Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Դատաքննությունը շարունակվում է, պարոնա՛յք

Դատաքննությունը շարունակվում է, պարոնա՛յք
21.11.2008 | 00:00

ՄԻ ՉՀԱՅՏԱՐԱՐՎԱԾ ՀԱՄԱՆԵՐՄԱՆ ՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆ
«Իրավունքը de facto»-ի հարցերին պատասխանում է ՀՀ արդարադատության նախարար ԳԵՎՈՐԳ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆԸ
-Պարոն Դանիելյան, նախորդ մեր զրույցն ավարտել էինք համաներման «լադի» վրա: Այդ ընթացքում որևէ բան փոխվե՞լ է:
-Ինչպես և ասել էի, համաներման հրատապությունը պայմանավորված է ոչ թե իշխանությունների, այլ ընդդիմության դիրքորոշմամբ: Այսինքն` համաներումը ոչ թե քաղաքական, այլ իրավական ակտ է (չնայած ունի քաղաքական երանգներ): Իսկ իրավական յուրաքանչյուր ակտի համար պետք են իրավական հիմքեր, որոնցից մեկն էլ այն է, որ համաներումը կիրառվում է, երբ անձը, որին մեղադրանք է առաջադրվել, ընդունում է իր մեղադրանքը: Դա այն պատճառով, որ բավարար հիմքեր լինեն եզրակացնելու` տվյալ անձն ուղղվել է: Իսկ մեզ մոտ ճիշտ հակառակ իրավիճակն է: Ուստի շատ անհասկանալի կլինի համաներում կիրառելը, որովհետև այդ դեպքում տվյալ ինստիտուտը կարժանանա հանիրավի քննադատության:
-Սկսվե՜ց: Ախր, էդպես ո՞նց կլինի, պարոն Դանիելյան, Դուք խոսում եք խնդրի իրավական կարևորության մասին, բայց ամբողջովին քաղաքական մոտեցում եք հանդես բերում։ Իրավական գործընթացը, համաներումն ի՞նչ կապ ունեն մեղքն ընդունելու հետ։ Հոկտեմբերի 27-ի համաներվածներն ընդունե՞լ էին իրենց մեղքը, որ ազատվեցին:
-Ես հենց իրավական հարթության հիմնավորումներն եմ ներկայացնում: Զուտ քաղաքական նկատառումներով, ընդհակառակը, կարող է լինել համաներում, բայց իրավական առումով այս պահին նման բան հնարավոր չէ: Հետագայում շատ կարճ ժամանակ անց, հնարավոր են և փոփոխություններ, ասել է թե` կիրառվի համաներում, որն իրավական առումով խոցելի չլինի: Բայց ողջ խնդիրն այն է, որ երբ որևէ մեկը չի ընդունում իրեն մեղսագրվող մեղքը, ապա խնդիր է առաջանում` ի՞նչն ենք ներում ընդհանրապես: Այսինքն` ընդունո՞ւմ ենք, այնուամենայնիվ, որ նա կատարել է մեղավոր արարք, թե ոչ: Եթե տվյալ անձը վիճարկում է այդ հանգամանքը, ապա պետք է դատական կարգով ապացուցի:
-Պարզ է: Իսկ հիշո՞ւմ եք, որ «իրադրության փոփոխության պատճառով» դաշնակցության ներկայացուցիչներին 98-ին ազատեցին. դա նույնպե՞ս նշանակում էր, որ իրենք ընդունել էին իրենց մեղքը:
-Այդ մարդիկ արդեն դատապարտվել էին: Իսկ մենք խոսում ենք դատարաններում ընթացող հետաքննության մասին: Այսինքն, եթե դատարանը կայացրել է դատավճիռ, և այս մարդիկ կրում են որոշակի պատիժ, սա բոլորովին այլ վիճակ է: Բայց Դուք հարցը տալիս եք մեկ այլ խմբի մարդկանց մասին, որոնց դատավճիռներն այս պահին դեռ չեն կայացվել:
-Ի՞նչ է` նպատակ կա դեռ ձգձգելո՞ւ այդ գործերն այն դեպքում, երբ ԵԽ-ն պահանջում է գործերն անհապաղ ուղարկել դատարան և արագ ռեժիմով վճիռներ կայացնել:
-Շատ ճիշտ հարցադրում կատարեցիք, բայց եկեք իմանանք` ով է ձգում այդ պրոցեսը:
-Ո՞վ է ձգում այդ պրոցեսը, պարոն Դանիելյան:
-Համենայնդեպս` ո՛չ իշխանությունները, ո՛չ դատարանները, ո՛չ դատախազությունը:
-Այդ ի՞նչ անտեսանելի ձեռքեր են սկսել գործել մեզանում. տպավորություն կա, որ վերջին շրջանում, իսկապես, բոլորն Էդգար Պո են կարդում:
-Չէ, լավ էլ տեսանելի, լավ էլ ակնհայտ է, իսկ դատական նիստերը ձգձգվում են հենց ամբաստանյալների պաշտպանական կողմից: Այսինքն` ակնհայտ է, եթե քրեական գործերի հետ ծանոթանալու համար տրվում է ողջամիտ ժամկետ, բայց պաշտպանների կողմը, այնուամենայնիվ, լրացուցիչ ժամկետ է ուզում, ի՞նչ է դա նշանակում: Եվ եթե սա դատական գործընթացի ձգձգում չէ, ապա ի՞նչ է:
-Չէ: Որովհետև դատական մարմիններն էնպես լավ-կացնով կտրում են էդ ամենը. ոչ ժամկետ են տալիս, ոչ միջնորդություններ են ընդունում:
-Անպայման կկտրեն, որովհետև պարտավոր են նաև. եթե տեսնում են, որ պաշտպանը, իսկապես, չարաշահում է իր լիազորությունները և տրված ողջամիտ ժամկետում չի ցանկանում ծանոթանալ գործին, իհարկե, կգա մի պահ, երբ դատարանները կասեն` հարգելիներս, պետք է դատաքննությունը շարունակվի:
-Մի խոսքով, ոնց երևում է, իշխանությունները չեն ցանկանում համաներում հայտարարել ու մարտի մեկի էջը, գոնե այդ չափով, փակել: Արդյունքում բանը կհասնի ԵԽԽՎ ձմեռային նստաշրջանին` համապատասխան հետևանքներով ու պատժամիջոցներով հանդերձ:
-ԵԽԽՎ-ն պետք է իրերի վիճակը գնահատի հա-մար-ժե-քո-րեն, փորձի հասկանալ՝ ձգձգումներն ո՞ւմ նախաձեռնությամբ են կատարվում: Սոսկ փաստը, ինչի վրա շատերը հույս են դնում, դեռ բավարար չէ գնահատականներ տալու համար, հարկավոր է հասկանալ` իրավիճակն ինչի՞ արդյունք է:
-Ոնց տեսնում եմ, մենք այսօր կրկին նույն կետում ենք ավարտելու` «Մի չհայտարարված համաներման պատմություն» հավերժ խորագրով: Եվ, այնուհանդերձ, պարոն Դանիելյան, այսօր Դուք պակաս մարտական եք, քան էի՛ք մեր նախորդ զրույցի ժամանակ:
-Ինչո՞ւմ եմ պակաս մարտականություն դրսևորում:
-Նախորդ անգամ Դուք կտրուկ ժխտեցիք համաներման հանգամանքը: Իսկ հնարավո՞ր է կարծել, որ իշխանություններն այդ ուղղությամբ քայլեր անում են, պարզապես չգիտեն` ինչպես անել և «ումով»:
-Ես տեղյակ չեմ, պարզապես, որպես իրավաբան, հայտնեցի իմ կարծիքը. այն է` այս պահին և անցած ժամանակահատվածում համաներում կիրառելու համար իրավական խոչընդոտներ են ստեղծվում, և այդ խոչընդոտների ստեղծման նախաձեռնությունը պատկանում է ընդդիմադիրներին:
-Մի խոսքով, իշխանությունները, իրավապահ համակարգը, հայտնվել են փակուղու մեջ և փակուղուց դուրս գալու լուծումներ, կարծես թե, չունեն: Եվ ուզում եք, որ Ձեզ օգնի ընդդիմությունը: Ասել է` կույս մնալ և հաճույք ստանալ` իրավական ու քաղաքական որոշման «արանքներում»:
-Ո՜չ: Դա ճիշտ նույնակերպ, ինչպես Դուք ասացիք, վերաբերում է նրանց, ովքեր ձգձգում են գործընթացը և ուզում են, իսկապես, այդ ամբողջ մեղքը բարդել իշխանությունների վրա:
-Համաձայն չեմ։ Եթե իշխանությունները ցանկանում են համաներում հայտարարելու քաղաքական կամք դրսևորել, վերցնում և համաներում են հայտարարում: ՈՒ վերջ:
-Ի՞նչ է` Ձեզ թվում է՝ ես մինչև հիմա համոզո՞ւմ էի։ Ես ընդամենը պատասխանում էի Ձեր հարցերին
Զրուցեց Կարմեն ԴԱՎԹՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2000

Մեկնաբանություններ