Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Տղեր­քը խո­հա­նո­ցում

Տղեր­քը խո­հա­նո­ցում
03.07.2020 | 00:08
Կո­րո­նա­վի­րու­սը մտավ հու­լիս ա­վե­լի հզոր, քան գար­նանն էր: Պա­րե­տա­տան նիս­տերն ու ճե­պազ­րույց­նե­րը չեն պա­տաս­խա­նում գլ­խա­վոր հար­ցին՝ այս պատ­մու­թյու­նը ե՞րբ է ա­վարտ­վե­լու: Բժշ­կա­գետ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը ու սուրբ Ար­սե­նը չգի­տեն՝ պի­կին հա­սե՞լ ենք, պիկ ու­նե­նա­լու՞ ենք: Հա­յաս­տա­նում գյու­տեր ե­ղան կո­րո­նա­վի­րու­սի դեմ պայ­քա­րում, որ աշ­խար­հը չգ­նա­հա­տեց: Մի քա­նի ան­խելք եր­կր­ներ պատ­վաս­տա­նյութ են ստեղ­ծում, Հա­յաս­տա­նը ա­մե­նաար­դյու­նա­վետ ելքն է գտել՝ վար­չա­պետն ու իր 11 ա­ռա­քյալ­նե­րը (շր­ջա­կա մի­ջա­վայ­րի ա­ռա­քյա­լին ճա­նա­պար­հին կորց­րինք) Երևա­նում, մարզ­պետ­նե­րը մար­զե­րում դի­մակ­ներ են բա­ժա­նում: Են­թադր­վում է, որ մո­գա­կան դի­մակ­ներ են, նվա­զա­գույ­նը 39000 քա­ռա­կու­սի կի­լո­մետր շա­ռավ­ղով դուրս են վռն­դում վի­րու­սին: Պայ­մա­նով՝ մար­դիկ պի­տի դի­մակ դնեն, իսկ նրանք չեն դնում: Կամ՝ դնում են տեղ-տեղ: Ա­վե­լի հա­ճախ՝ ոչ մի տեղ:
…Որևէ մե­կի մտ­քով անց­նու՞մ է՝ ին­չու՞ ՀՀԿ-ն 2008-ին ո­րո­շեց Աժ նա­խա­գահ Տիգ­րան Թո­րո­սյա­նին պաշ­տո­նան­կել ու նա­խա­գահ դարձ­նել մե­կին, որ պատ­գա­մա­վոր չէր: ՈՒ՝ ա­րեց: Հո­վիկ Աբ­րա­հա­մյանն ար­դեն նա­խա­գա­հա­կա­նի եվ­րա­ռե­մոնտն ա­վար­տել էր ու սկ­սել էր խան­գա­րել՝ պետք էր մի տեղ տե­ղա­վո­րել, վար­չա­պետ Տիգ­րան Սարգ­սյա­նին այդ պա­հին հնա­րա­վոր չէր պաշ­տո­նան­կել: Զո­հա­բեր­վեց Տիգ­րան Թո­րո­սյա­նը, որ ա­նակն­կալ դար­ձել էր Աժ նա­խա­գահ: Երկ­րորդ, թե եր­րորդ փոր­ձից: Ա­ռա­ջի­նը չս­տաց­վեց՝ 2001-ին Աժ նա­խա­գահ Ար­մեն Խա­չատ­րյա­նը հրա­ժա­րա­կան տվեց ու չտ­վեց: Մինչ փոր­ձում էին հաս­կա­նալ՝ տվեց, թե՞ չտ­վեց, Տիգ­րան Թո­րո­սյանն աշ­խա­տա­սե­նյա­կի դռա­նը հար­ցազ­րույց էր տա­լիս ու ա­սում, որ ԱԺ-ն նա­խա­գահ չու­նի, ՀՀԿ թեկ­նա­ծուն ինքն է: Ին­քը չէր: Չե­ղավ նաև 2003-ին ըն­տր­ված ԱԺ-ում, երբ ա­նակն­կալ քա­ղա­քա­կան ո­րոշ­մամբ, որ կա­յա­ցել էր Բաղ­րա­մյան 26-ում, ԱԺ նա­խա­գահ ըն­տր­վեց ոչ թե քա­ղա­քա­կան մե­ծա­մաս­նու­թյուն ՀՀԿ-ից, այլ՝ ՕԵԿ-ից: Նա­խա­գահ Ռո­բերտ Քո­չա­րյա­նը ՀՀԿ-ի հետ հույ­սեր չէր կա­պում, այն­քան չէր կա­պում, որ …ստեղծ­վեց ԲՀԿ-ն: Ինչ­պես Ար­թուր Բաղ­դա­սա­րյա­նը դուրս սպր­դեց հս­կո­ղու­թյու­նից՝ հա­մար­վե­լով հա­ջորդ նա­խա­գա­հի թեկ­նա­ծու, Բաղ­րա­մյան 26-ի խո­հա­նո­ցի դե­ղա­տոմ­սով ու սե­փա­կան աշ­խա­տա­կազ­մի «հրա­շա­մա­նուկ­նե­րի» ո­րո­գայ­թով հար­կադ­րա­կան հրա­ժա­րա­կան տվեց, այն­պես էլ Աժ նա­խա­գահ, ա­պա՝ վար­չա­պետ Հո­վիկ Աբ­րա­հա­մյա­նը սկ­սեց խա­ղեր տալ ու… գե­տե­րի, ա­ռու­նե­րի պատ­մու­թյու­նը գի­տեք: Գոտ­կա­տե­ղից մի թիզ ներքև եր­կա­րու­թյամբ շր­ջազ­գես­տով աղ­ջիկ­ներն ու ժե­լեած մա­զե­րով կամ քրեա­կան ան­ցյա­լով տղա­նե­րը ԱԺ-ում հայ­տն­վե­ցին Հո­վիկ Աբ­րա­հա­մյա­նի ձեռ­քով՝ ի հա­շիվ տաս­նյակ­նե­րով աշ­խա­տան­քից ա­զատ­վող­նե­րի ու հաս­տիք­նե­րի բազ­մա­պատկ­ման: Բաղ­րա­մյան 26-ի խո­հա­նո­ցում կոփ­ված ԹԻՄ էր ե­կել Աժ, իբր բա­րե­փո­խում­ներ էր ա­նում: Տղա­նե­րի ու աղ­ջիկ­նե­րի զվար­ճա­սեր թի­մի հրա­մա­նով շա­բա­թը մեկ վե­րա­նո­րոգ­վում էին աշ­խա­տա­սե­նյակ­նե­րը, ի­րենց հա­գած շր­ջազ­գեստ­նե­րի գույ­նով՝ փոխ­վում էին վա­րա­գույր­նե­րը: Յու­րա­յին­նե­րի ու օ­տար­նե­րի սկզ­բուն­քով վե­րա­կազ­մա­վոր­վում էին Աժ վար­չու­թյուն­նե­րը, փոխ­վում էին հա­վա­տար­մու­թյան եր­դում տված­ներն ան­գամ: Խո­հա­նո­ցի շե­ֆի ման­կու­թյան ըն­կեր­նե­րի ու քա­ղա­քա­կան «ախ­պե­րու­թյան» «բա­րե­փո­խում­նե­րի» շր­ջագ­ծում չհայ­տն­վե­լու հա­մար պետք էր միջ­նոր­դու­թյուն Բաղ­րա­մյան 26-ի խո­հա­նո­ցից կամ… Ռո­բերտ Քո­չա­րյա­նից: Հո­վիկ Աբ­րա­հա­մյա­նը՝ հա­վա­տար­մու­թյան եր­դում­ներ շռայ­լե­լով Սերժ Սարգ­սյա­նին՝ խա­ղում էր եր­կու ուղ­ղու­թյամբ ու չէր թաքց­նում նա­խա­գահ դառ­նա­լու հա­վակ­նու­թյուն­նե­րը: Դեռ 2009-ից: Նա դառ­նում էր վտան­գա­վոր՝ տա­րած­քա­յին կա­ռա­վար­ման նա­խա­րա­րի պաշ­տո­նում հասց­րել էր ա­մեն տեղ իր մարդ­կանց դնել ու… փող ու­ներ ոչ պա­կաս, քան ի­րենք: Պատ­մու­թյու­նը պտտ­վում էր խո­հա­նո­ցից խո­հա­նոց: Պաշ­տո­նան­կու­թյուն­ներ ու նշա­նա­կում­ներ, ո­րոնց ի­մաստն ու հետևան­քը քա­ղա­քա­կան առևտուրն էր, ոչ թե պե­տու­թյան ու ժո­ղովր­դի շա­հը: ՀՀԿ-ի պատ­մու­թյու­նը, ցա­վոք, մեծ դա­վա­ճա­նու­թյան պատ­մու­թյուն է՝ ա­մեն հա­ջորդ նա­խա­գահ դե­յու­րե հար­գե­լով՝ դե­ֆակ­տո «ոչն­չաց­նում էր» նախ­կի­նի մարդ­կանց՝ յու­րա­յին­նե­րով շր­ջա­պա­տե­լով ի­րեն, շար­քա­յին­նե­րը գի­տեին սկզ­բուն­քը՝ կամ դու ես ու­րա­նում, կամ՝ քեզ: Չե՞ս ու­զում, չե՞ս կա­րող, կգան նրանք, որ այդ ար­հես­տը ար­վես­տի են հասց­րել:
Քա­ղա­քա­կան է­լի­տան ապ­րում էր ջունգ­լի­նե­րի օ­րեն­քով՝ դի­մա­նում է ու­ժե­ղը: ՈՒ­ժե­ղա­նում ես փո­ղով ու ՇԵ­ՖԻՆ ծա­ռա­յե­լով: Մենք ապ­րում էինք այդ խո­հա­նո­ցում եփ­ված «ճա­շե­րով»: Խո­հա­նոց, որ­տեղ ոչ մե­կը մյու­սի պատ­րաս­տած ու­տես­տը չէր համ­տե­սի՝ կյան­քի հա­մար վտան­գա­վոր էր: Այ­սօր այդ «խո­հա­նո­ցի» տղերքն ու աղջ­կեր­քը հա­ճույ­քով հրա­ժեշտ են տվել Շե­ՖԻՆ, բայց ոչ ի­րենց հա­վակ­նու­թյուն­նե­րին: Նրանք զգա­ցել են իշ­խա­նու­թյան համն ու հո­տը, և այլևս ի­րենց քիմքն ու­րիշ համ ու քիթն ու­րիշ բույր չի ըն­դու­նում: Նրան­ցից ոչ մե­կի մտ­քով չի ան­ցել նե­րո­ղու­թյուն խնդ­րել՝ չու­նեն սխալ­նե­րի գի­տակ­ցու­թյուն: Նրանք ան­ցել են բո­լո­րին ու ա­մեն ին­չի մի քա­նի ան­գամ դա­վա­ճա­նե­լու ու­ղին ու հի­մա ներ­կա­յա­նում են վե­րին ա­տյա­նի ճշ­մար­տու­թյան մու­նե­տիկ­ներ: Դա է «խո­հա­նո­ցի տղեր­քի» կեն­սա­փի­լի­սո­փա­յու­թյու­նը: Նրանք չգի­տեն, որ հնա­րա­վոր էր կու­սակ­ցու­թյու­նից կու­սակ­ցու­թյուն չթռ­չել, ու­ժե­ղից ու­ժեղ տի­րոջ գիր­կը չնետ­վել՝ հա­վա­տար­մու­թյան հեր­թա­կան եր­դու­մը տալ՝ նա­խոր­դը դր­ժե­լով: Նրանք… մե­ղա­վոր չեն: Խա­ղի կա­նոն­ներն էին այդ­պի­սին, նրանք քայ­լում էին գլուխ­նե­րի վրա­յով, ԱԱԾ-ի մա­կար­դա­կի «բա­ցա­հայ­տում­ներ» ու մատ­նու­թյուն­ներ էին ա­նում՝ ով ում մե­կե­նասն է, ով ում մար­դը՝ ի­րա­կա­նից: Վս­տահ էին, որ ի­րենց դեմ խաղ չկա, խիա­րը միշտ թարս է ա­ճե­լու, հա­վեր­ժու­թյան ճա­նա­պարհն է անց­նում Մե­լիք-Ա­դա­մյա­նով: Նրանց խա­բե­ցին, ու հի­մա չեն հաշտ­վում ի­րենց կար­գա­վի­ճա­կի հետ: Խո­հա­նոց են ո­րո­նում, որ ի­րենց նո­րից կե­րակ­րեն, սո­վոր չեն ի­րենց հաշ­վին ապ­րել:
…Երբ օր­վա ընդ­դի­մու­թյու­նը օր­վա իշ­խա­նու­թյան հետ սկ­սում է խա­ղալ նույն խա­ղը՝ հայ­ցեր ներ­կա­յաց­նե­լով դա­տա­խա­զու­թյուն, ա­մեն ինչ ընկ­նում է իր տե­ղը: Փաս­տա­ցի՝ խո­հա­նո­ցը չի փա­կել դռ­նե­րը: Փաս­տա­ցի՝ սուտ էր՝ ես սխալ էի, դու ճիշ­տը, սխալ են բո­լո­րը, ճիշ­տը դեռ ոչ ոք ոչ մե­կին չի ա­սում: Դա է «խո­հա­նո­ցի» ի­մաս­տը՝ ճա­շի բա­ղադ­րա­տոմ­սը ոչ ոք չպի­տի ի­մա­նա՝ հին ըն­տա­նե­կան ա­վան­դույթ է, սուրբ սո­վո­րույթ: Պե­տա­կան գաղտ­նիք՝ վեր­ջա­պես: Մինչև հի­մա: Ի­րա­կա­նում ո­չինչ չի փոխ­վել, ՀԱ­ՄԱ­ԿԱՐԳ չի փոխ­վել: Հին հա­մա­կար­գը փո­խում է նոր հա­մա­կար­գը: Հա­յաս­տա­նում թավ­շե հե­ղա­փո­խու­թյու­նը ե­ղավ հա­մա­կար­գի ներ­սում, կա­ռա­վար­ման փի­լի­սո­փա­յու­թյուն չփոխ­վեց, կա­ցու­թաձև չփոխ­վեց: Նույ­նիսկ ա­ռանց­քա­յին պաշ­տո­նյա­նե­րի փո­փո­խու­թյունն ընտ­րո­վի է: Հա­վա­տար­մու­թյան եր­դու­մի սկզ­բուն­քով: Փոխ­վել է խո­հա­նո­ցի հաս­ցեն, կամ հի­մա խո­հա­նո­ցին ա­սում են «կուխ­նի»: Գոր­ծում է օ­մեր­տա­յի օ­րեն­քը՝ լռու­թյան, եր­բեք չա­սել, ինչ ար­գել­ված է վտան­գա­վոր է կա­րիե­րա­յին: Եր­բեմն՝ ուղ­ղա­կի կյան­քին: Եվ, ու­րեմն, հա­վեր­ժա­կան հարց է՝ ին­չու՞ ԱԺ ոչ մի նա­խա­գահ մեկ գու­մա­րում չի պաշ­տո­նա­վա­րել՝ սկ­սած Գե­րա­գույն Խոր­հր­դի նա­խա­գահ Լևոն Տեր-Պետ­րո­սյա­նից մինչև Ա­րա Բաբ­լո­յան: Գու­ցե՝ Ա­րա­րատ Միր­զո­յան: Այս մեկ հար­ցի ա­ռանց­քի շուրջ հնա­րա­վոր է հա­վա­քել Հա­յաս­տա­նի եր­րորդ հան­րա­պե­տու­թյան պատ­մու­թյու­նը՝ հրա­ժա­րա­կան­նե­րով, պաշ­տո­նան­կու­թյուն­նե­րով, ա­հա­բեկ­չու­թյամբ ու ընտ­րու­թյուն­նե­րով, որ խո­հա­նո­ցում ո­րոշ­ված նշա­նա­կում­ներ էին:
…Իսկ գու­ցե նաև մենք ենք «խո­հա­նո­ցի» ժո­ղո­վուրդ՝ մեզ հե­տաք­րք­րում է ու­տե­լի­քը՝ նյու­թը, սո­վոր չենք մտա­ծել բարձր մա­տե­րիա­նե­րի մա­սին՝ տիե­զեր­քի, հո­գու, կյան­քի ի­մաս­տի, պե­տու­թյան դե­րի, քա­ղա­քա­ցու պար­տա­կա­նու­թյուն­նե­րի ու ի­րա­վուն­քի, սի­րո ու Աստ­ծո: Երբ մար­դը մո­ռա­նում է Աստ­ծուն, ի­րեն է հա­մա­րում աստ­ված ու ո­րո­շում, որ կա­րող է տնօ­րի­նել ոչ միայն իր, այլև ու­րիշ­նե­րի ճա­կա­տա­գի­րը: Ցա­վոք, ոչ բո­լո­րի փոր­ձերն են ձա­խող­վում, լի­նում են նաև ժա­մա­նա­կա­վոր հա­ջո­ղու­թյուն­ներ: Եվ՝ դառ­նում են բո­լո­րիս ձա­խոր­դու­թյու­նը, ո­րով­հետև մար­դը հո­գու, սր­տի, մտ­քի ու մարմ­նի միաս­նու­թյուն է, չի կա­րող «հա­ցի­վը» սպա­նել «բա­նի­վը»: Ոչ այն պատ­ճա­ռով, որ «Ի սկզ­բա­նէ Բանն էր», այլ այն պատ­ճա­ռով, որ Բա­նը նաև հաց է:
…Ես վս­տահ եմ, որ վար­չա­պետ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը մե­ծա­գույն հա­ճույ­քով հրա­ժեշտ կտա իր ա­ռա­քյալ­նե­րի կե­սին՝ հա­մոզ­ված, որ ար­ժա­նի չեն իր հետ աշ­խա­տե­լու ԲԱՐՁՐ Ա­ՌԱ­ՔԵ­ԼՈՒ­ԹՅԱ­ՆԸ, բազ­միցս ու­րա­ցել են ի­րեն մինչև աք­լո­րա­կանչ ու հե­տո էլ, բայց ստիպ­ված է պա­հել ձեռ­քի տակ, որ չհայ­տն­վեն այն­տեղ, ուր գնում են իր կադ­րե­րը՝ կե­սը Ռու­սաս­տան, կե­սը՝ իր դեմ դուրս գա­լու: Վս­տա­հա­բար՝ նա այն­քան չի խո­րա­ցել պատ­մու­թյան մեջ, որ Մար­կոս Տու­լիոս Ցի­ցե­րո­նի նա­մակ­նե­րը կար­դա­ցած կամ Հու­լիոս Կե­սա­րի կյան­քը ու­սում­նա­սի­րած լի­նի ու Հին Հռո­մի օ­րի­նա­կով՝ իբրև դիկ­տա­տոր, որ Հռո­մում նշա­նա­կո­վի պաշ­տո­նյա էր՝ ո­րո­շա­կի ի­րա­վունք­նե­րով ու պար­տա­կա­նու­թյուն­նե­րով, իր թշ­նա­մի­նե­րին նշա­նա­կի բարձր պաշ­տոն­նե­րում, որ աչ­քի ա­ռաջ լի­նեն ու աշ­խա­տան­քով ծան­րա­բեռ՝ չհասց­նեն դա­վադ­րել: Կե­սարն էլ սխալ­վեց՝ թշ­նա­մի­նե­րը չդա­վադ­րե­ցին, բա­րե­կամ­նե­րը Սե­նա­տում սպա­նե­ցին: 23 հո­գով, որ ոչ ոք մե­ղա­վոր չլի­նի: Բո­լո­րը, ու­րեմն՝ ոչ մե­կը: Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը հա­սել է մինչև Պապ թա­գա­վոր ու ա­վե­լին չի ու­զում պար­զել: Նա ևս ան­ցել է խո­հա­նո­ցով, գի­տի խո­հա­նո­ցի օ­րեն­քը, օ­մեր­տա­յի օ­րեն­քը, և՝ որ աշ­խարհն օ­րենք­նե­րով չի կա­ռա­վար­վում: Իսկ ե­թե այդ­պես չէ՝ նա ի­րեն հա­տուկ պա­թոս-պոռթ­կու­մով՝ վա­ղուց հրա­ժեշտ տված կլի­ներ ի­րենց սպա­ռած նա­խա­րար­նե­րին, Աժ-ից ման­դա­տը վերց­րած ու տուն ու­ղար­կած կլի­ներ խա­ղեր տվող պատ­գա­մա­վոր­նե­րին: Եվ՝ լուրջ կվե­րա­բեր­վեր վար­չա­պե­տի պաշ­տո­նին ու իր խոս­քին: Հենց սկ­սեր լուրջ վե­րա­բեր­վել, քայլ կա­ներ ու բյու­ջեն զար­մա­նա­զան օ­րենք­նե­րով լց­նե­լու փո­խա­րեն տն­տե­սու­թյան կա­ռուց­վածք կփո­խեր, կսկ­սեր նոր հա­մա­կարգ կա­ռու­ցել, որ գու­ցե դեմ է քա­ղա­քա­գի­տու­թյա­նը, տրա­մա­բա­նու­թյա­նը, սո­վո­րույթ-ա­վան­դույթ­նե­րին, բայց ա­մեն հե­ղա­փո­խու­թյուն, ե­թե ՀԵ­ՂԱ­ՓՈ­ԽՈՒ­ԹՅՈՒՆ է, ու­նի իր տրա­մա­բա­նու­թյու­նը, սո­վո­րույթն ու ա­վան­դույ­թը: Ե­թե որևէ մե­կը կցան­կա­նա ա­ռար­կել, որ վար­չա­պե­տը հենց Նոր Հա­յաս­տան ու նոր հա­մա­կարգ է կա­ռու­ցում, թող թվար­կի, թե ԻՆՉ ու ԻՆՉ­ՊԵՍ: Խո­րին խնդ­րանք՝ ՍԴ-ի օ­րի­նա­կը չբե­րեք, ա­ռա­վել ևս, որ ՍԴ դա­տա­վոր­նե­րի թեկ­նա­ծու­նե­րի մեջ ՔՊ-ն Գա­գիկ Ջհան­գի­րյա­նի ա­նունն է տա­լիս… Ի­մա՝ դեռ շատ կհի­շեք Հրայր Թով­մա­սյա­նին: Գա­գիկ Հա­րու­թյու­նյա­նին էլ հե­տը:
…Այ­սօր­վա Հա­յաս­տա­նում ա­մե­նա­բարձր վճար­վող աշ­խա­տան­քը Ա­մուլ­սա­րի բնա­պահ­պանինն է: Երբ Սևա­նը կա­նա­չել էր 2019-ին, մի բնա­պահ­պան չա­սաց՝ սպա­նում են, փր­կեք, մեր հարս­տու­թյունն է: Ինչ­պես չի ա­սում հի­մա, երբ նո­րից կա­նա­չում է: Երբ 2019-ին Երևա­նը աղ­բի մեջ էր, մի բնա­պահ­պան չա­սաց՝ վա­րա­կի բույն է, մար­դու ա­ռող­ջու­թյան ի­րա­վունք է խախտ­վում: Հա­յոց քա­ջա­րի բնա­պահ­պան­նե­րը կառ­չել են Ա­մուլ­սա­րին, ո­րով­հետև միակ դեպքն է, որ շա­հա­գոր­ծո­ղը հյու­սի­սից չէ: Ա­րա­րա­տի մար­զի, Կո­տայ­քի մար­զի բնակ­չու­թյու­նը կա­րող է թու­նա­վոր­վել ու մեռ­նել, Վա­յոց ձո­րը սր­բա­զան վայր է, ոնց կա­րե­լի է, որ «ռսի օրհ­նած ոտ» չդիպ­չի: Ե­թե օ­տա­րահ­պա­տակ չեն բնա­պահ­պան­նե­րը, պի­տի հաս­կա­նան, որ Ա­մուլ­սա­րը Հա­յաս­տա­նից ան­կախ տա­րածք չէ, նույն պե­տու­թյան մեջ է ու պի­տի ծա­ռա­յի պե­տու­թյա­նը, ոչ թե ի­րենց գր­պա­նին: ՈՒ դա Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի իշ­խա­նու­թյան հեր­թա­կան պար­տու­թյունն է՝ քա­ղա­քա­կան ու տն­տե­սա­կան:
…ՈՒ ի՞նչ ա­նենք, որ խո­հա­նո­ցի դռ­նե­րը կող­պենք: Ո­չինչ: Պետք է այդ «ճա­շը» չու­տել: Օ­տար­նե­րի ու յու­րա­յին­նե­րի բա­ժա­նու­մը սպա­նում է ԳՈՐ­ԾԻ ի­մաստն ու բո­վան­դա­կու­թյու­նը: Չա­փա­նիշ պետք է ու­նե­նալ ու մեկ էլ՝ ԱՐ­ԺԵ­ՀԱ­ՄԱ­ԿԱՐԳ, և՝ տա­բու­ներ, որ դառ­նում են սկզ­բունք: Քա­նի «Խո­հա­նո­ցի տղեր­քը» սո­ված են, շա­րու­նա­կե­լու են «կե­րակ­րել» հե­քիաթ­նե­րով, ա­սես, մենք այս երկ­րում չենք ապ­րել, չգի­տենք՝ ով ով է, ով ինչ է ա­րել ու ինչ չի ա­րել հա­նուն ու ընդ­դեմ: «Հա­նուն»՝ սե­փա­կան շա­հի, «ընդ­դե­մը» ի­րենց շա­հին դի­մադ­րող­նե­րի, որ ի­րենց ման­կա­պար­տե­զից չէին, ոչ էլ դպ­րո­ցից, ոչ էլ փո­ղո­ցից: Ի­րենք հրա­մա­յող էին, մնա­ցած­նե­րը պի­տի կա­տա­րող լի­նեին: Կամ՝ չլի­նեին: ԹԻ­ՄԻ օ­րեն­քով, չէ՞ որ ա­մեն ղե­կա­վար ի­րա­վունք ու­նի աշ­խա­տել իր ցան­կա­ցած մար­դու հետ՝ ըստ Աժ հեր­թա­կան նա­խա­գահ Գա­լուստ Սա­հա­կյա­նի: Հե­տո ինչ, որ օ­րեն­քին դեմ է, կարևո­րը ...մարդ­կու­թյունն է… ՈՒղ­տե­րին ա­պա­ցու­ցիր, որ ուղտ ես, երբ չես:
Ա­նա­հիտ Ա­ԴԱ­ՄՅԱՆ
Հ.Գ. Ողջ լե­րուք: Սե­փա­կան խո­հա­նոց ու­նե­ցեք, ո­րի ար­մա­տը… խոհն է ու խոր­հե­լը:
Դիտվել է՝ 6549

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ