Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսը ուժեղ աջակցություն է ցուցաբերում Իրանի իշխանություններին, և տարածաշրջանի երկրները կարող են ապավինել Իրանի զինված ուժերին՝ հայտարարել է Իրանի նախագահ Էբրահիմ Ռաիսին Թեհրանում Ազգային բանակի օրվան նվիրված արարողության ժամանակ։ Իրանի նախագահը Իսրայելի վրա հարձակումը համարել է սահմանափակ գործողություն՝ շեշտելով. «Եթե Թեհրանը ցանկանա լայնածավալ գործողություն իրականացնել Իսրայելի դեմ, այս ռեժիմից ոչինչ չի մնա»։                
 

«ԹԵ՛ ՔՍԱՆ, ԹԵ՛ ՈՒԹՍՈՒՆ ՏԱՐԵԿԱՆՈՒՄ ՆԿԱՐԻՉԸ ՆՈՒՅՆ ՀՈԳՈՒ ԵՎ ՈԳՈՒ ԿՐՈՂՆ Է»

«ԹԵ՛ ՔՍԱՆ, ԹԵ՛ ՈՒԹՍՈՒՆ ՏԱՐԵԿԱՆՈՒՄ ՆԿԱՐԻՉԸ ՆՈՒՅՆ ՀՈԳՈՒ ԵՎ ՈԳՈՒ ԿՐՈՂՆ Է»
06.10.2009 | 00:00

Հայաստանի նկարիչների միության և ժամանակակից արվեստի թանգարանի ցուցասրահներում բացվել են ՀՀ ժողովրդական նկարիչ ՌՈՒԲԵՆ ԱԴԱԼՅԱՆԻ աշխատանքների անհատական ցուցահանդեսները: Տարին հոբելյանական է նկարչի համար. լրանում է նրա ութսունամյակը: Եվ պատկառելի այս տարիքն իր բովանդակային խոր արտացոլանքն է գտել Ռուբեն Ադալյանի ստեղծագործություններում:
Ձիերի խելացնոր վարգի, ճակատամարտի եռուն մթնոլորտի, մարդկային մարմնի հայտնի ու անհայտ փոխակերպումների, դասական և նորահայտ նատյուրմորտի, ռելիեֆային բազմազան լուծումների համապատկերում մենք հաղորդակից ենք դառնում Ադալյան գեղանկարչի ուրույն «ես»-ի դրսևորումներին: Մարդկային թրթռուն մարմնի ու մեռած բնության՝ նատյուրմորտի ադալյանական համադրումները բխում են մեծն Հեգելի ուսմունքից. նատյուրմորտը պատկերում է ոչ թե մեռած, այլ արվեստի, նկարի մեջ իր կյանքը շարունակող բնությունը:
Հայաստանի նկարիչների միության նախագահ Կարեն Աղամյանը խոստովանեց, որ ինքը շատ բան է սովորել Ռուբեն Ադալյան նկարչից, հիացել ու զարմացել նրա գործերում առկա վարպետությամբ, էքսպրեսիայով:
Նկարչի մասին գնահատանքի խոսքով հանդես եկավ թատերագետ Լևոն Մութաֆյանը՝ նշելով, որ ութսունամյակն անհավանական տարեթիվ է Ռուբեն Ադալյանի համար, ով 60-70-ական թվականներին եղել է գեղանկարչության մեջ խմորվող բուռն էքսպերիմենտների առաջատարներից մեկը՝ փշրելով շատ կարծրատիպեր ու սխեմաներ, բերելով նորն ու ավանգարդիստականը նկարչության մեջ՝ միաժամանակ մնալով հավատարիմ հնին, ավանդականին ու լինելով խորքային:
Գեղանկարիչ Լուսիկ Ագուլեցու հետ մեր ճեպազրույցը կայացավ Ադալյանի՝ 1969 թվականին արված «Դեպի Երևան» աշխատանքի առջև: Դա տիկին Լուսիկի ամենասիրելի ստեղծագործությունն է, որը պատկերում է հաղթական ձիու խոյանքը: «Ադալյան նկարչին ես ճանաչում եմ արդեն 40 տարի,- ասում է գեղանկարչուհին,- բայց ամեն անգամ նա յուրովի է ներկայանում ինձ: Այսօրվա ցուցահանդեսին էլ կրկին նոր գործեր ենք տեսնում ու հիանում արվեստագետի նոր բացահայտումներով: Ես հպարտ եմ Ադալյանով»:
Ռուբեն Ադալյանի ձիերով հիացած է նաև բանասիրության դոկտոր Աելիտա Դոլուխանյանը, ում կարծիքով` այդ գործերը կարող են զարդարել աշխարհի ցանկացած առաջադեմ պատկերասրահ:
Դերասան Ազատ Գասպարյանն էլ այս կերպ ձևակերպեց իր հախուռն զգացումները. «Ե՛վ Ռուբեն Ադալյանի, և՛ Երզնկայի, և՛ Երևանի, և՛ գեղանկարչության մասին շա՜տ ջերմ ու մեծ կարծիք ունեմ: Ադալյան գերդաստանը տարիներ շարունակ մեր արվեստի բարձունքներում է: Իսկ Ռուբեն Ադալյանը կամ Ադալը (ինչպես դիմում են նրան մտերիմները) իր թանձր, խիտ գույներով, պարզ գծանկարներով, վրձնի խաղերով նման չէ ոչ մեկին: Դա ինքն է, և այս անհատականությունն է, որ ինձ միշտ ուրախացնում է արվեստագետի մեջ: Այսօր կան նկարիչներ (նկարչիստներ), որ կրկնում են միմյանց, գողանում են մեկմեկու գույները, գծերը և ասում են՝ ես եմ: Իրե՛նք չեն: Այս պարագայում չեմ վարանում ասել՝ Ադալն ինքն է: Չէր կարող ինքը չլինել»:
Ռուբեն Ադալյանը խոստովանում է, որ ինքը թե՛ քսան, թե՛ ութսուն տարեկանում նույն հոգու և ոգու կրողն է, երբ վրձինը ձեռքին կանգնում է նկարակալի առջև: Իսկ հմտության, պրոֆեսիոնալիզմի կուտակումները բնավ էլ չեն անդրադառնում նկարչի բուն էության վրա:
Այն, որ Ադալյան արվեստագետն իսկապես սիրված է և գնահատված, լավագույնս նկատվեց ցուցասրահներում հավաքված հյուրերի առատությունից և նրանց դեմքերին գծագրվող տարաբնույթ զգացումների դրսևորումներից: Թերևս, երևանցի արվեստասերներին մատուցած այս հաճելի անակնկալով արդեն իսկ իրեն գոհ ու բավարարված էր զգում ութսունամյա նկարիչը, բայց, այնուամենայնիվ, պատկան մարմինները հոգացել էին նրան ի պաշտոնե ևս գնահատելու և գոհացնելու մասին: Նկարիչների միության ցուցասրահում կայացած ցուցահանդեսի բացման արարողության ժամանակ ՀՀ մշակույթի նախարարության ներկայացուցիչ Կարո Վարդանյանը Ռուբեն Ադալյանին հանձնեց ՀՀ մշակույթի նախարարության Ոսկե մեդալը: Իսկ Կարեն Աղամյանը բաց չթողեց առիթը՝ հիշեցնելու, որ վաղուց ժամանակն է այդ պարգևին արժանացնելու ևս մի քանի նկարիչների:
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2771

Մեկնաբանություններ