Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Ըն­դա­մե­նը ընդ­դի­մու­թ­յու­նը պետք է գրա­գետ գոր­ծըն­թաց ի­րա­կա­նաց­նի, ին­չը չի հա­ջող­վում»

«Ըն­դա­մե­նը ընդ­դի­մու­թ­յու­նը պետք է գրա­գետ գոր­ծըն­թաց ի­րա­կա­նաց­նի, ին­չը չի հա­ջող­վում»
26.06.2020 | 00:35

Մարդն ինչ­պի­սի երևա­կա­յու­թյուն պի­տի ու­նե­նա, որ հայ­տա­րա­րի, թե վի­րուսն ինչ-որ մարդ­կանց հա­մար «եր­կն­քից թափ­վող մա­նա­նա» է, քա­նի որ նրանք իշ­խա­նու­թյա­նը քն­նա­դա­տե­լու հնա­րա­վո­րու­թյուն են ստա­նում։ Այ­սինքն, ըստ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի, մար­դու կյան­քին, ըն­տա­նի­քի ա­ռող­ջու­թյա­նը սպառ­նա­ցող վտան­գը կա­րող է ա­վե­լի ստո­րա­դաս լի­նել, քան վար­չա­պե­տին քն­նա­դա­տե­լը։ ՈՒ սա ա­սում է երկ­րի վար­չա­պե­տը, ո­րին պի­տի պա­տաս­խա­նել իր իսկ խոս­քով, ա­մեն մարդ իր փչա­ցա­ծու­թյամբ է մյու­սին դա­տում։ Ե­րեկ խոր­հր­դա­րա­նում կր­կին երկ­րի վար­չա­պետն աջ ու ձախ սպառ­նում էր, քա­ղա­քա­կան ու­ժե­րին վի­րա­վո­րում, այլ խոս­քով, փա­շի­նյա­նա­կան հեր­թա­կան ցե­րե­կույթն էր։ Նրա ե­լույ­թում հն­չած մտ­քե­րի, ՍԴ-ի վեր­ջին զար­գա­ցում­նե­րի շուրջ զրու­ցել ենք քա­ղա­քա­գետ ԱՐՄԵՆ ԲԱ­ԴԱ­ԼՅԱ­ՆԻ հետ։

-ՍԴ-ի հետ կապ­ված` իշ­խա­նու­թյու­նը հա­սա՞վ իր նպա­տա­կին, թե՞ քա­ղա­քա­կան այլ զար­գա­ցում­նե­րի կա­րող ենք ա­կա­նա­տես լի­նել։
-Նախ պետք է հաս­կա­նալ, թե ին­չու են ՍԴ-ի շուրջ նման գոր­ծըն­թաց­ներ ըն­թա­նում։ 2018-ի ապ­րիլ-մա­յի­սի ի­րա­դար­ձու­թյուն­նե­րից հե­տո Հա­յաս­տա­նում մեծ թա­փով կա­ռուց­վում է անձ­նիշ­խան հա­մա­կարգ։ Հա­մե­մա­տու­թյան հա­մար բե­րենք Բե­լա­ռու­սի օ­րի­նա­կը, որ­տեղ ա­մեն ինչ նա­խա­գահն է ո­րո­շում, չկան ընդ­դի­մու­թյուն, ան­կախ լրատ­վա­մի­ջոց­ներ, դա­տա­կան հա­մա­կար­գը, հան­րա­յին մար­մին­նե­րը նա­խա­գա­հի ա­նուղ­ղա­կի հս­կո­ղու­թյան տակ են։ Այս ա­մե­նը փորձ է ար­վում ի­րա­կա­նաց­նել նաև Հա­յաս­տա­նում, բայց ոչ թե նա­խա­գա­հի, այլ վար­չա­պե­տի մա­կար­դա­կով։ Պե­տա­կան կա­ռա­վար­ման ողջ հա­մա­կար­գը պետք է լի­նի մեկ ան­ձի ձեռ­քում, ինչ­պես նաև օ­րեն­քով ստեղծ­ված հան­րա­յին ծա­ռա­յու­թյուն­ներ ի­րա­կա­նաց­նող մար­մին­նե­րը, հանձ­նա­ժո­ղով­նե­րը, ի­րա­վա­կան հա­մա­կար­գը։ Անձ­նիշ­խան հա­մա­կար­գը չի հան­դուր­ժում այ­լընտ­րանք, ի­րեն չեն­թարկ­վող ինչ-որ կա­ռույց, ու կարևոր չէ` այն ի­րե­նից ինչ է ներ­կա­յաց­նում՝ լի­նի ՍԴ-ն կամ ֆուտ­բո­լի ֆե­դե­րա­ցիան։ Այս եր­կու տար­վա ըն­թաց­քում տես­նում ենք, որ տար­բեր ո­լորտ­նե­րում նշա­նակ­վում են այն­պի­սի մար­դիկ, ո­րոնք ան­մի­ջա­պես են­թարկ­վում են վար­չա­պե­տին։ Ա­սել է՝ Հա­յաս­տա­նում հի­մա անձ­նիշ­խան հա­մա­կար­գի ամ­րապ­նդ­ման գոր­ծըն­թացն է ի­րա­կա­նաց­վում։ Այս փու­լում ՍԴ-ում են փոր­ձում ու­նե­նալ դա­տա­վոր­ներ, ո­րոնք ան­մի­ջա­կա­նո­րեն կեն­թարկ­վեն վար­չա­պե­տին։ Սա ինք­նան­պա­տակ չէ, որ քնել-արթ­նա­ցել ու ո­րո­շել են, որ Հրայր Թով­մա­սյա­նը չպետք է լի­նի ՍԴ նա­խա­գահ, այլ Պո­ղոս Պո­ղո­սյա­նը։ Կա հս­տակ խն­դիր, ո­րը պետք է ՍԴ-ն լու­ծի ու ո­րը պի­տի իշ­խա­նու­թյան շա­հե­րից բխի։ Իսկ թե որ խն­դիրն է, այս պա­հին կա­րող ենք են­թադ­րել, օ­րի­նակ, ղա­րա­բա­ղյան հար­ցով հան­րաք­վե անց­կաց­նե­լու հար­ցը, ստամ­բու­լյան կոն­վեն­ցիան ՀՀ Սահ­մա­նադ­րու­թյա­նը հա­մա­պա­տաս­խան ճա­նա­չե­լը և այլն։ Այս բո­լոր դեպ­քե­րում պետք է, որ ի­րենց են­թա­կա ՍԴ ու­նե­նան, իսկ այ­սօր­վա ՍԴ-ի կազ­մը իր վար­վե­լա­կեր­պով ցույց է տա­լիս, որ են­թա­կա չէ վար­չա­պե­տին։ Փա­շի­նյա­նը վս­տահ չէ, որ են­թադ­րենք, ստամ­բու­լյան կոն­վեն­ցիան ու­ղար­կի ՍԴ, այն­տեղ ի­րեն հա­ճե­լի ո­րո­շում կկա­յաց­վի։
-Սահ­մա­նադ­րա­կան այս փո­փո­խու­թյուն­ներն ի­րա­վա­բան­նե­րը սահ­մա­նադ­րա­կան հե­ղաշր­ջում ո­րա­կե­ցին, ո­րը քրեա­կան պա­տաս­խա­նատ­վու­թյուն է են­թադ­րում։ Ի՞նչ եք կար­ծում, այս իշ­խա­նու­թյու­նը երբևէ այս հար­ցով կրե­լու՞ է պա­տաս­խա­նատ­վու­թյուն։
-Սա կախ­ված է այն հան­գա­ման­քից, թե հա­ջորդ իշ­խա­նու­թյունն ով կլի­նի։ Ե­թե հա­ջորդ իշ­խա­նու­թյու­նը լի­նի այ­սօր­վա ընդ­դի­մա­դիր­նե­րից, վս­տա­հա­բար՝ ա­յո։ Պա­տաս­խա­նատ­վու­թյուն են կրե­լու ողջ խմ­բակ­ցու­թյու­նը, վար­չա­պե­տը, ար­դա­րա­դա­տու­թյան նա­խա­րա­րը, բո­լո­րը՝ ըստ պաշ­տո­նի։ Կա­րող է քա­ղա­քա­կան առևտրի հետևան­քով պա­տաս­խա­նատ­վու­թյուն չկ­րեն, բայց միան­շա­նակ է, որ նրանք օ­րենք են խախ­տել, ո­րի հա­մար պի­տի պա­տաս­խան տան։ Ի­րա­վա­բան պետք չէ լի­նել հաս­կա­նա­լու հա­մար, որ ե­ղել է հս­տակ օ­րի­նա­խախ­տում։ Ի դեպ, հենց նույն բա­նի հա­մար այ­սօր դա­տում են երկ­րորդ նա­խա­գա­հին, որն իբրև իր լիա­զո­րու­թյուն­նե­րը գե­րա­զան­ցե­լով, սահ­մա­նադ­րա­կան կարգ է տա­պա­լել։ Են­թադ­րում եմ, որ այս նույն հոդ­վա­ծով ա­պա­գա­յում այ­սօր­վա իշ­խա­նու­թյունն է դատ­վե­լու։ Իսկ «Իմ քայ­լը» խմ­բակ­ցու­թյան ղե­կա­վա­րի այն հայ­տա­րա­րու­թյու­նը, թե ա­մեն պատ­գա­մա­վոր քվեար­կում է՝ ըստ իր խղ­ճի և քվեար­կու­թյան հա­մար պա­տաս­խա­նատ­վու­թյուն չի կրում, այդ­պես չէ. Ռո­բերտ Քո­չա­րյա­նին հենց դրա հա­մար են պա­տաս­խա­նատ­վու­թյան կան­չել։
-Ար­դեն պարզ է, որ այս իշ­խա­նու­թյունն իր նպա­տա­կին հաս­նե­լու հա­մար կանգ չի առ­նում ոչ մի բա­նի առջև, ոչ օ­րենք է հար­գում, ոչ պե­տա­կան ինս­տի­տուտ։ Ո՞վ է տվել նրանց այդ­պես վար­վե­լու լայն լիա­զո­րու­թյուն և մինչև ու՞ր կհաս­նի այս իշ­խա­նու­թյունն այս­պի­սի քայ­լե­րով։
-Դրանք անձ­նիշ­խան հա­մա­կար­գի կա­նոն­ներն են, ո­րոն­ցից մեկն էլ այն է, որ սահ­ման­ներ չի ճա­նա­չում իր հա­մա­կարգն ամ­րապն­դե­լու հա­մար։ Ժո­ղովր­դի ա­նու­նից տար­բեր գոր­ծո­ղու­թյուն­ներ են ի­րա­կա­նաց­նում՝ ան­կախ հան­գա­ման­քից, թե ժո­ղովր­դի վս­տա­հու­թյու­նը վա­յե­լում են, թե ոչ։ Սա հա­մա­կար­գի էու­թյունն է։
-Իսկ գու­ցե վս­տա­հու­թյան պատ­ճառն էլ այն է, որ ինչ­պես ե­րեկ Փա­շի­նյա­նը հայ­տա­րա­րեց, ա­պա­գա իշ­խա­նու­թյու­նը լի­նե­լու է այս խոր­հր­դա­րա­նից, հե­ղա­փո­խա­կան ու­ժե­րի՞ց։
-Թե ով կլի­նի հա­ջորդ իշ­խա­նու­թյունն ու ընդ­դի­մու­թյու­նը, ո­րո­շե­լու է ժո­ղո­վուր­դը, ոչ թե Հա­յաս­տա­նի վար­չա­պե­տը։ Նրա ի­րա­վունքն է հայ­տա­րա­րել, թե ում է որ­պես հա­ջորդ իշ­խա­նու­թյուն տես­նում, սա­կայն դա մի­միայն ո­րո­շե­լու է ընտ­րո­ղը` լի­նի հեր­թա­կան, թե ար­տա­հերթ ընտ­րու­թյուն­նե­րի ժա­մա­նակ՝ ել­նե­լով այն հան­գա­ման­քից, թե այդ ու­ժե­րից որն ի­րեն ինչ­պես կդրսևո­րի։ Հա­սա­րա­կու­թյան ո­րո­շու­մը կախ­ված է քա­ղա­քա­կան ու­ժե­րի գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րից, ո­րոնք այս պա­հին տե­սա­նե­լի չեն։ Տես­նում ենք վար­չա­պե­տի գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րը և ԲՀԿ-ի քի­չու­միչ, պու­ճուր ընդ­դի­մա­դիր քայ­լեր, բայց իշ­խող ու­ժին ընդ­դի­մա­դիր ու­ժե­րի գոր­ծո­ղու­թյուն­ներ որ­պես այդ­պի­սիք չենք տես­նում։ Ու սա կախ­ված չէ ար­տա­կարգ ի­րա­վի­ճա­կից, դա պայ­մա­նա­վոր­ված է ընդ­դի­մա­դիր ու­ժե­րի ոչ ո­րա­կյալ քայ­լե­րից, չի­մա­ցու­թյու­նից, թե այս­պի­սի ի­րա­վի­ճակ­նե­րում ինչ­պես պի­տի գոր­ծել։
-Ե­թե ԲՀԿ-ն փոքր քայ­լեր է ա­նում, խոր­հր­դա­րա­նա­կան ընդ­դի­մա­դիր մյուս ուժն այս օ­րե­րին բա­վա­կան մեծ քն­նա­դա­տու­թյան ա­լիք է վաս­տա­կել իր ո­րո­շում­նե­րի պատ­ճա­ռով։ ԼՀԿ-ն հա­մա­րում են «գր­պա­նա­յին» ընդ­դի­մու­թյուն։ Այս ուժն ի­րեն սպա­ռե՞լ է։
-Դա մի քիչ բարդ է ա­սել։ Անձ­նիշ­խան հա­մա­կար­գը չի հան­դուր­ժում ի­րա­կան ընդ­դի­մու­թյուն, նրան պետք է «գր­պա­նա­յին» ընդ­դի­մու­թյուն։ Դրա­նով է նաև պայ­մա­նա­վոր­ված ԲՀԿ-ի դեմ գրո­հը, քա­նի որ դա այն ու­ժե­րից մեկն է, որն ու­նի ընտ­րա­զանգ­ված, ո­րո­շա­կի ռե­սուրս, ո­րով կա­րող է մր­ցա­կից դառ­նալ իշ­խա­նու­թյա­նը։ Ինչ վե­րա­բե­րում է ԼՀԿ-ին, Հա­յաս­տա­նի քա­ղա­քա­կան դաշ­տում հին «օ­րենք­նե­րը» կրկն­վում են։ Շա­տե­րին թվում է, որ նա­խորդ­նե­րը, որ նույն ճա­նա­պար­հով գնա­ցել ու սխալ­վել են, ի­րենց դա չի սպառ­նում։ Ճիշտ է, ՕԵԿ-ը, որ­պես քա­ղա­քա­կան ուժ, մա­հա­ցել է, բայց օե­կիզ­մը, որ­պես երևույթ, դեռևս կեն­սու­նակ է։
-Դուք նշե­ցիք, որ այ­սօր ընդ­դի­մա­դիր դաշ­տում ո­րա­կյալ քայ­լե­րի պա­կաս կա, չկան հս­տակ գոր­ծո­ղու­թյուն­ներ։ Այս օ­րե­րին ո­րոշ ու­ժեր հա­մա­տեղ քն­նար­կում­նե­րի մա­սին են հայ­տա­րա­րու­թյուն­ներ տա­րա­ծում։ Այդ ու­ժե­րի հա­մախ­մբ­ման հար­ցում ինչ­պի­սի՞ն է Ձեր գնա­հա­տա­կա­նը։
-ՀՅԴ-ն, «Հայ­րե­նի­քը», ԲՀԿ-ն, «Մեկ Հա­յաս­տա­նը», «Ազ­գա­յին օ­րա­կար­գը» հայ­տա­րա­րու­թյուն են տա­րա­ծել, բայց հա­մա­տեղ գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րը կար­ծես կյան­քի չեն կոչ­վում։ Այս պա­հին դեռևս ոչ մի կոնկ­րետ գոր­ծո­ղու­թյուն որևէ ընդ­դի­մա­դիր ու­ժի կող­մից կամ դրա մա­սին հայ­տա­րա­րու­թյուն ան­գամ չկա։ Մա­մու­լում ըն­դա­մե­նը տե­ղե­կու­թյուն­ներ կան, որ քա­ղա­քա­կան ե­րեք ու­ժեր՝ ԲՀԿ, ՀՅԴ և «Հայ­րե­նիք» կու­սակ­ցու­թյուն­նե­րը, քն­նար­կում­ներ են ա­նում։ Թե այդ քն­նար­կում­ներն ինչ ար­դյունք կու­նե­նան, դժ­վար է ա­սել։
-Ընդ­դի­մու­թյու­նը կոնկ­րետ գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րի չի դի­մում, իսկ իշ­խա­նու­թյունն էլ ինչ ու­զում, ա­նում է, ա­վե­լին, Փա­շի­նյա­նը ե­րեկ ընդ­դի­մա­դիր ու­ժե­րին սպառ­նաց, թե կտես­նեք, թե իշ­խա­նու­թյունն ինչ հան­րա­հա­վաք­ներ կա­նի։ Վս­տա՞հ է իշ­խա­նու­թյու­նը, որ ընդ­դի­մու­թյու­նը չի կա­րող ի­րեն հա­կակ­շիռ լի­նել։
-Ընդ­դի­մու­թյան գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րի մեջ իշ­խա­նու­թյու­նը մե­ղա­վոր չէ։ Բազ­միցս ա­սել եմ, որ սկ­սած 1991-ից իշ­խա­նու­թյու­նը մե­ղա­վոր չէ, որ ընդ­դի­մու­թյու­նը չի կա­րող ո­չինչ ա­նել։ Ընդ­դի­մու­թյունն է պար­տա­վոր ա­պա­ցու­ցել, որ մր­ցու­նակ է իշ­խող քա­ղա­քա­կան ու­ժի հետ։ Իշ­խա­նու­թյա­նը չպետք է մե­ղադ­րել, որ վար­չա­կան ռե­սուրս­ներն է օգ­տա­գոր­ծում ու հան­րա­հա­վաք­ներ ա­նում՝ դրա­նով ի ցույց դնե­լով իր ու­ժը։ Բազ­միցս տե­սել եմ այդ­պի­սի իշ­խա­նա­կան հան­րա­հա­վաք­ներ։ 1996-ին ա­ռա­ջին նա­խա­գա­հը հան­րա­հա­վաք ա­րեց ու պարզ­վեց, որ շա­տե­րը վար­չա­կան ռե­սուր­սով էին բեր­ված, նույ­նը 2003-ին, 2008-ին։ Բայց խն­դիրն այս դեպ­քում իշ­խա­նու­թյու­նը չէ, որն ա­նում է այն, ինչ հա­սա­րա­կու­թյունն ի­րեն թույլ է տվել։ Ձեր այն հար­ցին, թե այս­պես իշ­խա­նու­թյու­նը մինչև ուր կգ­նա, կգ­նա մինչև այն սահ­մա­նը, ո­րը հա­սա­րա­կու­թյու­նը թույլ կտա։ Ե­թե հա­սա­րա­կու­թյու­նը թույլ տա հաս­նել մինչև 100 կե­տին, իշ­խա­նու­թյու­նը կգ­նա մինչև այն­տեղ։ Ե­թե հա­սա­րա­կու­թյու­նը 10 կե­տից ա­վե­լին թույլ չտ­վեց, իշ­խա­նու­թյու­նը չի կա­րող գնալ։ Իշ­խա­նու­թյունն այ­սօր ու­ժեղ չէ, ըն­դա­մե­նը պետք է ընդ­դի­մու­թյու­նը գրա­գետ գոր­ծըն­թաց ի­րա­կա­նաց­նի, ին­չը չի հա­ջող­վում, այդ թվում Հա­յաս­տա­նի 30 տար­վա բո­լոր ընդ­դի­մա­դիր­նե­րին։
-Ա­սում եք, թե հա­սա­րա­կու­թյու­նը պի­տի իշ­խա­նու­թյան գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րը կան­խի, ինչ­պե՞ս է հնա­րա­վոր դա։
-Հա­սա­րա­կու­թյունն ինք­նա­կազ­մա­կերպ­վե­լու ուժ պետք է իր մեջ գտ­նի, պետք է ծն­վեն ու­ժեր, ո­րոնք թույլ չեն տա անձ­նիշ­խան հա­մա­կար­գի ամ­րապն­դու­մը։ Ե­թե ՍԴ-ի հար­ցը իշ­խա­նու­թյու­նը հա­ջո­ղու­թյամբ պսա­կի, հա­ջոր­դը լի­նե­լու են հայ ա­ռա­քե­լա­կան ե­կե­ղե­ցին կամ լրատ­վա­մի­ջոց­նե­րը։ Այ­սինքն, օ­րենք են ըն­դու­նե­լու, որ ո­րոշ լրատ­վա­մի­ջոց­ներ («5-րդ ա­լի­քը», «Արմ­նյու­զը») կա­րող են փակ­վել։ Իշ­խա­նու­թյու­նը գնա­լու է այս ճա­նա­պար­հով, ո­րով­հետև այս հա­մա­կարգն այ­լընտ­րանք չի հան­դուր­ժում ոչ մի դաշ­տում՝ քա­ղա­քա­կան, լրատ­վա­կան։ Հա­սա­րա­կու­թյունն իր մեջ պետք է ուժ գտ­նի այս ա­մե­նը կան­խե­լու, կամ քա­ղա­քա­կան ու­ժե­րը պի­տի կա­րո­ղա­նան գրա­գետ աշ­խա­տել։ Այ­լա­պես իշ­խա­նու­թյունն ա­մեն ինչ վերց­նե­լու է տո­տալ վե­րահս­կո­ղու­թյան տակ, իսկ այս պա­րա­գա­յում չպետք է սպա­սել, որ հա­ջորդ ընտ­րու­թյուն­նե­րը կլի­նեն ա­զատ, ար­դար։ Փող չեն բա­ժա­նի, բայց այն­պես են ա­նե­լու, որ ընդ­դի­մու­թյունն ընդ­հան­րա­պես չկա­րո­ղա­նա մաս­նակ­ցել ընտ­րու­թյուն­նե­րի, ո­րով­հետև քա­ղա­քա­կա­նա­պես ոչն­չաց­նե­լու են ընդ­դի­մա­դիր ու­ժե­րին։ Սա է Հա­յաս­տա­նի ա­պա­գան։ Ե­թե հա­սա­րա­կու­թյու­նը կողմ է սրան, այդ­պես էլ կըն­թա­նանք, դեմ է, ու­րեմն պի­տի պայ­քա­րի։ Սա նաև ընդ­դի­մու­թյան խն­դիրն է, ո­րով­հետև վաղ թե ուշ նրանք քա­ղա­քա­կա­նա­պես ոչն­չաց­վե­լու են։
-Հաշ­վի առ­նե­լով ընդ­դի­մա­դիր­նե­րի ան­կազ­մա­կերպ­վա­ծու­թյու­նը, միակ ել­քը հա­սա­րա­կու­թյան ձեռ­քու՞մ է։
-Ի վեր­ջո, հա­սա­րա­կու­թյունն էլ պի­տի ո­րո­շի, թե ինչ ա­պա­գա է ցան­կա­նում։ ՈՒ­զում է Հա­յաս­տա­նը վե­րած­վի Ղա­զախս­տա­նի, Բե­լա­ռու­սի, ՈՒզ­բեկս­տա­նի՞, թե՞ եվ­րո­պա­կան զար­գա­ցած երկ­րի՝ Չե­խիա, Բել­գիա, Դա­նիա։ Ե­թե ու­զում է անձ­նիշ­խան հա­մա­կարգ ու­րեմն կլի­նի այդ­պես, ե­թե ժո­ղովր­դա­վա­րա­կան եր­կիր, ու­րեմն ժո­ղովր­դա­վա­րա­կան։ Հա­յաս­տա­նի ա­պա­գան ո­րո­շե­լու են Հա­յաս­տա­նի հա­սա­րա­կու­թյու­նը և այն ու­ժե­րը, ո­րոնք ներ­կա­յաց­նում են հա­սա­րա­կու­թյան ո­րո­շա­կի խմ­բեր։
-Վեր­ջին շր­ջա­նում ա­մե­նա­շատ հն­չող հար­ցը՝ նախ­կին­նե­րի վե­րա­դարձ լի­նե­լու՞ է։
-Ե­թե 2 տա­րի ա­ռաջ այդ հար­ցը տա­յիք, միան­շա­նակ ա­սե­լու էի՝ բա­ցառ­ված է։ Հի­մա դժ­վար է ա­սել, թե ինչ զար­գա­ցում­ներ կլի­նեն։ Ոչ ժո­ղովր­դա­վա­րա­կան այս­պի­սի զար­գա­ցում­նե­րի դեպ­քում ա­մեն ինչ հնա­րա­վոր է։ Ե­թե այս եր­կու տար­վա ըն­թաց­քում եր­կի­րը զար­գա­նար, ժո­ղովր­դա­վո­րու­թյան մա­կար­դակն ան­կում չգ­րան­ցեր, նախ­կին­նե­րը չէին կա­րող վե­րա­դառ­նալ։ Նախ­կին­նե­րը ոչ ժո­ղովր­դա­վա­րա­կան Հա­յաս­տա­նի խոր­հր­դա­նիշ էին հա­մար­վում, բայց այ­սօր տես­նում ենք, որ այս իշ­խա­նու­թյունն այդ ա­ռու­մով ոչ մի բա­նով չի զի­ջում նախ­կին­նե­րին։ Միան­շա­նակ է նաև, որ ՀՀԿ-ն ա­ռանց ռեբ­րեն­դին­գի, այս կազ­մով չի կա­րող գալ իշ­խա­նու­թյան։ Իսկ ընդ­հան­րա­պես քա­ղա­քա­կա­նու­թյան մեջ գու­շա­կու­թյուն ա­նել չեմ կա­րող։


Զրույ­ցը՝
Ռու­զան ԽԱ­ՉԱՏ­ՐՅԱ­ՆԻ

Դիտվել է՝ 12307

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ