Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Կի­սատ-պռա­տու­թ­յան հմայքները

Կի­սատ-պռա­տու­թ­յան հմայքները
10.09.2019 | 00:43
Որևէ նոր­մալ մարդ իր կյան­քում հակ­ված չէ հան­դուր­ժել ա­նո­րո­շու­թյու­նը և ձգ­տում է կոնկ­րե­տու­թյան: Այ­նուա­մե­նայ­նիվ, «ա­յո»-ի ու «ոչ»-ի միջև հաս­տա­տուն ապ­րում է ոչ միայն «չգի­տեմ»-ը, այլև՝ «տես­նենք»-ը, «ոնց կս­տաց­վի»-ն ու «Հե­տոն հե­տո կերևա»-ն: Դա կյան­քը դարձ­նում է բազ­մա­շերտ, ա­նակն­կալ­նե­րով լի ու ան­կան­խա­տե­սե­լի: Ան­հա­տի կյան­քը: Իսկ պե­տու­թյա՞ն: Գեր­տե­րու­թյուն­նե­րը այլ պե­տու­թյուն­նե­րի հետ հա­րա­բե­րու­թյուն­նե­րում կա­րող են ի­րենց թույլ տալ ի­րա­վի­ճակ ու ժա­մա­նակ ձգե­լու մար­տա­վա­րու­թյուն: Ա­վե­լին՝ այդ մար­տա­վա­րու­թյու­նը դարձ­նել ռազ­մա­վա­րու­թյուն, ե­թե չեն ու­զում խն­դիր լու­ծել: Պատ­րաստ չեն լուծ­ման, կամ՝ նպա­տակ ու­նեն ի­րենց ցան­կա­ցած լու­ծու­մը պար­տադ­րել: Դա­տե­լով ՀՀ ներ­քին ու ար­տա­քին քա­ղա­քա­կա­նու­թյան մեջ ար­վող քայ­լե­րից, շնոր­հա­վո­րում եմ բո­լո­րիս, մենք գեր­տե­րու­թյուն ենք: Եվ գլ­խա­վո­րը՝ մենք ակն­հայ­տո­րեն տի­րա­պե­տում ենք ժա­մա­նակն ա­րա­գաց­նե­լու ու դան­դա­ղեց­նե­լու ար­վես­տին՝ ըստ նպա­տա­կա­հար­մա­րու­թյան: Սա ա­ռա­վե­լու­թյուն է, որ չեն ու­նե­ցել ան­գամ Ա­լեք­սանդր Մա­կե­դո­նա­ցին, Հու­լիոս Կե­սարն ու Նա­պո­լեոն Բո­նա­պար­տը: Ե­րե­քին էլ պա­կա­սել է ժա­մա­նա­կը՝ մտադ­րու­թյուն­նե­րը կյան­քի կո­չե­լու ճա­նա­պար­հին: Մենք ա­վե­լին ենք, մենք ժա­մա­նա­կի խն­դիր բնավ չու­նենք՝ ժա­մա­նա­կի գե­տը մեր երկ­րում հո­սում ու կանգ է առ­նում կա­մա­յա­կան: Երկ­րոր­դում եմ շնոր­հա­վո­րանքս, մենք, իս­կա­պես, գեր­տե­րու­թյուն ենք, որ նույ­նիսկ ի­րեն թույլ է տա­լիս ժա­մա­նա­կի հետ հաշ­վի չնս­տել: Եր­րորդ շնոր­հա­վո­րանքն էլ չէի խնա­յի, բայց ես պատ­մու­թյու­նը չեմ: Պատ­մու­թյու­նը կգա ու կա­սի իր ան­բե­կա­նե­լի խոս­քը ժա­մա­նա­կի ու տա­րա­ծու­թյան մեջ մեր ա­րած­նե­րի ու չա­րած­նե­րի հաշ­վեկշ­ռի մա­սին: Իսկ ընդ­հան­րա­պես՝ գեր­տե­րու­թյուն­նե­րը, որ­պես կա­նոն, ոչ թե սպա­սում են պատ­մու­թյան դա­տավճ­ռին, այլ ծրագ­րում են պատ­մու­թյու­նը: ՈՒ, դար­ձյալ որ­պես կա­նոն, ի­րենց ար­տա­քին գոր­ծե­լա­կեր­պից ար­տաք­սել են ա­նո­րո­շու­թյու­նը ու հս­տակ են նպա­տակ­նե­րի, խն­դիր­նե­րի, քայ­լե­րի մեջ, ե­թե ան­գամ, ար­տա­քուստ, հա­կա­ռակն է թվում: Նրանք այդ ի­րա­վուն­քը նվա­ճել են՝ խա­բու­սիկ լի­նե­լու ու խաբս տա­լու: Ի­րենց հա­մար՝ ան­պա­տիժ ու ան­հետևանք: Կամ՝ ար­դյու­նա­վետ: Հենց դա կոչ­վում է մեծ քա­ղա­քա­կա­նու­թյուն: Փաս­տա­ցի՝ մեծ քա­ղա­քա­կա­նու­թյուն ենք վա­րում նաև մենք, բայց սա այն դեպքն է, որ շնոր­հա­վո­րել չեմ կա­րող: Մեզ հա­մար այդ մեծ քա­ղա­քա­կա­նու­թյու­նը լի է սպառ­նա­լիք­նե­րով ու ռիս­կե­րով ու կարճ ո­րակ­վում է՝ բու­մե­րան­գի վե­րա­դարձ, որ նետ­վել է սխալ պա­հին ու սխալ տե­ղից:
Ան­համ­բեր­նե­րը հաս­տատ մտ­քում կա­սեն՝ ի՞նչ եք ծամծ­մում, ա­սե­լիք չու­նեք, գնա­ցեք գրո­ղի ծո­ցը: Եվ չեն սխալ­վի: Ա­սե­լիք չկա, կա մեծ, շատ մեծ դառ­նու­թյուն ու ա­վե­լի մեծ ձանձ­րույթ: Դե ինչ­քա՞ն կա­րե­լի է գրել օր­վա լրա­հո­սի ա­տաղ­ձը դար­ձող ու ոչ մի լու­ծում չս­տա­ցող ի­րա­դար­ձու­թյուն­նե­րի մա­սին: Մարդ ես, սիրտդ ու­րա­խու­թյուն է ու­զում, ու­զում ես վեր­ջա­պես ար­ձա­նագ­րել, որ այս մի խն­դի­րը լուծ­վեց, անց­նում ենք մյու­սին: Ո՞վ թույլ կտա: Ամ­սեա­միս, շա­բա­թից շա­բաթ, օր առ օր գրել ու գրել նույ­նը, ու՞մ է պետք: Ոչ լրագ­րո­ղին, որ լի­նե­լով ան­մեղ՝ դառ­նում է մե­ղա­վոր, ո­րով­հետև երբ եր­կիրդ դո­փում է տե­ղում, նաև դու ես պատ­ճա­ռը:
Օ­րի­նակ, որ ՌԴ-ում շա­րու­նա­կում է գոր­ծել օ­րեն­քը, որն ար­գե­լում է օ­տա­րերկ­րյա վա­րոր­դա­կան ի­րա­վունք ու­նե­ցող ան­ձանց աշ­խա­տել, բա­ցա­ռու­թյամբ այն եր­կր­նե­րի, որ­տեղ ռու­սե­րե­նը երկ­րորդ պե­տա­կան լե­զու է: 3 տա­րի Երևա­նը չի կա­րո­ղա­նում օ­րեն­քում փո­փո­խու­թյան հաս­նել: Թե­պետ կա ԵԱՏՄ, ու դա խախ­տում է ԵԱՏՄ կա­նոն­նե­րը: Եվ՝ ակն­հայտ է, որ ա­նի­մաստ է Հա­յաս­տա­նում ռու­սե­րե­նը երկ­րորդ պե­տա­կան լե­զու հայ­տա­րա­րել՝ այդ­քան ռուս չկա միա­տարր բնակ­չու­թյամբ մեր երկ­րում, ի տար­բե­րու­թյուն, ա­սենք, Ղա­զախս­տա­նի, որ­տեղ, ռուս­նե­րը մեծ տո­կոս են, թե­պետ հե­ռա­նում են՝ տն­տե­սա­կան պատ­ճառ­նե­րով: Կամ՝ որ­քա՞ն կա­րե­լի է գրել աղ­բի մա­սին: «Սա­նի­թե­քի» սա­գան նման է մերժ­ված սի­րո պատ­մու­թյան, երբ եր­կուսն էլ մե­ղադ­րում են մի­մյանց ձա­խող­ված ճա­կա­տագ­րի հա­մար՝ չըն­դու­նե­լով սե­փա­կան սխալ­նե­րը: Փո­խա­դարձ սի­րո ու պա­տե­րազ­մի այս փու­լում «Սա­նի­թե­քը» դա­դա­րեց­րել է աղ­բա­հա­նու­թյու­նը ու հայ­տա­րա­րել, որ ի­րեն վճար­վող գու­մա­րից պահ­վել է 300 մի­լիոն ՀՀ դրամ: Քա­ղա­քա­պե­տա­րա­նը հար­ցի լու­ծու­մը տես­նում է «Սա­նի­թե­քի» հետ պայ­մա­նագ­րի լու­ծար­ման մեջ: Ի­րա­կա­նում՝ այս լու­ծու­մը կար ի սկզ­բա­նե, բայց նո­րին մե­ծու­թյուն ըն­թա­ցա­կար­գը պա­հան­ջում էր, որ քա­ղա­քում մշ­տա­կան տոն լի­նի կա­տու­նե­րի ու առ­նետ­նե­րի հա­մար՝ գար­նա­նը, ամ­ռա­նը, աշ­նա­նը: Գու­ցե նաև ձմ­ռա­նը:
Աղ­բը՝ Երևա­նի այ­ցե­քարտ: Ին­չո՞վ զբո­սաշր­ջա­յին գո­վազդ չէ: Նոու հաու: Տա­րի­ներ ա­ռաջ աղ­բի մեջ կո­րած Նեա­պո­լը չմո­ռա­ցած­նե­րը կվ­կա­յեն, որ լավ աշ­խա­տող գո­վազդ է՝ բո­լոր եր­կր­նե­րի լրատ­վա­մի­ջոց­նե­րի ա­ռա­ջին լու­րը լի­նե­լու հա­մար: Նրանց բախ­տը բե­րեց՝ քա­ղա­քա­պե­տը դե­րա­սան չէր, ոչ էլ վար­չա­պետն էր քա­ղա­քա­պե­տի ընտ­րու­թյան քա­րո­զար­շա­վը վա­րել: ՈՒ ընդ­հան­րա­պես՝ աղ­բի մշա­կույթ սո­վո­րեք, դուք դեռ եր­կար եք ապ­րե­լու աղ­բի հետ:
Կամ՝ ձեր ա­կանջ­նե­րը չե՞ն նվ­վում Ա­մուլ­սար լսե­լիս: Ի­մոնք տն­քում են: Պե­տա­կան կա­ռա­վար­ման հա­մա­կար­գի կաթ­վա­ծա­հա­րու­թյունն ու ո­րո­շում կա­յաց­նե­լու ան­կա­րո­ղու­թյու­նը ողջ հմայ­քով ա­մեն օր ներ­կա­յաց­վում են ՀՀ հպարտ ու շար­քա­յին քա­ղա­քա­ցի­նե­րին իբրև վար­չա­պե­տի հրա­վի­րած խոր­հր­դակ­ցու­թյուն, հան­դի­պում, քն­նար­կում: Գրո­ղը տա­նի՝ ի՞նչ եք այդ­քան քն­նար­կում: Կամ՝ հան­քը աշ­խա­տում է: Կամ՝ չի աշ­խա­տում: Կի­սահ­ղի չեն լի­նում՝ ե­րե­խա կամ կու­նե­նաս, կամ չես ու­նե­նա: Հեր­թը հա­սավ Ա­մուլ­սա­րի գոր­ծով քնն­չա­կան խմ­բի ղե­կա­վար Յու­րա Ի­վա­նյա­նի նկատ­մամբ ծա­ռա­յո­ղա­կան քն­նու­թյուն սկ­սե­լուն՝ Ի­վա­նյա­նի ոչ ա­նա­չառ լի­նե­լու տե­ղե­կու­թյու­նը ստու­գե­լու հա­մար: Դե լավ, է­լի: Շր­ջա­կա մի­ջա­վայ­րի նա­խա­րա­րու­թյու­նը նո­րից վար­չա­պե­տին է ներ­կա­յաց­րել Ա­մուլ­սա­րի՝ Շր­ջա­կա մի­ջա­վայ­րի ազ­դե­ցու­թյան նոր գնա­հատ­ման անհ­րա­ժեշ­տու­թյան եզ­րա­կա­ցու­թյու­նը։ Բա այս­քան ժա­մա­նակ որ­տե՞ղ էիք, ի՞նչ էիք ա­նում: Տե­ղա՞նքն է փոխ­վել, տա­րե­րա­յին ա­ղե՞տ է ե­ղել, նոր ի­րա­վի­ճա՞կ է ստեղծ­վել, ի՞նչ նոր ՇՄԱԳ: ՈՒ՞մ հա­մար: Դեռ ինչ­քա՞ն ենք լսե­լու, որ վերջ­նա­կան ո­րո­շում չկա, քն­նար­կում­նե­րը շա­րու­նակ­վում են: Չկա լու­ծում, երբ գայ­լե­րը կուշտ կլի­նեն, ոչ­խար­նե­րը՝ ողջ: Ինչ­քա՞ն կա­րե­լի է բնա­պահ­պան­նե­րին դնել պատ­վան­դա­նին ու եր­կր­պա­գել: Պատ­կե­րաց­նու՞մ եք որևէ ժո­ղովր­դա­վա­րա­կան պե­տու­թյուն, որ­տեղ բնա­պահ­պան­նե­րը թույլ չեն տա­լիս հանք շա­հա­գոր­ծել՝ փա­կե­լով ճա­նա­պար­հը, ին­չի՞ հա­մար են ի­րա­վա­պահ­նե­րը: Ոս­տի­կա­նու­թյուն չկա՞ երկ­րում: Այդ հայ­րե­նա­սեր բնա­պահ­պան­նե­րը ին­չու՞ չեն փա­կում Սոտ­քի ճա­նա­պար­հը, ին­չու՞ չեն բո­ղո­քում աղ­բի ու հր­դեհ­նե­րի հետևանք­նե­րից: Ո­րով­հետև փո­ղը կոնկ­րետ գոր­ծի հա­մա՞ր են տվել: Այլ խնդ­րի պատ­վեր չու­նե՞ն: Ան­ցած շա­բաթ Ա­մուլ­սա­րի գոր­ծում ձեռ­քե­րը տա­քաց­րեց նաև ՍԾԿ-ն: Ին­չու՞ չօգտ­վի ձրի ինք­նա­գո­վազ­դի շան­սից: Ժի­րայր Սէ­ֆի­լյա­նը ի­րեն դրեց Պու­տի­նի խոս­նա­կի տե­ղը ու Կրեմ­լի խո­հա­նո­ցի գի­տա­կու­թյամբ բա­ցատ­րեց, որ Ռու­սաս­տա­նը օր ա­ռաջ ու­զում է ձեր­բա­զատ­վել Փա­շի­նյա­նից: Պարզ է, որ մինչև հի­մա քա­ղա­քա­կան դաշտ մտ­նե­լու սո­ղանցք ՍԾԿ-ն չէր գտ­նում: Հին մար­գա­րեու­թյուն­նե­րը չգոր­ծե­ցին, հա­սա­րա­կու­թյու­նը չու­նի ՍԾԿ-ի կա­րի­քը: Ո՞վ, ե­թե ոչ Ժի­րայր Սէ­ֆի­լյա­նը պի­տի հայ­տա­րա­րեր՝ Ա­մուլ­սա­րի շա­հա­գործ­ման ո­րոշ­ման դեպ­քում կլի­նի քա­ղա­քա­կան ցն­ցում. նախ­կին իշ­խա­նու­թյու­նը սպա­սում է շա­հա­գործ­ման ո­րոշ­մա­նը, որ Ռու­սաս­տա­նի օգ­նու­թյամբ գնա ցն­ցում­նե­րի: ՈՒ՞մ է վա­խեց­նում: Ե­թե ոչ իր նման­նե­րին, որ ռուս­նե­րի պո­չը բռ­նած՝ ու­զում են ի­րենց բա­ժի­նը ստա­նալ: Հույժ հայ­րե­նա­սի­րա­կան կու­սակ­ցու­թյան հա­մար ան­վա­յել պահ­վածք է, ե­թե ընդ­հան­րա­պես, ՍԾ-ն կա­րե­լի է կու­սակ­ցու­թյուն ան­վա­նել: ԱՆ-ի գրան­ցու­մը ո­չինչ չի նշա­նա­կում՝ կու­սակ­ցու­թյու­նը պի­տի ա­ռա­քե­լու­թյուն ու պա­հան­ջարկ ու­նե­նա: Ա­մուլ­սա­րի չշա­հա­գործ­ման դեպ­քում, միան­շա­նակ, «Լի­դիա­նը» կդի­մի մի­ջազ­գա­յին ար­բիտ­րաժ: Տա­նուլ կտա՞, թե՞ կշա­հի Հա­յաս­տա­նը, հար­ցի մի կողմն է: Ա­վե­լի կարևոր է հար­ցը, որ Հա­յաս­տա­նը կորց­նում է տն­տե­սու­թյու­նը զար­գաց­նե­լու ռեալ ճա­նա­պարհ, փա­կում է ար­տա­սահ­մա­նյան ներդ­րում­նե­րի մուտ­քը ու ինք­նահռ­չակ­վում ան­հու­սա­լի գոր­ծըն­կեր: Ար­տա­քին քա­ղա­քա­կան ցն­ցում­նե­րը վե­րա­ճե­լու են ներ­քա­ղա­քա­կան ցն­ցում­նե­րին: Սա հաս­կա­նա­լու հա­մար Պու­տի­նի քար­տու­ղար պետք չէ լի­նել: Ա­մուլ­սա­րը վճ­ռում է Հա­յաս­տա­նի ինք­նիշ­խա­նու­թյան և Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի՝ իբրև վար­չա­պե­տի, փոր­ձա­ռու­թյան ու ռիս­կի հար­ցը: Ե­թե կուլ գնաց պո­պու­լիզ­մին ու կա­յաց­րեց հան­քը չշա­հա­գոր­ծե­լու ո­րո­շում, դա լի­նե­լու է քա­ղա­քա­կան ու տն­տե­սա­կան պար­տու­թյուն­նե­րի սկիզբ: Ե­թե վար­կա­նի­շի ժա­մա­նա­կա­վոր ան­կու­մով կա­յաց­րեց հան­քը շա­հա­գոր­ծե­լու ո­րո­շում, նոր հե­ռան­կար­ներ է բա­ցե­լու Հա­յաս­տա­նի ու ՔՊ-ի ա­ռաջ՝ նաև հա­ջորդ ընտ­րու­թյուն­նե­րում հաղ­թե­լու շան­սով: Նիկոլ Փաշինյանի զրույցն էլ քաղաքացու հետ Ամուլսարի հարցով իրավիճակային խոսք էր։
Խոր­հր­դա­րա­նը կա­րող է 2 պատ­գա­մա­վոր կորց­նել. ՔՊ պատ­գա­մա­վոր Էդ­գար Ա­ռա­քե­լյա­նը ԱԺ նա­խա­գա­հին ման­դա­տը վայր դնե­լու դի­մում է ներ­կա­յաց­րել: ԼՀԿ-ն նույնն է ակն­կա­լում Ար­ման Բա­բա­ջա­նյա­նից, որ դուրս է ե­կել խմ­բակ­ցու­թյու­նից՝ ըն­դար­ձակ ու հու­զա­ռատ բա­ցատ­րու­թյուն­նե­րով: Ի՞նչ է ա­սում Ար­ման Բա­բա­ջա­նյա­նը: Նոր՝ ո­չինչ: Նա թե իբրև լրագ­րող, թե քա­ղա­քա­կան գոր­ծիչ՝ ծնունդն ու ար­դյունքն է քա­ղա­քա­կան այն հա­մա­կար­գի, որ պի­տի քան­դեր հե­ղա­փո­խու­թյու­նը, բայց դեռ մտմ­տում է: Ի հետևանս հայ­տն­վում են ան­հատ­ներ, որ ա­մեն ինչ մեր­ժե­լու ու ժխ­տե­լու ար­տո­նու­թյունն են ի­րենց վե­րագ­րում՝ մատ­նա­ցու­ցե­լով այ­լոց ու ան­տե­սե­լով սե­փա­կան սխալ­նե­րը: Չի բա­ցառ­վում, որ Ար­ման Բա­բա­ջա­նյա­նը ևս մի տնա­բույծ կու­սակ­ցու­թյուն բա­ցի: Հա­յաս­տա­նում նոր տրենդ է՝ կու­սակ­ցու­թյուն­նե­րը սն­կե­րի պես են ա­ճում: Իսկ կու­սակ­ցա­պե­տե­րը տեր են փո­խում՝ ինչ­պես հան­քա­փո­րը՝ ձեռ­նոց­նե­րը: Ե­րեկ Սերժն ու Մի­շիկն էին, ձեռ­քի հետ էլ սնու­ցում էին Հո­վիկ Աբ­րա­հա­մյանն ու Գա­գիկ Ծա­ռու­կյա­նը, այ­սօր կլի­նեն ու­րիշ­նե­րը: Սկզ­բունք չու­նե­նա­լը սկզ­բունք դարձ­րած՝ կլի­նեն նաև այլք, որ հանձն կառ­նեն այլ պե­տու­թյան շա­հեր պաշտ­պա­նել վար­ձավ­ճա­րով, բայց ներ­կա­յա­նալ խս­տիվ ազ­գա­սեր ու ա­պա­գա­յա­մետ: Նրանց կեն­սու­նա­կու­թյան պա­րարտ հո­ղը մթ­նո­լորտն է, որ­տեղ ո­չինչ չի փոխ­վել: Էդ­մոն Մա­րու­քյա­նը ակն­կա­լում է, որ ԼՀԿ-ով ԱԺ մտած պատ­գա­մա­վո­րը վայր կդ­նի ման­դա­տը՝ ԱԺ կա­նո­նա­կար­գով ան­կախ պատ­գա­մա­վոր հաս­կա­ցու­թյուն չկա: Հե­տո ի՞նչ: Իսկ ին­քը, ինչ­պես Ար­ման Բա­բա­ջա­նյա­նը, ընտ­րու­թյուն­նե­րից ա­ռաջ տե­սա­կետ չփո­խե՞ց՝ արևմտյան ար­ժեք­նե­րի փո­խա­րեն, որ դա­վա­նում էր մինչ այդ, շեշ­տը դնե­լով… Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի փա­ռա­բա­նու­թյան վրա: Այլ ար­ժեք այդ ժա­մա­նակ չկար: Քա­նի դեռ հա­սա­րա­կու­թյու­նը ըն­դու­նում է քա­ղա­քա­կան կեր­պա­րա­նա­փո­խու­թյու­նը ու չի պատ­ժում գա­ղա­փար­նե­րին դա­վա­ճա­նե­լու հա­մար, ի­րա­վի­ճակ չի փոխ­վե­լու: ՈՒ դեռ շա­տերն են նույն դո­փա­պա­րը պա­րե­լու՝ հա­վակ­նե­լով մե­նա­պա­րո­ղի դե­րին:
Ա­նա­հիտ Ա­ԴԱ­ՄՅԱՆ
Հ. Գ. Նույն շար­քից է ՍԴ ո­րո­շու­մը: Ար­դեն մեղ­վա­պահ Գա­գիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը բո­լոր ի­րա­վունք­ներն ու­նի Հրայր Թով­մա­սյա­նին հարց­նե­լու՝ դու՞ էլ ես Սո­ղո­մոն ար­քա­յի դափ­նի­նե­րին հա­վակ­նում: ՍԴ-ն սեպ­տեմ­բե­րի 4-ին հրա­պա­րա­կեց Ռո­բերտ Քո­չա­րյա­նի դի­մու­մի վե­րա­բե­րյալ ո­րո­շու­մը: ՍԴ ո­րո­շու­մից հե­տո վերս­կս­վե­ցին հա­կա­սա­կան մեկ­նա­բա­նու­թյուն­ներ: ՈՒ՝ ի՞նչ: Ո­չինչ: Մենք ըն­տե­լա­ցել ենք տա­րաբ­նույթ մեկ­նա­բա­նու­թյուն­նե­րին, մեզ դժ­վար է զար­մաց­նել: Զար­մա­նա­լի է, սա­կայն, որ դա­դա­րել ենք հար­ցեր տալ: Օ­րի­նակ՝ ին­չու՞ են երկ­րորդ նա­խա­գա­հին զր­կում տաս­նա­մյակ­նե­րով ի­րեն ուղղ­ված մե­ղադ­րանք­նե­րը հեր­քե­լու հնա­րա­վո­րու­թյու­նից: Նրա իսկ պաշտ­պան­նե­րը: Նա կա­րող է ան­ձեռ­նմ­խե­լի լի­նել օ­րեն­քի ա­ռաջ, իսկ ժո­ղովր­դի՞: Ե՞րբ ենք դուրս գա­լու կի­սատ-պռա­տու­թյան ինք­ներս մեզ շնոր­հած կար­գա­վի­ճա­կից: Աշ­խար­հի վրա կա՞ մի հարց, ո­րին Հա­յաս­տա­նը հս­տակ պա­տաս­խան տա: Թե՞ կի­սատ-պռա­տու­թյան հմայք­ներն են այն մի­ջա­կայ­քը, որ­տեղ գե­րա­դա­սում ենք ապ­րել ու գոր­ծել՝ հա­մա­րե­լով մեզ պաշտ­պան­ված: Չհարց­նեմ, չէ՞, ո՞րն է Ար­ցա­խի հար­ցում մեր կոնկ­րետ տե­սա­կե­տը: Թե՞ հարց­նեմ, որ ար­ձա­նագ­րեմ՝ չկա, կա ներ­քին ու ար­տա­քին օգ­տա­գործ­ման հայ­տա­րա­րու­թյուն­նե­րի դայ­ջեստ, ո­րի միակ հմայ­քը հա­կա­սու­թյուն­նե­րի կծիկն է: Հի­մա Ար­ցա­խը Հա­յաս­տան է, և վե՞րջ: Թե՞ մադ­րի­դյան սկզ­բունք­նե­րի շուրջ բա­նակ­ցում ենք, ու՝ ա­ռանց Ար­ցա­խի: Նման դի­վա­նա­գի­տու­թյուն ի­րենց թույլ են տա­լիս գեր­տե­րու­թյուն­նե­րը, ու­րեմն ին­չու՞ մենք գեր­տե­րու­թյուն չենք: Թե՞ ենք, բայց միայն մենք գի­տենք:
Դիտվել է՝ 2096

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ