Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Մեր ան­կա­խու­թ­յան եր­կու­շաբ­թին

Մեր ան­կա­խու­թ­յան եր­կու­շաբ­թին
18.09.2020 | 00:13

Ե­րեք օ­րից Հա­յաս­տա­նի Հան­րա­պե­տու­թյու­նում տոն է՝ ան­կա­խու­թյան օ­րը: Յու­րա­քան­չյուր պե­տու­թյան անձ­նագ­րի ա­մե­նա­կարևոր օ­րը մենք, սա­կայն, եր­բեք չենք նշել լիա­սիրտ ու հա­մե­րաշխ: ՈՒ 2020-ի կո­րո­նա­տա­րում հա­զիվ թե այդ օ­րը հա­մախմ­բի Հա­յաս­տա­նի եր­րորդ հան­րա­պե­տու­թյան 4 նա­խա­գահ­նե­րին ու վար­չա­պե­տին, հա­զիվ թե մար­դիկ դուրս գան փո­ղոց՝ քյա­բաբ-խո­րո­վա­ծի, ինչ­պես «Քա­ղա­քա­ցու օրն» էր: Եվ պատ­ճա­ռը, հար­կավ, կո­րո­նա­վի­րու­սը չէ:
Պատ­ճա­ռը նաև մեր պատ­մու­թյու­նը չէ՝ իբր մի քա­նի հա­րյու­րա­մյակ պե­տա­կա­նու­թյուն չենք ու­նե­ցել ու հետ ենք սո­վո­րել պե­տու­թյուն-քա­ղա­քա­ցի հա­րա­բե­րու­թյուն­նե­րից, պատ­րաստ չենք պե­տա­կա­նու­թյուն հար­գել ու սի­րել: Միան­գա­մայն հա­կա­ռա­կը՝ այս­պի­սին ենք ե­ղել, որ մեր ար­քա­յա­կան դի­նաս­տիա­նե­րը ի­րենց վախ­ճա­նը գտել են օ­տար­նե­րի ձեռ­քով, ու մեր վեր­ջին ար­քան՝ Լևոն Վե­ցե­րոր­դը, Ֆրան­սիա­յում է հանգ­չում:


Փաս­տա­ցի՝ մեզ հա­մախմ­բում է միայն ար­տա­քին վտան­գը, մեզ թշ­նա­մի է պետք, որ մեզ հայ զգանք ու հաղ­թող զգանք: ՈՒ ա­ռա­ջին ան­գամ չէ, որ մենք սկ­սել ենք հնա­րել «թշ­նա­մի­ներ» մեր ներ­սում, որ մեզ լիար­ժեք զգանք մեր իշ­խա­նու­թյան ու մեր ընդ­դի­մու­թյան մեջ: Եվ միայն մենք չենք այս­պի­սին: Բայց ժա­մա­նակն է փոխ­վե­լու: Ո­րով­հետև թշ­նա­մու հաշ­վին ի­րեն լիար­ժեք մարդ ու քա­ղա­քա­ցի հա­մա­րո­ղը պար­զա­պես խոս­տո­վա­նում է իր ան­լիար­ժե­քու­թյունն ու չկա­յա­ցա­ծու­թյու­նը, բար­դույթ­նե­րի իր հա­մա­կար­գը, որ­տեղ ա­ռանց­քում վախն ու ան­կա­րո­ղու­թյունն են, «Բա­ժա­նիր, որ տի­րես»-ը: Իսկ 21-րդ դա­րում հա­ջո­ղու­թյան հաս­նում են այն ազ­գե­րը, որ ի­րենց աստ­վա­ծա­տուր կեն­սա­կան է­ներ­գիան սպա­ռում են ոչ թե բար­դույթ­նե­րի սպա­սարկ­ման, այլ նպա­տակ­նե­րի ի­րա­գործ­ման վրա:
Ցա­վա­լի է, բայց փաստ, որ մենք չու­նենք հա­մազ­գա­յին նպա­տակ ու չու­նենք հա­մազ­գա­յին ար­ժե­հա­մա­կարգ, որ կըն­դու­ներ ե­թե ոչ 100, գո­նե հան­րու­թյան 50+1 տո­կո­սը, ու դա է մեր տարտ­ղն­վա­ծու­թյան, մեր «Ե­ղունգ ու­նես, գլուխդ քո­րի» կամ «Որ­տեղ հաց՝ էն­տեղ կաց» սկզ­բուն­քով ապ­րե­լու պատ­ճա­ռը:


Հա­յաս­տա­նի եր­րորդ հան­րա­պե­տու­թյան ոչ մի իշ­խա­նու­թյուն մինչև այ­սօր իր ա­ռաջ խն­դիր չի դրել հա­յե­րիս ի­րա­կան հա­մախմ­բու­մը, կո­չեր ու կար­գա­խոս­ներ, ու­ղերձ­ներ ու հայ­տա­րա­րու­թյուն­ներ ե­ղել են որ­քան ա­սես, բայց չի դր­վել հա­մազ­գա­յին խն­դիր, ո­րի լու­ծու­մը մեզ ան­վե­րա­պահ միա­վո­րեր: Մենք չենք ու­նե­ցել ու չու­նենք մեր Չի­նա­կան պա­րիս­պը, ու մենք չենք դառ­նա ի­րա­պես ան­կախ պե­տու­թյուն, քա­նի չենք հաս­կա­ցել մեր մե­ծա­մաս­նու­թյան մեջ, որ ան­կա­խու­թյու­նը ապ­րիո­րի հաս­կա­ցու­թյուն չէ, մտա­ծո­ղու­թյան ո­րակ է ու գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րի մա­կար­դակ:


Ա­նա­հիտ Ա­ԴԱ­ՄՅԱՆ
Հ.Գ. Շնոր­հա­վո­րում եմ բո­լոր նրանց, ում հա­մար ան­կա­խու­թյու­նը կեն­սաձև է, նրանց, որ ի­րենց ան­կա­խու­թյու­նը ո­րո­նում են կեն­ցա­ղա­յին հար­ցե­րի լուծ­ման մեջ: ՈՒ նաև նրանց, որ չեն ու­զում ան­կախ լի­նել, հե­րիք է, որ կուշտ են: Մար­դիկ տար­բեր են, ան­կա­խու­թյու­նը մեկն է ու միա­կը:

Դիտվել է՝ 6304

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ