իշ­խա­նու­թյունն է, որ իշ­խա­նու­թյան է ե­կել հե­ղա­փո­խու­թյան ան­վան տակ, ի­րա­կա­նում՝ գոր­ծար­քով, որ պո­պու­լիստ է, դե­մա­գոգ, ցի­նիկ, մե­ծա­միտ, ու, ա­մե­նա­կարևո­րը, կապ չու­նի պե­տու­թյան, երկ­րի, տե­սա­կի, ար­ժե­հա­մա­կար­գի ու մշա­կույ­թի հետ։ Ինք­նա­բավ կոս­մո­պո­լիտ է, որ ապ­րում է դաշ­տագ­լո­րի սկզ­բուն­քով: Մյուս կող­մում նախ­կին իշ­խա­նու­թյուն­ներն են, նյու­թա­պաշտ, հղ­փա­ցած, եր­կի­րը կո­ղոպ­տած, կեղ­ծի­քի ու ստի մեջ թաղ­ված, հան­րու­թյան ա­նանց զզ­վանքն ու ա­տե­լու­թյու­նը հա­րու­ցած ի­րենց տաս­նա­մյակ­նե­րի կա­ռա­վա­րու­մով: Ոնց պտտ­վում ես՝ ստաց­վում է՝ բո­լո­րին պի­տի պա­տե­րազմ հայ­տա­րա­րես՝ ոչ հներն են ըն­դու­նե­լի, ոչ նո­րե­րը: Նո­րե­րի հետ հույս կա­պած ժո­ղո­վուր­դը հիաս­թափ­վում է՝ նրանց ան­հե­թեթ քայ­լե­րից ու նա­խա­ձեռ­նու­թյուն­նե­րից, վար­չա­պե­տը կորց­նում է վար­կա­նի­շը, բայց երբ դուրս է գա­լիս ժո­ղովր­դի մեջ, է­լի գտն­վում են մար­դիկ, որ կախ­վում են փե­շե­րից՝ փր­կիչ ջան, փր­կիչ, մեզ փր­կի: ՈՒ նրան թվում է, որ ժո­ղո­վուրդն իր հետ է, մե­ծա­մաս­նու­թյու­նը բո­ղո­քում է սե­փա­կան խո­հա­նո­ցում ու չի փոր­ձում բո­ղո­քը ընդ­հան­րա­կան դարձ­նել: Տար­բեր, բայց մեկ հիմ­նա­կան պատ­ճա­ռով՝ ու­րի­շը չկա: Ին­չից բո­ղո­քում է ժո­ղո­վուր­դը, հան­գա­մա­նա­լից տի­րա­ժա­վո­րում են մա­մու­լի բազ­մա­թիվ մի­ջոց­նե­րով, հա­մո­զիչ ու հո­դա­բաշխ բարձ­րա­ձայ­նում են նախ­կին­նե­րը, բայց նրանց ճիշ­տը ըն­կալ­վում է ռևան­շիզմ, ա­բիժ­նի­կու­թյուն և բան­սար­կու­թյուն, թե­պետ 90 %-ը ի­րա­կա­նու­թյունն է։ ՈՒ կա ան­պա­տաս­խան հար­ցը՝ իշ­խա­նու­թյուն էիք՝ ին­չու՞ չեք ա­րել: Կամ՝ ի՞նչ եք ա­րել: ՈՒ հնա­րա­վոր չէ դուրս գալ փակ շր­ջա­նա­կից, ո­րի ա­նու­նը ան­հե­թե­թու­թյուն է: Ա­սես ճիշ­տը ու պա­տե­րազմ հայ­տա­րա­րես բո­լո­րին, միան­շա­նակ կպարտ­վես, հաղ­թող­նե­րին էլ ա­վե­լի կու­ժե­ղաց­նես: Ո­չինչ չա­սե­լու ի­րա­վունք չու­նես՝ նախ իս­կա­պես վտանգ­ներ կան, որ այս ըն­թաց­քով մե­ծա­նում են: Երկ­րորդ՝ ե­թե քա­ղա­քա­կան ուժ ես, պար­տա­վոր ես գնա­հա­տա­կան տալ, ե­թե հպարտ հայ ես՝ ա­ռա­վել ևս, մի­ջին վի­ճա­կագ­րա­կան հայ ես՝ նույն­պես: Եր­րորդ՝ Հա­յաս­տա­նը հայ­րե­նիք է, որ եկ­վոր­նե­րինն ու անց­վոր­նե­րի­նը չէ:

Պա­րա­դոքս է, որ թե հնե­րի, թե նո­րե­րի մեջ կան լուրջ, խե­լա­ցի ու փոր­ձա­ռու, եր­կի­րը սի­րող մար­դիկ, բայց պա­տանդ են թի­մին ու չեն կա­րո­ղա­նում ինք­նար­տա­հայտ­վել: Կու­սակ­ցա­կան պատ­կա­նե­լու­թյու­նից ու թի­մա­յին մտա­ծե­լա­կեր­պից դուրս գա­լու, երկ­րի շա­հից ել­նե­լով՝ ու­ժե­րը հա­մա­տե­ղե­լու դեպ­քում միայն քա­ղա­քա­կան, տն­տե­սա­կան, քա­ղա­քակր­թա­կան հե­ղա­փո­խու­թյուն ա­նե­լը հնա­րա­վոր կդառ­նա: Ան­գամ այս վի­ճա­կում: Բայց դա Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նի դեպ­քը չէ:


4. ՀԱ­ԿԱ­ՍԱ­ԿԱ­ՆՈՒ­ԹՅՈՒՆ: Այն­քան բազ­մաբ­ղետ էր Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նի «Վեր­նա­տու­նը», որ հարց է ծա­գում՝ մի՞­թե նրան հա­ջող­վել է հա­մա­տե­ղել ան­հա­մա­տե­ղե­լին՝ Ռո­բերտ Քո­չա­րյա­նին ու Սերժ Սարգ­սյա­նին: Մի կող­մից՝ Մի­քա­յել Մի­նա­սյա­նը նա­խօ­րեին գա­վազ­դում է ու «Վեր­նա­տուն» հրա­վի­րում, նախ­կին ու ներ­կա ՀՀԿ-ա­կան­ներն են ի­րենց հին ու նոր թևե­րով ե­լույթ­ներ ու­նե­նում, մյուս կող­մից՝ Վիկ­տոր Սո­ղո­մո­նյանն է՝ Ռո­բերտ Քո­չա­րյա­նի պայ­ծառ կեր­պա­րով: Վազ­գեն Մա­նու­կյանն այդ­պես էլ չպա­տաս­խա­նեց լրագ­րող­նե­րի հար­ցին՝ ո՞վ է ի­րեն ֆի­նան­սա­վո­րում: Մի կերպ գտավ պա­տաս­խա­նը՝ գնա­ցեք բանկ, փո­խան­ցում­նե­րը նա­յեք: Զա­վեշտ, որ մատ­նում է՝ նա էլ չգի­տի, հի­մա ո՞վ է իր պատ­վի­րա­տուն ի­րա­կա­նում: Դա միակ հա­կա­սու­թյու­նը չէ, կա ա­վե­լի խոր­քա­յի­նը: Քա­ղա­քա­կան դաշ­տում ոչ ոք չու­նի ռազ­մա­վա­րու­թյուն, կան տար­բեր մար­տա­վա­րու­թյուն­ներ: Իշ­խա­նու­թյան նկատ­մամբ, որ նույն­պես չու­նի ռազ­մա­վա­րու­թյուն, հնա­րա­վոր են լո­կալ հաղ­թա­նակ­ներ: Տե­ղա­կան նշա­նա­կու­թյան հար­ցե­րում: Ամ­բող­ջա­կան հաղ­թա­նա­կից ա­ռաջ ու հաղ­թա­նա­կի հա­մար հո­դա­բաշխ պա­տաս­խան է պետք՝ ո՞վ է հա­ջոր­դը: Ե­թե Վազ­գեն Մա­նու­կյանն ու իր «Վեր­նա­տու­նը» պա­տաս­խա­նում են՝ մենք, ի­մա՝ տար­բեր ժա­մա­նակ­նե­րի ու լից­քե­րի, մա­կար­դակ­նե­րի նախ­կին­նե­րը, գա­լիս է Ֆու­կու­յա­մա­յի «Պատ­մու­թյան ա­վար­տը»: Ոչ այն պատ­ճա­ռով, որ այդ «մենք»-ը ոչ պա­հան­ջարկ ու­նի, ոչ հե­ռան­կար, թե­պետ նրան­ցից շա­տե­րը ան­ցյալ տա­րի հապ­ճեպ թռ­չում էին հե­ղա­փո­խու­թյան գնաց­քի վեր­ջին վա­գո­նը ու հե­տո հայ­տա­րա­րում, որ ի­րենք են «հա­մա­ժո­ղովր­դա­կանն» ա­րել: Ոչ այն պատ­ճա­ռով, որ ա­պաշ­խա­րանք չի ե­ղել, ան­գամ՝ խոս­տո­վա­նու­թյուն չե­ղավ: Ոչ այն պատ­ճա­ռով, որ ե­րեկ նրանք մի­մյանց դեմ էին պայ­քա­րում ու ՀՀ վեր­ջին Սահ­մա­նադ­րու­թյու­նը Սերժ Սարգ­սյա­նի պա­տաս­խանն էր Ռո­բերտ Քո­չա­րյա­նի նա­խա­գա­հա­կան հա­վակ­նու­թյուն­նե­րին՝ նա­խա­գա­հի պաշ­տո­նի «ո­րա­կազր­կու­մով» ու խոր­հր­դա­րա­նա­կան կա­ռա­վար­ման մո­դե­լով, որ­տեղ վճ­ռա­կան խոս­քը կու­սակ­ցու­թյուն­նե­րինն է. երկ­րորդ նա­խա­գա­հը կու­սակ­ցու­թյուն չու­ներ՝ ԲՀԿ-ն թռել էր, Օս­կա­նյա­նը ձա­խող­վեց: Այլ այն պատ­ճա­ռով, որ այ­սօր­վա շա­հե­րի հա­մընկ­նումն ա­վարտ­վում է, երբ ծա­գում է նոր իշ­խա­նու­թյուն ձևա­վո­րե­լու հար­ցը: Նախ­կին բա­ժա­նա­րար գծե­րը նաև ա­պա­գա­յի բա­ժա­նա­րարն են: Լո­կա­լում միաս­նա­կան են, տո­տա­լում՝ եր­բեք:


5. ԵՐԿ­ՎՈՒ­ԹՅՈՒՆ: Եվ, այ­նուա­մե­նայ­նիվ, Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նը բա­ցե՞ց, թե՞ չբա­ցեց երկ­րորդ ճա­կատ: Մինչև «Վեր­նա­տու­նը» ընդ­հան­րա­կան ըն­կա­լումն էր, որ «նախ­կին­նե­րի» միջ­նա­բեր­դը ՍԴ-ն է ու Հրայր Թով­մա­սյա­նի ձեռ­քում է «պա­շար­ված ամ­րո­ցի» դրո­շը: Հի­մա ո՞վ է դրո­շա­կա­կի­րը՝ Վազ­գեն Մա­նու­կյա՞­նը, թե՞ Հրայր Թով­մա­սյա­նը: Ա­վե­լի ստույգ՝ «նախ­կին­նե­րը» խա­ղը ՍԴ-ից տե­ղա­փո­խու՞մ են, հանձ­նու՞մ են ՍԴ-ն: Թե՞ Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նը հա­մա­ձայն չէ կյան­քում ա­ռա­ջի­նը լի­նել այդ կար­գա­վի­ճա­կով:


6. ԾԱ­ՌԱ­ՅՈՒ­ԹՅՈՒՆ ԻՇ­ԽԱ­ՆՈՒ­ԹՅԱ­ՆԸ: Իս­կա­պես ող­բեր­գա­կան է Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նի ճա­կա­տա­գի­րը՝ իշ­խա­նու­թյան հա­վերժ ձգ­տում, բայց՝ միշտ ծա­ռա­յու­թյուն իշ­խա­նու­թյա­նը: Ան­գամ՝ այս: Գի­տակց­ված, թե հար­կադր­ված, գու­ցե՝ ա­կա­մա, Վազ­գեն Մա­նու­կյանն իր բազ­մաբ­ղետ «Վեր­նատ­նով» կա­րող է դառ­նալ կլոր ու կոշտ քար՝ ընդ­դի­մու­թյան ճա­նա­պար­հին: Նրանք խո­սե­լու են, մե­ղադ­րե­լու են, քն­նա­դա­տե­լու են, միով բա­նիվ՝ ստեղ­ծե­լու են հիմ­նա­վոր տպա­վո­րու­թյուն, որ ի­րենք են ընդ­դի­մու­թյու­նը, ու հենց այդ տպա­վո­րու­թյամբ խան­գա­րե­լու են ի­րա­կան ու հե­ռան­կար, պա­հան­ջարկ ու­նե­ցող ընդ­դի­մու­թյան ձևա­վոր­մա­նը: Դա ա­մե­նա­մեծ ծա­ռա­յու­թյունն է գոր­ծող իշ­խա­նու­թյա­նը, ո­րով­հետև ինչ քն­նա­դա­տու­թյուն էլ հն­չի «Վեր­նատ­նից», ըն­կալ­վե­լու է նախ­կին «ա­բիժ­նիկ­նե­րի» խոսք, որ ար­դեն իսկ գի­նը հա­վա­սա­րեց­նում է ար­ժե­քին ու ի­մաս­տազր­կում:


7. ՀԱ­ՎԱ­ՏԻ ԲԱ­ՑԱ­ԿԱ­ՅՈՒ­ԹՅՈՒՆ: Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նին հնա­րա­վոր էր հա­վա­տալ, ե­թե նա 1992-ին հրա­ժա­րա­կան տված չլի­ներ վար­չա­պե­տի պաշ­տո­նից: Ե­թե նա 1996-ին՝ 20 րո­պեով խոր­հր­դա­րան մտ­նե­լուց հե­տո Դե­միր­ճյա­նի մուտ­քից չհե­ռա­նար ու տեր կանգ­ներ իր Բաղ­րա­մյան 19-ը գրո­հող կողմ­նա­կից­նե­րին: Ե­թե Սերժ Սարգ­սյա­նի ա­ռա­ջար­կով չդառ­նար Հան­րա­յին խոր­հր­դի նա­խա­գահ՝ 10 տա­րի պաշ­տո­նա­վա­րե­լով ան­գույն ու ան­դեմ մի կա­ռույ­ցում, ո­րի ո­րո­շում­ներն ըն­դա­մե­նը խոր­հր­դատ­վա­կան են: Ե­թե «Վեր­նա­տու­նը» ո­րո­շեր հիմ­նել 2008-ին, ոչ թե 2019-ին: Նա կա­րող է թվար­կել 3, 13. 103, 1003 խն­դիր, բայց ոչ մի խն­դիր չի կա­րող լու­ծել՝ ինչ­պես չէր լու­ծում ա­ռաջ, այն­պես էլ չի լու­ծե­լու երբևէ: ՈՒ դա ող­բեր­գու­թյուն է՝ մար­դու ու հա­սա­րա­կու­թյան, որ մե­կընդ­միշտ մար­դուն գցում է լու­սանցք ու թույլ չի տա­լիս ինք­նար­տա­հայտ­վել՝ ա­ռա­ջին սխա­լից հե­տո: 1999-2000՝ հա­զա­րա­մյա­կից հա­զա­րա­մյակ Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նը ԱԺՄ հա­մա­գու­մար էր ա­նում ու կու­սակ­ցու­թյու­նը վե­րա­կանգ­նե­լու խն­դիր էր դրել: Ա­պար­դյուն: Մի քա­նի օր ա­ռաջ նա հայ­տա­րա­րեց, որ 2020-ի գար­նա­նը կու­սակ­ցու­թյու­նը վե­րա­կանգ­նե­լու է, դա էլ կդառ­նա վե­րա­դարձ քա­ղա­քա­կա­նու­թյուն: Ին­չու՞ և ու՞ր: Ո՞վ է լի­նե­լու նրա կու­սակ­ցու­թյան ան­դա­մը: Հա­մե­նայն դեպս՝ ար­ժի գո­նե մեկ ան­գամ այս հար­ցով խոր­հր­դակ­ցել Վար­դան Օս­կա­նյա­նի հետ: Փո­ղը գա­ղա­փար չի դառ­նում:
Իսկ ընդ­հան­րա­պես՝ «Վեր­նա­տու­նը» հա­սա­րա­կա­կան-քա­ղա­քա­կան ա­կումբ է, այն­քան ա­կումբ­ներ են ե­ղել, մի ժա­մա­նակ նույ­նիսկ նախ­կին վար­չա­պե­տե­րի ա­կումբ կար: ՈՒ՝ ի՞նչ: Ո­չինչ: Թու­մա­նյանն է ափ­սոս:


Ա­նա­հիտ Ա­ԴԱ­ՄՅԱՆ

Հ. Գ. ԱԺ-ն քն­նար­կում էր 2020-ի պետ­բյու­ջեի նա­խա­գի­ծը: 2020-ին նա­խա­տես­վում է 1 տրի­լիոն 697 մի­լիարդ դրամ ե­կա­մուտ, 1 տրի­լիոն 880 մի­լիարդ դրամ ծախս, տն­տե­սա­կան ա­ճը՝ 4,9 %: ԼՀԿ+ԲՀԿ-ն պն­դում էր, որ նա­խա­գի­ծը հե­ղա­փո­խա­կան չէ, ինչ­պես ո­րա­կում է Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի կա­ռա­վա­րու­թյու­նը, պահ­պա­նո­ղա­կան է, ի­ներ­ցիոն: ՈՒ նրանք ճիշտ են: Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը հա­մա­ձայն չէ: Աժ-ում նա հայ­տա­րա­րեց. «2018-ին հե­ղա­փո­խու­թյան շր­ջա­նում, երբ դեռ ՀՀ վար­չա­պետ չէի, հրա­պա­րա­կա­յին հայ­տա­րա­րել եմ՝ 1-2 տա­րում ՀՀ բյու­ջեն կա­րող է և պետք է ա­վե­լա­նա 30-35-ով: 2020-ի պե­տա­կան բյու­ջեում ե­կամ­տա­յին մա­սը 2018-ի հա­մե­մատ գե­րա­զան­ցում է 27,4 %-ով, ե­թե սրան գու­մա­րենք նաև 2018-ի ըն­թաց­քում բյու­ջեի գե­րա­կա­տար­ման ցու­ցա­նիշ­նե­րը` 62 մլրդ, ու­րեմն բյու­ջեի ա­ճը կազ­մում է 33 %: Իսկ ե­թե սրան ա­վե­լաց­նում ենք այն բյու­ջե­տա­յին կո­րուստ­նե­րը, որ մենք մեր ո­րո­շում­նե­րի ար­դյուն­քում ու­նե­ցել ենք հար­կա­յին օ­րենս­գր­քի փո­փո­խու­թյան, պար­տա­դիր կեն­սա­թո­շա­կի ար­դյուն­քում, ա­ճը կազ­մում է 35 %»՝ սա պա­տաս­խանն է հար­ցի՝ բյու­ջեն հե­ղա­փո­խա­կա՞ն է: «Ա­յո, այս բյու­ջեն հե­ղա­փո­խա­կան է, ո­րով­հետև ճշգ­րիտ ի­րա­գոր­ծումն է այն խոստ­ման, ո­րը ոչ թե նա­խընտ­րա­կան, այլ նա­խա­հե­ղա­փո­խա­կան խոս­տում էր, ո­րը հն­չեց­րել եմ»,- ա­սաց նա: Եվ ո­րով­հետև ա­վան­դույթ է, որ պի­տի նաև սպառ­նա՝ թվե­րից ու տո­կոս­նե­րից հե­տո ինքն ի­րեն հարց­րեց՝ հե­ղա­փո­խա­կա­նը պո­զով-պո­չո՞վ է լի­նում ու ի­րեն ա­վե­լորդ հար­ցեր տվող­նե­րին՝ ե՞րբ է փոխ­վե­լու մար­դու կյան­քը, նե­տեց. «Մարդ ա­սե­լով ու՞մ նկա­տի ու­նեն ո­մանք: Այդ­պես ա­սող­նե­րի կյան­քը սրա­նից հե­տո միայն վա­տա­նա­լու է, ու­րիշ բա­նի հույս հան­կարծ չու­նե­նան»: Ի­մա­ցա՞ք: Դե գնա­ցեք «Վեր­նա­տուն», ԼՀԿ+ԲՀԿ, ու այլք ներ­կա նախ­կին­ներ:

Դիտվել է՝ 3353

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ