Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Երբ ժո­ղո­վուրդն է կա­ռու­ցում ե­կե­ղե­ցին

Երբ ժո­ղո­վուրդն է կա­ռու­ցում ե­կե­ղե­ցին
11.09.2020 | 00:11

Աստ­ծո ա­նու­նով կա­տար­ված յու­րա­քան­չյուր բա­րի գործ նման է մա­տա­ղի, և ա­նո­ղի առջև բաց­վում են Եր­կն­քի դռ­նե­րը:
Յու­րա­քան­չյուր բա­րի գործ, լի­նի ե­կե­ղե­ցու կա­ռու­ցում կամ վե­րա­նո­րո­գում, որ կա­տար­վում է մարդ­կա­յին սին փառ­քի, մարդ­կան­ցից խո­նար­հում ու փա­ռա­բա­նու­թյուն ստա­նա­լու հա­մար, ու­նայն է ու ան­շահ, և ան­հի­շա­տակ կկոր­չեն այդ «բա­րե­գործ­նե­րը», ինչ­քան էլ քա­րե­րի վրա ամ­րագ­րեն ի­րենց ա­նուն­նե­րը, այդ կար­գի մարդ­կանց առջև փակ են Եր­կն­քի դռ­նե­րը, քան­զի ոչ թե ի Փառս Աստ­ծո կա­տա­րե­ցին, այլ ի փառս ի­րենց:


Մեր կող­քին ապ­րում են մո­լոր­ված շատ մար­դիկ, ո­րոնց թվում է, թե բա­րի գործ են կա­տա­րում, սա­կայն լի են չա­րու­թյամբ ու ան­հաշ­տու­թյամբ, այս­պես կոչ­ված, չար ու բախ­տա­վոր բա­րե­րար­ներ: Քան­զի չար ու հպարտ են՝ ըստ ի­րենց պաշ­տո­նա­կան դիր­քի, ու­նայն ու ան­ցո­ղիկ՝ դրա­մա­կան կա­րո­ղու­թյամբ, բախ­տա­վոր են, որ այդ­քան հնա­րա­վո­րու­թյուն ու­նեն ու դժ­բախտ, որ ի­րենց չա­րու­թյան ու ան­հաշ­տու­թյան պատ­ճա­ռով չեն կա­րո­ղա­նում ճիշտ տնօ­րի­նել ի­րենց կա­րո­ղու­թյու­նը։ Այս­տեղ տե­ղին է հի­շել Սաղ­մո­սեր­գուի խոս­քե­րը. «Գե­րեզ­մա­նի պես բաց են կո­կորդ­նե­րը նրանց, իսկ լե­զու­նե­րը՝ լի նեն­գու­թյամբ» (Սաղմ. 5;11):


Նախ­կի­նում ե­կե­ղե­ցի­ներ կա­ռու­ցել են այն մար­դիկ, ով­քեր ուխտ են կն­քել Աստ­ծո հետ, ի­րենց ան­բու­ժե­լի հի­վան­դու­թյան ժա­մա­նակ, երբ Աստ­ված հրաշ­քով բու­ժել է ուխտ ա­նո­ղին (ա­ռա­վել թարմ է Դար­բա­սի ե­կե­ղե­ցին կա­ռու­ցող եղ­բայր­նե­րից մե­կի օ­րի­նա­կը, ո­րը քաղց­կե­ղով հի­վանդ էր, և Աստ­ված հրաշ­քով բժշ­կեց, Վա­հա­նա­վան­քը, ո­րը կա­ռու­ցեց Վա­հան իշ­խա­նը դևե­րի փոր­ձու­թյու­նից ա­զատ­վե­լու հա­մար, իսկ կա­ռու­ցե­լուց հե­տո թո­ղեց ա­մեն ինչ, մտավ իր իսկ կող­մից կա­ռուց­ված վան­քը, ու որ­պես կրո­նա­վոր, իր ողջ կյան­քը նվի­րեց Աստ­ծուն): Ե­կե­ղե­ցին կա­ռուց­վում էր ժո­ղովր­դա­կան հան­գա­նա­կու­թյամբ, ա­ռա­վել վառ օ­րի­նակ են Գե­ղա­նու­շի սուրբ Հռիփ­սի­մե ե­կե­ղե­ցին, իսկ մեր օ­րե­րում՝ Բյու­րա­վա­նի սուրբ Գրի­գոր Լու­սա­վո­րիչ ե­կե­ղե­ցին, Քա­ջա­րանց գյու­ղի սուրբ Հա­կոբ ե­կե­ղե­ցին: Ժո­ղո­վուր­դը մաս և բա­ժին է ու­նե­ցել կա­ռուց­ման ըն­թաց­քում, իսկ ով­քեր հան­գա­նա­կու­թյան հա­մար դրամ չեն ու­նե­ցել, կա­ռուց­ման ըն­թաց­քում ֆի­զի­կա­կան աշ­խա­տան­քով են ի­րենց լու­ման ներդ­րել ե­կե­ղե­ցա­շի­նու­թյան գոր­ծում: Երբ ժո­ղո­վուրդն է կա­ռու­ցում ե­կե­ղե­ցին, ա­ռա­վել սր­տա­ցավ է Աստ­ծո տան հան­դեպ, երբ ան­հատ տկա­րա­միտն է կա­ռու­ցում... Այ­սօր պատ­կե­րը ցա­վա­լիո­րեն փոխ­վել է: Աստ­ծո սր­բա­վայ­րեր են կա­ռու­ցում ան­հատ­ներ, ո­րոնք մեղ­քե­րի մեջ թաղ­ված են, ու­րի­շի ա­րյան ու քր­տին­քի, բա­րո­յազր­կու­թյան հաշ­վին հարս­տա­ցած, և որ ա­վե­լի ցա­վա­լի է, ա­պաշ­խա­րու­թյան մա­սին լսել ան­գամ չեն ու­զում, ո­մանք էլ անկ­նունք են ու ան­հա­ղորդ Ե­կե­ղե­ցու սուրբ խոր­հուրդ­նե­րին, և այս­պես՝ ինք­նա­խա­բեու­թյան գիրկն ըն­կած, մեղ­քե­րի մեջ թաղ­ված, ու­րիշ­նե­րին զր­կե­լով հարս­տա­ցած, մտա­ծում են, թե Աստ­ծո հա­մար ինչ-որ մեծ գործ կա­տա­րե­ցին, սա­կայն նրանք վարձք չու­նեն այդ ա­մե­նից, քան­զի ա­նօ­րե­նու­թյան պտ­ղով կա­ռու­ցե­ցին, իսկ վարձ­քը այն մարդ­կանցն է, ո­րոնց հաշ­վին ա­պօ­րի­նա­բար հարս­տա­ցան: Ցա­վա­լի է, բայց փաստ: Վեր­ջին­ներս նման են մի ան­հա­վատ մար­դու, որ փոր­ձան­քից ա­զատ­վե­լով շտա­պում է ե­կե­ղե­ցի, այս­պես կոչ­ված, «մա­տաղ» ա­նե­լու, մինչ­դեռ այդ բա­րի­քը աղ­քատ­նե­րին պի­տի բա­ժա­ներ, ըստ Տի­րոջ խոս­քի. «Երբ ճաշ կամ ընթ­րիք ես տա­լիս, մի՛ կան­չիր ո՛չ քո բա­րե­կամ­նե­րին, ո՛չ քո եղ­բայր­նե­րին, ո՛չ քո ազ­գա­կան­նե­րին և ո՛չ էլ քո հա­րուստ հարևան­նե­րին, որ­պես­զի նրանք էլ փո­խա­րե­նը քեզ չհ­րա­վի­րեն, և քեզ հա­տու­ցում լի­նի: Այլ, երբ ըն­դու­նե­լու­թյուն ա­նես, կան­չի՛ր աղ­քատ­նե­րին, խե­ղան­դամ­նե­րին, կա­ղե­րին ու կույ­րե­րին և ե­րա­նե­լի կլի­նես, ո­րով­հետև փո­խա­րե­նը քեզ հա­տու­ցե­լու ո­չինչ չու­նեն: Եվ դրա փո­խա­րեն քեզ կհա­տուց­վի ար­դար­նե­րի հա­րու­թյան օ­րը»։


Ան­շուշտ ու­րա­խա­լի է, երբ ե­կե­ղե­ցի­ներ են վե­րա­նո­րոգ­վում ու կա­ռուց­վում: Հի­րա­վի, ե­կե­ղե­ցի կա­ռու­ցե­լը սուրբ, աստ­վա­ծա­հա­ճո գործ է, քա­նի որ քա­րա­շեն ե­կե­ղե­ցին, երբ սր­բա­լույս Մյու­ռո­նով օծ­վում ու սր­բա­գործ­վում է, ծա­ռա­յում է առ Աստ­ված հու­սա­ցյալ հո­գի­նե­րին, ըստ այդմ էլ` հոգևոր մեծ նպաստ ու շահ է հան­րու­թյան կյան­քում, սա­կայն այն պետք է կա­ռուց­վի ար­դար վաս­տա­կի շնոր­հիվ: Սի­սիա­նի տա­րա­ծաշր­ջա­նի Լոր գյու­ղի սուրբ Գևորգ ե­կե­ղե­ցու ար­ձա­նագ­րու­թյուն­նե­րից մե­կում կար­դում ենք. «Ի թվն: ՌՃ­ԺԵ: ՇՆ­ՀԻՒՔ Ա­ՄԵ­ՆԱ­ԿԱ­ԼԻՆ ԱՅ ՇԻ­ՆԵ­ՑԻ ՍԲ Ե­ԿԵ­ՂԵ­ՑԻՍ Ի ՀԱ­ԼԱԼ ՎԱՍ­ՏԱ­ԿՈՑ....»: Տի­րոջ նվի­րյալ հոգևո­րա­կա­նը, ան­կախ իր մարդ­կա­յին թե­րու­թյուն­նե­րից ու տկա­րու­թյուն­նե­րից, Աստ­ծո հա­վի­տե­նա­կան պատ­գա­մը փո­խան­ցե­լուց, իր օրհ­նու­թյուն­նե­րից, ա­ղոթք­նե­րից, բա­րե­կա­մա­կան, ըն­կե­րա­կան հա­րա­բե­րու­թյուն­նե­րից ու հար­գան­քից ա­ռա­վել չի կա­րող տալ, խո­րա­պես հաս­կա­նա­լով, որ սրա հա­մար է իսկ կոչ­ված Աստ­ծուց, որ պի­տի դա­տի թե՛ կեն­դա­նի­նե­րին, թե՛ մե­ռել­նե­րին՝ բո­լո­րին հա­վա­սա­րա­պես: Թող ոչ ոք չհ­պար­տա­նա իր հարս­տու­թյամբ, քան­զի ոչ ոք իր հետ ո­չինչ չի տա­րել ու չի տա­նե­լու այս աշ­խար­հից, բա­ցի իր կա­տա­րած գոր­ծե­րի պար­տա­մուր­հա­կը, ո­րով կամ պի­տի ար­դա­րա­նա Աստ­ծո առջև ու ե­րա­նա­վետ կյան­քի ար­ժա­նա­նա, կամ պի­տի են­թարկ­վի հա­վի­տե­նա­կան դա­տաս­տա­նի, ուր ոչ ոք չի կա­րող օգ­նել ի­րեն, այլ միայն իր գոր­ծե­րը: Ընտ­րու­թյու­նը մերն է: Խոր­հենք այդ մա­սին։


Տ. Ա­հա­րոն քա­հա­նա ՄԵԼ­ՔՈՒ­ՄՅԱՆ
Գո­րի­սի տա­րա­ծաշր­ջա­նի հոգևոր հո­վիվ
Լուսանկարը` Արմինե ԱՂԱՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 2139

Մեկնաբանություններ