Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Հա­սա­րա­կու­թ­յու­նը թե­լադ­րում է ժպ­տալ, Աստ­ված հոր­դո­րում է ժպ­տալ ան­կեղծ

Հա­սա­րա­կու­թ­յու­նը թե­լադ­րում է ժպ­տալ, Աստ­ված հոր­դո­րում է ժպ­տալ ան­կեղծ
30.10.2020 | 00:03

Աչ­քի տե­սա­ծով մի՛ դա­տեք, այլ ու­ղի՛ղ դա­տաս­տան ա­րեք
(Հովհ. 7;24)

Մեկ բա­ռով «նա­մուս», բա­ռա­կա­պակ­ցու­թյամբ` հա­սա­րա­կա­կան կար­ծիք, մի ամ­բողջ նա­խա­դա­սու­թյամբ.
-Բա մար­դիկ ի՞նչ կա­սեն:
Հա­կա­ռակ բևե­ռում են ամ­բար­տա­վա­նու­թյու­նը, «թքած ու­նե­մը», և.
-Թքած ու­նեմ, թե ով ինչ կա­սի:
Հա­սա­րա­կու­թյա­նը (ո՛չ բա­րո­յա­զուրկ) ըն­կա­լե­լի բա­րո­յա­կան այս եր­կու ծայ­րա­հե­ղա­կան մո­տե­ցում­նե­րի միջև է գտն­վում քրիս­տո­նեա­կան բա­րո­յա­կա­նու­թյու­նը, ո­րը չի բխում հա­սա­րա­կա­կան կար­ծի­քից, բայց և առ­հա­սա­րակ չի ան­տե­սում կամ ար­հա­մար­հում այն: Քրիս­տո­նեու­թյու­նը փոր­ձում է ին­քը ձևա­վո­րել, բարձ­րաց­նել, զտել և ազն­վաց­նել այդ կար­ծի­քը:
Այդ բա­րո­յա­կա­նու­թյու­նը բխում է Աստ­ծուց և վա­վե­րա­կան է միայն, երբ իր կա­տա­րու­մը գտ­նում է Աստ­վա­ծա­յին պատ­վի­րան­նե­րի հետևո­ղա­կան ի­րա­գործ­ման մեջ:


Նա­մու­սը, ին­չը հա­ճախ կազ­մում է բա­րո­յա­կա­նու­թյան ա­ռանց­քը հա­սա­րա­կա­կան կար­ծի­քով ա­ռաջ­նորդ­վող­նե­րի մոտ, են­թա­կա է ար­տա­քին հան­գա­մանք­նե­րի, ու­րիշ­նե­րի կար­ծի­քին, վե­րա­բեր­մուն­քին և դիր­քո­րոշ­մա­նը: Մար­դը, ով կապ­ված է այդ­պի­սի մղում­նե­րով, դր­դա­պատ­ճառ­նե­րով կամ ար­գե­լանք­նե­րով, շատ դժ­վար է հան­գում սե­փա­կան նե­րաշ­խար­հում կար­գու­կա­նոն հաս­տա­տե­լու անհ­րա­ժեշ­տու­թյան գա­ղա­փա­րին. այդ կա­նոն­ներն իր փո­խա­րեն սահ­մա­նում են ու­րիշ­նե­րը: Այս երևույ­թը բա­ցա­սա­կան է, ան­կախ նրա­նից, թե կա­նոն­նե­րը որ­քա­նով են բա­րի ու բա­րո­յա­կան կամ հա­կա­ռա­կը: Այդ­պի­սի մար­դիկ, ըստ էու­թյան, զուրկ են սե­փա­կան կա­մա­յին ո­րո­շում­նե­րից, նա­խա­ձեռ­նու­թյուն­նե­րից, նպա­տակ­նե­րից, ան­գամ սե­փա­կան սխալ­ներ գոր­ծե­լու մարդ­կա­յին տկա­րու­թյուն դրսևո­րե­լու հնա­րա­վո­րու­թյու­նից: Սա­կայն դժ­բախ­տու­թյունն այն է, որ, այդ ա­մե­նով հան­դերձ, նրանք զուրկ չեն ի­րենց բա­ժին պա­տաս­խա­նատ­վու­թյու­նից, և շատ հա­ճախ նրանց բա­րի խոր­հր­դա­տու­նե­րը և ան­բե­կա­նե­լի վճիռ­ներ կա­յաց­նող ան­փո­խա­րի­նե­լի հե­ղի­նա­կու­թյուն­նե­րը ա­մե­նա­պա­տաս­խա­նա­տու պա­հին կամ չք­վում են, կամ չք­մե­ղա­նում:
Հա­սա­րա­կա­կան կար­ծի­քով ա­ռաջ­նորդ­վե­լը սո­վո­րու­թյուն դարձ­րած մար­դը, հա­սա­րա­կու­թյան աչ­քից հե­ռու գտն­վե­լիս, սե­փա­կան տան չորս պա­տի մեջ, սե­փա­կան սր­տում ու մտ­քում, ա­զա­տու­թյուն է տա­լիս մեկ ու­րիշ մար­դու, ով հատ­կա­պե՛ս ու­զում է ա­նել «հա­սա­րա­կու­թյան» կող­մից ա­նըն­դու­նե­լին ու մեր­ժե­լին: Եվ, ո՜վ զա­վեշտ, հենց այդ­պի­սի մարդ­կան­ցից էլ կազմ­ված է այն նույն հա­սա­րա­կու­թյու­նը, «զո­րա­վոր հա­մայն­քը», որն իր հե­ղի­նա­կա­վոր կար­ծիքն է պար­տադ­րում իր դա­տա­պարտ­ված բաղ­կա­ցու­ցիչ­նե­րին:


Շատ մար­դիկ էլ զս­պում են ի­րենց ներ­քին մար­դուն, ո՛չ ո­րով­հետև են­թա­կա են հա­սա­րա­կու­թյա­նը, այլ որ­պես­զի վատ օ­րի­նակ ու գայ­թակ­ղու­թյան պատ­ճառ չդառ­նան: Եր­կու դեպ­քում էլ նրանք չեն մտա­ծում ի­րենց կյան­քում որևէ բան փո­խե­լու մա­սին:
Այլ է քրիս­տո­նեա­կան բա­րո­յա­կա­նու­թյուն կրող մար­դը, ով ո՛չ թե զս­պում է իր ցան­կու­թյուն­նե­րը, այլ ազն­վաց­նում է դրանք` աս­տի­ճա­նա­բար ձեռք բե­րե­լով զգա­յու­նու­թյուն սե­փա­կան խղ­ճի ձայ­նի հան­դեպ և կա­տա­րյալ ող­ջա­խո­հու­թյուն: Այդ կերպ շատ պոռ­նիկ­ներ հա­մաք­րիս­տո­նեա­կան սր­բեր են դար­ձել: Քրիս­տո­նեա­կան բա­րո­յա­կա­նու­թյան կրող լի­նե­լու փաս­տը ապ­րիո­րի մար­դու անս­խա­լա­կան ու սուրբ լի­նե­լու ե­րաշ­խի­քը չէ, բայց սր­բա­նա­լու նա­խա­պայ­մանն է: Քրիս­տո­նյան ևս սխալ­վում է և ա­ռա­վել վատ­թար կեր­պով ընկ­նում, սա­կայն կարևո­րը անկ­ման բուն փաս­տը չէ, այլ իր ան­կու­մը տես­նե­լը և գի­տակ­ցե­լը, և ա­պա` շատ շա­հագր­գիռ ա­րա­րած­ներ կան, ով­քեր ձեռ­նա­ծալ չեն նս­տում և հա­տուկ ջանք են թա­փում այդ ուղ­ղու­թյամբ:
Հա­սա­րա­կա­կան կար­ծի­քը ստի­պում է զս­պել միայն ա­րա­տա­վոր ա­րարք­նե­րը, միայն օ­տար հա­յաց­քի մո­նի­թո­րին­գի պայ­ման­նե­րում, իսկ մար­դու բուն ա­րա­տա­վոր էու­թյու­նը, ա­րա­տա­վոր մտ­քե­րը, ցան­կու­թյուն­ներն ու մղում­նե­րը մնում են միևնույն ե­գիպ­տա­կան խա­վա­րի, բա­բե­լո­նյան խառ­նա­կու­թյան ու սո­դոմ­գո­մո­րյան կու­րու­թյան մեջ:


Հա­սա­րա­կա­կան կար­ծի­քի ոսպ­նյա­կի տակ են առն­վում ո՛չ միայն սխալ կամ մեղ­սա­կան ա­րարք­նե­րը, այլև նպա­տա­կա­հար­մար և ո՛չ նպա­տա­կա­հար­մար ա­րարք­նե­րը: Դա էլ, ի­հար­կե, ո­րո­շում է հա­սա­րա­կու­թյու­նը: Քրիս­տո­նեա­կան բա­րո­յա­կա­նու­թյան օ­րի­նա­կա­նու­թյու­նը բխում է Աստ­ծո ա­նու­րա­նա­լի հե­ղի­նա­կու­թյու­նից: Հա­սա­րա­կա­կան կար­ծի­քը միշտ հան­դի­սա­ցել է այդ հե­ղի­նա­կու­թյան եր­րոր­դա­յին ա­ծան­ցյա­լը` Հին ուխ­տից: Սա­կայն այն, այ­դու­հան­դերձ, մարդ­կանց բա­րո­յա­կա­նու­թյան ե­րա­կի մեջ պա­հե­լու հա­սա­նե­լի հնա­րա­վո­րու­թյուն է: Հա­սա­րա­կու­թյու­նը պա­հան­ջում է քծ­նանք ու կեղ­ծիք, ար­տա­քին ներ­կա­յա­նա­լիու­թյուն, Աստ­ված ակն­կա­լում է նո­րո­վի ծնունդ, ներ­քին վե­րա­փո­խում: Հա­սա­րա­կու­թյու­նը թե­լադ­րում է ժպ­տալ, Աստ­ված հոր­դո­րում է ժպ­տալ ան­կեղծ, լի­նել ոչ թե պար­զա­պես ա­ռերևույթ ժպ­տա­ցող շա­հախն­դիր ըն­կե­րա­կից, այլ ան­նենգ ու նվիր­ված ըն­կեր:
Յու­րա­քան­չյուրն ինքն է ո­րո­շում` ո՛ր բա­րո­յա­կա­նու­թյունն է ա­ռա­վել սահ­մա­նակ­ցում աստ­վա­ծա­յին ի­րա­կա­նու­թյա­նը:


Լի­լիթ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ
Գո­րիս

Դիտվել է՝ 2816

Մեկնաբանություններ