Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Կար­ծում եմ` Վա­նա­ձո­րի դրա­մա­տի­կա­կան թատ­րո­նի 90-ա­մ­յա հո­բե­լ­յա­նը կն­շենք բա­րե­կարգ շեն­քում»

«Կար­ծում եմ` Վա­նա­ձո­րի դրա­մա­տի­կա­կան թատ­րո­նի 90-ա­մ­յա հո­բե­լ­յա­նը կն­շենք բա­րե­կարգ շեն­քում»
08.11.2019 | 01:52

Վա­նա­ձո­րի Հով­հան­նես Ա­բե­լյա­նի ան­վան պե­տա­կան դրա­մա­տի­կա­կան թատ­րո­նում ըն­թա­նում են Ար­շակ Սե­միր­ջյա­նի «Թան­կար­ժեք դիակ» թա­տեր­գու­թյան բե­մադր­ման փոր­ձե­րը: Ա­ռա­ջ­նա­խա­ղը նա­խա­տես­վում է դեկ­տեմ­բե­րի սկզ­բին, ո­րից հե­տո կսկս­վեն ա­մա­նո­րյա ներ­կա­յա­ցում­նե­րը: Դեկ­տեմ­բե­րի 20-30-ին փոք­րիկ հան­դի­սա­տե­սը հնա­րա­վո­րու­թյուն կու­նե­նա դի­տե­լու Սո­ֆյա Սո­ղո­մո­նյա­նի բե­մադ­րած «Բու­րա­տի­նո­յի ա­մա­նո­րյա ար­կած­նե­րը»: Այս մա­սին «Ի­րա­տե­սին» տե­ղե­կաց­րեց թատ­րո­նի լրատ­վու­թյան և հա­սա­րա­կայ­նու­թյան հետ կա­պե­րի պա­տաս­խա­նա­տու ԳՈՌ ՓԵ­ԼԵ­ՇՅԱ­ՆԸ: Մեր զրույ­ցը թատ­րո­նի ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան կյան­քի, ձեռք­բե­րում­նե­րի, հան­դի­սա­տես-թատ­րոն կա­պի, շեն­քա­յին պայ­ման­նե­րի, ինչ­պես նաև մո­տե­ցող հո­բե­լյա­նա­կան տար­վա մա­սին է:

-Հով­հան­նես Ա­բե­լյա­նի ան­վան պե­տա­կան դրա­մա­տի­կա­կան թատ­րո­նը Ղա­զախս­տա­նի Ակ­տաու քա­ղա­քում կա­յա­ցած «Ա­բիշ Ա­լե­մի» (Ա­բի­շի աշ­խար­հը) մի­ջազ­գա­յին թա­տե­րա­կան փա­ռա­տո­նից վե­րա­դար­ձել էր մր­ցա­նա­կով: Սա կարևոր ի­րա­դար­ձու­թյուն էր թատ­րո­նի կյան­քում:
-Ա­յո, Վա­նա­ձո­րի դրա­մա­տի­կա­կան թատ­րո­նը ներ­կա­յաց­րել է Մար­կե­սի «Ես միայն զան­գա­հա­րե­լու եմ ե­կել» հո­գե­բա­նա­կան դրա­ման` ե­րի­տա­սարդ ռե­ժի­սոր Մա­րիամ Մնա­ցա­կա­նյա­նի բե­մադ­րու­թյամբ` ար­ժա­նա­նա­լով հանձ­նախմ­բի ան­թա­քույց հիաց­մուն­քին: Հրա­վի­րող կող­մը նշել է, որ վեր­ջին ա­վե­լի քան 30 տա­րի­նե­րին Ղա­զախս­տա­նում հայ­կա­կան որևէ թա­տե­րա­խումբ չի հյու­րըն­կալ­վել: Նշեմ նաև, որ հայ­կա­կան պատ­վի­րա­կու­թյու­նը հրա­վեր է ստա­ցել Թուրք­մենս­տա­նից և Ի­րա­նից` մաս­նակ­ցե­լու փա­ռա­տո­նե­րի նույն ներ­կա­յաց­մամբ:
-Լոռ­վա մշա­կու­թա­յին կյանքն աշ­խու­ժաց­նե­լու, թատ­րոն-հան­դի­սա­տես կա­պը ամ­րաց­նե­լու հար­ցում ի՞նչ դեր ու­նի ա­վան­դա­կան դար­ձած «Թա­տե­րա­կան Լո­ռի» փա­ռա­տո­նը:
-«Թա­տե­րա­կան Լո­ռին» անց­կաց­վում է եր­կու տա­րին մեկ: Այս տա­րի Ա­բե­լյա­նա­կան 3-րդ հան­րա­պե­տա­կան փա­ռա­տո­նը և «Թա­տե­րա­կան Լո­ռի» մի­ջազ­գա­յին 25-րդ փա­ռա­տո­նը ներ­կա­յա­ցան միաս­նա­կան ծրագ­րով՝ նվիր­ված Հով­հան­նես Թու­մա­նյա­նի ծնն­դյան 150-ա­մյա­կին: Բա­ցու­մը տե­ղի ու­նե­ցավ Վա­նա­ձո­րի դրա­մա­տի­կա­կան թատ­րո­նում՝ «Ա­նուշ» ներ­կա­յաց­ման ա­ռաջ­նա­խա­ղով: Ներ­կա­յաց­ման ռե­ժի­սո­րը թատ­րո­նի գե­ղար­վես­տա­կան ղե­կա­վար, ՀՀ ժո­ղովր­դա­կան ար­տիստ Վա­հե Շահ­վեր­դյանն է։ Մեր «Ա­նուշն» ա­ռանձ­նա­նում է ժա­մա­նա­կա­կից ե­րաժշ­տա­կան-պա­րա­յին լու­ծում­նե­րով: Ներ­կա­յա­ցու­մը սիր­վեց, թեև թա­տե­րա­սեր­նե­րից ո­մանք ա­սում էին՝ սպա­սում էինք Լոռ­վա բնաշ­խար­հը, կո­լո­րի­տը ներ­կա­յաց­նող պատ­կեր­նե­րի:
-Ձեր Ա­նուշն ինք­նաս­պան չի՞ լի­նում:
-Ա­նուշն ու Սա­րոն հան­դի­պում են Կե­նաց ծա­ռի մոտ` եր­կն­քում: Դե­բե­դը`՝ ճա­կա­տագ­րի տես­քով, մարմ­նա­վո­րում է դե­րա­սա­նու­հի Ար­մի­նե Վեր­մի­շյա­նը: Ա­նու­շի ու Սա­րո­յի սի­րո պատ­մու­թյունն այլ լու­ծում է ստա­նում: Ման­րա­մաս­նե­րը` ներ­կա­յաց­ման մեջ:
-«Թա­տե­րա­կան Լո­ռին» դու՞րս է գա­լիս Վա­նա­ձո­րից:
-«Թա­տե­րա­կան Լո­ռին» Ա­լա­վեր­դիում մեկ­նար­կեց Կա­մե­րա­յին ե­րաժշ­տա­կան թատ­րո­նի «Ա­նուշ» ներ­կա­յաց­մամբ: Եվ ա­մեն օր թե՛ Ա­լա­վեր­դիում, թե՛ Վա­նա­ձո­րում, թե՛ Սպի­տա­կում, թե՛ Ստե­փա­նա­վա­նում հա­յաս­տա­նյան բո­լոր թատ­րոն­նե­րը, նաև Թբի­լի­սիի Պետ­րոս Ա­դա­մյա­նի ան­վան հայ­կա­կան պե­տա­կան թատ­րո­նը, Ճա­պո­նիա­յից ժա­մա­նած թա­տե­րա­խում­բը ներ­կա­յա­նում էին թու­մա­նյա­նա­կան ներ­կա­յա­ցում­նե­րով: Փա­ռա­տո­նը փակ­վեց Գրի­գոր Նա­րե­կա­ցու «Մա­տյան ող­բեր­գու­թյան» պոե­մի հի­ման վրա բե­մադր­ված մո­նո­ներ­կա­յաց­մամբ: Բե­մում էր մեր թատ­րո­նի դե­րա­սան, ժո­ղովր­դա­կան ար­տիստ Հա­կոբ Ա­զի­զյա­նը: Բե­մադ­րու­թյու­նը Վա­հե Շահ­վեր­դյա­նինն է, իսկ ներ­կա­յա­ցու­մը նվիր­ված էր Ա­զի­զյա­նի 80-ա­մյա­կին: Հա­վե­լեմ նաև, որ փա­ռա­տո­նի բո­լոր մաս­նա­կից­նե­րին տրա­մադր­վե­ցին մաս­նակ­ցու­թյան դիպ­լոմ և Հով­հան­նես Թու­մա­նյա­նի հա­տըն­տի­րը: Թատ­րո­նի ճե­մաս­րա­հում ներ­կա­յաց­վե­ցին Թեն­գիզ Մի­կո­յան­ցի` Լո­ռին պատ­կե­րող բնան­կար­նե­րը: Ի դեպ, և՛ հա­տըն­տի­րը, և՛ ցու­ցադ­րու­թյու­նը մեզ սի­րով տրա­մադ­րել էր «Լո­ռու ձոր» հայ­րե­նակ­ցա­կան միու­թյան նա­խա­գահ Սեր­գո Ե­րի­ցյա­նը:
-Ի՞նչ կա­սեք թատ­րո­նի խա­ղա­ցան­կի մա­սին: Հա­ճա՞խ եք թար­մաց­նում:
-Խա­ղա­ցան­կում կան մեկ տաս­նյա­կից ա­վե­լի բազ­մա­ժանր ներ­կա­յա­ցում­ներ՝ դրա­մա, լի­րի­կա­կան կա­տա­կեր­գու­թյուն, հո­գե­բա­նա­կան, աբ­սուր­դի, պատ­մա­կան դրա­մա­ներ, ման­կա­կան ներ­կա­յա­ցում­ներ և այլն: Ա­մեն տա­րի 4-5 ա­ռաջ­նա­խաղ ենք ու­նե­նում: Այս տա­րի թատ­րո­նի խա­ղա­ցան­կը հա­մալ­րել են «Վա­րազ­դատ», «Սմ­բակ­ներ», «Սե՞ր, թե՞ քուանշ», «Ես միայն զան­գա­հա­րե­լու եմ ե­կել», «Ա­նուշ» ներ­կա­յա­ցում­նե­րը: Դեկ­տեմ­բե­րին «Թան­կար­ժեք դիակ» ներ­կա­յաց­ման ա­ռաջ­նա­խա­ղը կլի­նի:
-Կա­րե­լի՞ է ա­սել, որ Վա­նա­ձո­րի թատ­րո­նը չու­նի հան­դի­սա­տե­սի խն­դիր:
-Հան­դի­սա­տե­սի խն­դիր յու­րա­քան­չյուր թատ­րոն ու­նի, բայց կան այդ խնդ­րի լուծ­ման մե­խա­նիզմ­ներ: Թատ­րո­նի ադ­մի­նիստ­րա­ցիա­յի հետ լայ­նա­ծա­վալ աշ­խա­տանք­ներ ենք տա­նում այդ մե­խա­նիզմ­նե­րի կի­րառ­ման ուղ­ղու­թյամբ: Վա­նա­ձորն ու­նի թա­տե­րար­վես­տը գնա­հա­տող հան­դի­սա­տես, և դրա վառ ա­պա­ցու­ցը լեփ-լե­ցուն դահ­լիճ­ներն են:
-Ի՞նչ կա­սեք թատ­րո­նի շեն­քա­յին պայ­ման­նե­րի մա­սին:
-Նա­խագծ­ման աշ­խա­տանք­ներն ըն­թաց­քի մեջ են, և կար­ծում ենք, որ թատ­րո­նի 90-ա­մյա հո­բե­լյա­նը կն­շենք բա­րե­կարգ շեն­քում:
-Ի՞նչ է ար­վում ե­րի­տա­սարդ կադ­րեր ա­պա­հո­վե­լու, այս­պես կոչ­ված, սերն­դա­փո­խու­թյան հա­մար:
-Թատ­րո­նում այ­սօր կողք կող­քի աշ­խա­տում է ե­րեք սե­րունդ:
-Թա­տե­րա­սեր Վա­նա­ձո­րում ակ­տի՞վ է կի­նո­կյան­քը, կա՞ն կի­նոս­րահ­ներ:
-ՈՒ­նենք կի­նո­դահ­լիճ, բայց պա­սիվ է կի­նո­կյան­քը: ժա­մա­նա­կից ֆիլ­մե­րի հա­մար տոմ­սեր գնում են, բայց բարձ­րա­ժեք ֆիլ­մե­րի պա­հան­ջար­կը մեծ չէ: Քա­նի որ Ար­տա­վազդ Փե­լե­շյա­նի ազ­գա­կանն եմ, դեռևս մշա­կույ­թի նա­խա­րար Ար­մեն Ա­մի­րյա­նի ժա­մա­նակ ցան­կու­թյուն էի հայտ­նել Վա­նա­ձո­րում փե­լե­շյա­նա­կան ֆիլ­մե­րի փա­ռա­տոն անց­կաց­նե­լու: Տար­բեր տա­րի­նե­րի կազ­մա­կեր­պել եմ Փե­լե­շյա­նի ֆիլ­մե­րի ցու­ցադ­րու­թյուն­ներ Գյում­րիում, Վա­նա­ձո­րում, Հրազ­դա­նում: Ե­կող տա­րի մտա­դիր եմ դի­մե­լու հա­մա­պա­տաս­խան կա­ռույց­նե­րին` փե­լե­շյա­նա­կան ֆիլ­մե­րի փա­ռա­տո­նը կյան­քի կո­չե­լու հա­մար, ի­հար­կե, Ար­տա­վազդ Փե­լե­շյա­նի հետ հա­մա­ձայ­նեց­նե­լուց հե­տո:


Զրույ­ցը՝
Ար­մի­նե ՍԱՐԳ­ՍՅԱ­ՆԻ

Լուսանկարներ

. .
  • Աբելյանական 3-րդ հանրապետական և «Թատերական Լոռի» փառատոների բացումից
  • Դրվագ «Մատյան ողբերգության» մոնոներկայացումից
  • Լեփ-լեցուն դահլիճները
  • Վանաձորի Հովհաննես Աբելյանի անվան պետական դրամատիկական թատրոն
Դիտվել է՝ 5277

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ

follow">Արժեհամակարգ
Օրախնդիր
  • Տեսանյութ
  • Այլ
  • 19.04.2024