Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Թուրքիան կդառնա համաշխարհային առևտրի կենտրոն

Թուրքիան կդառնա համաշխարհային առևտրի կենտրոն
21.01.2021 | 11:28

Իրանի հետ կնքված նոր համաձայնագրով՝ Թուրքիայից Իրան, Կենտրոնական Ասիա, Պակիստան, Աֆղանստան, Պարսից ծոցի երկրներ ապրանքաշրջանառությունը, որ հիմա 400 000 տոննա է տարեկան, կմեծանա մինչև միլիոն տոննա: Այս տարի կսկսվի 230 կմ Կարս-Նախիջևան երկաթուղու շինարարությունը: Նոր աշխարհակարգի պայմաններում, որ ձևավորվում է covid-19-ի ազդեցությամբ, Թուրքիան ավելի շատ կօգտագործի իր ռազմավարական դրության առավելությունները: Գործելով նպատակին հասնելու ուղղությամբ՝ դառնալ կարևոր լոգիստիկ հանգույց ոչ միայն տարածաշրջանում, այլև աշխարհում, Թուրքիան կյանքի կկոչի շատ կարևոր երկաթուղային նախագծեր երթուղով, որով իրականացվում է համաշխարհային առևտրի 35%-ը:


Նախևառաջ այդ ոլորտում ներդրումների շրջանակներում Երկաթի մետաքսի ճանապարհով, որ ձգվում է Չինաստանից Եվրոպա, սկսել է գնացքների երթևեկը: Türkiye-ին հաղորդում է, որ 2019-ի նոյեմբերին Չինաստանի Սիան քաղաքից դուրս եկած չինական գնացքը, Պրահայով, Մարմարայի թունելով տեղ է հասել: Հետագայում Թուրքիան սկսեց օգտագործել այդ գիծը իր արտահանման համար: Մեր առաջին գնացքը Չինաստան արտահանվող ապրանքներով հանդիսավոր արարողությամբ Ստամբուլից դուրս եկավ 2020-ի դեկտեմբերի 4-ին: Չերքեզկեյ կայարանից դուրս եկած շարժակազմը անցավ 2ւ մայրցամաք, 2 ծով, 5 երկիր և երկու շաբաթում հասավ Չինաստան:
Իրանի երկաթուղու հետ կնքվել է նոր համաձայնագիր: Իրանի հետ այլընտրանքային միջանցքի հիմքերը դրվել են 1969-ին: Նոր համաձայնագրով նորացվել են գործող պայմանները: Այդ ուղղությամբ ծրագրվում է երկաթուղու մոդեռնացում և բեռնափոխադրող շարժակազմի ավելացում:


Այս տարի կսկսվի Նախիջևանի երկաթուղու կառուցումը, որի գաղափարը առաջին անգամ բարձրացվեց 2008-ին Թուրքիայի ու Ադրբեջանի նախագահների օրակարգում: Լեռնային Ղարաբաղում Ադրբեջանի հաղթանակից հետո որոշվեց արագացնել նախագծի իրականացումը: Ծրագրվում է զրոյից սկսել 230 կիլոմետրանոց երկաթուղագիծ Կարսից ու Իգդիրից դեպի Նախիջևան: Այնտեղից երկաթուղագիծը կմիանա Իրան, Աֆղանստան, Պակիստան տանող երկաթգծին: Շինարարությանը կհատկացվի 2 միլիարդ թուրքական լիրա, Նախիջևանի տնտեսությունը նույնպես կներառվի բեռնափոխադրումներում:


Խալկալա-Կապիկուլե երկաթգծի շինարարությունը, որ կապահովի երկաթուղային հաղորդակցությունը Եվրոպայի հետ բարձր ստանդարտներով, կատարված է 25%-ով: Չերքեզկեյ-Կապիկուլե հատվածը կավարտվի 2023-ին: Խալկալա-Չերքեզկեյ 76 կմ հատվածի համար շարունակվում են տենդերի նախապատրաստման աշխատանքները: Խալկալա-Կապիկուլե երկաթգիծը ճանապարհին անցկացված ժամանակը 4 ժամից կկրճատի մինչև 1 ժամ 20 րոպե, բեռնափոխադրումներինը՝ 6,5 ժամից՝ 2 ժամ 20 րոպե: Այս նախագծի շրջանակներում Էդիրնե, Կիրկլարելի, Թեքիրդաղ նահանգները կմիանան արագընթաց հաղորդակցության գծին: Խալկալա-Կապիկուլե երկաթգիծը լրացուցիչ կամրացնի Երկաթի մետաքսի ճանապարհը, որ սկսվում է Լոնդոնից դեպի Պեկին:


Այս տարի Բիզնեսի զարգացման թուրք-չինական ասոցիացիայի նախաձեռնությամբ տեղի կունենա «Երկաթի մետաքսի ճանապարհի երկրների համաժողովը՚: Կներկայացվի ամբողջ արտադրանքը, որ թուրք բիզնեսմենները կարող են վաճառել Չինաստանին և այդ երթուղու վրա գտնվող երկրներին: Լեռնահանքային արդյունահանումը, գյուղատնտեսությունը, էներգետիկան, էլեկտրոնային առևտուրը, ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաները, կապալառուների ծառայությունը, զբոսաշրջությունը և լոգիստիկան էականորեն կմեծացնեն իրենց շրջանառությունը: Ենթադրվում է, որ շնորհիվ Թուրքիայի տարածքով անցնող գլոբալ երկաթուղային ցանցերի՝ առևտրի ծավալն առաջին փուլում կմեծանա տարեկան 40 միլիարդ դոլարով: Այդ խթանը լրացուցիչ պատվերներ կբերի երկրի արդյունաբերական հատված, թույլ կտա ստեղծել մեկ միլիոն նոր աշխատատեղեր: Այդ երկաթուղային ցանցերի շնոհիվ Թուրքիան ոչ միայն կմեծացնի իր առևտուրը, այլև լոգիստիկ ծառայություններ կմատուցի առևտրական կազմակերպություններին ասիական և եվրոպական երկրների միջև: Դա նույնպես միլիոնավոր դոլարների եկամուտներ կբերի «տրանսպորտային ծառայություններից»: Չինաստանից Եվրոպա երկաթուղային ցանցերը Թուրքիան կդարձնեն երկրներից մեկը, որ ձայնի իրավունք ունի համաշխարհային առևտրի մեջ:
Haber7 (Թուրքիա)


Հ.Գ.
Փաստացի՝ Ռեջեփ Էրդողանն արդեն սկսել է նախընտրական արշավը, չնայած ընտրությունները 2023-ին են: Առայժմ Էրդողանը արտաքին պատերազմներով ներքին ճգնաժամերը խլացնելու քաղաքականություն էր վարում, բայց որքան ընտրությունները մոտենան, այնքան Էրդողանը ստիպված է լինելու ՙվերադառնալ՚ Թուրքիա և կենտրոնանալ տնտեսության զարգացման ու սոցիալական հարցերի լուծման վրա՝ թուրքերը հենց այնպես նրան ձայն չեն տա: Հայերին հաղթելու համար կարող են ձայն տալ ադրբեջանցիները, բայց նրանք Էրդողանի համար չեն քվեարկում:
Եթե Թուրքիան համարում է, որ շնորհիվ երկաթուղային ցանցի վերագործարկման հավակնում է դառնալ համաշխարհային առևտրի մեջ ձայնի իրավունք ունեցող երկիր, ինչու՞ իր չափով նույնը չի կարող անել Հայաստանը: Սկզբում եկամուտներ ստանալով իբրև տարանցիկ երկիր, հետո ապահովելով Եվրոպա ու Ասիա արտահանվող ապրանքների եկամտաբեր ծավալ: Եթե, իհարկե, հայերը դադարեն ապրուստ որոնել այլ երկրներում ու իրենց տունը կառուցեն:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 20316

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ