Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Այն, ինչ մենք կո­չում ենք հրաշք, շատ դեպ­քե­րում ի­րա­պես կա­րող է դա­տաս­տան դառ­նալ

Այն, ինչ մենք կո­չում ենք հրաշք, շատ դեպ­քե­րում ի­րա­պես կա­րող է դա­տաս­տան դառ­նալ
17.12.2020 | 23:28

Դու Աստ­ծու Որ­դուն հա­վա­տու՞մ ես: Հովհ. 9;35
Ա­վե­տա­րա­նում կար­դում ենք Քրիս­տո­սի հրաշք­նե­րի մա­սին, ո­րոնք տես­նե­լով` մար­դ­անց բազ­մու­թյուն­ներ հա­վա­տում էին Նրան և դառ­նում էին Նրա հետևորդ­նե­րը:
Նա բժշ­կում էր զա­նա­զան ան­բու­ժե­լի ու ան­հույս հի­վանդ­նե­րին, հա­րու­թյուն էր տա­լիս մե­ռել­նե­րին, կե­րակ­րում էր բազ­մու­թյուն­ներ, քայ­լում էր ծո­վի վրա­յով, խա­ղա­ղեց­նում էր ծո­վի հող­մե­րը, բայց այս ա­մե­նից զատ Նա շատ այլ հրաշք­ներ էր գոր­ծում, որ շա­տե­րի կող­մից անն­կատ էին մնում: Նա նոր մարդ էր ա­րա­րում, Նա սր­տեր էր վե­րա­փո­խում, Նա հո­գի­ներ էր փր­կում:
Այ­սօր շատ ենք լսում զա­նա­զան հրաշք­նե­րի մա­սին, որ կա­տար­վում են այս կամ այն սր­բի բա­րե­խո­սու­թյամբ, բայց քիչ ենք հան­դի­պում մար­դու վե­րա­փոխ­ման հրաշ­քին, ի­րա­կան հրաշ­քին: Այ­սօր­վա մար­դը շատ քիչ է տար­բեր­վում Քրիս­տո­սին խա­չող­նե­րից, ով­քեր Խա­չյա­լին «գործ­նա­կան» ա­ռա­ջարկ էին ա­նում. «Ե­թե Աստ­ծո Որ­դին ես, ի­ջի՛ր այդ Խա­չից, և կհա­վա­տանք քեզ»: Կամ ա­սում էին. «Մի նշան ցույց տուր մեզ, որ հա­վա­տանք` Աստ­ծուց ես ե­կել»: Այ­նինչ Նա ոչ մե­կին ո­չինչ չէր ա­պա­ցու­ցում, Նա նոր մարդ էր ա­րա­րում: Հրաշ­քից ծն­ված հա­վա­տը վա­ղան­ցուկ է, իսկ հա­վա­տից ծն­ված հրաշ­քը` հա­վի­տե­նա­կան: Այ­սօր­վա նշան հայ­ցող­նե­րին էլ Նա հան­դի­մա­նում է. «Չար ու շնա­ցող ազ­գը նշան է ու­զում»: Ար­տա­քին նշան­ներ փնտ­րող­նե­րը եր­բեք ի­րենց հո­գու ներ­սը նա­յե­լու պա­հանջ ու անհ­րա­ժեշ­տու­թյուն չեն զգում և ի­րա­կան հրաշք­նե­րի ա­կա­նա­տես չեն լի­նում: Երբ մար­դը գտ­նում է Աստ­ծուն, սա ար­դեն հրաշք է, բայց երբ Աստ­ված մար­դու հա­մար դառ­նում է միակ փա­փագն ու նպա­տա­կը, միակ ան­կո­ղոպ­տե­լի գան­ձը, երբ մար­դը մի կողմ է դնում ծա­ռա­յի և վարձ­կա­նի մտա­ծո­ղու­թյու­նը և հա­մակ­վում է որ­դիա­կան խան­դա­ղա­տան­քով ի­րեն կա­րո­տով սպա­սող Հոր հան­դեպ, մի ամ­բողջ տիե­զերք փրկ­վում է կոր­ծա­նու­մից: Այս է ի­րա­կան հրաշ­քը:


Այ­սօր ա­վե­լի հա­ճախ կա­րիք է լի­նում, որ մար­դը լքի կյան­քը, հե­ռա­նա այս աշ­խար­հից, նո­րից վե­րա­դառ­նա, որ ո­րո­շի իր կյան­քը վե­րա­փո­խել: Այդ­քա՛ն հե­ռա­ցել է մար­դը հոգևոր ի­րա­կա­նու­թյու­նից, այդ­քա՛ն կարծ­րա­ցել է նրա սիր­տը:
Ա­մե­նա­մեծ հրաշ­քը կա­տար­վեց Խա­չի վրա: Խաչ, որ պի­տի զբա­ղեց­ներ մի հան­ցա­գործ ա­վա­զակ` որ­պես իր մեղ­քե­րի հա­տու­ցում, բայց ո­րին բարձ­րա­ցավ Նա, Ով Իր կյան­քը տվեց` որ­պես փր­կա­գին ողջ մարդ­կու­թյան հա­մար: Մե­զա­նից յու­րա­քան­չյու­րը այդ ա­վա­զակն է: Նա` Բա­րաբ­բան, գնա­հա­տեց Հի­սու­սի զո­հո­ղու­թյու­նը և դար­ձավ քրիս­տո­նյա: Սա մե­ծա­գույն հրաշք էր: Այդ­պի­սի հրաշք կա­րող է դառ­նալ նաև մեր կյան­քը:
Տե­սա­նե­լի հրաշք­նե­րի ար­դյուն­քում Հի­սու­սի հետևից բազ­մու­թյուն­ներ էին գնում, բայց այդ նույն բազ­մու­թյուն­նե­րը ոչ մի վայր­կյան չվա­րա­նե­ցին դե­րա­փոխ­վել և լրաց­նել Նրան խա­չող­նե­րի ոչ պա­կաս ստ­վար շար­քե­րը: Ինչ­պես բազ­մա­մյա ան­դա­մա­լույ­ծը, ո­րին բժշ­կել էր, ար­դեն կաշ­կանդ­ված չէր որևէ բա­նով, որ հար­վա­ծեր Նրան ու լկ­տիա­բար հարց­ներ. «Մար­գա­րեա­ցիր. ո՞վ էր, որ քեզ հար­վա­ծեց»: Հե­թա­նոս ա­նա­ռակ աշ­խար­հում էլ մար­դիկ գնում-գա­լիս էին ան­շունչ կուռ­քե­րի մոտ և նրան­ցից ի­րենց կյան­քի բա­րօ­րու­թյուն էին խնդ­րում, և այն­պես չէ, որ չէին ստա­նում ի­րենց խնդ­րա­ծը, բայց ի­րենց չճա­նա­չած Աստ­ծուց էին ստա­նում:


«Եվ Հի­սուս ա­սաց. - Դա­տաս­տա­նի հա­մար ե­կա այս աշ­խար­հը, որ­պես­զի ով­քեր չեն տես­նում, տես­նեն, և ով­քեր տես­նում են, կու­րա­նան: -Փա­րի­սե­ցի­նե­րից ո­մանք, որ Հի­սու­սի հետ էին, այդ լսե­ցին ու նրան ա­սա­ցին. - Մի­թե մե՞նք էլ կույր ենք: Հի­սուս նրանց ա­սաց.- Ե­թե կույր լի­նեիք, դուք մեղք չէիք ու­նե­նա, բայց հի­մա ա­սում եք, թե՝ տես­նում ենք. և ձեր մեղ­քը ձեր մեջ հաս­տատ է մնում» (Հովհ. 9; 39-41): Երբ մե­կը չի ա­սում բժշ­կին, որ կույր է, չի դի­մում նրան, չի կա­րող բժշկ­վել և կույր կմ­նա: Ե­թե մենք էլ մեր հո­գու կու­րու­թյու­նը չենք խոս­տո­վա­նում Բժշ­կո­ղին, ա­վե­լին` չենք էլ կաս­կա­ծում, որ կույր ենք, մեր կու­րու­թյան մեջ հաս­տատ ենք մնում: Այն, ինչ մենք կո­չում ենք հրաշք, շատ դեպ­քե­րում ի­րա­պես կա­րող է դա­տաս­տան դառ­նալ:


Մի կույր մարդ եր­կար ժա­մա­նակ Աստ­ծուն ա­ղոթ­քով խնդ­րում է, որ հրաշ­քով իր տե­սո­ղու­թյու­նը վե­րա­կանգ­նի: Նա, իր ձեռ­նա­փայ­տին հեն­ված, իր մի ծա­նո­թի ու­ղեկ­ցու­թյամբ իր գյու­ղից հա­վատ­քով ճա­նա­պարհ է ընկ­նում դե­պի մո­տա­կա սր­բա­վայ­րը: Այն­տեղ նրա աչ­քե­րը բաց­վում են: Նա սկ­սում է փա­ռա­բա­նել Տի­րո­ջը այդ հրաշ­քի հա­մար: Սա­կայն քա­նի որ նրա միակ մտա­հո­գու­թյու­նը իր հո­գու փր­կու­թյունն էր, նա սկ­սում է մեկ այլ ա­ղոթ­քով այս­պես դի­մել Տի­րո­ջը. «Տե՛ր, ե­թե իմ տե­սո­ղու­թյան վե­րա­կան­գն­մամբ պի­տի վտանգ­վի հո­գուս փր­կու­թյու­նը, թող նո­րից կորց­նեմ տե­սո­ղու­թյունս»: Ա­ղոթ­քին ի պա­տաս­խան նա ան­մի­ջա­պես կու­րա­նում է: Նա իր գյու­ղից կույր էր դուրս ե­կել, կույր էլ վե­րա­դառ­նում է: Գյու­ղա­ցի­նե­րը, որ ակն­կա­լում էին դի­մա­վո­րել հրաշ­քով բժշկ­ված ի­րենց հա­մա­գյու­ղա­ցուն, դար­ձյալ տես­նում են նրան կույր, մի թևով հեն­ված իր ձեռ­նա­փայ­տին, մյու­սով` իր ծա­նո­թին: Գյու­ղա­ցի­նե­րը հիաս­թափ­ված ու հեգ­նա­լից հարց­նում են. «Իսկ ու՞ր է հրաշ­քը»: Գյու­ղա­ցին հուզ­ված պա­տաս­խա­նում է. «Դուք ո՛չ մի հրաշք չտե­սաք, իսկ ես միան­գա­մից եր­կու հրաշ­քի ա­կա­նա­տես ե­ղա»: Եվ դար­ձյալ փա­ռա­բա­նում է Ա­մե­նա­կալ Բարձ­րյա­լին: Մեր շուրջն էլ քիչ չեն մար­դիկ, որ զար­մա­նում են, թե ին­չի՞ հա­մար ենք այդ­քան փա­ռա­բա­նում Տի­րո­ջը, ո­րով­հետև մեր կյան­քում ոչ մի ակն­հայտ փո­փո­խու­թյուն ու նո­րու­թյուն չեն նկա­տում: Նրանց ան­ծա­նոթ է սե­փա­կան հո­գու խո­րու­թյուն­նե­րում հրաշք­ներ փնտ­րե­լու ար­կա­ծախ­նդ­րու­թյու­նը: Այդ փոր­ձա­ռու­թյու­նը սկս­վում է Աստ­ծո Որ­դու հան­դեպ հա­վա­տից:

Լի­լիթ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ
Գո­րիս

Դիտվել է՝ 42398

Մեկնաբանություններ