Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Նկարիչ ու թիֆլիսցի ազնվական

Նկարիչ ու թիֆլիսցի ազնվական
11.12.2018 | 01:27

Նիկօն նկարիչ էր: Բայց նկարիչ, որի ստեղծագործական ներաշխարհ այլոց մուտքը փակ էր: Եվ թե որևէ մեկի համար իր այդ դուռը բա՞ց էր՝ չգիտեմ: Ինքն էր, իր կտավները, իր աշխատանքները և ամենևին կարիք չուներ որևէ մեկի ինչ-որ բան բացատրել: Ամեն փորձ ներքաշելու նրան ինչ-ինչ խոսակցության մեջ մատնված էր անհաջողության. կասեր մի քանի բառ ու՝ վերջ:


Առհասարակ սակավախոս, ներամփոփ, արտաքին հուզականությունից զերծ մարդ էր, երբեք չէր վիճաբանում կամ բանավիճում: Սովորաբար այդպես վարվում են կյանքի ահռելի փորձ ունեցող իմաստունները: Անգամ ապագա կնոջը՝ Փիրուզա Մելիքսեթյանին, սիրահետում էր անսովոր զուսպ (շատ տարիներ առաջ անձամբ եմ մեկ-երկու անգամ ականատես եղել): Եվ դա զարմանալի միություն էր, մի կողմից՝ կնոջ եռանդուն, հուզախառն, կրքոտ սկզբունքայնությունը, մյուս կողմից՝ իր պաղարյուն, սառնասիրտ դատողականությունը: Թերևս, հակակշիռների կայուն, անխախտ, անդավաճան միասնություն էր:
Շուրջ 45 տարի առաջ Նիկօն Սփյուռքահայության հետ մշակութային կապի կոմիտեի «Սովետական Հայաստան» ամսագրի գեղարվեստական խմբագիրն էր, ես էլ՝ մամուլի բաժնի աշխատակից: Միջանցքի տարբեր ծայրերում էինք և, բնականաբար, ամեն օր հանդիպում էինք, բայց առօրյա խոսակցություններ վարելը նրա հետ անիմաստ էր, գլխովին իր գործի, իր մտահղացումների մեջ էր: Եվ միայն վերջին տարիներին, իր քչախոսության տաբուն խախտելով, հաճախակի հիշում էր Սփյուռքի կոմիտեի նախագահի տեղակալ և ամսագրի գլխավոր խմբագիր Վահագն Դավթյանին, որը բարձր էր գնահատել իրեն որպես նկարիչ և ըստ ամենայնի ոգևորել:


Աշխատանքի բերումով ես լավ եմ ուսումնասիրել թիֆլիսահայոց կյանքն ու գործունեությունը և ամենայն պատասխանատվությամբ վկայում եմ՝ Նիկօն թիֆլիսցի, ոչ՝ թբիլիսցի, ազնվականի տիպար էր: Կեղծ է այն կարծրատիպը, թե վրացիներն էին Թիֆլիսի ազնվականները: Դարեր շարունակ Թիֆլիսը եղել է հայաքաղաք, որտեղ ապրում էին բազմաթիվ հայ ազնվականներ: Ես չգիտեմ Նիկոլայ Մանուկյանի գերդաստանի ճյուղագրական պատմությունը, բայց ամեն անգամ Նիկօյին տեսնելիս՝ ձիգ, բարձրահասակ, հանդարտ, մշտապես կոկ ու ճաշակով հագնված, աչքիս առաջ հառնում էր ազնվականի կերպարը:
Եվ հիմա, ցավն ու ափսոսանքը ներսս գցած՝ այսքանը կարողացա գրել:
Կորստի զգացումը դեռ թարմ է…
Ընկեր է մահացել…
Երևանը կորցրել է իր ներկապնակի ամենավառ գույներից մեկը…


Խաչատուր ԴԱԴԱՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4243

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ