Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Նա միշտ մարդկանց մեջ էր»

«Նա միշտ մարդկանց մեջ էր»
05.04.2019 | 04:03

ԳՈՒՐԳԵՆ սարկավագ ՂԱԼԱՄՅԱՆԻ մասին լսել եմ ընկերներիցս: Գորիսի հիվանդանոցի միջանցքներում, հիվանդասենյակներում շրջող սևազգեստ մարդու մասին անդրադարձ կար նաև «Գորիսն այսօր» ֆեյսբուքյան էջում, ասվում է, որ սկզբում զարմանում են` տեսնելով նրան, հետո զարմանքը փոխվում է սփոփանքի, սիրո և հավատի մի զգացողության. «Նա խոնարհ շարունակում է իր աստվածահաճո խոսքն ու հոգատարությունը ամեն երեկո հասցնել կարիքավորներին։ Շնորհակալ ենք և ցանկանում ենք, որ հայ հոգևորականի օրինակելի այս մոտեցումը վարակիչ լինի ամենուր»։


«Իրատեսի» հետ զրույցում սարկավագն ասաց, որ հոգևոր հովիվը պետք է ճանաչի իր հոտը: Ինքն էլ, հետևելով աստվածաշնչյան այդ պատգամին, շրջում է մարդկանց մեջ: Ասաց, որ չկա եկեղեցական հատուկ օրենք, կարգ՝ տներ կամ հիվանդանոցներ այցելելու, բայց կա Հիսուսի օրինակը. նա միշտ մարդկանց մեջ էր: Հետաքրքրվեցի՝ ինչպես են գորիսեցիներն արձագանքում «իրենց մեջ շրջող» հոգևորականին, մանավանդ, կա տարածված կարծիք, որ այդ կողմերի ժողովուրդը «հավատացյալ չէ»:
«Թադեոս և Բարդուղիմեոս առաքյալները քրիստոնեության առաջին ուսուցիչներն են եղել Հայաստանում: Նրանցից մեկը Սյունիքում է գործել, մյուսը` Արցախում, և այս տարածաշրջաններում ժամանակի ընթացքում եղել են ուժեղ հոգևոր կենտրոններ։ Դա են վկայում հարուստ քրիստոնեական ժառանգությունը, վանքերը, եկեղեցիները,- ասաց Գուրգեն սարկավագ Ղալամյանը, նշելով, որ եկեղեցուց, հավատքից մարդիկ հեռացել են ավելի ուշ՝ հանգամանքների բերումով:- Խորհրդային Հայաստանում տարածում էր գտնում անկրոնությունը՝ աթեիզմը: Գործող եկեղեցիներն էլ երեքն էին՝ Էջմիածին քաղաքում՝ Մայր աթոռ Սուրբ էջմիածինը, Սուրբ Սարգիս եկեղեցին՝ Երևանում և Գյումրիի Յոթ վերք եկեղեցին: Մնացած բնակավայրերում ավելի շատ արմատներ էր գցում անհավատությունը և տեղիք տալիս սնահավատության: Այսօր արդեն շատ բան դրականորեն փոխվել է, օր օրի եկեղեցի այցելողները շատանում են»:


Սարկավագը մատնանշում է նաև գորիսեցիների՝ ընկածին օգնելու պատրաստակամությունը, վստահեցնում, որ գորիսեցին իր հացից բաժին է հանում նրան, ով ունի դրա կարիքը: Պատահական չէ, որ Գորիսում գրեթե չկան մուրացկաններ:
Գուրգեն սարկավագ Ղալամյանի՝ հիվանդանոցներ այցելելու գաղափարը ողջունել են, ընդառաջել ու տվել իրենց օրհնությունը Սյունիքի հոգևոր առաջնորդ հայր Մակարը և Գորիսի քահանա տեր Ահարոնը, որը մեծ դերակատարում է ունեցել գաղափարի շարունակականությունը ապահովելու գործում:


Սկզբնական շրջանում, հիմա էլ, երբ առաջին անգամ մտնում է հիվանդների մոտ, տարօրինակ է նրանց համար, բայց մի քանի օրից արդեն սպասում են նրա այցին: Բժիշկների կողմից արգելք, դժգոհություն երբեք չի եղել, ընդհակառակը, մեր զրուցակիցն ասաց, որ հիվանդանոց գնում է ոչ միայն հիվանդների համար, այլև բժիշկների, հոգևոր զրույցներ է ունենում նրանց հետ: «Աստվածաշունչը պատգամում է. «Բժիշկ, բժշկիր ինքդ քեզ»։ Շատ կարևոր է, որ բժիշկներն էլ հոգևոր առողջություն ունենան, ժպիտ, ուրախություն ունենան, որ հիվանդին մխիթարող լինեն,- ասում է ու հավելում.- հին ժամանակներում բուժքրոջ դերը ստանձնել են միանձնուհիները: Նրանց քույր էին կոչում: Հիմա էլ պահպանվել է այդ անվանումը: Բժիշկը, հոգևորականը, բուժքույրը օրվա ցանկացած պահի, անհրաժեշտության դեպքում, պետք է հիվանդի կողքին լինեն: Բժիշկը հարցերի, հետազոտման միջոցով պարզում է` ինչ առողջական խնդիր ունի հիվանդը, հոգևորականն էլ գտնում է մարդու հոգու մեջ եղած խնդիրը»: Խոսելով հոգու և մարմնի կապի մասին, սարկավագը նշեց, որ հոգու մխիթարանքով կարելի է դիմակայել առողջական խնդիրներին: Պատահել է՝ այցելելով հիվանդին, չորս օր շարունակ միայն ծանր շնչառություն է լսել, շատ քիչ հույս է եղել, որ նա կապրի, բայց մի քանի օր հետո հիվանդն աչքերը բացել է ու շնորհակալություն հայտնել:
Մեր զրուցակիցը առաջին մասնագիտությամբ կիբեռնետիկ է, առնչվել է բժշկական նշանակության սարքերի, արտադրատեսակների պատրաստման հետ: Հասկացել է, սակայն, որ բժշկությունը կարող է կանխել հիվանդությունը, դրա սրացումը, մինչդեռ կատարյալ առողջության համար հոգու բժշկություն է պետք:


«Մեր օրերում գործում են սոցիալական աշխատողի ինստիտուտներ: Կարելի՞ է ասել, որ ինչ-որ ժամանակ սոցիալական աշխատողի դերը հոգևորականերն են ստանձնել». այս հարցին ի պատասխան սարկավագն ասաց, որ հոգևորականները միշտ, բոլոր ժամանակներում նաև սոցիալական աշխատողի դեր են կատարել. «Եկեղեցու նպատակը մարդկանց, ընտանիքների ամրացումն է, առողջացումը: Մենք չորս կողմից շրջապատված ենք թշնամիներով: Եկեղեցին պատգամում է՝ մի վախեցիր: Հարկ եղած դեպքում հոգևորականն ինքն էլ զենք է վերցնում: Հոգևորականը երկու զենք ունի՝ խաչ և սուր, մեկը հոգևոր ուժերից, մյուսը արտաքին թշնամուց պաշտպանվելու համար»:
Հիվանդներին այցելության գնացող եկեղեցականը հույս ունի, որ Գորիսը մեկ ընտանիք կդառնա: Եվ մեկնաբանում է մեկ ընտանիքի գաղափարը. «Երբ եկեղեցի ենք գալիս, ասում ենք՝ Հայր Աստված: Բոլորիս Հայրը մեկ է»:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 4160

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ