Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Մոլորակի տարբեր անկյուններում Z սերունդը տարբեր է

Մոլորակի տարբեր անկյուններում Z սերունդը տարբեր է
22.09.2020 | 10:45

Թեպետ 1997-ից հետո ծնված երիտասարրդները ունեն ընդհանուր հետաքրքրություններ որոշակի բրենդների նկատմամբ, նրանք միատարր մարկետինգային նպատակային խումբ չեն և նրանց սպառումը տարբեր է՝ կախված երկրից՝ գրում է դոկտոր, Ֆրանսիայի Բիզնեսի բարձրագույն դպրոցի դասախոս Էլոդի Ժենտինան Slate.fr-ում: Հասկանալու համար՝ որտեղից են սկսվում դեռահասների սպառողական և գնման վարքագծի տարբերությունները տարբեր մշակույթներում, պետք է սկսենք հիմքերի հիմքից՝ ընտանիքից իբրև սոցիալացման առաջին գործոն, որի ներսում դաստիարակության մեթոդները տարբերվում են: ՙՆոր Z սերունդը Ասիայում՝ դինամիկա, տարբերություններ, թվայնացում՚ (The New Generation Z in Asia - Dynamics, Differences and Digitalization) գրքի շնորհիվ, որ նվիրված է Ասիայի 12 երկրներում (Չինաստան, Հոնկոնգ, Հնդկաստան, Պակիստան Ինդենեզիա, Վիետնամ, Ճապոնիա և այլն), Z սերնդի սոցիալական ու կառավարչական վերլուծությանը, պարզ է դառնում, որ Ասիայում ծնողների ու երեխաների հարաբերությունները հիերարխիկ են: Յուրաքանչյուրն իր տեղն ունի և յուրաքանչյուրը մնում է իր տեղում: 1978-2015-ին չինական ընտանիքներում գործել է մեկ ընտանիքում մեկ երեխա քաղաքականությունը: Վերջին ժամանակներս, բնակչության ծերացման պատճառով, իշխանությունները ավելի ճկուն քաղաքականության են վերադարձել: Չինացի երեխայի կարգավիճակը բնորոշելու համար մենք խոսում ենք ՙփոքրիկ տիրակալի՚ ֆենոմենի մասին: Ծնողները մեծ ճնշում են գործադրում երեխայի վրա, որ նա սովորի լավագույն դպրոցում, լավագույն համալսարանում, լավագույն աշխատանքը գտնի:
Ճապոնիայում ծնողների ու երեխաների հարաբերություններում գործում է ամաէ հասկացությունը՝ ծագումը, որը նշանակում է մյուսների սերն ու բարիկամեցողությունը ստանալու խիստ ցանկություն, դրանով է բացատրվում՝ ինչու են երիտասարդները շատ կարևորում ծնողների հետ հարաբերությունները, սերն ու հարգանքը:


Արևմտյան երկրներում ծնողները իրենց երեխաներին որոշակի ազատություններ են տալիս: Ծնողների ու երեխաների հարաբերությունները հիմնված են ոչ թե հիերարխիկ ու ավտորիտար կապերի, այլ էգալիտար հարաբերությունների վրա: Մարկետինգային մի քանի հետազոտություններ ցույց են տվել, որ անհատապաշտական մշակույթներում (օրինակ՝ ԱՄՆ-ում), որոնք նպաստում են անկախության վաղ ձեռքբերմանը, դեռահասները արագ սովորում են ինքնուրույն գնումներ անել, մինչդեռ կոլեկտիվիստական երկրներում (օրինակ՝ Ճապոնիայում կամ Չինաստանում), որտեղ գերակա է ընտանիքի անդամների փոխկապվածությունը, դեռահասները օգնության ու խորհրդի համար դիմում են ուրիշներին:
Ռազմավարությունները, որ ընտրում են երիտասարդները, տարբերվում են մշակույթից մշակույթ: 24 ֆրանսիացի և հնդիկ մայր-դեռահաս շրջանակում կատարված վերլուծությունը վկայում է, որ անհատապաշտական երկրներում, ինչպես Ֆրանսիան, որտեղ ծնողները գնահատում են էգալիտար հարաբերություններն ու փոխանակությունը, դեռահասը հակված է օգտագործել երկկողմ ռազմավարություն, իմա՝ քննարկման ու հիմնավորման վրա հենված ռազմավարությունը: Կոլեկտիվիստական երկրներում, ինչպես Հնդկաստանը, որտեղ ծնողները խրախուսում են խոնարհությունը, հեղինակությունն ու կախումը, դեռահասները, որպես կանոն, դիմում են միակողմանի ռազմավարության՝ հիմնված համոզմունքի ու հուզական մեթոդների վրա: Ի հետևանս Z սերնդի երիտասարդ սպառողները չունեն միատարր սպառողական վարքագիծ: Ծնողները փոխանցում են իրենց երեխաներին սոցիալացման սկզբունքները, որ խոր արմատակալել են իրենց մշակույթում: Մարկետինգի համար հաջողության բանալին երկակի խաղն է երկու փոխկապակցությունների ու փոխպայմանավորված բաղադրիչների միջև՝ տեղական ու գլոբալ փոփոխությունների համապատասխան, գտնելու համար Z սերնդի երիտասարդների նպատակային լսարանը՝ յուրաքանչյուր երկրի համար հարմարեցված ռազմավարություններով:
Էլոդի Ժենտինա, Slate.fr


Հ.Գ. Իսկ ովքե՞ր են Z սերնդի երիտասարդները, ի՞նչն է նրանց միավորում ու ի՞նչը բաժանում: Թերևս ճապոնական ամաէն ընդհանրական հասկացություն է, որովհետև նախ ծագումն է բնորոշում անհատին: Ինչպիսի՞ն է հայկական Z սերունդը: Կամ՝ անկախության սերունդը: Արևմտյա՞ն, թե՞ արևելյան տիպին ենք մենք համապատասխանում մեր մեծամասնության մեջ, թե՞ խառը տիպ ենք՝ ամեն մեկից մի քիչ՝ սկզբունքով: Գուցե հենց այդ ուսումնասիրությունը պետք է նախ կատարվի, հետո ստեղծվեն կրթության չափորոշիչները:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 10712

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ