Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Կար­ծում եմ, որ ես 25 տա­րի է դե՛ռ ստեղ­ծա­գոր­ծում եմ, այլ ոչ թե՝ ար­դե՛ն ստեղ­ծա­գոր­ծում»

«Կար­ծում եմ, որ ես 25 տա­րի է դե՛ռ ստեղ­ծա­գոր­ծում եմ, այլ ոչ թե՝ ար­դե՛ն ստեղ­ծա­գոր­ծում»
24.07.2020 | 01:17

«Ի­րա­տե­սի» հյու­րը կոմ­պո­զի­տոր ԷԴՄՈՆԴ ՄԱ­ԿԱ­ՐՅԱՆՆ է։ Տա­րին հո­բե­լյա­նա­կան է։ Լրա­նում է ե­րի­տա­սարդ կոմ­պո­զի­տո­րի ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան գոր­ծու­նեու­թյան 25 տա­րին։ Էդ­մոնդ Մա­կա­րյա­նը Խ. Ա­բո­վյա­նի ան­վան հայ­կա­կան պե­տա­կան ման­կա­վար­ժա­կան հա­մալ­սա­րա­նի դա­սա­խոս է, Հա­յաս­տա­նի կոմ­պո­զի­տոր­նե­րի միու­թյան հա­մեր­գա­յին-կազ­մա­կերպա­կան բաժ­նի ղե­կա­վա­րը, Էդ­վարդ Միր­զո­յա­նի ան­վան պա­տա­նի կոմ­պո­զի­տոր­նե­րի մր­ցույ­թի հիմ­նա­դիրն ու գե­ղար­վես­տա­կան ղե­կա­վա­րը: Հան­րա­պե­տա­կան և մի­ջազ­գա­յին մր­ցույթ­նե­րի դափ­նե­կիր է, 2017 թ. ՀՀ մշա­կույ­թի նա­խա­րա­րու­թյան կող­մից պարգևատր­վել է Ոս­կե մե­դա­լով:

-Էդ­մոնդ, սո­վո­րել եք Կո­մի­տա­սի ան­վան կոն­սեր­վա­տո­րիա­յում, մինչ այդ՝ Հա­յաս­տա­նի ազ­գա­յին ճար­տա­րա­գի­տա­կան հա­մալ­սա­րա­նում։ Ին­չո՞վ է պայ­մա­նա­վոր­ված այս­քան տար­բեր մաս­նա­գի­տու­թյուն­նե­րի ընտ­րու­թյու­նը։
-Թվում է՝ ի­րա­րից տար­բեր, բայց գո­նե ինձ հա­մար ի­րա­կա­նում ի­րար նման և ի­րար լրաց­նող մաս­նա­գի­տու­թյուն­ներ են։ Շնոր­հիվ ճար­տա­րա­գի­տա­կան գի­տե­լիք­նե­րի ես կա­րո­ղա­նում եմ ճիշտ կա­ռու­ցել իմ ե­րաժշ­տու­թյու­նը։ Եվ, ի վեր­ջո, ճար­տա­րա­գի­տա­կան հա­մալ­սա­րա­նում սո­վո­րե­լու տա­րի­նե­րը, այդ մի­ջա­վայ­րը, մե­ծա­պես նպաս­տել են իմ աշ­խար­հա­յաց­քի ձևա­վոր­մա­նը։ Ե­թե չլի­ներ ճար­տա­րա­գի­տա­կան հա­մալ­սա­րա­նը, ես պար­զա­պես այլ մարդ կլի­նեի: ՈՒ­րախ եմ, որ սո­վո­րել եմ այդ հա­մալ­սա­րա­նում և կրկ­նա­կի ու­րախ, որ ես ձևա­վոր­վել եմ այն­պի­սին, ինչ­պի­սին որ կամ։
Իսկ ընտ­րու­թյանս հա­մար, նախ ա­սեմ, որ բա­ցի ե­րաժշ­տու­թյու­նից, սի­րում էի նաև ֆի­զի­կա, մա­թե­մա­տի­կա, նաև աշ­խար­հագ­րու­թյուն, պատ­մու­թյուն ա­ռար­կա­նե­րը։ Ան­սա­լով ծնող­ներս խոր­հր­դին՝ ձեռք բե­րե­ցի ևս մի մաս­նա­գի­տու­թյուն։ Հի­շում եմ ան­գամ, երբ 9-10 տա­րե­կա­նում կոմ­պո­զի­ցիա­յի մաս­նա­վոր դա­սեր էի առ­նում Ա­րամ Սա­թյա­նից, նա ա­սում էր, որ մաս­նա­գի­տա­կան ընտ­րու­թյան հար­ցում պետք է լի­նել ա­զատ, ե­թե ե­րաժշ­տու­թյու­նը քոնն է, դու հետ կգաս:
-Գի­տեմ, որ բազ­մա­ժանր է Ձեր «ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան ներ­կապ­նա­կը», ու­նե՞ք նա­խընտ­րե­լի ե­րաժշ­տա­կան ուղ­ղու­թյուն:
-Ստեղ­ծա­գոր­ծում եմ տար­բեր ժան­րե­րում՝ ա­կա­դե­միա­կան (սիմ­ֆո­նիկ, կա­մե­րա­յին ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­ներ), էստ­րա­դա­յին (մյու­զիքլ, եր­գեր)։ Գրում եմ նաև ե­րաժշ­տու­թյուն ֆիլ­մե­րի, հե­ռուս­տա­հա­ղոր­դում­նե­րի, գո­վազ­դե­րի հա­մար։ Ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­նե­րիցս ա­մեն մեկն ինձ հա­մար իր ու­րույն տեղն ու­նի՝ ա­մե­նա­փոքր դաշ­նա­մու­րա­յին պիե­սից մինչև սիմ­ֆո­նիա։ Ես ամ­բող­ջա­պես նվիր­վում եմ ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյան ստեղծ­ման պրո­ցե­սին։ Եվ, ի վեր­ջո, ե­թե դու պրո­ֆե­սիո­նալ ե­րա­ժիշտ ես (ոչ թե պար­զա­պես կա­րո­ղա­նում ես հո­րի­նել), բո­լոր ժան­րե­րը, ո­րոն­ցով ստեղ­ծա­գոր­ծում ես, քեզ հա­մար նույն հար­թու­թյան մեջ են։
-Այ­նուա­մե­նայ­նիվ, կան ա­ռանձ­նա­ցող ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­ներ. հայ զին­վո­րին նվիր­ված «Ար­ժա­նի» եր­գը շատ սիր­վեց ու հա­ճախ է հն­չում։ Նաև մր­ցա­նա­կի էր ար­ժա­նա­ցել։
-ՈՒ­րախ եմ, որ այդ ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյունս հա­վա­նու­թյան է ար­ժա­նա­ցել ունկ­նդ­րի կող­մից, ին­չը նաև թե­մա­տի­կա­յով է պայ­մա­նա­վոր­ված, գու­ցե նաև ստեղ­ծա­գոր­ծե­լու ժա­մա­նակ իմ հո­գե­վի­ճա­կից, ին­չու՞ ոչ, նաև կա­տա­րող­նե­րից (Սևակ Ամ­րո­յան, Գառ­նիկ Սար­գի­սյան)։
-Որ­քան գի­տեմ՝ Եր­կու թավ­ջու­թա­կի և դաշ­նա­մու­րի հա­մար գր­ված ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյունն էլ մեծ ճա­նա­պարհ է ան­ցել։
-Հու­սամ՝ դեռ կշա­րու­նա­կի իր ճա­նա­պար­հը: Այդ ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյու­նը կոչ­վում է «Խան­գար­վա­ծը», ըն­տա­նի­քը կորց­րած պա­րու­հու մա­սին է: Մի քա­նի ան­գամ հն­չել է Հա­յաս­տա­նում, տպագր­վել թավ­ջու­թա­կի և դաշ­նա­մու­րի հա­մար գր­ված ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­նե­րի ժո­ղո­վա­ծուում: Ռու­սաս­տա­նում այն կա­տա­րել է ան­վա­նի թավ­ջու­թա­կա­հար, կոմ­պո­զի­տոր Յա­րոս­լավ Սու­ձի­լովս­կին, ով, ի դեպ, նաև ՌԴ կոմ­պո­զի­տոր­նե­րի միու­թյան (ՌԴԿՄ) ե­րի­տա­սար­դա­կան մաս­նա­ճյու­ղի ղե­կա­վարն է, Վրաս­տա­նում կա­տա­րել է ՎԿՄ նա­խա­գահ Գո­գի Շա­վար­զաշ­վի­լին։ Հն­չել է նաև ԱՄՆ-ում:
-Խո­սենք կի­նոե­րաժշ­տու­թյու­նից. ֆիլ­մում հն­չող ե­րաժշ­տու­թյու­նը հա­ճախ լայն տա­րա­ծում է ստա­նում։ Առ­հա­սա­րակ, ինչ­պե՞ս է ստեղծ­վում ֆիլ­մին ու­ղեկ­ցող ե­րաժշ­տու­թյու­նը։
-Ցան­կա­ցած ֆիլմ ա­ռան­ձին մո­տե­ցում է պա­հան­ջում։ Բո­լոր դեպ­քե­րում, պետք է ստեղ­ծել ոչ թե հի­թա­յին, հեշտ ըն­կա­լե­լի, այլ ֆիլմն ամ­բող­ջաց­նող ե­րաժշ­տու­թյուն։ Ինչ խոսք, ա­ռա­ջին հեր­թին կարևոր է հան­դի­սա­տե­սի ար­ձա­գան­քը: Օ­րի­նակ, Հան­րա­յին հե­ռուս­տա­տե­սու­թյամբ «Ժի­րայր Գլենց» հե­ռուս­տա­նո­վե­լի հե­ռար­ձա­կու­մից հե­տո մեծ թվով նա­մակ­ներ էի ստա­նում ան­ծա­նոթ մարդ­կան­ցից, ով­քեր ա­սում էին, որ հա­վա­նել են ե­րաժշ­տու­թյու­նը և ան­գամ նո­տա­ներն էին ու­զում։ Սա է ա­մե­նա­մեծ գնա­հա­տա­կա­նը: Փաս­տո­րեն ե­րաժշ­տու­թյու­նը հա­մա­հունչ է ե­ղել ֆիլ­մին, ին­չը մարդ­կանց էլ ա­վե­լի է մո­տեց­րել իմ ե­րաժշ­տու­թյա­նը։
-Ե՞րբ և ինչ­պե՞ս սկ­սե­ցիք գրել ե­րաժշ­տու­թյուն ֆիլ­մե­րի հա­մար։ Ո՞րն է վեր­ջին ֆիլ­մը, ո­րի ե­րաժշ­տու­թյու­նը Ձեզ է վս­տահ­վել։
-2013-ին, երբ ար­դեն մեկ կար­ճա­մետ­րաժ վա­վե­րագ­րա­կան ֆիլ­մի ե­րաժշ­տու­թյան հե­ղի­նակ էի, ա­ռա­ջարկ ստա­ցա գրե­լու ռե­ժի­սոր Վա­հե Սա­հյա­նի «Ելք չկա» գե­ղար­վես­տա­կան լիա­մետ­րաժ ֆիլ­մի ե­րաժշ­տու­թյու­նը: Հենց ա­ռա­ջին «փոր­ձու­թյան» ժա­մա­նակ ո­րո­շե­ցինք բարձր նշա­ձող սահ­մա­նել` ստեղ­ծե­լով ֆիլ­մի ե­րաժշ­տու­թյուն սիմ­ֆո­նիկ նվա­գախմ­բի հա­մար: Կա­տա­րեց Հա­յաս­տա­նի պե­տա­կան սիմ­ֆո­նիկ նվա­գա­խում­բը (դի­րի­ժոր` Սեր­գեյ Սմ­բա­տյան): Պրո­դյու­սեր, իմ լավ ըն­կեր Կա­մո ՈՒ­նա­նյա­նի հետևո­ղա­կան աշ­խա­տան­քի շնոր­հիվ ֆիլ­մը մեծ հա­ջո­ղու­թյուն ու­նե­ցավ Հա­յաս­տա­նում և նրա սահ­ման­նե­րից դուրս, ան­գամ ներ­կա­յաց­վեց Կան­նի կի­նո­շու­կա­յում: Իսկ այս պա­հին աշ­խա­տում եմ ե­րի­տա­սարդ ռե­ժի­սոր Հա­մո Շախ-Հա­կո­բյա­նի «Եր­կուսն ու եր­կու­սը» ֆիլ­մի ե­րաժշ­տու­թյան ստեղծ­ման վրա։ Հա­մա­վա­րա­կով պայ­մա­նա­վոր­ված` ֆիլ­մի նկա­րա­հան­ման աշ­խա­տանք­նե­րը հե­տաձգ­վել էին:
-Խան­դի զգա­ցո­ղու­թյուն չե՞ք ու­նե­նում, երբ Ձեր ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյու­նը սի­րում են, կա­տա­րում, տա­րա­ծում` հա­ճախ չի­մա­նա­լով, թե ով է հե­ղի­նա­կը։
-Ընդ­հա­կա­ռա­կը։ Ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյու­նը ե­րե­խա­յիդ նման է, երբ այն սկ­սում է ինք­նու­րույն կյան­քով ապ­րել, թևեր է առ­նում, ստեղ­ծա­գոր­ծո­ղի հա­մար դրա­նից լավ բան լի­նել չի կա­րող, ան­գամ ե­թե մար­դիկ այն սի­րեն, չի­մա­նա­լով՝ ով է հե­ղի­նա­կը։
-Իբրև ե­րա­ժիշտ՝ ինչ­պե՞ս եք վե­րա­բեր­վում քա­ղա­քի աղ­մու­կին։
-Որ­պես­զի մտ­քերս կար­գի բե­րեմ, ստեղ­ծա­գոր­ծեմ, շուրջս պետք է լուռ լի­նի։ Բայց մեր քա­ղա­քը աղմ­կոտ է և կո­լո­րի­տա­յին է նաև իր աղ­մու­կով։ Մենք բարձր ենք խո­սում, գործ ա­նե­լիս աղմ­կում ենք, բայց և այն­պես, սր­տա­բաց ենք, հյու­րըն­կալ, ու հենց այս դե­տալ­ներն են Երևա­նը ամ­բող­ջաց­նում։ Ի վեր­ջո, քա­ղա­քը մարդ­կան­ցով է քա­ղաք։ Ես սի­րում եմ մեր քա­ղա­քը։
-Ե­րաժշ­տու­թյամբ կա­րո՞ղ ենք բնու­թագ­րել տվյալ ժա­մա­նա­կաշր­ջա­նը։
-Դժ­վար թե։ Մեր օ­րե­րում բա­վա­կան տար­բեր ուղղ­վա­ծու­թյամբ են ստեղ­ծա­գոր­ծում, տար­բեր ժան­րե­րում։ Նախ կա մի կարևոր հան­գա­մանք՝ ինչ­պես է ծն­վում ե­րաժշ­տու­թյու­նը` պատ­վե՞ր է, թե՞ զուտ քո սե­փա­կան հո­գե­վի­ճա­կի ար­տա­հայ­տու­թյու­նը։ Ե­րա­ժիշ­տը գու­ցե գրում է ժա­մա­նա­կա­կից ե­րաժշ­տու­թյուն, բայց, օ­րի­նակ, ֆիլ­մի հա­մար պատ­վի­րում են գրել մե­ղե­դա­յին ե­րաժշ­տու­թյուն, ու լսո­ղին կա­րող է թվալ, թե դրանք եր­կու տար­բեր հե­ղի­նակ­նե­րի ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­ներ են։
-Պատ­վե­րով ստեղծ­վել են հա­մաշ­խար­հա­յին գլուխ­գոր­ծոց­ներ։ Դա նույն­պես դր­դիչ ուժ է։
-Ի­հար­կե, ե­թե ա­ռա­ջար­կում են գրել ե­րաժշ­տու­թյուն, ու­րեմն գնա­հա­տում են քո ար­վես­տը։ Ե­թե խո­սում ենք հայ­կա­կան շու­կա­յի մա­սին, ա­պա ե­րա­ժիշտն իր հեր­թին փոքր շու­կա­յում մեծ քմա­հա­ճույք­ներ չպետք է ցու­ցա­բե­րի, օ­րի­նակ՝ X գու­մար պա­հան­ջի, երբ պատ­վի­րա­տուն ի զո­րու չէ վճա­րե­լու։ Ի­հար­կե, գնա­հա­տել է պետք քո աշ­խա­տան­քը, այն ժա­մա­նա­կը, որ ծախ­սել ես, բայց կարևոր է նաև ի­րա­կա­նու­թյու­նը ի­րա­տե­սո­րեն գնա­հա­տե­լը: Ի վեր­ջո, կրկ­նում եմ, կարևոր է, որ ու­զում են քեզ հետ աշ­խա­տել, գնա­հա­տում են ար­վեստդ, ստեղ­ծածդ էլ դա­րա­կում չի մնում, նոր կյանք է ապ­րում, նոր տեղ գնում։
-Հա­մա­վա­րակ, մե­կու­սա­ցում, տե­ղա­շար­ժի ու շփ­ման սահ­մա­նա­փա­կում­ներ, տա­րա­տե­սակ մշա­կու­թա­յին մի­ջո­ցա­ռում­նե­րի ան­ժա­մա­նակ դա­դար. այս ա­մենն ի՞նչ ազ­դե­ցու­թյուն ու­նի ար­վես­տա­գետ­նե­րի, հան­րու­թյան, առ­հա­սա­րակ, մեր ի­րա­կա­նու­թյան վրա։
-Ես չեմ սրտ­նե­ղել այս ժա­մա­նա­կա­հատ­վա­ծում, սա ինչ-որ ա­ռու­մով հնա­րա­վո­րու­թյուն էր ինք­նա­մաքր­վե­լու, սե­փա­կան մտ­քերն ի մի բե­րե­լու, ըն­տա­նի­քի ան­դամ­նե­րի հետ ա­վե­լի շատ շփ­վե­լու։ Մենք ապ­րում ենք գե­րա­րագ ժա­մա­նակ­նե­րում, թվում է՝ հասց­նում ենք ա­մեն բան։ Ի­րա­կա­նում շատ բա­ներ ա­րագ ա­նում ենք ու անց­նում։ Չնա­յած ա­ռա­ջա­ցած բազ­մա­թիվ խն­դիր­նե­րին՝ բո­լո­րիս պետք էր մեկ վայր­կյան կագ­նել ու շն­չել: Մշա­կու­թա­յին մի­ջո­ցա­ռում­նե­րի դա­դա­րը, ի­հար­կե, մեծ վնաս է, դրանց պա­կա­սը զգաց­վում է ու զգաց­վե­լու է։ Տա՛ Աստ­ված՝ բո­լորս ա­ռողջ լի­նենք, բայց ա­վե­լի քան հա­մոզ­ված եմ, որ երկ­րորդ նման «հնա­րա­վո­րու­թյուն» չենք ու­նե­նա­լու։ Պետք է ար­դյու­նա­վետ օգ­տա­գոր­ծել այս «պար­տադր­ված» դա­դա­րը, նոր մտ­քե­րով, ուժ հա­վա­քած նա­խա­պատ­րաստ­վել ոչ կո­րո­նա­վի­րու­սա­յին ժա­մա­նակ­նե­րին։
-Ինձ թվում է՝ ան­կու­մա­յին տրա­մադ­րու­թյուն­ներ ու գույ­ներ են լի­նե­լու նոր ստեղծ­վող գոր­ծե­րում։ Ինք­ներդ այս ըն­թաց­քում ստեղ­ծա­գոր­ծե՞լ եք։
- Բա­ցի ֆիլ­մի ե­րաժշ­տու­թյու­նից, ե­րեք թավ­ջու­թա­կի հա­մար ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյան վրա եմ աշ­խա­տում։ Ի­հար­կե, նկա­տե­լի կլի­նի ազ­դե­ցու­թյու­նը այն ա­մե­նի, ինչ կա­տար­վում է աշ­խար­հում։ Նյար­դա­յին տար­րե­րով ե­րաժշ­տու­թյուն է լի­նե­լու։ Կա­րե­լի է ա­սել` հո­գե­վի­ճակ՝ դի­մա­կից այն կողմ։ Հենց այդ­պես էլ վեր­նագր­ված է՝ «Դի­մա­կից այն կողմ»։
-Ստեղ­ծա­գոր­ծում եք 8 տա­րե­կա­նից։ 25 տա­րի է Ձեր կյանքն ուղ­ղա­կիո­րեն կապ­ված է ե­րաժշ­տու­թյան հետ։ Որևէ կերպ նշե­լու մտադ­րու­թյուն ու­նե՞ք։
-Ա­մեն բան իր ժա­մա­նա­կին է գե­ղե­ցիկ, դեռ ա­ռիթ կլի­նի: Այս տա­րի­նե­րին փոր­ձում եմ կու­տա­կել ու թղ­թին հանձ­նել այն բո­լոր ե­րաժշ­տա­կան մտ­քե­րը, որ կան և տր­վում են ինձ։ 25 տա­րին քիչ ժա­մա­նա­կա­հատ­ված չէ ստեղ­ծա­գոր­ծե­լու հա­մար, բայց կար­ծում եմ, որ ես 25 տա­րի է դե՛ռ ստեղ­ծա­գոր­ծում եմ , այլ ոչ թե՝ ար­դե՛ն ստեղ­ծա­գոր­ծում։
-Հա­կիրճ ներ­կա­յաց­րեք Ձեր ծրագ­րե­րը. են­թադ­րում եմ, որ մեծ մա­սը հե­տաձգ­վել է։
-Իմ խո­րին հա­մոզ­մամբ՝ կյանքն էլ չի լի­նի այն, ինչ կար։ Մենք փա­կե­ցինք նա­խորդ կյանքն ու այն­տեղ թո­ղե­ցինք մեր` այդ ժա­մա­նակ­նե­րին հա­մա­հունչ ծրագ­րե­րը։ Երբ ա­վարտ­վի հա­մա­վա­րա­կը, ա­մեն բան պետք է նո­րից սկ­սել, ծրագ­րե­րին նոր ձևա­չափ հա­ղոր­դել։ Պետք է մտա­ծել նոր նա­խագ­ծե­րի մա­սին, նոր գա­ղա­փար­նե­րի։
-Հե­տա­դարձ հա­յաց­քով սխալ­նե­րի ուղղ­ման անհ­րա­ժեշ­տու­թյուն կլի­նի՞։
-Ե­ղել է այն, ինչ ար­դեն ե­ղել է։ Ի­հար­կե, կա­րող էր լի­նել շատ ա­վե­լի լավ, չի բա­ցառ­վում, որ լի­ներ ա­վե­լի վատ։ Պետք է շնոր­հա­կա­լու­թյուն հայտ­նեմ Աստ­ծուն, ըն­տա­նի­քիս, նաև այն մարդ­կանց, ով­քեր ե­ղել են կող­քիս և նպաս­տել թե՛ որ­պես մարդ, թե՛ որ­պես կոմ­պո­զի­տոր իմ ձևա­վոր­մա­նը։ Սխալ­ներ ու բաց­թո­ղում­ներ, ի­հար­կե, ե­ղել են, բայց հենց դրանք են օգ­նում մտա­ծել, ա­ռաջ գնալ, վե­րաձևա­վոր­վել։
-Տես­լա­կան, ե­րա­զանք կամ ա­պա­գա­յի ծրագ­րեր ու­նե՞ք։
-Ա­մե­նա­կարևո­րը` քո գոր­ծով լի­նես պի­տա­նի երկ­րիդ, ժո­ղովր­դիդ, ըն­տա­նի­քիդ: Իսկ առ­հա­սա­րակ, Վազ­գեն Սարգ­սյա­նին նվիր­ված մե­ծակ­տավ թա­տե­րա-ե­րաժշ­տա­կան ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն գրե­լու ցան­կու­թյուն և մտադ­րու­թյուն ու­նեմ։ Պա­տա­ռիկ­ներ ար­դեն կան, գր­վել են, միտքս չի կտր­վում այդ գոր­ծից, բայց ամ­բող­ջաց­նե­լու հա­մար դեռ պետք է եփ­վի իմ մեջ։ Ժա­մա­նակ է պետք:
-Կոմ­պո­զի­տոր­նե­րի միու­թյու­նում ա­մե­նօ­րյա վար­չա­կան աշ­խա­տան­քը դժ­վա՞ր է հա­մա­տե­ղել ստեղ­ծա­գոր­ծա­կա­նի հետ։
-Վար­չա­կան աշ­խա­տան­քը շատ ժա­մա­նակ է խլում ու փոքր-ինչ հե­ռաց­նում ինձ ստեղ­ծա­գոր­ծե­լուց, բայց ես այն ա­նում եմ մեծ սի­րով և ու­րախ եմ, որ կա­րո­ղա­նում եմ օգ­տա­կար լի­նել նաև իմ գոր­ծըն­կեր­նե­րին, նպաս­տել նրանց կյան­քում նոր փո­փո­խու­թյուն­նե­րի, նոր հա­մերգ­նե­րի։
-Միր­զո­յա­նա­կան մր­ցույ­թի մա­սին ի՞նչ կա­սեք։ Այս տա­րի այն անց­կաց­վեց առ­ցանց։
-Միր­զո­յա­նա­կան մր­ցույ­թը յու­րա­հա­տուկ տեղ ու­նի իմ կյան­քում։ Այն ար­դեն յոթ տա­րի ա­նընդ­մեջ հնա­րա­վո­րու­թյուն է տա­լիս պա­տա­նի­նե­րին դրսևոր­վե­լու, ներ­կա­յա­նա­լու ինչ­պես պրո­ֆե­սիո­նալ հան­րու­թյա­նը, այն­պես էլ լայն շր­ջա­նա­կի ե­րաժշ­տա­սեր­նե­րին։ Երբ փոքր էի ու ստեղ­ծա­գոր­ծում էի, ինքս ու­նեի նման մի­ջո­ցա­ռում­նե­րի կա­րիք, ու­զում էի, որ ա­վե­լի մեծ թվով մար­դիկ լսեն ինձ։ ՈՒս­տի կարևոր էր այս հար­թա­կի ստեղ­ծու­մը: Կոմ­պո­զի­տոր­նե­րի միու­թյու­նը հան­րա­պե­տու­թյու­նում ա­ռա­ջինն էր, որ նա­խա­ձեռ­նեց առ­ցանց մր­ցույթ-փա­ռա­տոն, ոչ ժամ­կե­տը փո­խե­ցինք, ոչ հիմ­նա­կան ձևա­չա­փը։ Պար­զա­պես, հաշ­վի առ­նե­լով պա­տա­նի­նե­րի հո­գե­վի­ճա­կը, այս տա­րի այն չանց­կաց­րինք մր­ցու­թա­յին կար­գով, ընտ­րե­ցինք տա­սը լա­վա­գույն ստեղ­ծա­գոր­ծու­թուն­ներ, ո­րոնք հն­չե­ցին մշա­կու­թա­յին հար­թակ­նե­րում, այդ թվում` նա­խա­րա­րու­թյան, կոն­սեր­վա­տո­րիա­յի և այլն։ Փա­ռա­տո­նը կյան­քի կո­չե­ցինք այն ըն­թաց­քում, երբ ա­մեն բան նոր էր, խա­ռը, ա­նո­րոշ։ Կար­ծում եմ, որ այն հա­ջող­վեց։
-Մի վեր­ջին հարց. ո՞րն է Ձեր ա­մե­նա­հա­ջող­ված ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյու­նը:
-Որ­դիս:


Զրույ­ցը՝
Ար­մի­նե ՍԱՐԳ­ՍՅԱ­ՆԻ

Լուսանկարներ

. .
  • -41.2- գծապատկերային նովել լարային կվինտետի համար, 2015
  • -Արժանի- երգի Պրեմիերայի ժամանակ, 2016
  • -Ելք Չկա- ֆիլմի սաունդթրեքի ձայնագրման ժամանակ.2013
  • Էդվարդ Միրզոյանի անվան պատանի կոմպոզիտորների ամենամյա մրցույթ,Ժյուրիի կազմը
  • -Ժամանակն է-ֆիլմի մամուլի ասուլիսի ժամանակ.2018
  • ՀՀ ՄՆ Ոսկե մեդալի պարգևատրման ժամանակ.2017
Դիտվել է՝ 15690

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ