Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Կան լավ մասնագետներ, կան ոչ այնքան, և կան այնպիսիք, որոնք իրավունք չունեն նույնիսկ դասավանդելու»

«Կան լավ մասնագետներ, կան ոչ այնքան, և կան այնպիսիք,  որոնք իրավունք չունեն նույնիսկ դասավանդելու»
09.10.2014 | 19:47

Մշակութային կրթության ոլորտն ունի ռազմավարական նշանակություն և մշակույթի նախարարության քաղաքականության գերակա ուղղություններից մեկն է: Այս մասին «Իրատես de facto» ակումբում ասաց մշակույթի նախարարության ժամանակակից արվեստի վարչության գլխավոր մասնագետ ԼԻԼՅԱ ՆԻԿՈՅԱՆԸ, նշելով, որ ոլորտը բարելավելու համար նախարարությունը իրականացնում է նպատակային բազմաթիվ ծրագրեր ու միջոցառումներ: Որպես օրինակ, դեռևս 2007-ին հաջողությամբ իրականացվել է ՀՀ երաժշտական և արվեստի դպրոցների ազգային, լարային, փողային գործիքների ուսուցման ծրագիրը, ինչի շնորհիվ ամեն տարի ավելի քան 2000 երեխա անվճար ուսուցման հնարավորություն է ստանում: Ծրագրի շնորհիվ վերաբացվել են մեծ թվով բաժիններ երաժշտական և արվեստի դպրոցներում:

«Կարևորվում է նաև հաշմանդամություն ունեցող երեխաների բացահայտումը: Ստեղծվել է տեղեկատվական բանկ, և այդ երեխաները պարբերաբար մասնակցում են տարբեր միջոցառումների: Հոկտեմբերի 13-ին, օրինակ, մեկնարկում է ավանդական դարձած «Սպիտակ ձեռնափայտ» փառատոնը, որն իրականացնում է Դիանա Գուրցկայան, և մեր երեխաները մասնակցելու են այդ միջոցառմանը»,- հավելեց Լիլյա Նիկոյանը:
2013-ից մշակույթի նախարարության աջակցությամբ անցկացվող աննախադեպ ծրագրի մասին լրագրողներին տեղեկացրեց ՀՀ վաստակավոր արտիստ, Երևանի պետական կոնսերվատորիայի դաշնամուրային ֆակուլտետի դեկան, պրոֆեսոր ԱՐՄԵՆ ԲԱԲԱԽԱՆՅԱՆԸ: Նրա փոխանցմամբ` նոր ծրագիրը կոչված է Հայաստանի Հանրապետության և Լեռնային Ղարաբաղի տաղանդավոր կատարողների բացահայտմանն ու զարգացմանը: Նախընտրական դժվարին փուլ անցած 10-20 տարեկան 15 երիտասարդ երաժիշտներն ընդգրկվել են ծրագրում` դաշնամուր, ջութակ և թավջութակ մասնագիտություններով:
«Ամեն տարի հրավիրյալ մասնագետների և խորհրդատուների հետ քննարկում ենք նրանց հաջողությունները, աճը և նորից անցկացնում ենք լսումներ: Նրանք, ովքեր տարվա ընթացքում չեն արդարացնում իրենց (որովհետև տաղանդ ունենալը դիագնոզ չէ, պետք են նաև շատ ուրիշ նախադրյալներ՝ երաժիշտ դառնալու համար), փոխարինվում են, գալիս են նորերը: Մենք հույս ունենք, որ 3-4 տարվա ընթացքում կունենանք 15 երեխաների ցուցակ, ովքեր, իրոք, համապատասխանում են «բացառիկ տաղանդ ունեցող երիտասարդներ» անվանմանը»,- ասաց պրոֆեսոր Բաբախանյանը: Ի դեպ, որոշ փոփոխություններ արդեն եղել են: «Բացառիկ տաղանդները» մայրաքաղաքից են, ինչպես նաև Արցախից և հայաստանյան մարզերից` Գավառից, Գյումրիից, Արարատից, Աբովյանից: Նրանց հետ աշխատում են լավագույն մասնագետները, նրանց հնարավորություն է տրվում ելույթ ունենալու հայաստանյան լավագույն բեմերում և ոչ միայն, հովանավորվում է նաև մասնակցությունը միջազգային վարպետության դասերին, միջազգային մրցույթներին և այլն:
Մշակույթի նախարարության աշխատակիցը հավելեց, որ ծրագիրը շարունակական է, իր բնույթով ամենօրյա աշխատանք է. «Մենք երեխային բուն դպրոցից չենք հանում, եթե նա սովորում է Կոտայքի մարզում, մնում է իր դպրոցում և ուսուցչի հետ է ընդգրկվում այդ ծրագրում: Հրավիրյալ մասնագետները և խորհրդատուները շաբաթը երկու անգամ երեխայի հետ անցկացնում են դաս, որին ներկա է լինում ուսուցիչը»:
Ինչ վերաբերում է մշակութային կրթության ոլորտի խնդիրներին, Լիլյա Նիկոյանի խոսքով, խնդիրներից մեկը օրենսդրական դաշտի կարգավորումն է` արվեստի և երաժշտական դպրոցների կարգավիճակի վերաբերյալ: «Նախարարությունը ներկայացրել է նախագիծ կրթության և գիտության նախարարությանը: Այդ դպրոցների համար մենք ուզում ենք սահմանել նոր կրթական տիպ, ինչպես որ կան հանրակրթական դպրոցներ, միջին մասնագիտական, բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ»,- ասաց նա:
Բանախոսը առանձնացրեց նաև երաժշտական գործիքների մաշվածության խնդիրը, փաստելով սակայն, որ 2013-ին մեկնարկել է նոր ծրագիր, որով քայլ առ քայլ փորձում են լրացնել այդ բացը: «Քսան տարուց ավելի դպրոցները պետականորեն չեն համալրվել երաժշտական գործիքներով, իսկ եղած գործիքների մաշվածությունը բացասաբար է անդրադառնում ուսումնական գործընթացի վրա: Արդեն անցյալ տարի տրամադրել ենք գործիքներ, ծրագիրը կլինի շարունակական»:
Արմեն Բաբախանյանի խոսքով` մարզերում խնդիրներից մեկը դասախոսական կազմն է, որը բավական թերի է։ «Կան լավ մասնագետներ, կան ոչ այնքան, և կան այնպիսիք, որոնք իրավունք չունեն նույնիսկ դասավանդելու: Դա պրոցես է, որ բավական դժվար է վերափոխելը, մենք փորձում ենք օգնել, որ գոնե մեր տաղանդավոր երեխաները «չսպանվեն» այնտեղ: Եվ ինչո՞վ կարող ենք օգտակար լինել. միայն մեր գիտելիքով»,- ասաց նա:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 23145

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ