Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Ինչով է զբաղված Հովհաննես Թումանյանի տուն-թանգարանը»

«Ինչով է զբաղված Հովհաննես Թումանյանի տուն-թանգարանը»
17.05.2022 | 07:40

Հենց սկզբից ասեմ, որ մտահոգված և զարմացած եմ Թումանյանի տուն-թանգարանում «սուրճի մշակույթին» նվիրված միջոցառումների կապակցությամբ։ Թումանյանի թանգարանը, փաստորեն, ժամանակ ունի Թումանյանից բացի զբաղվելու այլ գործերով:

Այն դեպքում, որ Թումանյանն այնքան մեծ և անընդգրկելի է, որ նրա ստեղծագործական ժառանգությունը որքան էլ ուսումնասիրես, որքան էլ թարգմանես և ներկայացնես աշխարհին, որքան էլ դրա վերաբերյալ կոնֆերանսներ, սեմինարներ, քննարկումներ կազմակերպես, դարձյալ ժամանակը բավարար չի լինի։ Ինձ հետաքրքրում է, թե քանի՞ թեկնածուական և դոկտորական ատենախոսություններ են գրվել Թումանյանի մասին վերջին տասը տարիներին, քանի՞ գիտական հոդվածներ են տպագրվել թանգարանի աշխատակիցների և թանգարանի տնօրենի կողմից, ի՞նչ նոր թարգմանություններ են արվել, ի՞նչ քննարկումներ են տեղի ունեցել Թումանյանի աշխարհայացքի, փիլիսոփայության վերաբերյալ: Ասեմ, որ դեպի թանգարան բարձրացող բազալտե աստիճաններն այժմ աղտոտված են սպիտակ թանաքով դրոշմված «սուրճ», «cofe» և այլ նմանատիպ բառերով: Դա էլ երևի նրա համար, որ Թումանյանի թանգարան գնալիս մարդիկ մտածեն սուրճի մասին:

Նրանց՝ այդ ծրագրի հեղինակներին չեն սովորեցրել, որ պատերի, աստիճանների, առավել ևս, հուշարձանների վրա գրել ՉԻ ԿԱՐԵԼԻ: Դատարկաբանությունը մշակույթի տեղ անցկացնելը, փաստորեն, ոչ միայն ամերիկյան սովորույթ է, այլև՝ նախագիծ, որի համար փող և ջանք չի խնայվում: Նպատակը պարզ է՝ շեղել հիմնական գործից՝ զբաղեցնելով ոչնչով: Հակառակ դեպքում, ինչպե՞ս հնարավոր կլիներ մարդկանց դարձնել այսչափ հեշտ կառավարելի զանգված։ Բայց չէ՞ որ ասված է մեզ որպես պատգամ. «Ճանաչիր զբանս հանճարոյ»։ Եվ ինչպե՞ս ենք կատարում այդ պատգամը մենք այսօր։ Մենք դանդաղ հեռանալով մեր մշակույթից, որի տերը լինելը մեծ հոգեկան և մտավոր աշխատանք է պահանջում, ծուլորեն վերցնում ենք այն, ինչը սկուտեղի վրա դեմ է տալիս մեզ մեր թշնամին։ Հիմա պարզ է, չէ՞, թե ինչու տարիների ընթացքում վարկաբեկվեց, քայքայվեց և փակվեց Մշակույթի նախարարությունը Հայաստանի «անկախ» հանրապետությունում։


Եվ վերջում մեկ հարց՝ այս ամենի մասին գրե՞լ, թե՞ չգրել։ Լուռ համակերպվե՞լ, թե՞... Սա է խնդիրը։ Անշուշտ՝ գրել և չհամակերպվել այս դանդաղ և աննկատ ինքնաոչնչացման հետ։


Կարինե Հակոբյան
Մշակութաբան

Դիտվել է՝ 6155

Մեկնաբանություններ