Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Ո՞վ սպա­նեց քեզ

Ո՞վ սպա­նեց քեզ
11.09.2020 | 00:54

…Մե­ծա­գույն հա­ճույ­քով պի­տի գրեի, որ կո­րո­նա­վի­րու­սի պան­դե­միան Հա­յաս­տա­նի Հան­րա­պե­տու­թյու­նում հմուտ կա­ռա­վար­ման ու բժիշկ­նե­րի ջան­քե­րով հաղ­թա­հար­ված է, վա­րա­կի շղ­թա­նե­րը՝ հատ­ված, մնում են միայն լո­կալ դեպ­քեր: Հպար­տու­թյուն պի­տի ապ­րեի մեր բժիշկ­նե­րի հա­մար, որ կա­րո­ղա­ցան մարդ­կանց կյանք վե­րա­դարձ­նել, ու չու­նե­ցանք հա­զարն անց մեր կո­րո­նա­գե­րեզ­մա­նո­ցը կամ ու­նե­ցանք մի քա­նի շի­րի­մով միայն: Շնոր­հա­կալ ու լա­վա­տես պի­տի գրեի, թե ինչ­պես ճիշտ ժա­մա­նա­կին ու ճիշտ տե­ղում կա­տար­ված քայ­լե­րով՝ իշ­խա­նու­թյու­նը, ի դեմս պա­րե­տա­տան, կա­րո­ղա­ցավ կո­րո­նաճգ­նա­ժա­մը դարձ­նել զար­գաց­ման շանս ու տն­տե­սու­թյան հնա­րա­վո­րինս ա­րագ վե­րա­կան­գն­ման խթան: Բայց, հա­տուկ դրու­թյու­նից կա­րան­տի­նի անց­ման այս շր­ջա­նում, հա­զիվ թե գտն­վի մի լրագ­րող, որ կա­րող է ա­ռանց ստե­լու դր­վա­տել ա­ռող­ջա­պա­հու­թյան նա­խա­րա­րու­թյան ու կա­ռա­վա­րու­թյան աշ­խա­տան­քը կո­րո­նաճգ­նա­ժա­մի շր­ջա­նում՝ հաշ­վի առ­նե­լով կա­տար­ված սխալ­ներն ու կո­րո­նա­մա­հա­թի­վը, կո­րո­նա­վա­րա­կի տա­րած­ման մասշ­տաբ­նե­րը, կա­րան­տի­նի, լոկ­դաու­նի, տն­տե­սու­թյու­նը վե­րա­գոր­ծար­կե­լու փու­լե­րի ու բո­լոր ման­րա­մաս­նե­րի հա­ջոր­դա­կա­նու­թյու­նը, ո­րի մի­ջով ան­ցանք ու անց­նում ենք: Եվ ա­մե­նա­կարևո­րը՝ ա­նո­րո­շու­թյու­նը, ո­րի մեջ ապ­րում ենք: Ան­ժամ­կետ ա­նո­րո­շու­թյու­նը: Ինձ կա­ռար­կեն, որ աշ­խար­հի ոչ մի երկ­րում կա­ռա­վա­րու­թյունն ու ա­ռող­ջա­պա­հու­թյան նա­խա­րա­րու­թյու­նը կա­տա­րյալ չեն գոր­ծել, պատ­րաստ չեն ե­ղել այս մասշ­տա­բի ու այս մա­կար­դա­կի պան­դե­միա­յի, և ոչ ոք ոչ մի տեղ չգի­տի՝ երբ է Covid-19-ը հե­ռա­նա­լու: Գու­ցե հա­մե­մա­տա­կան­ներ բե­րեն, ո­րոնք հա­վաս­տեն՝ Հա­յաս­տա­նում դրախտ է՝ այլ եր­կր­նե­րի դժոխ­քի հա­մե­մատ: Չեմ բա­ցա­ռում: Բայց դա չի նշա­նա­կում, որ մենք վա­տե­րի մեջ պի­տի լի­նենք լա­վա­գույ­նը, երբ կա­րող ենք լա­վե­րի լա­վա­գույ­նը լի­նել՝ հաշ­վի առ­նե­լով կա­տար­ված ծախ­սե­րը ու ներ­կա պատ­կե­րը: Եվ դա չի նշա­նա­կում, որ մենք, գոր­ծե­լով ի­րա­վի­ճա­կա­յին լու­ծում­նե­րի տրա­մա­բա­նու­թյամբ, հան­գել ենք այն կե­տին, երբ սկս­վում են հա­ջո­ղու­թյուն­նե­րը: Կո­րո­նա­վա­րակն ու կո­րո­նաճգ­նա­ժա­մը դար­ձան դա­ժան հա­յե­լի՝ տես­նե­լու մեր ան­կա­րո­ղու­թյու­նը՝ կա­ռա­վա­րել ա­ռող­ջա­պա­հու­թյան հա­մա­կար­գը ու տն­տե­սու­թյու­նը ֆորս մա­ժոր­նե­րի ժա­մա­նակ ոչ թե այն պատ­ճա­ռով, որ այլ ելք չկար, այլ՝ մինչ օրս հրա­պա­րա­կա­յին պատ­ճա­ռա­բա­նու­թյուն չս­տա­ցած, չփաս­տարկ­ված, կա­մա­յա­կան քայ­լե­րի, ի­րա­վի­ճա­կի սխալ գնա­հա­տա­կա­նի, հետևա­բար սխալ եզ­րա­հան­գում­նե­րի ու այն չար­դա­րաց­վող հա­մա­ռու­թյան, ո­րով, ա­ռանց մաս­նա­գետ­նե­րի օգ­նու­թյա­նը դի­մե­լու, հանձն են ա­ռել ճգ­նա­ժա­մի կա­ռա­վա­րու­մը մի վար­չա­պետ, մի պա­րետ ու մի նա­խա­րար՝ խա­ղա­լով ժո­ղովր­դի ու պե­տու­թյան ճա­կա­տագ­րի հետ: Մինչ­դեռ աշ­խար­հի հզո­րա­գույն ու հարս­տա­գույն պե­տու­թյուն­նե­րը ստեղ­ծել են կո­րո­նա­վի­րու­սի դեմ պայ­քա­րի ՄԱՍ­ՆԱ­ԳԻ­ՏԱՑ­ՎԱԾ ՈՒ ՊԵ­ՏԱ­ԿԱՆ ԽՈՐ­ՀՈՒՐԴ­ՆԵ­Ր և ա­պա­վի­նում են դրանց: Մենք՝ ոչ: Մենք նույ­նիսկ այս ամ­բողջ ըն­թաց­քում ի զո­րու չե­ղանք կո­րո­նա­վի­րու­սից մա­հա­ցած­նե­րի հա­մար դիա­հեր­ձա­րան ու­նե­նալ: Թերևս հե­տա­գա դա­տա­կան գոր­ծըն­թաց­նե­րից խու­սա­փե­լու հա­մար միայն: Ա­յո, ես չեմ ու­զում հու­սա­հա­տու­թյուն սփ­ռել ու ա­նել­քու­թյան ա­փե­րին ծփծ­փալ, ես ու­զում եմ լա­վա­տես լի­նել ու լա­վա­տե­սո­րեն հա­վաս­տել, որ բո­լոր հա­մա­ճա­րակ­նե­րը ա­վարտ­վում են, ու կյան­քը շա­րու­նակ­վում է: Բայց՝ ի՞նչ գնով: ՈՒ այս հար­ցը տա­լու հա­մար պետք չէ լրագ­րող լի­նել, հե­րիք է փաս­տե­րը հա­մադ­րել, ու եզ­րա­կա­ցու­թյուն­ներն ի­րենց գի­նը ի­րենք կտան: Հա­յաս­տա­նում, որ­պես կա­նոն, եզ­րա­կա­ցու­թյուն­ներն ար­հա­մարհ­ված ժանր են, կամ ար­գել­ված, ո­րով­հետև հե­տո պի­տի փո­փո­խու­թյուն­ներ լի­նեն: Իսկ փո­փո­խու­թյուն­նե­րի մենք կամ ու­նակ չենք, կամ կա­րո­ղու­նակ, ի­մա՝ չգի­տենք ինչ ա­նել:
Եր­ջա­նիկ կլի­նեի ոչ միայն ես, ե­թե է­կո­նո­մի­կա­յի նա­խա­րար Տիգ­րան Խա­չատ­րյա­նը կա­ռա­վա­րու­թյան նիս­տում հայ­տա­րա­րեր, որ քա­ղա­քա­կան ո­րո­շում է կա­յաց­վել պե­տա­կան մաս­նա­բաժ­նով վե­րա­գոր­ծար­կել «Նաի­րի­տը», ու ծրագ­րում նաև այլ ձեռ­նար­կու­թյուն­ներ են, նպա­տա­կը աշ­խա­տա­տե­ղե­րի ստեղ­ծումն է ու մր­ցու­նակ ար­տադ­րանք հա­մաշ­խար­հա­յին շու­կա հա­նե­լը: Հե­ռան­կա­րում՝ մեծ քի­միա­յի վե­րա­դար­ձը և ա­տո­մա­յին է­ներ­գե­տի­կա­յի զար­գա­ցու­մը: Ո­րով­հետև ա­տո­մա­յին է­ներ­գե­տի­կան ա­մե­նա­մա­քուրն է ու ա­մե­նաէ­ժա­նը, իսկ ու­րա­նի ճեղ­քու­մից ա­ռա­ջա­ցած թա­փոն­նե­րը հնա­րա­վոր է օգ­տա­գոր­ծել նեյտ­րո­նա­յին ռեակ­տոր­նե­րում: ՈՒ՝ Հա­յաս­տա­նում սկս­վում է երկ­րորդ ա­տո­մա­կա­յա­նի կա­ռու­ցու­մը, ո­րից հե­տո Մե­ծա­մո­րի ԱԷԿ-ը կդառ­նա թան­գա­րան-ինս­տի­տուտ՝ ա­տո­մա­յին է­նե­գե­տի­կա­յի նա­խա­րա­րու­թյա­նը կից: Ո­րով­հետև, ե­թե ու­զում ես զար­գա­նալ, պի­տի գի­տու­թյու­նը աշ­խա­տի տն­տե­սու­թյան, տն­տե­սու­թյու­նը՝ գի­տու­թյան հա­մար: Դա է ճա­նա­պար­հը, ոչ թե ճա­նա­պարհ կա­ռու­ցե­լով տն­տե­սու­թյուն պա­հե­լը:

Մե­ծա­գույն հա­ճույ­քով ու շո­ղա­ցող հպար­տու­թյամբ պի­տի գրեի, որ ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյու­նը հա­սա­րա­կա­կան ու մաս­նա­գի­տա­կան քն­նարկ­ման ներ­կա­յաց­րեց կր­թու­թյան նոր չա­փո­րո­շիչ­ներ, ո­րոնք հաս­տա­տում են հայ ինք­նու­թյան հա­զա­րա­մյա ար­ժեք­նե­րը՝ կենտ­րո­նում ու­նե­նա­լով ուս­ման ո­րակն ու ա­շա­կեր­տի՝ որ­պես կյան­քին պատ­րաստ ան­հա­տի ձևա­վո­րու­մը: Գի­տե­լի­քը՝ ու­նե­նա­լով ա­ռանցք ու ա­շա­կեր­տի մտա­ծե­լու կա­րո­ղու­թյան զար­գա­ցու­մը: Պի­տի դր­վա­տեի խե­լա­միտ ըն­տր­ված մաս­նա­գի­տա­կան խմ­բի տք­նա­ջան աշ­խա­տան­քը, որ փո­խել է տաս­նա­մյակ­նե­րի պատ­կե­րա­ցում­նե­րը՝ 21-րդ դա­րի պա­հանջ­նե­րին ու տեխ­նո­լո­գիա­նե­րին հա­մա­պա­տաս­խան, ու հե­տայ­սու հայ ա­շա­կեր­տը լի­նե­լու է հայ այն ու­սա­նո­ղը, որ սո­վո­րե­լու է հա­մաշ­խար­հա­յին մա­կար­դա­կի բու­հե­րի լա­վա­գույն հա­րյու­րյա­կում բարձ­րա­կարգ տե­ղե­րում գտն­վող հայ­կա­կան հա­մալ­սա­րան­նե­րում ու մր­ցու­նակ է լի­նե­լու գի­տե­լի­քա­հեն տն­տե­սու­թյան մեջ աշ­խա­տա­տեղ գտ­նե­լու հա­մար: Ի­րա­պես պի­տի շնոր­հա­կալ լի­նեի կա­ռա­վա­րու­թյա­նը, որ մտա­ծում է պե­տու­թյան ա­պա­գա­յի մա­սին՝ կր­թու­թյան ու գի­տու­թյան զար­գա­ցու­մը դնե­լով գոր­ծու­նեու­թյան ա­ռանց­քում: Փո­խա­րե­նը՝ ա­մեն օր լսում եմ քրեա­կան ու քա­ղա­քա­կան մե­ղադ­րանք­ներ չա­փո­րո­շիչ­նե­րի թե­մա­յով, որ կապ չու­նեն կր­թու­թյան բո­վան­դա­կու­թյան հետ, ե­թե նպա­տա­կը ա­պազ­գա­յին կոնգ­լո­մե­րա­տի մաս­սա­յա­կան ար­տադ­րու­թյու­նը չէ, որ­տեղ ոչ ոք ոչն­չի հա­մար պա­տաս­խա­նա­տու չէ: Փո­խա­րե­նը՝ տրա­մա­բա­նա­կան ու մարդ­կա­յին ձանձ­րույթ է հոր­դում, երբ ու­զում ես գրել, թե ինչ է ա­նում ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րը, ո­րով­հետև նա կամ ո­չինչ չի ա­նում կամ ինչ ա­նում է, միայն ի­րեն է հաս­կա­նա­լի, մեկ էլ՝ վար­չա­պե­տին, որ չի կա­րող ըն­կե­րո­ջը գոր­ծից հա­նել: ՈՒ ար­դեն նույ­նիսկ ա­նի­մաստ է հարց­նել՝ ին­չու՞ է լռում կամ ի՞նչ է ա­նում խոր­հր­դա­րա­նը: Ո­րով­հետև, նույ­նիսկ ե­թե ԲՀԿ-ն, ԼՀԿ-ն, ան­գամ ՔՊ-ն ո­րո­շեն ան­վս­տա­հու­թյուն հայտ­նել ա­ռող­ջա­պա­հու­թյան, ԿԳՄՍ կամ որևէ այլ նա­խա­րա­րի ու գոր­ծըն­թա­ցը սկ­սեն, կողմ քվեար­կեն, ա­վար­տեն, վար­չա­պետն է ո­րո­շում՝ պաշ­տո­նան­կել, թե ոչ: Ի­մա՝ փաս­տա­ցի խոր­հր­դա­րա­նը լծակ չու­նի կա­ռա­վա­րու­թյան աշ­խա­տան­քը վե­րահս­կե­լու: Իսկ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նից բա­ցի՝ մյուս՝ հա­մա­րյա 3 մի­լիոն վար­չա­պետ­նե­րը, որ ա­մեն օր քնում ու արթ­նա­նում են իբրև ՀՀ միակ ու իս­կա­կան իշ­խա­նու­թյու՞ն: Ի­մա՝ հան­րու­թյու­նը, ի­մա՝ ժո­ղո­վուր­դը, ի­մա՝ փո­ղո­ցը: Նրանք այլևս գոր­ծոն չեն, եր­բեք էլ գոր­ծոն չեն ե­ղել: Եվ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի կա­ռա­վա­րու­թյու­նը ա­մեն օր դա ա­պա­ցու­ցում է՝ ըն­դու­նե­լով ու խոր­հր­դա­րա­նում ա­նար­գել վա­վե­րաց­նե­լով օ­րենք­ներ, ո­րոնց ՕԳԳ-ն միայն իր իշ­խա­նու­թյան գո­յատևմանն է նպաս­տում, իսկ ժո­ղո­վուր­դը դուրս է գա­լիս փո­ղոց ու ոս­տի­կա­նու­թյան «օգ­նու­թյամբ» վե­րա­դառ­նում տուն, կամ էլ՝ ա­ռանց ոս­տի­կան­նե­րի, բայց նաև ա­ռանց ար­դյուն­քի: Փաս­տա­ցի՝ բո­լոր մա­կար­դակ­նե­րի իշ­խա­նու­թյուն­ներն այ­սօր աշ­խա­տում են միայն մեկ սկզ­բուն­քով՝ ինչ­պես վեր­ջին լու­ման հա­նել մարդ­կանց գր­պա­նից: Ինչ տես­քով ու­զում է՝ լի­նի: «Ա­սում են՝ կա­ռա­վա­րու­թյու­նը գույ­քա­հարկն ա­վե­լաց­րել ա. գույ­քա­հար­կը, ա­ռա­ջին հեր­թին, այս ճա­նա­պարհն է դառ­նա­լու,- Տա­վու­շում բնա­կիչ­նե­րի հետ հան­դիպ­մանն ա­սաց վար­չա­պետ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը։- Ձեր ման­կա­պար­տեզն է դառ­նա­լու։ Ոչ մի բան չի լի­նի, ե­թե ձեզ­նից յու­րա­քան­չյու­րը 2 տուփ ծխա­խոտ պա­կաս ծխի, էդ 2 տուփ ծխա­խո­տի փո­ղը վճա­րի բյու­ջե։ Մի շիշ օ­ղի պա­կաս խմի, էլ չեմ ա­սում՝ եր­կու շիշ, էդ փո­ղը վճա­րի բյու­ջե, ո­րով­հետև դա դառ­նում է ճա­նա­պարհ։ Այդ գույ­քա­հար­կը, որ ա­վե­լաց­րինք, հորս տո՞ւն եմ տա­նե­լու։ Ոչ, ձեր հոր տունն է մտ­նե­լու, ձեր հայ­րա­կան տնե­րի ճա­նա­պարհն է այդ գույ­քա­հար­կը, ման­կա­պար­տե­զը, դպ­րոցն է այդ գույ­քա­հար­կը»: Այս մա­կար­դա­կի կա­ռա­վա­րում է Հա­յաս­տա­նում, ու­րեմն՝ ի՞նչ ակն­կա­լել: Ի­րա­պես շնոր­հա­կալ պի­տի լի­նել, որ չի աս­վում՝ հաց քիչ կե­րեք, ջուր քիչ խմեք, լույսն էլ ե­րե­կո­յան մի վա­ռեք, լո­ղա­ցեք շա­բա­թը մեկ, հա­գուստ-կո­շիկ ու­նե­ցեք մեկ օ­րի­նա­կից՝ «ոչ մի բան չի լի­նի», «ձեր գր­պանն է մտ­նում, հորս տուն չեմ տա­նում»: Հա, ու երբ տա­նը ձեզ հաց են տա­լիս, լավ կլի­նի ՀԴՄ կտ­րոն տաք, նույ­նը՝ երբ լվա­նում են ձեր հա­գուստ-մա­գուս­տը, տուն-մունն են մաք­րում՝ ՀԴՄ տվեք, որ ի­մա­նանք ձեր ի­րա­կան ե­կա­մուտ­նե­րը: Բո­լորդ հայ­տա­րա­րագ­րեք ձեր ե­կա­մուտ­նե­րը, չէ որ դուք կո­ռուպ­ցիո­ներ եք, գող եք, ե­թե ձեռք­ներդ գր­պանն եք տա­նում, միան­շա­նակ՝ պե­տու­թյան գր­պանն է, ո­րով­հետև Հա­յաս­տա­նի Հան­րա­պե­տու­թյու­նում հաս­տատ­ված է ընդ­հան­րա­կան մե­ղա­վո­րու­թյան կան­խա­վար­կա­ծը՝ դուք պի­տի ա­պա­ցու­ցեք, որ մե­ղա­վոր չեք, ոչ թե պե­տու­թյու­նը՝ որ մե­ղա­վոր եք: Եվ գի­տակ­ցու­թյան այս դա­րա­կազ­միկ հե­ղա­փո­խու­թյու­նից հե­տո լրագ­րու­թյու­նը վե­րա­նում է, ո­րով­հետև կամ պի­տի աչ­քերդ փա­կես ու փա­ռա­բա­նես կա­ռա­վա­րու­թյա­նը՝ աշ­խար­հի միակ ու ան­նա­խա­դեպ, հզոր ու ար­ժա­նա­պա­տիվ, ար­դար ու հան­ճա­րեղ, կամ աչ­քերդ փա­կես ու դա­տա­փե­տես նույն այդ կա­ռա­վա­րու­թյա­նը՝ հա­մա­րյա նույն պատ­ճա­ռով, բայց հո­մա­նիշ­նե­րի հա­կա­նիշ­նե­րով, որ նույն­քան ու ա­վե­լի ճիշտ են: Ո­րով­հետև գի­տակ­ցու­թյան վե­րա­սեր­ման կամ այ­լա­սեր­ման այս մա­կար­դա­կում այլևս ոչ մե­կին պետք չէ ՎԵՐ­ԼՈՒ­ԾՈՒ­ԹՅՈՒՆ, պա­հան­ջար­կը մեկն է՝ կամ հիաց­մունք, կամ հայ­հո­յանք ար­տա­նե­տող մե­քե­նա պի­տի լի­նես: Ե­թե հան­դգ­նում ես ա­նա­չառ լի­նել, վեր­լու­ծել, լա­վին՝ լավ, վա­տին՝ վատ գնա­հա­տել ու չե­զոք մնալ, կամ կար­դա­ցող չկա, կամ՝ հրա­պա­րա­կող ու ե­թեր տվող: Մի­ջին վի­ճա­կագ­րա­կան հա­յը, որ ոչ սև է, ոչ սպի­տակ, ապ­րում է իր կյան­քի լա­վա­գույն ժա­մա­նա­կը՝ ոչ ակն­կա­լիք ու­նի, ոչ տա­լիք: Նա ոչ մե­կին պետք չէ, նա դուրս է քա­ղա­քա­կա­նու­թյու­նից, սո­ցիու­մից ու ապ­րում է իր ա­պա­տիկ կյան­քը՝ մի կտոր հա­ցի ու չոր տա­նի­քի հա­մար: ՈՒ՝ խո­րա­պես թքած ու­նի, թե ով է ի­րեն ան­վերջ սի­րում ու ով է իր ա­ռաջ ան­կանգ խոր­նարհ­վում, ո­րով­հետև նրա վրա չեն ներ­գոր­ծում բա­ռե­րը, նա ռեալ կյան­քում սի­րո, խո­նար­հու­մի կա­րիք չու­նի, պար­զա­պես ՄԱՐ­ԴԱ­ՎԱ­ՅԵԼ ՈՒ ԱՐ­ԺԱ­ՆԱ­ՊԱ­ՏԻՎ ԱՊ­ՐԵԼ Է ՈՒ­ԶՈՒՄ: Իր միակ կյան­քը, որ խիստ սահ­մա­նա­փակ է տա­րի­նե­րի մեջ, ու իր մեղ­քը չէ, որ իր կյան­քը հա­մըն­կել է տա­րե­րա­յին ա­ղետ­նե­րի, հե­ղա­փո­խու­թյուն­նե­րի, հե­ղաշր­ջում­նե­րի, պա­տե­րազմ­նե­րի, պան­դե­միա­նե­րի հետ, ինքն ապ­րել է ու­զում, ու ծն­վե­լուց ա­ռաջ ոչ ոք ի­րեն չի հարց­րել՝ որ­տե՞ղ ու ե՞րբ ես ու­զում լույս աշ­խարհ գալ: ՈՒ­րեմն՝ ո՞վ սպա­նեց քեզ: Ո՞վ կոտ­րեց քո դի­մադ­րու­նա­կու­թյու­նը, ո՞վ կյան­քը դարձ­րեց ինք­նըս­տին­քյան գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րի շղ­թա­յա­կան ռեակ­ցիա՝ ա­ռանց պատ­ճա­ռա­հետևան­քա­յին կա­պի: Պար­զա­պես ապ­րիր՝ մինչև մեռ­նես: Ո­րով­հետև տանն ես, թե փո­ղո­ցում, լռում ես, թե բո­ղո­քում, քո ՁԱՅ­ՆԸ լսե­լի չէ: Ընդ­հան­րա­կան աղ­մու­կի մեջ քո ՁԱՅ­ՆԸ ոչ մե­կին չի հե­տաք­րք­րում, իսկ ե­թե հե­տաք­րք­րում է՝ իբրև գոր­ծիք, որ տեղ հասց­նեն ի­րենց ԱՂ­ՄՈՒ­ԿԸ: ՈՒ դա կոչ­վում է մեծ քա­ղա­քա­կա­նու­թյուն՝ փոքր երկ­րում, որ ինքն ի­րեն չի հաս­կա­նում, չի սի­րում ու չի արժևո­րում, կառ­չել է իր կի­սա­մաշ պատ­կե­րա­ցում­նե­րից ու ապ­րում է իր կի­սատ-պռատ գո­յու­թյու­նը՝ մեր­ժե­լով Աստ­ծուն ու հեր­քե­լով սա­տա­նա­յին:
Ա­նա­հիտ Ա­ԴԱ­ՄՅԱՆ

Հ.Գ. Ի­րա­պես եր­ջա­նիկ պի­տի լի­նեի ու ներ­դաշ­նակ հո­գու-սր­տի-մտ­քի հետ, ե­թե կա­րո­ղա­նա­յի գտ­նել այն բա­ռե­րը, որ սպա­նեին այս ա­նի­մաստ պո­պու­լիզ­մի հոս­քը, դե­մա­գո­գիա­յի ու անմ­տած բա­ռա­հոս­քի հոր­ձան­քը: Կամ գտ­նեի եր­ջան­կու­թյան այլ տար­բե­րակ՝ չեմ լսում, չեմ տես­նում, չեմ հաս­կա­նում ու չեմ խո­սում, ապ­րեի խո­տի կյան­քով, որ աս­ֆալ­տի տա­կից ձգ­վում է եր­կինք ու կեն­սա­տու հյու­թեր քա­մում հո­ղից ու արևից: Բայց մար­դը խոտ չէ: Նույ­նիսկ` մո­լա­խոտ: Դուք եք ընտ­րում՝ ապ­րե՞լ, թե՞ պար­զել՝ ո՞վ և ին­չու՞, ինչ­պե՞ս ձեզ սպա­նեց՝ լա­վա­գույն ցան­կու­թյուն­նե­րի ու ի­րա­կա­նու­թյան խաչ­մե­րու­կում, որ­տեղ չկան լու­սա­ցույց­ներ: Ան­գամ կա­ռա­վա­րու­թյուն ու վար­չա­պետ չկա, դուք եք ու Աստ­ված: Ողջ լե­րուք:

Դիտվել է՝ 6605

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ