Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Ստեղ­ծա­գոր­ծու­թ­յուն­նե­րի տա­րա­ծու­մը կա­րող է վնա­սել հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վուն­քի ի­րա­վա­տե­րե­րին»

«Ստեղ­ծա­գոր­ծու­թ­յուն­նե­րի տա­րա­ծու­մը կա­րող է վնա­սել հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վուն­քի ի­րա­վա­տե­րե­րին»
16.06.2020 | 01:26

Հա­յաս­տա­նյան ա­ռա­ջա­տար հրա­տա­րակ­չու­թյուն­նե­րը հան­դես են գա­լիս «Մի՛ սպա­նիր վաղ­վա գիր­քը» նա­խա­ձեռ­նու­թյամբ։ Նպա­տա­կը հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վուն­քի մա­սին ի­րա­զե­կող ար­շա­վով գր­քե­րի ա­նօ­րի­նա­կան տա­րա­ծում­նե­րի դեմ հա­մա­տեղ պայ­քար ծա­վա­լելն է։ Իսկ մինչ այդ գրա­կան դաշ­տի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ­նե­րին, ըն­թեր­ցա­սեր­նե­րին կոչ ենք ա­նում միա­նալ այս հան­րօ­գուտ շարժ­մա­նը, տա­րա­ծել ար­շա­վի մա­սին տե­ղե­կու­թյու­նը՝ ա­պա­հո­վե­լով էլ ա­վե­լի լայն ի­րա­զե­կում։ «Ի­րա­տե­սը» զրույ­ցի է հրա­վի­րել նա­խա­ձեռ­նու­թյան կազ­մա­կեր­պիչ­նե­րից Ա­ՇՈՏ ԳԱԲ­ՐԻԵ­ԼՅԱ­ՆԻՆ ԵՎ ՌՈ­ԶԱ ԳՐԻ­ԳՈ­ՐՅԱ­ՆԻՆ։

«ԳՐ­ՔԵՐՆ Ա­ՆՕ­ՐԻ­ՆԱ­ԿԱՆ ՃԱ­ՆԱ­ՊԱՐ­ՀՈՎ ՉԻ ԿԱ­ՐԵ­ԼԻ ՏԱ­ՐԱ­ԾԵԼ»
Ռո­զա ԳՐԻ­ԳՈ­ՐՅԱՆ («Է­դիթ Պրինտ» հրա­տա­րակ­չու­թյան հա­սա­րա­կայ­նու­թյան հետ կա­պե­րի և «Մի՛ սպա­նիր վաղ­վա գիր­քը» ար­շա­վի պա­տաս­խա­նա­տու)


-Ին­չու՞ և ինչ­պե՞ս նա­խա­ձեռ­նե­ցիք ար­շա­վը, խն­դի­րը վա­ղուց կար, ու կար­ծես մինչ այս ա­ռանձ­նա­պես պայ­քա­րի մի­ջոց­ներ չեն կի­րառ­վել։
-Տա­րես­կզ­բին ես և մեր հրա­տա­րակ­չու­թյան մար­քե­թին­գի տնօ­րեն Շա­վարշ Կա­րա­պե­տյա­նը նկա­տե­ցինք, որ Հա­յաս­տա­նում մեծ թափ է ստա­ցել գր­քե­րի ա­նօ­րի­նա­կան տա­րա­ծու­մը՝ պատ­ճեն­ված, սկա­նա­վոր­ված և PDF դարձ­րած, ան­գամ լու­սան­կա­րած է­ջե­րի տես­քով։ Մաս­նա­վո­րա­պես, նման ձևով տա­րա­ծում­նե­րը հատ­կա­պես շատ են Ֆեյս­բուք, Ինս­տագ­րամ, Տե­լեգ­րամ և այլ սո­ցիա­լա­կան ցան­ցե­րում։ Մեր հե­ղի­նակ­նե­րից գրող Դա­վիթ Սամ­վե­լյա­նը հատ­կա­պես բախ­վեց այդ խնդ­րին, վեր­ջինս սկ­սել էր պար­բե­րա­բար գրա­ռում­ներ ա­նել, բա­ցատ­րել ըն­թեր­ցող­նե­րին (ան­գամ ան­հա­տա­պես), որ նման ձևով գիրք տա­րա­ծել չի կա­րե­լի։ Այդ շր­ջա­նում օ­րեր էին լի­նում, որ գի­շեր­վա ժա­մը 2-ին գոր­ծըն­կեր­նե­րիս նա­մակ էի ու­ղար­կում՝ հղու­մով՝ «Այս­տեղ ձեր գր­քե­րից կան» մա­կագ­րու­թյամբ։ Ի­րար փո­խան­ցե­լով հղում­նե­րը, Ինս­տագ­րա­մին և Ֆեյս­բու­քին բո­ղոք­ներ ա­նե­լով, սկ­սե­ցինք ար­շա­վի ա­ռա­ջին փու­լը, ո­րը, ըստ էու­թյան, դեռ ար­շավ էլ չէր։ Հե­տո Շա­վարշն ու ես հաս­կա­ցանք, որ պետք է ինչ-որ ա­վե­լի մասշ­տա­բա­յին բան ա­նել՝ միա­վոր­վել։ Միա­վոր­վել՝ ի­րա­կա­նաց­նե­լու կր­թա­կան, դաս­տիա­րակ­չա­կան, ու­սու­ցո­ղա­կան ար­շավ, քա­նի որ շա­տե­րը չգի­տեն կամ չեն հաս­կա­նում, որ, տա­րա­ծե­լով գր­քե­րի պատ­ճեն­ված՝ սկա­նա­վոր­ված և PDF դարձ­րած, ան­գամ լու­սան­կա­րած է­ջե­րը, օ­րենք են խախ­տում։ Վեր­ջին տա­րի­նե­րին ա­ռա­ջին ան­գամ հա­յաս­տա­նյան հրա­տա­րակ­չու­թյուն­նե­րը միա­վոր­վում են՝ հա­մա­տեղ ջան­քե­րով ի­րա­կա­նաց­նե­լու այս ար­շա­վը։ ՈՒ­րախ եմ, որ միա­սին բարձ­րա­ձայ­նե­լու ենք խն­դիր­ներ ու փոր­ձե­լու ենք լու­ծել դրանք։
Ընդ­հա­նուր քն­նարկ­ման ար­դյուն­քում ստեղծ­վեց #ՄիՍ­պա­նիր­Վաղ­վա­Գիր­քը հաշ­թե­գը, որն ամ­բող­ջու­թյամբ ար­տա­հայ­տում է ար­շա­վի գա­ղա­փա­րա­խո­սու­թյու­նը։ Յու­րա­քան­չյուր գր­քի ստեղծ­ման հետևում մեծ թվով մար­դիկ են կանգ­նած՝ հե­ղի­նակ, խմ­բա­գիր, է­ջադ­րող, դի­զայ­ներ, տպագ­րիչ և այլն։ Մյուս կող­մից՝ յու­րա­քան­չյուր հա­ջորդ գիրք ստեղծ­վում է նա­խոր­դի վա­ճառ­քից ստաց­ված ե­կամ­տի շնոր­հիվ։ Այ­սինքն՝ ե­թե այս մի­տու­մը շա­րու­նակ­վի, ա­պա պլա­նա­վոր­ված գր­քե­րը կա­րող են և լույս չտես­նել։ Այդ­պի­սով՝ պետք չէ սպա­նել վաղ­վա գիր­քը։
-Ո՞ր հրա­տա­րակ­չու­թյուն­ներն են միա­ցել ար­շա­վին։
-Ար­շա­վին միա­ցել են «Է­դիթ Պրինտ», «Ան­տա­րես», «Զան­գակ», «Newmag», «Բու­կի­նիստ», «Գր­քա­մոլ», «Դա­րակ», «Էջ», «Կա­րապ», «Գրա­Տուն», «Ար­մավ» հրա­տա­րակ­չու­թյուն­նե­րը։ Բո­լոր հրա­տա­րակ­չու­թյուն­նե­րի մաս­նակ­ցու­թյամբ ի­րա­կա­նաց­վում է մե­ծա­մասշ­տաբ կր­թա­դաս­տիա­րակ­չա­կան ար­շավ՝ ընդ­դեմ գր­քե­րի ա­նօ­րի­նա­կան տա­րած­ման։ Միևնույն ժա­մա­նակ, մյուս հրա­տա­րակ­չու­թյուն­նե­րին, գրա­խա­նութ­նե­րին, գրա­դա­րան­նե­րին, ՀԿ-նե­րին, գրա­կան ա­կումբ­նե­րին, ժա­մա­նա­կա­կից գրող­նե­րին, նկա­րա­զար­դող­նե­րին, թարգ­մա­նիչ­նե­րին և հատ­կա­պես գր­քա­սեր­նե­րին կոչ ենք ա­նում միա­նալ այս հան­րօ­գուտ շարժ­մա­նը՝ տա­րա­ծե­լով մեր կող­մից հրա­պա­րակ­վող տե­ղե­կու­թյուն­ներն ու պաշ­տո­նա­կան՝ #ՄիՍ­պա­նիր­Վաղ­վա­Գիր­քը հաշ­թե­գը՝ ա­պա­հո­վե­լով էլ ա­վե­լի լայն ի­րա­զե­կում։
-Պայ­քա­րի ի՞նչ հս­տակ մե­խա­նիզմ­ներ ու­նեք։
-Նախ, ի­րա­կա­նաց­նում ենք բա­ցատ­րա­կան աշ­խա­տանք ա­նօ­րի­նա­կան տա­րա­ծող­նե­րի հետ։ Զրու­ցում ենք, զգու­շաց­նում, և ե­թե չեն ըն­դու­նում հե­ռաց­նե­լու մեր հոր­դո­րը՝ Ֆեյս­բու­քին և Ինս­տագ­րա­մին նա­մակ ենք գրում՝ կոչ ա­նե­լով ար­գե­լա­փա­կել վեր­ջի­նիս է­ջը, քա­նի որ օգ­տա­տե­րը խախ­տում է մեր հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վուն­քը։ Ար­շա­վի շր­ջա­նա­կում յու­րա­քան­չյուր հրա­տա­րակ­չու­թյուն իր է­ջում հան­դես է գա­լիս ու­ղիղ ե­թե­րով, ո­րում անդ­րա­դարձ է կա­տա­րում հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վունք­նե­րի պահ­պան­ման կարևո­րու­թյա­նը։ Մյուս բո­լոր հրա­տա­րա­կիչ­նե­րը ևս կիս­վում են այդ ե­թեր­նե­րով։ Նա­խա­տե­սում ենք նաև ե­թեր­ներ ժա­մա­նա­կա­կից գրող­նե­րի, թարգ­մա­նիչ­նե­րի մաս­նակ­ցու­թյամբ։ Ի­րա­կա­նաց­նե­լու ենք նաև այլ քայ­լեր, ո­րոնց մա­սին կի­մա­նաք մի փոքր ուշ։
-Կա՞ն ար­ձա­գանք­ներ։
-Ա­յո, կան և շատ հե­տաքր­քիր։ Ինձ հատ­կա­պես ու­րա­խաց­րել են այն ար­ձա­գանք­նե­րը, երբ ըն­թեր­ցող­նե­րը մեկ­նա­բա­նու­թյուն­ներ են թող­նում օ­րի­նա­խախտ­նե­րի է­ջե­րի գրա­ռում­նե­րի տակ կամ էլ մեր է­ջին ու­ղար­կում են օ­րի­նա­խախտ­նե­րի է­ջե­րի հղում­նե­րը՝ գրե­լով՝ այս­տեղ ձեր հրա­տա­րա­կած գր­քից են տե­ղադ­րել։ Այ­սինքն՝ հա­ջող­վում է կա­մաց-կա­մաց մարդ­կանց մտա­ծե­լա­կեր­պը փո­խել։
-Ա­վե­լի շատ խախ­տում են կա­նոն­նե­րը ան­տե­ղյա­կու­թյու­նի՞ց, թե՞ ինչ-ինչ շա­հե­րից ել­նե­լով։
-Մարդ­կան­ցից շա­տե­րը, ով­քեր զբաղ­վում են գր­քե­րի ա­նօ­րի­նա­կան տա­րած­մամբ, ընդ­հան­րա­պես տե­ղյակ չեն, որ օ­րենք են խախ­տում, և երբ սկ­սում ես նրանց բա­ցատ­րել, հաս­կա­նում են ի­րենց սխա­լը։ Այս պա­հին գերն­պա­տա­կը մեկն է՝ կր­թել, դաս­տիա­րա­կել, հաս­կաց­նել մարդ­կանց, որ գր­քերն ա­նօ­րի­նա­կան ճա­նա­պար­հով չի կա­րե­լի տա­րա­ծել։
-Ի՞նչ տա­րած­ված խախ­տում­ներ կան, ի՞նչ պետք է ի­մա­նան մար­դիկ՝ այս կամ այն գիր­քը, ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյունն այս կամ այն կերպ տա­րա­ծե­լիս կամ ձեռք բե­րե­լիս։
-Ինչ­պես նշե­ցի՝ գր­քերն ա­նօ­րի­նա­կան կեր­պով տա­րած­վում են պատ­ճեն­ված, սկա­նա­վոր­ված և PDF դարձ­րած, ան­գամ լու­սան­կա­րած է­ջե­րի տես­քով։ Ե­թե մար­դիկ ցան­կա­նում են է­լեկտ­րո­նա­յին գիրք կար­դալ, կա­րող են դի­մել գիր­քը հրա­տա­րա­կած հրա­տա­րակ­չու­թյա­նը և ձեռք բե­րել տվյալ գր­քի է­լեկտ­րո­նա­յին տար­բե­րա­կը։ Մե­խա­նիզ­մը շատ պարզ է։
-Ստաց­վում է՝ խախտ­վում է նաև ըն­թեր­ցո­ղի ի­րա­վուն­քը, ո­րով­հետև չգի­տի՝ ինչ է կար­դում, ինչ ո­րա­կով, ինչ թարգ­մա­նու­թյամբ։
-Ա­յո, օ­րեն­քից ան­տե­ղյակ­նե­րը շատ հա­ճախ տա­րա­ծում են նաև խոր­հր­դա­յին շր­ջա­նի գր­քե­րի թարգ­մա­նու­թյուն­ներ, ո­րոնք ամ­բող­ջու­թյամբ չեն ար­տա­ցո­լում բնա­գիր գիր­քը, կր­ճատ­ված են, գրաք­նն­ված, ինչ­պես, օ­րի­նակ, Է­րիխ Մա­րիա Ռե­մար­կի գոր­ծե­րի դեպ­քում է։ Սկա­նա­վոր­ված է­ջե­րի ո­րա­կը շատ վատն է. կա­մա թե ա­կա­մա ըն­թեր­ցո­ղի ա­ռող­ջու­թյա­նը ևս կա­րող է վնաս հասց­վել։ Մյուս կող­մից, այդ թարգ­մա­նու­թյուն­ներն ա­նո­րակ են, մար­դիկ կար­դա­ցել են ոչ թե բնա­գի­րը, այլ սղագր­ված տար­բե­րա­կը։
-Ի՞նչ են կար­դում հի­մա մար­դիկ։
-Հաշ­վի առ­նե­լով մեր ֆեյս­բու­քյան է­ջին գր­ված նա­մակ­նե­րի վի­ճա­կագ­րու­թյու­նը և պատ­վեր­նե­րի թի­վը՝ պետք է ա­սեմ, որ այս օ­րե­րին ա­մե­նա­շա­տը գնում են Է­րիխ Մա­րիա Ռե­մար­կի, Ջոն Գրի­նի, Դա­վիթ Սամ­վե­լյա­նի գր­քե­րը, Ա­գա­թա Քրիս­տիի դե­տեկ­տիվ­նե­րը, Ֆիլ Նայ­թի «Կոշ­կա­վա­ճա­ռը», Քըրք Քըր­քո­րյա­նի մա­սին պատ­մող ՈՒի­լյամ Ռեմ­փե­լի «Խա­ղա­ցո­ղը», Գա­լուստ Գյուլ­բեն­կյա­նի մա­սին Ջո­նա­թան Քոն­լի­նի «Պա­րոն հինգ տո­կո­սը», Ան­տուան դը Սենտ-Էք­զյու­պե­րիի «Փոք­րիկ իշ­խա­նը», Է­րիխ Ֆրո­մի «Սի­րե­լու ար­վես­տը», Սթի­վեն Քո­վիի «Ա­մե­նաար­դյու­նա­վետ մարդ­կանց 7 սո­վո­րույթ­նե­րը», Ա­լան Դի­բի «1-է­ջա­նոց մար­քե­թին­գա­յին պլա­նը»։
-Կո­րո­նա­վի­րու­սի թե­մա­յին առ­նչ­վող գր­քեր ար­դեն կա՞ն դր­սում ու ներ­սում, ու պա­հան­ջարկ կա­րո՞ղ են ու­նե­նալ։
-Բո­լո­րո­վին վեր­ջերս Հա­յաս­տա­նում լույս տե­սավ այս թե­մա­յին առ­նչ­վող գիրք։ Աշ­խար­հում տի­րող ի­րա­վի­ճա­կը ո­գեշն­չեց ժա­մա­նա­կա­կից գրող, պա­հանջ­ված հե­ղի­նակ Դա­վիթ Սամ­վե­լյա­նին նոր վի­պակ գրե­լու: Սամ­վե­լյա­նի «Զգու­շա­ցեք, դռ­նե­րը չեն փակ­վում» ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյու­նը, գրո­ղի բնո­րոշ­մամբ, պատ­մու­թյուն է սի­րո և վա­րա­կի ու սի­րով վա­րակ­ված լի­նե­լու մա­սին։ Վի­պա­կը բա­զում խոր­հր­դան­շա­կան տար­րեր է պա­րու­նա­կում: Այն բաղ­կա­ցած է 19 գլ­խից, ին­չը վի­րու­սի ան­վան­ման՝ COVID-19-ի հետ է կապ­ված: Գլուխ­նե­րից միայն վեր­ջի­նը չու­նի վեր­նա­գիր, բայց բո­լոր հար­ցե­րի պա­տաս­խան­ներն ըն­թեր­ցո­ղը կգտ­նի հենց այդ գլ­խում: Ի դեպ, այն առ­կա է նաև «Ա­մա­զո­նում»՝ անգ­լե­րեն տար­բե­րա­կով։

«ԼԱ­ՎԱ­ԳՈՒՅՆ ԼՈՒ­ԾՈՒ­ՄԸ ՀՐԱ­ՏԱ­ՐԱ­ԿԻՉ­ՆԵ­ՐԻ ՄԻ­ՋԵՎ ԵՐԿ­ԽՈ­ՍՈՒ­ԹՅՈՒՆՆ Է»
Ա­շոտ ԳԱԲ­ՐԻԵ­ԼՅԱՆ (բա­նաս­տեղծ, «Դա­րակ» հրա­տա­րակ­չու­թյան տնօ­րեն)
-Օ­րեն­քը կար­գա­վո­րո՞ւմ է գրահ­րա­տա­րակ­չա­կան դաշ­տը, թե՞ ինք­նա­հո­սի է մատն­ված։
-Օ­րեն­քը կար­գա­վո­րում է ցան­կա­ցած ձեռ­նար­կա­տի­րա­կան գոր­ծու­նեու­թյուն, և գրահ­րա­տա­րակ­չա­կան ո­լորտն էլ դրան­ցից է: Պար­զա­պես գրահ­րա­տա­րակ­չա­կան ո­լոր­տը ա­վե­լի հա­ճախ է բախ­վում հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վուն­քի խախտ­ման դեպ­քե­րի, թե­պետ հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վուն­քի խախտ­ման դեպ­քեր կա­րող են հան­դի­պել ցան­կա­ցած ո­լոր­տում: Գրահ­րա­տա­րակ­չա­կան ո­լոր­տը ինչ-որ ա­ռու­մով նաև խո­ցե­լի է, քա­նի որ նրա ստեղ­ծած ար­դյուն­քը կա­րող է տա­րած­վել նաև է­լեկտ­րո­նա­յին ե­ղա­նա­կով, ին­չը ո­լոր­տի զար­գաց­մամբ շա­հագր­գիռ կող­մե­րին մտա­հոգ­վե­լու տե­ղիք է տա­լիս: Նշե­ցի է­լեկտ­րո­նա­յին, բայց նույն վայր­կյա­նին էլ մտա­բե­րե­ցի, որ հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վուն­քի խախտ­ման դեպ­քե­րը ոչ միայն է­լեկտ­րո­նա­յին տի­րույ­թում են, այլև եր­կու հրա­տա­րակ­չի միջև հա­րա­բե­րու­թյուն­նե­րում:
-Գու­ցե շա­տե­րը կա­նոն­նե­րը խախ­տում են ան­տե­ղյա­կու­թյու­նի՞ց։
-Ի­հար­կե մեծ է ան­տե­ղյա­կու­թյան չա­փա­բա­ժի­նը: Գրի, գրա­կա­նու­թյան տա­րա­ծու­մը հա­սա­րա­կու­թյան մեջ հա­մար­վում է շնոր­հա­կալ գործ, և այն տա­րա­ծե­լը են­թադ­րա­բար խրա­խու­սե­լի է հա­մար­վում: Բա­ցի այն, որ ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­նե­րի տա­րա­ծու­մը կա­րող է վնա­սել հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վուն­քի ի­րա­վա­տե­րե­րին, մենք տես­նում ենք նաև այլ խո­տե­լի մի­տում. խախտ­վում են գր­քա­գի­տա­կան, մա­տե­նա­գի­տա­կան դրույթ­նե­րը: Դժ­վար է հաս­կա­նալ՝ մա­տուց­վող տեքս­տը որ հրա­տա­րակ­չու­թյան, որ թվա­կա­նի, ում աշ­խա­տան­քի ար­դյունքն է: Գիր­քը ներ­կա­յաց­վում է 2000 թվա­կա­նի շա­պի­կով, բայց ներ­սում 1936 թվա­կա­նի հրա­տա­րակ­չու­թյան տեքստն է և այլն:
-Ի՞նչ տա­րած­ված խախ­տում­ներ կան, ի՞նչ խն­դիր­ներ, որ խո­չըն­դո­տում են դաշ­տի կար­գա­վոր­մա­նը։
-Մենք ա­վե­լի հա­ճախ խո­սում ենք է­լեկտ­րո­նա­յին տի­րույ­թի խախ­տում­նե­րի մա­սին, սա հա­մա­րում ան­գամ քրեո­րեն հե­տապն­դե­լի: Իսկ ե­թե ես տպա­գիր գիրք եմ գնել և պայ­ման­ներ եմ ստեղ­ծում, որ այդ գիր­քը ի­րար փո­խան­ցե­լով մի քա­նի տաս­նյակ մարդ կար­դա, ար­դյո՞ք դա­տա­պար­տե­լի է: Չէ՞ որ գրա­դա­րան­նե­րը հենց դա են ա­նում: Հարցն ա­վե­լի շատ բա­րո­յա­կան կողմ ու­նի: Իսկ ե­թե գրա­դա­րան­նե­րը ար­դիա­կա­նաց­վեն, ար­դյո՞ք կթույ­լատր­վի հա­ճա­խորդ­նե­րին, ինչ­պես նախ­կի­նում, անվ­ճար օգտ­վել է­լեկտ­րո­նա­յին գր­քե­րից: Բազ­մա­թիվ հար­ցեր կան: Ե­թե մենք դա­տա­պար­տում ենք է­լեկտ­րո­նա­յին տի­րույ­թում անվ­ճար գիրք տա­րա­ծող­նե­րին, ին­չու՞ չենք դա­տա­պար­տում գրա­դա­րան­նե­րին, ո­րոնք, մեկ գիրք գնե­լով, այն հան­րու­թյան սե­փա­կա­նու­թյունն են դարձ­նում: Կա փաստ. գր­քի հա­մար շատ ա­վե­լի քիչ է վճար­վում, քան ի­րա­կա­նում պետք է դրա հա­մար վճա­րեր ըն­թեր­ցո­ղը, և սա ա­ռա­ջաց­նում է մեկ խն­դիր՝ հրա­տա­րա­կի­չը այդ քիչ գու­մա­րով չի կա­րող հո­գալ իր ծախ­սե­րը և հա­ջորդ գիր­քը ստեղ­ծել:
-Կա՞ն հրա­տա­րա­կիչ­ներ, որ գոր­ծում են նկա­տե­լի խախ­տում­ներ­նե­րով, ստ­վե­րում։ Ա­սենք, ե­թե որևէ հրա­տա­րա­կիչ որևէ գործ հրա­տա­րա­կում է՝ չգ­նե­լով հե­ղի­նա­կա­յին ի­րա­վուն­քը, նույն գոր­ծին անդ­րա­դառ­նում է մեկ այլ հրա­տա­րա­կիչ՝ պահ­պա­նե­լով բո­լոր ի­րա­վունք­նե­րը, ո՞վ է շա­հում, ո՞վ տու­ժում, և ի՞նչ կա­րող է ա­նել օ­րեն­քով գոր­ծող հրա­տա­րա­կիչն իր ի­րա­վունք­նե­րը պաշտ­պա­նե­լու հա­մար։
-Ի­հար­կե հան­դի­պում ենք նման դեպ­քե­րի, սա­կայն լա­վա­գույն լու­ծու­մը հրա­տա­րա­կիչ­նե­րի միջև երկ­խո­սու­թյունն է, կար­ծում եմ:
-Մր­ցակ­ցու­թյուն կա՞ հրա­տա­րա­կիչ­նե­րի միջև, ու­զում եմ շեշ­տել՝ ա­ռողջ մր­ցակ­ցու­թյուն։
- Ան­շուշտ: Հատ­կա­պես վեր­ջին տա­րի­նե­րին, երբ պե­տա­կան ա­ջակ­ցու­թյու­նը հան­վեց: Նախ­կի­նում էլ կար մր­ցակ­ցու­թյուն, սա­կայն հա­մա­րում եմ ա­նա­ռողջ, քա­նի որ լի­նում էին ար­տո­նյալ հրա­տա­րակ­չու­թյուն­ներ, ո­րոնք, չգի­տես ին­չու, օգտ­վում էին պե­տա­կան հո­վա­նա­վոր­չու­թյու­նից:
-Մե­կու­սա­ցու­մը, ար­տա­կարգ ի­րա­վի­ճա­կը ի՞նչ խն­դիր­ներ ստեղ­ծե­ցին, և ի՞նչ նոր մտ­քեր, գու­ցե նաև օ­գուտ տվե­ցին։
-Ընդ­հան­րա­պես բո­լոր ձեռ­նե­րեց­նե­րին հու­շե­ցին, որ հա­ճախ կա­րող են լի­նել ան­կան­խա­տե­սե­լի ի­րա­վի­ճակ­ներ, ո­րոնց պետք է պատ­րաստ լի­նել: Նոր հնա­րա­վո­րու­թյուն­նե­րի փնտր­տու­քը, կար­ծում եմ, ար­տա­կարգ ի­րա­վի­ճա­կից հե­տո էլ պետք կգա: Հի­մա պետք է պատ­րաստ լի­նել, որ մենք ու­նե­նա­լու ենք այլ հո­գե­բա­նու­թյամբ ըն­թեր­ցող:
-Նկա­տե՞լ եք՝ ինչ են կար­դում հի­մա մար­դիկ, առ­հա­սա­րակ, կար­դու՞մ են։
-Նախ­կի­նի նման, գու­ցե ա­վե­լի՝ շա­րու­նա­կում են կար­դալ, բայց ըն­թեր­ցո­ղի նոր ո­րակ դեռևս չի նկատ­վում: Կար­դում են այն, ինչ նախ­կի­նում էին կար­դում:
-Նոր գր­քեր, նոր ծրագ­րեր…
-Շատ-շատ են, բայց քա­նի որ մենք ա­մեն շա­բաթ ա­նակն­կալ­ներ ենք ու­նե­նում, ուս­տի դրանց մա­սին չեմ խո­սում, միայն կա­սեմ, որ մենք եր­կար սպա­սեց­նել չենք սի­րում:

Զրու­ցեց Ար­մի­նե ՍԱՐԳ­ՍՅԱ­ՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 10043

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ