Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

ԶԱՐՄԱՆԱՀՐԱՇ ՀԱԿԱԱՐՎԵՍՏ

ԶԱՐՄԱՆԱՀՐԱՇ ՀԱԿԱԱՐՎԵՍՏ
16.12.2011 | 00:00

ՀՀ մշակույթի նախարարությունը և ՄԱԿ-ի Զարգացման ծրագրի հայաստանյան գրասենյակը Նկարչի տան առաջին հարկի ցուցասրահում կազմակերպել են «Հայացք. Հայաստանի ժամանակակից արվեստ» բազմախոստում խորագրով ցուցահանդեսը, որը նվիրված է Հայաստանի անկախության 20-ամյակին։ Զուգահեռաբար շքեղ մի կատալոգ է հրատարակվել և հրամցվում է արվեստասեր հանրությանը։ Սա հակաարվեստ է, չկայացած գեղարվեստագետների մտասևեռումների հանրագումար։ Բայց ահա թե ինչ է գրում ՄԱԿ-ի Զարգացման ծրագրի համակարգող Դավինա Գերչևան. «ՄԱԿ-ի Զարգացման ծրագրի նպատակն է նպաստել մարդկանց կյանքի բարելավմանը»։ Բավական է շրջել ցուցահանդեսում և համոզվել, թե ինչպես է «հայ ժամանակակից արվեստը» նպաստել անկախության կայացմանն ու կյանքի բարելավմանը։
Թերևս մեկ հատված ծաղկաքաղ անելով` ներկայացնենք ընդհանուր պատկերը, ավելի ստույգ` «ժամանակակից արվեստի» տրամաբանությունն ու տրամադրությունը. «Գրիգոր Խաչատրյանը տառացիորեն ինքն իր արվեստն է։ Նա չի ընդունում պիտակներ` «գրող», «նկարիչ», «արվեստագետ» և այլն։ 1990 թ. նա ֆոտոպերֆորմանս-մանիֆեստով հայտարարեց. «Ես մարդ չեմ, ես Գրիգոր Խաչատրյանն եմ, դուք մարդ չեք, դուք Գրիգոր Խաչատրյանի ժամանակակիցն եք»։ Ավելի դիպուկ հնարավոր էլ չէ ասել։ Եվ ահա խառնափնթոր այս ելևէջներում ՆՓԱԿ-յան տխրահռչակ դպրոցի ծնունդ «վարպետները» ջարդուկտոր են լինում, փորձում համոզել, որ ազատականությունը բարքերի ոտն ի գլուխ շրջադարձն է, ներկիր, ծեփիր ու շեփորիր, ապազգային այս արվեստը դարպասներ է բացում և արժեհամակարգ այլասերում։ Բայց այս ամենը մարդկությանը հայտնի էր հիսուն տարի առաջ և ժամանակի ընթացքում վերացել է որպես ապազգային և ժամանակավրեպ երևույթ։ Իսկ մենք սա ջատագովում ենք, ընդ որում, նաև հարկատուներիս գումարներով։ ՈՒ ինչն է ուշագրավ. մշակույթի նախարարության ջերմ վերաբերմունքը։ Ինչն արտահայտվել է նաև ցուցահանդեսի ֆինանսավորմամբ։
Այսպիսով, անկախ Հայաստանում կա՛մ առհասարակ, ժամանակակից արվեստ չի ստեղծվել, կա՛մ, եթե ստեղծվել է` այս ցուցքն է։ Սա է սույն ցուցահանդեսի գլխավոր ասելիքը։
Վրեժ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1320

Մեկնաբանություններ